1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590628 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 2017/2018

« · 1828837 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2017/2018
roger_sundsvall: Ja det är det
Kommentera

har dålig koll på han
lite info kanske
bra nyförvärv ?
Kommentera

roger_sundsvall: "Hårt jobbande forward med ruggigt skott! Allround skulle jag vilja säga. Hade gärna sett honom kvar här!"

/Mattias Essén, hästkännare
Kommentera

ersson: Jag är en kappvändare av rang och om det nu blir Åke så kommer förmodligen första timmen efter offentliggörandet kantas av besvikelse för att sedan övergå i något lallande. Det behöver inte bli katastrof, men det faktum att Åke sagts vara "klar" sen i vintras och trots det fortfarande inte offentliggjorts talar väl för att han inte är helt klar. Eller snarare att man har fler spår att jobba efter nu. Förhoppningsvis. Jag kan inte se något annat alternativ, det skulle vara om Åkerlund får stämpla över sommaren då (som Molinder gjort tidigare år) och att man väntar av den anledningen men det känns långsökt.
Kommentera

JobbaPuck: Hängde med en die-hard-VIK:are i helgen. Han var väldigt skeptisk till Lukas Zetterbergs förmågor. "Bara bra i spel fem mot fyra, osynlig i spel fem mot fem". Å andra sidan svårt bitter på allt Zetterbergskt eftersom pappa Patrik manat sonen att spela allsvenskt samtidigt som han själv är sportchef i VIK. Kan ha varit svårartat fall av sura rönnbär helt enkelt.
Kommentera

Fan vad många hausa denna trupp ser inget som sticker ut. Får vara jävligt nöjd med topp 8 när man vet att troligen ska stene eller pappas pojk o bästa polare med nubben knähunden 22 in två jävla sopor. Hoppas på två Nordamri då freddan måste ha bra kontaker där vi Buffalo eller är det något jävla luftslott han byggt upp
Kommentera

Modano: Känslan är att Berglund blir kvar, ja. Kort i rocken men åstadkommer ändå ett habilt arbete. Billig, bofast i stan och rightare. Nyttig och förmodligen högst delaktig i att Liljendahl vill komma hit. Det skapar också möjligheter för just Liljendahl att snabbt komma in i allt och förmodligen trivas, det ska inte underskattas. Vi överlever utan Berglund också, minst sagt. Men jag vet inte hur alternativen ser ut.

Ska man titta på något som sticker ut så är det väl att vi nu sannolikt kommer ha fyra forwards som är rightare där tre av dem har sina styrkor i offensiv zon. Det är något vi saknat alldeles enormt: alternativ i PP. Annars är det lite knepigt att sia kring nivån i övrigt. Lauritzen var en av ligans bästa centrar förra året och han är kvar. Men vi har onekligen många oskrivna kort. Väldigt spännande forwardssida men blek backsida, dessutom ingen förstekeeper. Varesig Karlsson eller Galló har erfarenhet av att vara producerande spelare, det kan spöka till det även om de går nedåt i seriesystemet. Dock tror jag väldigt mycket på båda.

Jag hade nog varit lite mer orolig över spelartappen om vi inte bytt tränare. Nu blir det nya förutsättningar och förhoppningsvis ett mer homogent lag. Sen är det ju stortunga tapp vi råkar ut för, det ska absolut inte glömmas bort.
Kommentera

Där var det klart med Liljendahl
Kommentera

Knylan: Kan du utveckla det där med att Berglund är delaktig i att Liljendahl vill komma hit? Är de gamla kompisar eller nåt sånt?
Kommentera

JobbaPuck:

"Hästkännare". Ha ha! Dagens skratt. 🙂

Modano:

Du är också rolig. Fast på ett annat sätt. Utan hästtendens. 🐴
Kommentera

JanneH: samma moderklubb. 1 år mellan dom. De har förmodligen spelat tillsammans. Jag antar att han syftar på det :)
Kommentera

