1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590607 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 2017/2018

« · 1812065 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2017/2018
Nisse på Mon: nä jag tål bara inte se honom på Modolidernas bänk igen ;-)
Kommentera

JanneH: Hur är det med Robin Lindqvist (f.d. Timråspelare)? Jag vet att han har blivit tränare och att han var framgångsrik i Kalix för något år sedan. Skulle det kunna vara något?
Kommentera

lungan: På tal om att ställa krav på varandra så kom jag att tänka på en gammal artikel från Sanny Lindström som jag snubblade över för ett tag sedan. Tycker han är inne på rätt spår och det är kanske något vi saknat, en/flera karaktärspelare som ställer krav på varandra. Sanny är ju också ett bevis på att man inte behöver vara den största stjärnspelaren i laget för att kunna ställa krav på andra i sin omgivning.
Kommentera

Sputnik: Ja det känns som att det saknas en "basröst" i omklädningsrummet. Nån som även kan kliva fram och visa med fysiskt spel på isen. Basse och Molle har ju oändligt med rutin men känslan man får från dem i intervjuer är att de kanske inte är några pådrivare i omklädningsrummet.
Kommentera

Vargher85: Svar JA!
Kommentera

JanneH: Jag skrev om att jag ville ha Simon Mittman för ett några säsonger sedan när han då spelade i Västervik i div 1(nu i Vita Hästen). En spelare med karaktär, fysiskt spel och vad jag hört en pådrivare på träning som skällt på spelare när man inte gjort sitt jobb. Han har väl ett år kvar på kontraktet om jag inte minns fel men annars hade han varit en spelare jag kan tänka mig i Timråtröjan.
Kommentera

Sputnik: En liknande spelare är ju Marcus "Messy" Jonsson i Björklöven, sitter på ett utgående kontrakt. Tacklar nog mest i hela HA
Kommentera

Puckat:
Han förlängde med Löven i dagarna, han skrev på 2+1 år!!
Kommentera

Är Brattström klar? Vad säger ST?
Kommentera

T T: "Enligt uppgifter till Hockeypuls är klubben överens med juniormålvakten Victor Brattström om ett kontakt.
– Jag vill ju klättra på stegen uppåt, säger Brattström som inte vill bekräfta att han skrivit på."

"Uppgifter som varken sportchefen Kent Norberg eller Brattström själv vill bekräfta.
– Men jag trivs bra här i Timrå. Det är bara hockey som gäller här och det passar mig, säger Brattström."
Kommentera

EArk: Låter ju bra. Men då dyker nästa fråga upp; vem blir den andre personen i nästa säsongs målvaktspar? Inte kan man väl köra vidare på Ohre? Eller har han kontrakt över nästa sässe också?

Personligen skulle jag känna mig mer trygg med någon annan på den positionen.
Kommentera

Kerstin_k: Han har inte kontrakt nästa säsong. De med kontrakt är 6,9,10,16 och 24.
Kommentera

Kerstin_k: Blir säkert Åkerlund...
Kommentera

Hälge: d.v.s Dahlroth, Strömberg, Lauritzen, Molinder och Persson
Kommentera

Puckat: Apropå ingenting, vad fan är "Messy" för smeknamn? Det låter som någon vars främsta intresse i livet är att dra sig i struten.
Kommentera

Hahl Bundy: Säger inte nej till Åkerlund, så länge han är hel. Han har ju haft en del skadebekymmer genom åren.
Kommentera

Gert_Jonnys: Jag säger nej. Han är för dålig. Vi måste ha någon bättre.
Kommentera

El Maco: Instämmer!!! Åkerlund har precis som många andra halvhyfsade målvakter på den här nivån en bra högsta nivå men om vi vill vara ett topplag måste vi hitta en målis med jävligt hög lägsta nivå. Brattström verkar spännande men jag tror inte han är tilltänk som 1e målis. Den gångna säsongen har vi sett vad det betyder med TVÅ bra målvakter. Mora och BIK hade t ex de bästa målvaktsparen och slutade högts upp i serien. Vill vi ta ytterligare ett steg måste vi bli bättre på målvaktssidan och special teams, SPECIELLT PP måste förbättras
Kommentera

Men alltså herregud, att folk fortfarande vill ha Åkerlund? Vilket årtionde lever ni i?
Kommentera

Puckat: Vad ska man tro om nästa säsong då.. Känns som att vi kommer att flytta upp några juniorer. Olofsson och Hållander känns rätt givna, mest potential i dom och gjorde det bra när dom var uppe i slutet. Kalte och även Wiberg bör ha en chans.

