1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590889 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 2017/2018

« · 1827254 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2017/2018
El Maco: Ja det får vi verkligen hoppas... källan som hittills har haft rätt kan ju förhoppningsvis ha fel genom att det här med Åkerlund kan ha ändrats under den senaste tiden.
Kommentera

El Maco: Far och son
Kommentera

El Maco: Man borde nästan kunna räkna ut vilka målvakter som kan vara aktuella. Jag skjuter lite från höften och säger Jidskog eller Bjurö.
Kommentera

Skulle det här kunna vara en ersättare för Boyce om inte han förlänger?
Kommentera

Mjorå, nog ser vi ut att kunna få ihop ett bra lag till nästa säsong ändå trots allt:

69 Williamsson?🙏 (1 Brattström)

57 Wedin - 16 Lauritzen - 28 Zetterberg
4 Själin? - 9 Strömberg

26 Karlsson? - 21 Johnsson - 10 Persson
7 Hardegård - 6 Dahlroth

22 Galló - 18 Olofsson - 63 Liljendahl?
37 Ponomarenko - 15 Enock

25 Westin - 23 Boyce? - 14 Hållander
44 Sandström - 24 Molinder

En PP-back på det här så...
Kommentera

Puckat: Ludde Nilsson då? Själin har det förresten varit skrämmande tyst om. Kanske finns där SHL-anbud? I Luleå spelar exempelvis hans storebror.
Kommentera

lungan: Var Jocke Lundström jag syftade på :)
Kommentera

Puckat: På förhand är det nog Galló som är tänkt för en förstakedja och Wedin för en 3-4:e. För att Wedin ska ta plats högre upp i hierarkin måste han börja producera. Det räcker inte att spela med fart, intensitet och att det ser snyggt ut. Möjligheten finns, det är upp till Wedda - inte vare sig tidigare tränaren Roger Forsberg eller nuvarande Fredrik Andersson.
Kommentera

Vargher85: blir det Bjurö då ser jag hellre fram emot säsongen 2018/2019. Han har aldrig imponerat på mig. Det året han hade bra siffror så spelade han i ett Västerås som var ett topplag och vann(?) serien.
Kommentera

palleparling: Våran nya coach borde om inte annat sätta stopp för den värvningen.
Kommentera

Puckat: Alexander ser jag gärna kommer tillbaka!
Kommentera

Kongo: Du tror inte Wedda har blivit "lovad" en topp6-plats? Med tanke på att han var en ganska eftertraktad spelare på marknaden? Visst, han måste visa att han förtjänar att spela i en första/andrakedja, men känns som att om han skulle stanna så ville han ha en plats i dom två första kedjorna.
Kommentera

Puckat: Håller med här. Tror Wedda är extremt revanschsugen efter skadan förra säsongen. Såg bra ut när han kom tillbaka, bör kunna producera mer om han får spela med Z och Lauritzen tex.
Kommentera

24 poäng som back förra säsongen i ett bottenlag och 45p säsongen innan i div. 1
Kommentera

Puckat: Frågan är varför han inte är kvar i SSK som är hans moderklubb, är han för dålig eller vill han testa sina vingar?
Kommentera

Otto1: Pga Mats Waltin (tränare och GM). Fansen är rasande på att man inte förlängde med hemmasonen Hansen
Kommentera

Puckat: Då är det ju en helt annan femma!
Kommentera

Otto1: Jao. Två andra lär ju bilda backpar.
Kommentera

Puckat: Läget är att han den senaste säsongen spelade i tredje/fjärde och gjorde 2 + 3 på 34 matcher. Han har potential för bättre resultat och ungefär så är väl även hans marknadsvärde. Det finns öppningar i TIK och han har en möjlighet där. Ungefär så har Nubben kanske resonerat med honom.
Kommentera

T T: Det sket sig med "reserven" palleparling
Kommentera

Puckat: ja, han själv kanske ville ha en större roll
Kommentera

palleparling: Eller, hemma är bäst..
Kommentera

Johan Johnsson klar för ett år till.
Kommentera

kulltorp: Ännu en viktig pusselbit. Jag är nöjd.
Kommentera

Woody: Jag är väl inte hyper entusiatisk åt denna förlänging men vi börjar få ett lag i a f.
Kommentera

Kollar man våra sex på forwards på kontrakt så kan det mycket väl vara så att de där är just topp 6 i hierarkin. Olofsson och Hållander är också klara, i form av att de är juniorer. Återstår då att fylla 5-6 platser.

