1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590592 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 2017/2018

« · 1828975 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2017/2018
kulltorp:

Bara därför att jag inte är 100 (i huvudet). Men vem fan är det? Kan du säga mig det? Annars tycker jag att min förklaring i det aktuella inlägget borde kunna duga. För övrigt varade detta konstgjorda supporterskap bara under högst någon månad. Sedan återvände jag till e.on Arena och såg några menlösa matcher innan vi till slut åkte neråt i systemet...
Kommentera

Sputnik: Nu kanske jag halkar in på ett bananskal här, men var inte det supporterklubbens ekonomi ? Kanske den ni diskuterar också...som sagt, bananskal...
Kommentera

Sputnik: Det gäller suppklubben.
Kommentera

Hälge: Så kanske det var när du säger det. Var jag som blandade ihop det. Tyckte det verkade för bra för att vara sant. :-) Aja blir väl på håret med ekonomin dårå som vanligt....
Kommentera

Sputnik: Får vi ens ha minus med tanke på elilicensen och så?
Kommentera

Ja den där saknade PP-backen ja. Kanske finns han redan. Det kanske är fart på pucken i PP som vi i själva verket saknar.

Blev väldigt tydligt om man jämför vårat PP med exvis Brynäs i Sm-finalserien. Gunderson kunde ju få iväg tre-fyra mörsare i samma PP-byte ibland, vilket var frukten av en PP-femma som fick en grym fart på pucken, via platsbyten mm.

Svårt att ladda fullt från blå om man måste dribbla ett par stötande motståndarforwards först :)

Tycker att vårat PP gick ner sig duktigt i slutet av säsongen, Prio att ta tag i det nu.
Kommentera

Jämtlandsfil: Just en PP-back vet jag inte om vi är i så stort behov utav i nuläget med tanke på att både Zetterberg och Liljendahl stod på point i powerplay förra säsongen och gjorde det bra. Hardegård och Enock kommer ta kliv.

PP1
10 Persson - 23 Boyce - 16 Lauritzen
28 Zetterberg - 7 Hardegård

PP2
22 Galló - 19 Karlsson - 57 Wedin
63 Liljendahl - 15 Enock

Och i och med att Hampus Larsson sägs vara klar så tror jag backbesättningen är klar;

3 Landin
6 Dahlroth
7 Hardegård
9 Strömberg
15 Enock
24 Molinder
26 Larsson
37 Ponomarenko

Kanske att man lägger den där extraslanten som var tänkt för en "toppback" (som coach sa att de var ute efter) på en förstemålvakt istället?
Kommentera

Puckat: Vad hände med Själin?
Kommentera

Kongo: Var väll sagt redan innan lånet att han skulle tillbaka till Östersund.
Kommentera

Otto1: Man sa att han skulle återgå till ÖIK efter utlåningen. Vart han spelar kommande säsong borde vara en annan fråga.
Kommentera

Kongo: Han kommer spela i Östersund kommande säsong. Han trivdes under den korta tiden han var här förra säsongen men kommer som sagt att spela i ÖIK det här året för han ser inte någon anledning till att skynda fram. Han trivs där med skolan och får spela seniorhockey på heltid, men han har sagt att Timrå ligger närmast när det är dags att ta nästa kliv. Kanske redan till 18/19.
Kommentera

DJ Hemp: Det viktiga är att du är tillbaka hos oss Hempen. :-)
Den som är utan synd får kasta första stenen...
Kommentera

Gissar på att Hampus Larsson är klar, inlagd på hemsidan nu :)
Kommentera

Lakksen: När predenteras Bratt då? ;-)
Kommentera

Ngn som vet vilka som kommit in på höstens hockeygym?
Kommentera

Sputnik: Haha, medge att det var lite kittlande? ;)
Kommentera

kulltorp: Här finns det än lista men vet ej om den stämmer :)
Kommentera

Puckat: Ja Berglund lär garanterat få förlängt nu. Äntligen fattar jag kopplingen mellan Lill-Challe å Liljendahl. Det är ju travtränaren Reijo Liljendahls son och Challe är ju gift med Stig Hs dotter. Ibland är jag förvånad över hur trög jag är. Små kul med tanke på hans bakgrund att han valde att spela för ett lag som heter just Vita Hästen
Kommentera

Lakksen: Apropå laget på Hemsidan.

Molinder står noterad som center, varför har man inte flyttat över honom som back om han nu ska spela back kommande säsong, eller har detta ändrats kommer han gå in som forward istället?
Kommentera

kulltorp:

Tack för din förståelse. Det där är snart sju år sedan och jag var nog bara på högst tre matcher. Lite omväxling mot alla tidskrävande resor till Sörberge. Vi spelade dessutom på olika serienivåer och jag visste att de rödvita ränderna aldrig skulle gå ur. 🙂
Kommentera

lungan: Molinder kommer att vara back. Det har nubben själv sagt. Men antar att det inte är prio ett att ändra det på hemsidan. Står uppskriven som back på EP iaf, dom har väll snappat upp det från timråpoddens intervju.

