1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590581 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2017/2018

« · 1824493 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2017/2018
Idag presenteras letten
Kommentera

+ulfberth+: Du menar varmt välkommen TILLBAKA va? Han har ju trots allt målis i TIK 99-03
Kommentera

Det är mysigt med supporterskap. Ett dygn senare är jag mer , "oh well kan kanske bli bra?"

Men en sak oroar mig. Hellre Freddan i båset än Åke i målet. Laddar Nubben in båda lägger jag mig initialt under ett täcke och biter i kudden.
Kommentera

El Maco: Jag har en känsla av att du får göra det ganska snart...
Kommentera

Hahl Bundy: Kan detta vara en spelare för oss? Lämnar löven. Bra rutin.
Kommentera

JanneH: oj..förlåt att jag missade TILLBAKA. Cred till dej.
Kommentera

+ulfberth+:

Man får väl hälsa honom "Välkommen som ny tränare!" i alla fall. Har man något val? Nej, tänkte väl det. Nu, när allting är klart, är det ingen idé att börja tjura. Som några här skriver kan det ju trots allt bära uppåt för vår del. "Nubben" kanske sitter med ett ess i rockärmen - samt en jävel innanför västen - i det här avseendet. Vem vet, inte jag...
Kommentera

DJ Hemp: Nån som vet vad Fredrik Andersson förespråkar för typ av hockey? Roger Forsberg var ju ganska tydlig med att han gillade en snabb skridskostark hockey.
Kommentera

Sputnik: – Timrå spelar en bra hockey och hade speciellt en line med Pettersson och Dahlén som stod för mycket. Framöver komer det inte att handla om enskilda spelare, utan laget i helhet kommer vara viktigare i år. Jag hoppas kunna bygga vidare på den hockeyn som Timrå spelat med, en hockey med mycket fart och energi.
Kommentera

Sputnik:

"Vad säger du om Timrå IK, utifrån det du såg av laget den gångna säsongen?
– Timrå spelar en bra hockey och hade speciellt en line med Pettersson och Dahlén som stod för mycket. Framöver komer det inte att handla om enskilda spelare, utan laget i helhet kommer vara viktigare i år. Jag hoppas kunna bygga vidare på den hockeyn som Timrå spelat med, en hockey med mycket fart och energi."
Kommentera

jå1:

Exakt på minuten där! : )
Kommentera

DJ Hemp: Den var snygg! :)
Kommentera

DJ Hemp: jag tror på Freddan🤗👌
Kommentera

jå1: Låter ju bra i allafall. Det kommer bli jätteviktigt att Fredrik kan bygga en grupp som tror på och köper en spelide och sina roller fullt ut. Det är därför lag som Mora, Karlskoga och Västervik lyckats så bra. De har haft tränare som får ut mycket av sina spelare och de har byggt ett lag med spelare som på förhand inte varit garanterade poängkungar men man har fått ut potentialen i dom.
Kommentera

Då Wedin visas på bild på TIKs Instagram inlägg om årskort idag, tolkar jag det som att han är klar!

Tror faktiskt de tre som syns på bilden skulle kunna bli en intressant kedja faktiskt!

Wedin-Lauritzen-Persson.

Sen vill jag lyfta ett varningens finger kring Timrås kommunikation om att de kommer ha ett bra lag nästa år, utifrån vems perspektiv undrar jag?
Att gå ut med denna typ av kommunikation kan dessvärre leda till att laget inte kommer upp till förväntad nivå!
Kommentera

lungan: äh, på HS är utgångspunkten att vi är på NSK-nivå så det ska gå att matcha eller slå det.
Kommentera

+ulfberth+: Äh...jag håller med Modano än så länge...Var är du Modano??
Kommentera

lungan: Önskar att det skulle vara sant, men den kommunikationen har man inte i Timrå
Kommentera

Puckat: Inte hittills i alla fall, Men det känns åndå lite udda att visa siffran 57 så tydligt, när de övriga herrarnas siffror inte syns!

Wedin är en publikfavorit som jag i alla fall har högst upp på min lista om vem av de från befintlig trupp man ska förlänga med!
Kommentera

lungan: Ja Wedda ska vara kvar!!! och han bör få en roll i de 2 första linorna. Punkt fucking slut.
Kommentera

JanneH: Lukas Zetterberg klar!
Kommentera

Rip Kirby:

Så ska det låta! : )

"Nubben" gör en Urban Hagblom:

- Lukas är en ung och spännande spelare med en stor utvecklingspotential.