Liljendahl kändes på förhand som en klockren värvning, men är nog en spelartyp som bör ges en chans på två femmor, så frågan är om han fortfarande är med i bilden? Erik Karlsson tror jag stenhårt på. Det är en riktig gnuggare med potential att producera - perfekt i en tredje-fjärdelinan

Boyce sägs som sagt vara mer än aktuell och där vet vi vad vi får, gärna dock att han kan höja sig ett snäpp. Jo. Westin är en annan spelare som är gjuten i en roll som hårt checkande. Lär också skriva på i dagarna. Återstår då att se hur man tänker kring Ludde. Fjolåret var knappt godkänt. Han måste spela med fart, tyngd och intensitet för att tillföra något. Berglund har jag räknat bort, likaså Stene (skulle dock inte förvåna om Berglund ges den sista platsen då han trots allt är ytterst laglojal och köper sin roll fullt ut).
Kommentera

JobbaPuck: Vi har ju faktiskt 7 forwards på kontrakt eller räknar du Molinder som back?
Kommentera

JobbaPuck: För det första så tror jag inte att Erik Karlsson kommer värvas överhuvudtaget och för det andra så tror jag att om han ska spela i HA så är det i en första/andrakedja.
Och Liljendahl är inte en spelare för första/andra utan perfekt som en gnuggare i en tredje/fjärde med John Westin
Kommentera

JobbaPuck: Men om det stämmer med Karlsson och han skulle acceptera att spela i en tredje/fjärde så hade det varit guld. Tänk en bottom 6 med Karlsson-Boyce-Liljendahl och Westin-Olofsson-Hållander
Kommentera

JanneH: Molinder är väl back nu? Center i nödfall kanske. Men signad som back.
Kommentera

JanneH: Back. Han är uttalat back nu.
Kommentera

Puckat: Jag är inne på "tvärtomlinjen" här. Karlsson har med åren accepterat sin plats som brunkare. Tror inte det finns nån prestige där. Därmed inte sagt att han nöjer sig med det utan han siktar säkert uppåt och framåt.

Liljendahl däremot är en kille som är van att producera på lägre nivå och gjorde ifjol fullt acceptabla 13 mål i en klubb det stormade i. Hans poängskörd i HA stegrar och han känns mogen för att ta en större plats. Men visst, "ingen" skulle bli nöjdare än jag om man plockade in honom, oavsett roll.

Edit: Jo jag vet, Karlsson producerade också bra som junior. Dock en helt annan spelartyp.
Kommentera

Puckat: Hade på förhand varit mer än nöjd med detta

Zetterberg-Lauritzen-Galló
Persson-Johnsson-Wedin
Karlsson-Boyce-Liljendahl
Westin-Olofsson-Hållander
Kommentera

Otto1: Ja, ser mycket bra ut. Oklart dock om Olofsson och Hållander kommer ta en ordinarie plats eller om dom kommer spela merparten av säsongen i J20? Jag tycker dom är redo och inte mer än rätt att släppa fram nästa generation.
Prio nu enligt Fredrik Andersson är en förstemålvakt och en toppback.
Kommentera

Puckat: Apropå backar så räknar vi väl in Enock va? Sen ligger hoppet till att vi landar en "Päpä-back". Undrar förresten hur man resonerar kring David Westlund? Skadebenägen de luxe, men likväl en klippa. Kanske chansar man, kanske inte. Ett minus där är trögheten, vilket vi har tillräckligt med därbak. Undrar om man snålar med 7 backar eller satsar på 8?
Kommentera

JobbaPuck: Enock är klar, höken har aldrig fel. Westlund är alldeles för skadebenägen. Som 8e back har vi Algot Landin som är värd att satsa på och låta växa in i seniorkostymen till 18/19.
Kommentera

JobbaPuck: Enligt hemsidan så är Molinder fortsatt uppsatt som center
Kommentera

JanneH: Mmm, men så är också hemsidan känd för att vara up-to-date...

Nubben har själv sagt det. Lyssna på senaste avsnittet av eminenta Timråpodden.
Kommentera

Puckat: Det här berättar Karlssons Twitter: "Bye Carolina" och "Hej Svedala, jag är hemma nu" - Silly season när den är som bäst!
Kommentera

Puckat: Har du själv hört av Fredrik Andersson angående förstemålvakt och toppback eller har du läst det nånstans?
Kommentera

Sputnik: Marcus siren som nämnts här innan är förövrigt klar för kristianstad ik i div 1.
Kommentera

JobbaPuck: Jo, men de flesta svenskar där borta åker ju hem över sommaren ;-)
Sputnik: Bläddra ner en bit i länken
Kommentera

Puckat: "Har messat lite med Timrås nye tränare Fredrik Andersson. Prio är (inte förvånande) en förstemålvakt och vass back i nuläget."
Kommentera

Oscar Drugge är ledig, offensiv rightback. Dominerat i div. 1 i många år men inte riktigt etablerat sig i HA. Kan han vara något för oss?
Kommentera

Puckat: Nej tack, har sett väldigt osäker ut dom matcherna jag ha sett.
Kommentera

Puckat: Har hört rykten om att Drugge redan är klar för Västervik men att man inte gått ut med han än. Även Victor Öhman som det gick rykten om skall vara klar för förlängning. Brorsan min har lite kontakter i VIK och skall ha hört det av nån insatt.
Kommentera

Puckat: Har väll för helvete haft nog med FUGVIKTARE de senaste 5-6 åren
Kommentera

Otto1: Sen håller jag med Otto 1. Har sett Västervik ganska mycket och jag är inget större fan av Drugge. Visst han har väl en Offensiv uppsida men han är alldeles för ostabil i det defensiva och dräller ofta med puck i fel lägen.
Kommentera

« · 1827254 · »