1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590850 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 2017/2018

« · 1815951 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2017/2018
DJ Hemp: Kenta tillsammans med Eldebrink var mitt favoritpar. De hade järnkoll.
Kommentera

Herminator:

Ja, det var tider det! : )
Kommentera

Nu vill jag få besked från föreningen.

Blir det något spel framöver eller är det KK?
Kommentera

lungan:

Det blir KK. "Nubben" ringde mig för någon timme sedan och gav det dystra beskedet. Fast ni får lova att inte säga något för annars är jag "rökt" sa han.
Kommentera

Vad kan man ha för förväntningar på
Jens Westin inför kommande säsong då? Ni sitter säkert som vanligt med initierad kunskap om honom
Kommentera

eltifoso: Bra skolad spelare. Småbra på allt men ingen spetskompetens inom ngt område. Typisk Färjestadspelare mao.
Grovjobbare.
Kommentera

kulltorp: Härligt! Då finns det stora chanser att han smälter in i gruppen då👍

Är han dessutom lite smådryg så är allt klappat och klart😎
Kommentera

eltifoso: Tyvärr lite av en blyg svärmorsdröm.
Kommentera

Ett rykte så gott som något annat.
Kommentera

Hälge: Spännande. Han brukar oftast ha rätt också. Brukar vara duktig på att avslöja värvningar från nordamerika
Kommentera

Puckat: Visst var det du som hoppades på den värvningen? :)
Kommentera

jå1: Jo, han har ju en enorm potential och skulle han värvas så har vi två riktigt bra högerskyttar i Z och J.Persson
Kommentera

Puckat: Hoppas JP ställer in siktet till nästa säsong.
Kommentera

Jag har också gått o hoppats på den värvningen, dock inte skrivit det här! Hoppas fan det blir av! En rightare med bra skott!
Kommentera

palleparling: äntligen en ung spelare med storlek också
Kommentera

"Sundsvall Hockeys Magnus Åkerlund kan bli aktuell för en återkomst.
– Han finns med på vår lista, säger sportchefen Kent Norberg."

I övrigt nämns inget annat namn från "listan" förutom Brattström som ST tidigare har sagt vara överens om ett a-lagskontrakt
Kommentera

EArk:

Han som nästan ingen härinne tycks vilja ha tillbaka?
Kommentera

EArk: Åh, herregud. Utgår från att han står långt ner på den listan.
Kommentera

Men NUBBEN har du kollat upp vad Backe gör nu för tiden? :)
Kommentera

EArk: Frässcht!
Kommentera

Bragd-Birger: Tyvärr inte
Kommentera

DJ Hemp: Nä om vi ska ta nästa steg närmare SHL så måste vi ha ett bättre målvaktsspel än det som Åkerlund kan ge oss. Jag säger inte att han är dålig men lite för ojämn för att vara 1e målis i ett allsvensk topplag. Dessutom skadebenägen.
Kommentera

JanneH:

Det är nog de flesta överens om härinne. Dessutom ett ganska ofräscht "tänk" av "Nubben" i så fall. Vi snackade ju om att man borde förnya sig och testa lite nya idéer om vi ska ha någon reell chans att hänga på topplagen. Det ska förresten bli spännande att se hur Leksand startar om den här gången. : )

Klassiska lag i Allsvenskan 2017/2018:

# Timrå IK
# MoDo Hockey
# IF Björklöven
# Leksands IF
# AIK

I viss mån klassiska:

# BIK Karlskoga
# Tingsryds AIF
# HC Vita Hästen

Frågetecken inför hösten:

# Södertälje SK ?
# Västerås IK ?

Lägg där också till alla "nya" elitlag som berikar serien med sin existens. Tänker att det kan bli en riktigt intressant säsong ändå. Ärligt talat anser jag att denna serie känns roligare än den dryga SHL. Ingen som håller med? : )
Kommentera

DJ Hemp: Vi får väl hoppas att det bara är ST som har nyhetstorka och att Nubben håller god min och spelar med. Lukas Z ryktet får gärna vara sanning dock!!!
Kommentera

JanneH:

ST har säkerligen nyhetstorka på den lokala hockeyfronten. Inte är det mycket som händer på den i nuläget. Allt ljus är snarare riktat mot Giffarna nu och en lång tid framåt. : )
Kommentera

Hälge: OM denne Lukas skriva på för Timrå, får vi få läsa rubriken 'ZÄTA ÄR KLAR'
Kommentera

Åkerlund aktuell för Timrå... Trodde han hade lärt sig, den gode Nubben
Kommentera

Puckat: Känns som att kampen om förstaspaden kommer bli jämnare nästa säsong än denna. En ung kille i Brattström på väg uppåt tillsammans med en rutinerad herre som Åkerlund kan bli bra. Hans skadehistorik är väl inte den bästa men går han sönder så klarar förhoppningsvis Brattström av att axla förstaspaden bättre än vad Ohre gjorde denna säsong. Kanske tom blir så att Brattström blir etta och då gör det ju inget om vi slipper ha seriens dyraste båsöppnare heller för Åkerlund är rimligtvis inte speciellt dyr.
Kommentera