Den här dagen har börjat bra!
Kommentera

Kombon Timrå IK och Zetterberg bådar gott...
Kommentera

Hahl Bundy: Då år det bara att plocka fram den byxljumma drycken...!
Kommentera

Rip Kirby: nu har vi chans mot Njurunda ändå 👍
Kommentera

Tre duktiga högerskyttar nu i Zetterberg, Persson och Tobias Liljendahl som också är klar.
Kommentera

El Maco: Whoopie!
Kommentera

El Maco:

Kanske inte om den "riktige Zäta" varvar ner i moderklubben?
Kommentera

Glen Morangie:

Den är redan på plats - alla dagar i veckan!
Kommentera

DJ Hemp: kan vi inte sno Bratt från AIK?
Kommentera

lungan: Haha😂
Kommentera

Va fan är POWERKANNADICKERNA!!!! 😵 😵 😵
Inga jävla Italienska Kanna-Dickar!!!
We POWER me....!
Kommentera

Rip Kirby: Äntligen!!! Ända sedan jag hörde ryktet har jag tyckt det var för bra för att vara sant så för mig är det en stor sten som faller från hjärtat att denna värvning är officiell. Är jag otacksam om jag redan nu börjar gapa efter en PP back?
Kommentera

JanneH:

Nej, det är fullständigt normalt. 🙂
Kommentera

Lill-Zätas egen ord "Jag är en sniper, en bra skytt. Jag gillar att stå och dundra i power play och tycker det är roligt. Sedan vill jag bidra med så mycket som möjligt, bra spel överallt. Jag hoppas slå igenom ordentligt och vill så klart ta upp Timrå till SHL, det är ett av mina mål, säger Zetterberg." Nån mer än jag som får stå...päls när man läser det?
Kommentera

DJ Hemp: Först fixar Dahlén Lööke och nu Zetterberg. Jävla kung
Kommentera

Puckat:

Ja, nu har några bitar fallit på plats. Vi kanske kommer att få ihop en 3-4 kedjor till hösten trots allt. Nu väntar vi bara på ännu mer...
Kommentera

Emil Pettersson till NHL och mer cash till oss
Kommentera

Puckat: Vill Elias sova borta utan storebror? Riv kontraktet med Växjö och kör ett år till i Timrå istället!
Kommentera

Jag får fin fina vibbar av Lill-Zäta. Han kan redan smöra upp fansen även om han är röd vit innerst inne... "Jag har alltid gillat Timrå. Kollade på dom när jag var liten"... osv.
Lill prinsen har landat! Välkommen Lill-Zäta... vi firar alltid med byxvarm Explorer häruppe... men det visste du nog oxå!
Kommentera

Hahl Bundy: Nu tycker jag det är alldeles för positivt härinne. Jag känner knappt igen mig.

Lill-Zäta haha jävla division ett spelare släng in han i en kedja med dvärgen och värva tant hagos plus någon inavel på 40 - 50 kilo. Freddan kan sitta på Nubbens axlar för att se över sargen när norsken leder laget!!!!1!!

Sådär. Ordningen återställd.
Kommentera

Vargher85:

Roligaste inlägget på mycket länge. En utmärkt imitation av dig på en modern forumlegend. Gilla på det! 🙂
Kommentera

Någon insatt som kan kommentera vilken intäkt TIK kan få för spelarna som går till SHL och NHL?
Kommentera

Kongo: Vet inte om något ändrats sedan 2014?
Kommentera

El Maco: Eller, en stor skillnad är att dollarn stärkts rätt mycket sedan dess. Med samma dollarbelopp är 2,1 mkr för de första tio spelarna, 2,9 för alla spelare därefter. Beloppen läggs i en pott där varje övergång ger samma snittintäkt.

Har ingen aning om hur många spelare som går på export. Leker med tanken att 20 går, då blir snittet 2,5 mkr. Om vi får betalt för en halv Emil, 0,75 Jonathan och 0,25 Lööke blir det 3,75 mkr från NHL. Förstått att det finns ett par hål att stoppa pengarna i...

Sen går ju spelare till SHL med. Vi får väl pengar för Mattsson och Elias med?
Kommentera

El Maco: Om jag inte minns helt fel så kostar det en hel del att värva en spelare från Allsvenskan till SHL. Har för mig att det var någon diskussion om det på tiden vi spelade i Elitserien.
Kommentera

El Maco:
NHL-avtalet har inte ändrats sedan 2014 såvitt jag hängt med, däremot har jag hört lite olika bud angående allsv/SHL. Dels snacket om att SHL-klubbar lägger pengar i en pott som de allsvenskan klubbarna sedan ansöker om pengar från, och dels snack om fasta summor på allt från 300 lax och uppåt. Robert Pettersson har skrivit på HS om det, men samtidigt får jag inte ihop de summorna med det som nämns ang Viktor Amner.
Kommentera

« · 1824493 · »