Det som oroar mig lite är vi endast har spelare med ettårskontrakt, förutom Hardegård då. Hade varit skönt med några längre kontrakt på Larsson, Liljendahl, Wedin ,Z mm så man får lite stabilitet och grund att bygga vidare på inför nästnästa säsong.
Kommentera

Otto1: Jo men att ändra detta i samband med att lägga upp nya spelare kan väll inte vara ett allt för stort mer arbete, kan jag tycka.

Rätt ska vara rätt😀
Kommentera

lungan: De verkar ha gett upp med att uppdatera sin twitter också verkar det som
Kommentera

Om man får drömma

Bratt-Lauritzen-Persson
Gallo-Johnsson-Liljendahl
Wedin-Karlsson-Zetterberg
Westin-Boyce-Berglund

Känns som att vi har potential till 4 grymma kedjor, där klassificering känns onödig utan där dagsformen kommer få utgöra vem som spelar mest för kvällen.
Kommentera

Lakksen: Mycket kittlande. :-)
Men det skumma är ju att Bratt är den enda spelare som inte har spelat eller spelar i Timrå som följer eran Podd. :-)
Inte så konstigt att folk vill följa eran grymma podd i och för sig, men lite fundersam blir man ju när han är den enda med icke Timråitisk bakgrund som följer er. :-)
Kommentera

Otto1:
Och knappt hinner vi läsa intervjun förrän vi får veta att en tredje spelare är på gång in från Västerås. En center denna gång! Spännande. Någon som har något att säga om denna herre?
Kommentera

Woody: Den killen är tänkt för juniorspel i första hand. Men det är självklart också det här som menas med bredd. Viktigt med toppar i J20 som verkligen kan gå in och avlasta vid behov.
Kommentera

Woody:

Det blev lite som förväntat. Att vi skulle vara med och plundra vraket VIK. Där finns säkerligen några guldkorn att plocka från ett underpresterande HA-lag och mycket riktigt...
Kommentera

Ouff, den här är tung. Alltid varit en favorit. Fick träna med A-laget förra säsongen och hade säkerligen fått göra seniordebut kommande säsong, lär knappast bli något SHL-spel för honom.

Sedan så kan jag berätta att Bratt inte kommer spela hos oss, så ni kan sluta drömma ;-)
Kommentera

Woody: Vart har ni fått infon om VIKare nummer 3?
Kommentera

Var fasiken är Ebays sign Nubbsen???
Kommentera

JanneH: sorry såg det på ST nu
Kommentera

Puckat: Inget vidare spelhuvud, likt Wiberg. Bra skott och stor men inte så mkt mer.
Kommentera

MrMadhawk har summerat NHL övergångarna i klubbarnas pengar:
mrmadhawk.se/
Kommentera

kulltorp:
Alltså får TIK ca 4 588 681kr bara för NHL övergångarna. Då ska Elias, Johan och Westins SHL pengar in på detta.
Kommentera

kulltorp: Sen kommer Elias skriva NHL kontrakt med, troligtvis nästa säsong. 75% in där också.
Kommentera

Otto1: Hur mycket är SHL pengen per spelare?
Kommentera

kulltorp: Hittade detta. Verkade inte vara helt klart vid tillfället det skrevs men upp till 300 000 SEK per spelare ryktades det om då. Han brukar ju ha bra koll.

Så vi bör få in runt 5.400.000 SEK om allt stämmer.
Kommentera

Drygt 4,5 miljon har TIK tjänat bara på NHL-övergångarna alltså... Tala om lyckad juniorsatsning!!
Kommentera

kulltorp: ca 300 000 per spelare ser jag nu.
Gör ju att totalen blir ca 5 500 000kr. Nice
Kommentera

kulltorp: Hur ser skattereglerna ut för detta?
Kommentera

Kongo: ..partypooper...
Kommentera

Anledningen till varför vi inte lyckats ro hem Själin. Hans gymnasieprogram finns inte här. Det är det enda minuset hittills enligt nubben med denna sillyn.

Vi lär dock ligga i förarsätet inför nästkommande säsong med honom.
Kommentera

Otto1: Ja ni kan ju inte klaga på att det inte händer saker just nu i a f.
Kommentera

Kongo: Timrå IK bedriver ingen skattepliktig verksamhet. Så det är ingen skatt på övergångspengarna.
Kommentera

Sputnik: Haha, det var väl den tanken som seglade upp när jag satt och smuttade på en IPA och fick notisen ;) Nu verkar dock firma Dahlen och EP banat väg för ynglingar från VIK, vi får hoppas på bra utfall från det istället :)
Kommentera

kulltorp: Ja de där 5.5millarna tillsammans med en nedsatt hyra på 4.5 mille eller vad det var borde verkligen sätta er på rätt kurs igen.

Är dock lite i avundsjukans namn frågande till att de satt hyran fel med 4.5 millar.
Undra vad för lada de jämförde med när de satte den nya hyran. Men ni Timråiter bör vara glada. För det hela bör nog se till så ni får rejält med vind i seglen.

Själv får man nog hoppas på att något mirakel ska ske så vi slipper kostnaden för den svindyra arenan. Men men... .
Kommentera

Puckat: Obegripligt och tråkigt. Men Växjö har naturligtvis betalat bra för killen. Annars kan jag inte se varför han ska byta..
Kommentera

« · 1828975 · »