Knylan: Besked jag fick för ca en månad sedan var att Enock, Liljedahl och Åke skulle vara klara samt att Steene, Kalte o Ludde inte skulle erbjudas nytt kontrakt.
Om nu Åke är klar o att man av någon "taktisk" anledning avvaktar att presentera han återstår att se eller om man försöker med ett annat målvaktsspår.
Lill-challe kan nog mycket möjligt bli kvar. Helt ok fjärde lina spelare i alla fall.
Spontant känns väl truppen ganska spännande åtminstone forwards mässigt. Backsidan känns väl lite mer osäker ut. Oavsett Åke eller inte så kan målvaktssidan bli bra. Brattström kan bli en joker!
Kommentera

JanneH: Jag vet inte, men det har snackats om att de är gamla polare? Eller att de känner varandra bra iaf. Det var det jag syftade på.
Kommentera

Knylan: De är goda vänner. Båda väldigt travintresserade.
Kommentera

Timråit H-sand: Jag orkar inte reta upp mig på Lill-Challes skott i magen längre, ofta när det finns en fri spelare med öppet mål 3meter till höger....
Kommentera

kulltorp: Lill-Challe kan jag leva med men ÅKE LUND känns bara fel och fantasilöst. Om vi tagit honom för 2 år sedan hade jag nog gillat det men jag tycker inte han har imponerat i Bobbers.
Kommentera

JanneH:

Bobbers imponerar förvisso inte över huvud taget. Vad hände egentligen med deras vision om Elitserien 2003? Jaji, nu har vi facit på hand.
Kommentera

Sputnik: Jahaja då är Liljendahl klar och därmed också den sista spelaren(förutom Åke) som ryktats till oss i media. Frågan är har Nubben nått ess i rockärmen som varken vi eller media fått nys om?
Kommentera

Sputnik: Har varit en liten tråkig silly så sett med tanke på att alla nyförvärv har man kunnat läsa om redan innan i media. Inga överraskningar
Kommentera

Puckat: Ryktades vara på väg till Leksand – nu är Västeråsbacken klar för Timrå IK st.nu/ishockey/hockeyallsvenskan/ryktades-vara-pa-vag-till-leksand-nu-ar-vasterasbacken-klar-for-timra-ik?referrer=app
Kommentera

Gorkyman: Ingen PP back. Defensiv pjäs som hade bäst +- i VIK(en utav få spelare som hade plus i +- statistiken överlag). Känns som en ersättare till Persson rakt av.
Kommentera

Sputnik:

På målvaktssidan känns det som man får hoppas mycket på Brattström inför kommande säsong, lite högt spelat kan jag tycka från Timrås sida. Lagets viktigaste position!

Åke i all ära men hans skador bekymrar. Hade han inte haft så mycket skador genom åren tror jag han hade kunnat spela högre upp i Hierarkin. När vi värva Mattson från Björklöven så var Åkerlund ett högre raknat namn och det är bara två säsonger sedan.

Backsidan skulle man vilja veta mer kring. 6 ink Molinder varav 3 st 97:or, tillika första års seniorer. Utifrån bredden som Fredrik nämner så bör det väll in ytterliggare två namn utöver eventuella juniorer.

Även forwardssidan hoppas jag på två till så att vi åtminstone är 12 st exkluderar juniorer. Berglund, en spelare med rätt karaktär hoppas jag är en utav dessa och som sista Pusselbit skulle vara mumma med Bratt eller Victor 26 Öhman från Västervik!

Laget som helhet just nu känns hårtjobbande, med tyngd, där spetsen bygger på att spelare med potential gör genombrott!
Kommentera

Gorkyman: Oj, där har vi en bra värvning. Västerås bästa back
Kommentera

"Hampus Larsson har varit ”outstanding” för oss hela säsongen och även nu på slutet. Han är viktig både på och utanför isen"
Kommentera

Otto1: vem ? namn ?
Kommentera

Andersson: Hampus Larsson kanske??
Kommentera

lungan: Öhman från Västervik skall vad jag hört vara klar för fortsättning i Västervik tyvärr. Man skall inte ha gått ut med det för att han stämplar över sommaren. Men det är bara vad jag hört och det behöver ju inte stämma i slutändan. :-)
Kommentera

"Hampan" är klar. 🙂

Vilket många här redan visste, men ändå...
Kommentera

DJ Hemp:
Hampolino klar.

