Hahl Bundy: Sett till förutsättningar så känns det rätt bra det här. Guter, Palmberg, Rensfeldt, ”olimb” med flera känns rätt tunga om man ska jämföra med HA-lagen vid ett kval. Mora och Örebro känns som 2 lag vi får fajtas med i botten sen är det alltid lag som floppar. Spännande!
Måste ändå säga att jag är nöjd med lagbygget hittills. Vi kom in sent. De flesta SHL lag hade sina trupper klara o spelare på kontrakt. Vi har ändå värvat toppspelare i HA som nu får ta steget upp tillsammans med en hel del av den ursprungliga truppen + flera hyfsat rutinerade från SHL. DIF värvade igår bla 4 spelare från HA. MIF värvar från HA liksom flera andra SHL lag... och vi har trots det fått flera tongivande från HA. En målvakt på det här så... och så himla dålig är inte Haugen! Nä... kom hit till NHK så ska vi spela om det... Vi ger aldrig upp!
GurraG: Äntligen är han presenterad, kändes som det tog en evighet då man visste redan i slutet av grundserien att han tackat ja till förlängning, då var det dock ett 1+1års kontrakt men 1år är ändå bra :)
Duncan: De intervjuade Nubben på P4 idag ang priset han fick som årets ledare. Han fick då frågan om målvakter och svaret var att de hade tre stycken som det jobbades med och att det troligen blir klart nästa vecka.
Sputnik: Nubben skall tydligen sagt i radio Västernorrlandatt en målvakt skulle vara klar till nästa vecka. Känslan säger Haugen, hade hoppats På mer men kanske kan Haugen överraska mig positivt i så fall om det nu blir han.
Sputnik: Vilmos "the hungerian hurricane" Gallo Som nån så vackert myntade. Kanske vore det passande att köra rock you like a hurricane med Scorpions när Gallo målar. 😎
Backar: 7. Marcus Hardegård (18/19), 26. Hampus Larsson (18/19), 27. Johannes Kinnvall (19/20), 42. Oskar Drugge (19/20), 14. Albin Carlson (18/19), 47. Andreas Söderberg (18/19), 41. Alexander Falk (19/20)
Forwards: 38. Jacob Olofsson (18/19), 91. Filip Hållander (18/19), 85. Lukas Enqvist (18/19), Mattias Guter (19/20), 79. Ludvig Rensfeldt (19/20), 11. Henrik Törnqvist (18/19), 23. Jeremy Boyce (18/19), 57. Anton Wedin (18/19), 49. Sebastian Collberg (19/20), 9. Rickard Palmberg (18/19), 72. Sebastian Ohlsson (19/20), 25. Patrik Blomberg (18/19), 22. Emil Berglund (18/19), 55. Vilmos Galló (18/19)
Tränare: Fredrik Andersson (18/19)
Förluster: Erik Karlsson (KooKoo, Finland), Didrik Strömberg (HV71), Jonathan Dahlén (Vancouver, Kanada), Johan Johnsson (HV71), Henrik Haukeland, Jesper Dahlroth
Rykten in: Mathias Olimb (Linköping), Lars Haugen (Färjestad)
"Det ska bli väldigt roligt att spela kvar i Timrå IK. Så mycket hjärta som det finns i föreningen har jag inte upplevt någon annanstans. Det ska bli spännande att vara med på resan där vi ska etablera oss i SHL. Vi är tillbaka!, kommenterar Vilmos Galló."
Puckat: Överlägset viktigast nu är att "Nubben" gör klart med en keeper. Men har en känsla av att det kanske redan är klart fast inga papper är skrivna.
timråhockey: Nej landslagsspelare som har VM att tänka på brukar generellt sett inte presenteras före VM. Gör de en riktigt bra VM turnering så lär de väl kanske bli för dyra för oss dock.
Sputnik: Bara det fakta att Olimb är på marknaden, har värvats till Frölunda tidigare när Nubben var GM där och har Gunnar Svensson som agent känns ju som att Olimb är klar redan. Ska vi gissa att Olimb vill ha en norrbagge kompis med sig i laget och att denne i s f blir Haugen?
hockeyärnice: Har Nubben tänkt värva in 2 centrar då eller, för var det inte nån som skrev att Nubben redan på den där rinkside träffen sagt att han har en center på gång? Känns ju som att Olimb är ett färskt spår, kanske sket sig med den andre centern Nubben hade på gång?
Otto1: Osökt känns det ju inte som den där målvaktsfantomen man gått och drömt om? Skulle dock tro att Freddan och Hirchen har riktigt bra koll på läget. Hoppas bara att man inte snålar när det kommer till denna viktiga sista utpost.
Puckat: tja hade Haukeland stannat tror jag de flesta av oss gillat det men Haukeland var ju bara 2a bakom Haugen i OS... så varför inte? Jag har följt SHL lite för dåligt gångna säsongen för att bedöma vilken insats han gjorde i FBK 17/18 men han hade en % på 91,5 och en GAA på 2,37.