Hardegård och Själin hoppas jag blir kvar, speciellt Hardegård som var riktigt bra i slutet. Skönt att Brattström blev kvar i föreningen. Kan bli riktigt bra.

X - Brattström

X - Lauritzen - X
Persson - Johnsson - Wedin
Zetterberg - Rundqvist - X
Lögdal - Molinder - Weigel
X - Olofsson - Hållander

X - Hardegård
Strömberg - Nilsson
Persson - Dalroth
Själin - X

Bara en liten snabb EP-scoutning.. Vad tror ni? Vilka är era tankar?
Kommentera

Otto1: Märks att du bara gått efter poängen ;-)
Kommentera

Nej för fan. Inte Åkerlund, tack!
Hur tror ni att Luleå ställer sig till att låna ut Filip Gustavsson nästa säsong? Joel Lassinantti lär fortsätta vara given föstemålvakt även nästa säsong, Man har dessutom Oscar Masiello (97) på kontrakt nästa säsong.

Känns som att Filip Gustavsson skulle kunna må bra av en säsong som förstemålvakt i Hockeyallsvenskan? Det skulle bli ett väldigt ungt målvaktspar, men det behöver väl inte nödvändigtvis vara fel.

Två andra målvakter jag kan tänka mig är Kevin Lindskoug och Joakim Lundström. En annan målvakt jag tycker om är Jonas Johansson som de två senaste säsongerna spelat i Almtuna. Men blir det inte AHL för honom nästa säsong så borde han väl kunna få kontrakt i SHL. Men finns han tillgänglig så tar jag han alla dagar i veckan.
Kommentera

Corvo: Att Gustavsson skulle gå ner och lira i HA är typ 1/100
Kommentera

MÅLVAKTER
M1/2 Victor Brattström?
M1/2 Magnus Åkerlund?

BACKAR
B1 “PP-back”/ Marcus Hardegård?/Calle Själin?
B2 “Defensivt ankare”/Mattias Nilson?/Robin Persson?
B3
B5
B6 Didrik Strömberg?
B7 Jesper Dahlroth
B8 Simon Sandström?
B9 Algot Landin?

FORWARDS
C1 Elias Pettersson?
C2 Sebastian Lauritzen
C3 Andreas Molinder
C4 Anton Kalte?
F1 “Offensiv spets”
F2 Jens Lööke?
F3 Johan Persson
F4 Johan Johnsson?
F5 Anton Wedin?
F5 John Westin?
F6 Jeremy Boyce?
F7 Ludvig Nilsson?/Emil Berglund?/Jesper Wiberg?/Jacob Olofsson?/Filip Hållander?
F8
F9
Kommentera

Kongo: Kommer troligen låta extremt osexigt, men jag tror på något åt det här hållet:

MÅLVAKTER
M1/2 Victor Brattström
M1/2

BACKAR
B1 Hardegård
B2 Strömberg
B3 Dahlroth
B4 Persson
B5 Nilsson
B6 Själin
B7
B8

FORWARDS
C1 Lauritzen
C2 Johnsson
C3 Molinder
C4
F1 Lööke
F2 Persson
F3 Nilsson
F4 Westin
F5 Wedin
F6 Olofsson
F7 Boyce
F8 Berglund (?)
F9
Kommentera

Vargher85: Berglund o Boyce har fåt nog med chanser ska man bli bättre som lag måste man ta bort sådana menlösa spelare plus Stene in med spelare med spets som vi inte haft på flera år. Ser gärna några Nordamr som kan driva på de är uppvuxna med att hata att förlora och puckjäveln ska in till varje pris kosta vad det vill. Behövs mera tyngd i truppen det har fattas länge då kan det bli riktigt bra.
Kommentera

Modano: Berglund o Boyce ska vara kvar!!
Kommentera

Vargher85: Blir nog tre målvakter som det hördes på mötet av Nubben
Kommentera

luffaren: Vilket möte? Vad sas mer?
Kommentera

Vargher85: Tycker ändå det ser intressant ut. Homogent lag med många spelare som kan producera. In med en stabil PP-back och en bra tvåvägsback a Westin på backplatserna, samt en bra tvåvägscenter likt Johnsson och en stor och tung forward. Tomma luckan på målvaktssidan ser jag mer än gärna Lundström fylla upp. Har ändå förhoppningar om att de fem första forwarderna lyckas skrapa ihop 20 poäng vardera. Kan tänka mig en sån som Kinisjärvi från di blåe ta sista centerplatsen. Producerat på HA-nivå tidigare, vassa handleder och kan utan problem gå in och stänga i BP.
Kommentera