Är det bara jag som undrar över varför Nubben o Timrå inte värvar nånting från Div 1? Jag menar, det finns några riktiga fynd där. Senaste värvningen från Div 1 var ju J.Nielsen och det blev ju som det blev. Men innan det då, Johan Persson? Vafan titta på David Linquist i Löven, Johan Eriksson i Tingsryd, Tex Williamsson i Pantern, Anton Holm o Fredric Weigel i SSK, för att ta några exempel. Samtliga spelade div 1 förra året och har stundtals briljerat i HA i år. Någon potentiell poängkung finns det alltid i Div 1.
Douglas Lögdahl?
Kommentera

jå1: Frölunda. HV. Växjö. Dom ligger nog i täten..
Kommentera

palleparling: Ja, varför inte Lögdal? Han kan uppenbarligen göra poäng och jag tror inte att han är överdrivet dyr heller.
Kommentera

DJ Hemp: Håller med :)
Kommentera

palleparling: Självklart borde man värva från division 1, skillnaden mellan Div.1 och HA är inte så stor längre. Här är några som jag tycker har utmärkt sig den gånga säsongen och som förtjänar att ta ett kliv upp i seriesystemet
Kommentera

Signature:

Tänkte väl det. Forza HA! Nu hetare än någonsin. 🙂
Kommentera

Dags för lite information.

Väldigt mycket frågetecken just nu!
Kommentera

Henrik Törnqvist som precis lämnade LHC kanske vore något, kan säkert vara SHL klubbar som hugger på honom ,annars skulle han nog kunna få en topproll i ett HA lag.

Lögdal har jag också varit inne på tidigare. Har sett honom lite under säsongen, och spelsinnet utmärker honom, sätter både upp bra lägen åt sina medspelare men har även bra förmåga att positionera i offensiv zon, och finnas som ett ständigt hot. Har dessutom en fräck tekningsvariant i offensiv zon, där han tekar framåt, tunnel på motståndare och går direkt på mål.
Såklart en klasspelare på div.1 nivå, men som tidigare har skrivits så har ju ex antal spelare på senare tid lyckats med det steget. Dessutom så känns det som att Lögdal utvecklats stadigt dom senaste säsongerna, så jag tycker absolut att han är värd chansen.

Siren känns också som ett alternativ att plocka tillbaka. Jag blev väldigt besviken då han lämnade ifjol. I år har han ej tagit plats i Mora, men dock rent poängmässigt spelat bra i ettan för både ÖIK men även topplaget Kristianstad. Det finns potential i honom.

I Övrigt ska det bli spännande att se om någon utav Kalte, Wiberg, Erenrot, Fällman etc, som nästa år blir seniorer, får chansen i a-laget, Jag tycker att någon av dom åtminstone bör få ett try-out kontrakt.

Axel Sundberg född 98, en stor rightare som utvecklades mycket i år ska bli spännande att följa, om han blir kvar i juniorlaget nästa år. Isåfall så lär han få chanser att visa up sig i A-laget kommande vinter.
Kommentera

EArk: Törnqvist sägs vara klar för Karlskrona
Kommentera

Hans Särkijärvi tar över MoDo! En rutinerad jävel.
Kommentera

DJ Hemp: Ja med Säcken i båset och Sundlöv med ansvar för shopping bagen kanske de rent av får vara med i Meca racet nästa vår.
Kommentera

DJ Hemp: Säcken har varit stjärnvärvning i ångermanländska lag i andradivisionen förr. Minns någon annan när Sollefteå hockey värvade spelaren Särkijärvi från Djurgården sent åttiotal, måste varit runt -88? Det slutade inte så bra.
Kommentera

Lettisk back till oss enligt Mrmadhawk
Kommentera

Frebog: Nubben hatar ej defensiva backar
Kommentera

Maxims verkar vara skolad i Norge. Flyttat dit sen 14-års ålder. Tung pjäms 97 kg.

Ung och lovande, som det brukar med andra ord!
Kommentera

Puckat: Behöver ju inte betyda att det är en defensiv pjäs. Bra stats. Lite likt Hardegård. Kan nog bli bra det där. Gillar att vi fortsätter satsa ungt.
Kommentera

Ja HERREGUUU
Vem fan traineer oss neste sesse???
Andreas Johansson!?!!
Leif Boork???
Kommentera

SMÅLAND:

Jaji, "Boorken" verkar ju ha skitit i det blå skåpet vad gäller 3-4 svenska stjärnor i damlandslaget. Fiasko mot Finland dessutom. Han kan mycket väl bli ledig. Men risken är att han kanske "fuckar" upp det med våra stjärnor också...
Kommentera

DJ Hemp: Sätter en tia på Tony Zabel
Kommentera

Puckat:

Du tänker att han får lämna VIK efter denna säsongs fiasko?

Han var förvisso assisterande till "Säcken" när DIF tog klivet upp igen också, detta efter att även ha varit inblandad i samma lags degradering.
Kommentera

DJ Hemp: Han är ej kvar i VIK längre, fick gå förra veckan.

Om det här ryktet om den lettiska backen stämmer ska det bli intressant att se ifall man hittat något annat i Norge, nu då man tydligen blickat dit.
Kommentera

« · 1815951 · »