The great one: Nej och med den här inställningen är jag glad att vi slapp han i så fall. Saxat från ST.
"Jag antar att Timrås målsättning till en början kommer vara att etablera sig, och just nu har jag mina ambitioner lite högre än så. Tyvärr måste jag nog vara lite egoistisk där, men innan karriären är över skulle jag gärna spela i Timrå."
Men fattar ni inte att han (Gus) redan hade skrivit på för Luleå innan vi var klara för SHL. Så han gör väl som övriga i branschen. Vi var aldrig ett alternativ.
Här kommer tröj numren inför 2018/2019 Målvakter 1. Victor Brattström, 2018/2019
Backar 26. Hampus Larsson, 2018/2019 7. Marcus Hardegård, 2018/2019 27. Johannes Kinnvall, 2019/2020 42. Oskar Drugge, 2019/2020 – Ny från VIK 14. Albin Carlson, 2018/2019 – Ny från AIS 47. Andreas Söderberg, 2018/2019 – Ny från LHC 41. Alexander Falk, 2019/2020 – NY från DIF
Forwards 85. Lukas Enqvist, 2018/2019 91. Filip Hållander, 2018/2019 38. Jacob Olofsson, 2018/2019 79. Ludvig Rensfeldt, 2019/2020 – Ny från RBK 11. Henrik Törnqvist, 2018/2019 – Ny från LHC, 23. Jeremy Boyce, 2018/2019 57. Anton Wedin, 2018/2019 49. Sebastian Collberg, 2019/2020 – Ny från RBK, 9. Rickard Palmberg, 2018/2019 - Ny från VH 72. Sebastian Ohlsson, 2019/2020 – Ny från SAIK, 25. Patrik Blomberg, 2018/2019 – Ny från VIK 22. Emil Berglund, 2018/2019
Nummer ej klart – Mattias Guter, 2019/2020 – Ny från KHK
Tik1966: Timrå kanske inte var intresserad nu heller. Han har spelat NHL, NLA, KHL, landslaget och väljer nu SHL. Helt klart ett steg tillbaka i karriären, ingen nubbenvärvning nowdays direkt.
Puckat: Har aldrig försått vad EG är bra på igentligen? Kortväxt relativt orörlig och trög av det jag sett iaf. Tar hellre då Jens Westin alla dgr i veckan😁 (Som jämförelse)
Karlsson74: Att få spela i Timrås tröja, att få komma in i en kokande NHK arena , att vi supporters ger vårt stöd i alla lägen då ska man vara en hungrig och målmedveten spelare som vill framåt och utvecklas som spelare. Vi vill inte ha några penning jagande losers även om dom har ett förflutet i Timrå för dom saknar Timråhjärta och är inte värda vår kärlek. Tack J. Dahlén du följde ditt hjärta och struntade i plånboken och det är så man blir odödlig i ett supporters hjärta.Lycka till i NHL.
Sputnik: Det var hemskt. Men Sanny verkade faktiskt tycka att det var lika hemskt. Och han har aldrig sagt ett ont ord om Timrå IK sedan dess. Han har tvärtom bara gett kärlek. Det hedrar honom, trots allt.
Sputnik: Ja det var faktiskt mycket bittrare. Den här liraren har iaf inte gett oss anledning att tro att han har ett bultande timråhjärta. Jag ser hellre att vi sparar löneutrymmet till Lander och Erixon inför nästa säsong istället
Kattgubben: Om jag får vara ärlig så är Sanny Lindströms "svek" tyngre. Kommer aldrig glömma hans gullande med oss Timråfans och att Timrå var det enda lag som gällde om han kom tillbaks till Elitserien. Sen vet alla hur det slutade med Färjestad och allt.
Sputnik:han är en skitsnackare utan Timrå hjärta med andra ord? ... Timrå var aldrig högst på listan när det kom till att bli allvar... Tror han fortsättningsvis kan glömma att han skulle vara aktuell att representera Timrå IK nån gång i framtiden..
Nisse på Mon: Jo han hintade ju i en intervju att Timrå är inte intressant just nu för där kan man inte vinna SM guld, däremot längre fram så kan Timrå vara intressant typ. aja snacka går ju alla förstår ju ändå att Luleå pungar upp mer cash. Slänger upp en artikel jag lagt upp förut som visar hur snabbt det svänger i branschen, tydligen var ju Timrå 1:a på listan om han vönde hemåt,, för 2 år sen alltså, det svänger snabbt i branchen.
JonteD: Man kan konstatera att det enda jag önskar mig av tomten i år är en fullständig överkörning av nolaskogsarna imorgon. På nivån att efter två perioder är det bara TIK-fans kvar i arenan och alla andra har gått hem. TV4 bryter ... | #Läs mer ·