luffaren: Ja de ska vara kvar utanför isen stå och hjälpa till i kioskerna eller i puben under matcherna blir bra det stene diskar av notan KLART DET
Kommentera

ersson: Jag som tittar från utsidan tycker att ni saknar offensiv spets bortsätt från Dahlen och Petterson. Visst Lauritzen är bra när han är skadefri men Boyce,Berglund,Molinder mm är väl inte så offensivt begåvade. Titta på Mora till exempel,hade inte dom 4 spelare i topp tio poängligan? Såklart så har dom en bra defensiv och en bra målvakt oxå men om det är någon front ni ska ändra lite på så är det anfallsidan. Enligt mig.
Kommentera

modomille: Nej, allt är Roger Forsbergs fel ;)
Kommentera

modomille: Jo, i de bästa av världar så hade vi kunnat fylla på med offensiv kraft. Tyvärr så är inte fallet så för oss just nu. Utan vi får fortfarande förlita oss på att spelare utvecklas i raketfart. De spelare du nämner är inga spelare som ska gå i fronten vad gäller poäng enligt mig. De är spelare som iallafall jag är nöjd ifall de producerar 10 poäng. Istället ska de visa vägen varje kväll med ett stabilt, ettrigt och aggressivt spel. Spelare som man kan lita på att de är där varje kväll. De jag tänker på som har poängen i sig är spelare som Nilsson, Lööke, Persson, Westin, etc. En spelare som jag tror något enormt på men som hade en taskig säsong är Wedin, där har vi ett sparkapital deluxe. Sen tror jag som du nämner att jävligt mycket hänger på att Lauritzen håller sig skadefri. Skada på honom så är otroligt mycket förlorat.
Kommentera

luffaren: Jamen intressant, bygg laget bakifrån. Utav de 3 vakterna ska åtminstone 2 spela samtidigt.

Verkligheten är krass den, backar sölar med förstapassen.
Nubbens stålar i madrassen, räcker ej för
forwards av rätta klassen.
Så... spika igen kassen, sätt 2 i målvaktsstassen.
Kommentera

ersson: Jag är beredd att hålla med dig. Tiden när vi kunde hoppas på flashiga namn är förbi, och vi får väl så att säga, rätta mun efter matsäck.

Man får också tänka på att även om pengar har betydelse så är det långt ifrån allt. Gång på gång överraskas man av lag som gör kanonsäsonger, trots att de saknar ekonomiska resurser, samtidigt som pengastinna lag emellanåt gör riktiga bottennapp.

Att få ihop laget och hitta ett fungerande spelsystem verkar av allt att döma vara det mest betydelsefulla. Och jag tycker att Timrå har något bra att bygga på. Säg att vi får behålla dem jag listat och lyckas göra några lyckade värvningar. Det i kombination med ett fungerande spel kan räcka långt.

Mora...
Kommentera

Kongo: Det var ett tag sen på senaste medlemsmötet.Pratades om ekonomin och framtiden
Kommentera

sargad: Ja det vore nog inte så tokigt med två i kassen:) Tror nog vi får två toppmålvakter och en junior (önskedröm)
Kommentera

modomille: Boyce gör ändå några poäng och spelar mycket boxplay (väldigt bra) så han räknar jag inte riktigt in där.
Kommentera

Hoppas vi kan plocka Lukas Zetterberg från Västerås om de åker ur
Kommentera

Hälge: Nån med plus som kan berätta vad det står i artikeln?
Kommentera

Kerstin_k: Står inte så mycket. Han berättar inte vad han ska göra och det står inget om vem som kan tänkas träna Timrå.
Kommentera

Hälge: Tror nog det kan göra Stridh gott att få komma ut i andra delar av hockeysverige och testa vingarna på annat håll och samla erfarenheter. Han har ett stort Timråhjärta och är mer än välkommen tillbaks i framtiden. :)
Kommentera

Sputnik: Ja han har gjort mkt för klubben men det är nog bra för oss också att det blir en annan lösning på tränarsidan vad gäller a-laget. Ska jag vara ärlig så har vi inte haft en enda vass tränarlösning sedan Kentas dagar. Vi har inte heller haft en stabil målvaktssida, vi har saknat en offensiv back som kan styra PP och ta avslut från blå. Dagens hockey är alldeles för jämn för att ett lag ska klara sig utan en smart tränare, en stabil målvaktssida och ett bra PP.
Kommentera

Bra, Stridh fick för mycket skalle efter jvm
Kommentera

JanneH: Challe hade väl sina moments som coach.
Kommentera

Sputnik:

"Kenta" och "Challe" efter varandra svarade för en riktig guld-era (nästan) i Timrå IK:s historia.
Kommentera

« · 1812065 · »