Vilket DJ Hemp + många här redan visste.
www.st.nu/ishockey/hockeyallsvenskan/bekraftat-forwarden-klar-for-timra-ik
Kommentera

kulltorp: ..fel länk...men det är tandfén som räknas..om stavningprogrammet får bestämma..
Kommentera

kulltorp: Borgmannen till NÄHÅÄLL, det var snabbt marscherar. 😊🏒
Kommentera

DJ Hemp: Vi har väl inte imponerat heller de senaste åren. Tacka vet jag när vi var ett SHL lag som kunde använda HA laget Bobbers som farmarlag.

Hampus ligger ju helt i linje med profilen om unga svenska spelare. Än så länge så tycker jag vi gjort en del spännande värvningar men allt detta kommer att överskuggas om det ligger nån sanning i målvaktsnamnet som jag inte tänker tjata om mer...
Kommentera

Herminator: Första fd Kovlandspelare att skriva NHL-kontrakt. Bara en sån sak. :)
Kommentera

JanneH:

Det kanske vi inte har gjort (imponerat), men jämfört med Bobbers är vi klasser bättre. Visst, jag hängde med Bobbers fans under hösten 2010, men ärligt talat var de inte mycket att ha. Det var mest ett Wallraffande från min sida och inget seriöst över huvud taget. Ganska snart tröttnade jag på att åka ut till Gärdehallen och la ner verksamheten helt. De spelade sannerligen en rätt kass hockey och numera är de ännu sämre.
Kommentera

Är det någon som vet NÄR Timrå får dessa NHL- och SHL-pengar?
Kommentera

Modano: Du måste ju vara jättenöjd nu . Flera nyförvärv med en matchvikt på 90 kg
Kommentera

Laken: borde väl komma innan bokslut? Eftersom de deklarerat ett plusresultat.
Kommentera

Tikare08a: Det är därför jag frågar, någon som vet datum?
Kommentera

Laken: Den enda infon jag hittar är från 2013: "Hälften av ersättningen betalas ut från NHL den 30 september, den resterande summan får de svenska klubbarna den 30 januari." Nu kan det ju ha ändrats men låter väll inte allt för långsökt.
Kommentera

Tikare08a: Det var ett tag sedan jag hörde någon från föreningen prata om plusresultatat. Känslan är att det i bästa fall blir nära noll, troligen ett tydligt minus men beroende på hur man laborerar mot kommande säsongs bokföring.
Kommentera

Otto1: I så fall är det ju lååång tid innan vi får pengarna.
Kommentera

Så här va:

Larsson ersätter Je. Westin - rakt av. Enock gör detsamma när det kommer till Nilsson, och Ponomarenko är den som är tänkt att fylla upp efter R. Persson. Känns bra, väldigt bra, men i vanlig ordning får vi sukta över den där päpä-backen. Tanken där lär väl vara att Hardegård ska ta ytterligare kliv och sen har vi ju faktiskt ett par hyperintressanta rightare bland forwards som kan skjuta slagpuck från blå.
Kommentera

DJ Hemp: Fy faan hempen...hur kunde du sjunka så jävla lågt att du hängde med Boobsen???
Kommentera

Tikare08a: har ingen aning om NHL-pengar helt eller delvis är med i bokslutet för det gångna året men principiellt behöver man inte ha pengar på kontot för att redovisa intäkten, det kan ligga som en fordran. Nu vet väl ingen än vad den exakta ersättningen blir men 0,5 Borgman borde vara värt en miljon i alla fall. När har Timrå årsbokslut? Sista april? Då får de väl fundera på hur man hanterar NHL-pengarna för de som signat före det datumet.
Kommentera

T T: obegripligt att det tagit så lång tid. Heja Kovland!
Kommentera

El Maco: jag vet inte om det stämmer men 2 maximalt 3miljoner. Vi ska klara licensen iaf.
Jag är mest nyfiken på hur ekonomin utöver NHL-pengarna ser ut.
Kommentera

Har fått höra att Emil Berglund förlänger iallafall
Kommentera

Tikare08a: På Timråsidan på facebook där man skickade ut info om Årsmöte/medlemsmöte eller vad det nu var så stod det att det blev ett rejält ekonomiskt överskott. Vad det innebär vet jag inte men det bådar ju gott i allafall. :-)
Kommentera

« · 1828837 · »