1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 2019-2020

« · 1968131 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2019-2020
Hade varit super om ni slog MIF i kvalet , rödhökarna alltså 😁
Låst ämne

Nästa säsong så kommer ÖHC, LIF, Oskars, , Mif, BIF? och RBK vara i riskzonen. Då är det ni som kan komma igen.
Låst ämne

Röda Tallen:

Klart TIK.Zäta inte kommer lämna. Med den passionen och ilskan så byter man inte bara klubb. Det går inte, det finns inte.

Spelare kommer o går men klubben består.
Låst ämne

timrasuppi08: Och? Vad har det för betydelse?
Bara för att dom spelar dålig, gör misstag och förlorar kan man inte sluta älska ett lag.
Eller jo, medgångssupportrar kan...
Låst ämne

8758: med tanke på leksands historia så passar jag på att hälsa dig tillbaka nästa år..
Låst ämne

Röda Tallen: Ja men nu var det faktiskt ett Allsvenskt lag vi åkte ut mot och som innan spelade jämt med ett annat Allsvenskt lag. Bevisligen klarade våra backar inte av det motståndet. Hade nog gått ännu sämre mot AIK som var ett mera fysiskt lag. Har inget minne av att varken Molinder eller Hardegård någonsin kom ut med pucken after en sargduell. Däremot blev det massor av mål i baken efter en sargduell med dessa individer inblandade.... Ta och kolla hur målen mot OIK gick till så ser du snabbt ett mönster. Ja förutom alla mål i plockhanskrysset då som också var ett stående inslag.
Låst ämne

8758: Hej då själv.
Supportrar som dig behövs inte.
Förmodligen har ditt hjärta aldrig varit rött och vitt.
Du har bara varit en medgångssupporter som många andra.
Spelar ingen roll i vilken serie vi spelar.
Jag kan i vilket fall aldrig sluta älska Timrå IK. Det är helt omöjligt.
Mot nya segrar, i med och motgång!
Älska Timrå IK! I varje andetag!
Låst ämne

8758: Idiot.

En jävla massa nick man aldrig sett röken av härinne som plötsligt kravlat fram från under sina stenar när det finns behov av att bli av med galla. Dra till Leksand du, de uppskattar säkert kappvändare
Låst ämne

Oj var tänk till nisse1 hmm eller det blev rätt. Kommenterar inte så ofta här kanske märks
Låst ämne

Hockeyleksing: Medgångssupporter? Snälla.... jag har alltid hållt både på TIK och LIF samtidigt. Men nu räcker det med Timrå för min del... Jag går över helt på LIF.
Låst ämne

8758: du är jätte välkommen in i värmen hos oss vi är dock inte jätte förtjusta i medgångs suportrar så där har du lite och lära. Sedan har man en hel del motgångar som Leksing ochså kan va bra och ha koll på innan du bestämmer dig. Lycka till
Låst ämne

8758: Så jävla sjukt att klubbar som Växjö, Örebro och Rögle kan etablera sig men fan inte Timrå!
Låst ämne

Nisse1: Ja fy fan! Är så sjukt less på hur Timrå IK hanterat denna säsong med allt. Vi går upp förra året och vi bygger med ett HA-lag inför denna säsong, istället för att satsa.

Det här var fan droppen för min del. Timrå kommer aldrig komma tillbaka! I år hade vi chansen att etablera oss nu när intäkterna kommer ligga runt 40-50 miljoner nästa säsong i SHL. Vi kommer få runt 2-3 i HA. Lycka till Timrå! De sista 10 åren av Timrås historia har varit så dåliga.... och det blir bara värre. Helt sjukt att Lill-Kenta inte fick stanna som tränare. Efter det har allt gått utför.

Blir så jävla less på skiten att jag spyr. Vad har vi för ledning i klubben som inte kan ta vettiga beslut? Nej en liten klubb som Timrå kommer aldrig mer bli något. Inga mer slutspel, inga finaler, inga guld osv osv.... Jag tror jag byter lag det räcker nu. Ena halvan av släkten håller på Leksand, så man får gå dit istället. Hejdå Timrå! Fyfan.
Låst ämne

timrasuppi08: Måste tänka på att vi ska lira i Allsvenskan nu.
Några spelare måste vi behålla. Vi kan inte skaffa ett helt bytt lag.
Förra säsongen levererade både Drugge och Söderberg på absolut högsta nivå i allsvenskan.
Låst ämne

erathoo: Är du seriös!!? Hardegård, Drugge, Söderberg KVAR??? HJÄLP!!
Låst ämne

Timråit H-sand: Kör Nubben på med samma ledarstab blir jag mörkrädd på riktigt. Freddan skall inte vara kvar, han har inte det taktiska i sig. Det är mer eller mindre bevisat på 2 säsonger nu. Skulle gärna som du säger ta in en erfaren ledare som vet vad som krävs och som är lite aktad ute i hockeysverige. Om det nu går att få tag i sån tränare nu. Som jag skrivit innan så vore Fredrik Söderström en riktig julklapp.
Låst ämne

Timråit H-sand: Håller med, Nubben ska vara kvar men Freddan måste bort minst.
Hoppas verkligen Timrå inser det.
Skulle gärna se Ante K och Stridh tillbaka
Låst ämne

8399: Har man matchboll och minst en match kvar att spela...
Och så mycket står på spel...
Man måste VÅGA för att VINNA ibland!
Låst ämne

SMÅLAND: Det är så jävla sorgligt att man ska behöva må som man gör, fy faan för er som lät allt falla samman. Jag kommer aldrig att förlåta er. köl halning för er allihopa blir ert straff.
Låst ämne

SMÅLAND: Så gör man inte, 6 mot 4 är otroligt vanskligt och risken för ett mål i baken är överhängande...det är för mycket gambling att göra så i en sudden.
Låst ämne

The great one: SÅ är det med tanke på hur Freddan agerat!😈
Att Nubben blir kvar kan jag köpa men vi behöver nån ny istället för Freddan om vi ska ta detta vidare på ett vettigt sätt!
Känns oerhört tungt nu o kanske hade det bara kunnat räckt med att Bratten fått stå...
Nu raderas allt istället. Vi var annars på väg att kanske etablera oss i SHL med en del intressanta spelare på väg in o med utvecklingspotential på flera av våra spelare. Känns fruktansvärt nu att följa var våra toppspelare hamnar, typ Växjö, LHC etc. FY FAAN!!!
Kommer med all sannolikhet att brandskattas rejält och med en sviktande juniorverksamhet och ev med en kvarvarande tränare som jag inte tror många i hockeysverige har speciellt mycket till övers för så kommer detta att bli riktigt illa och besvärligt i mina ögon...
Nu gäller det att snabbt göra om och göra rätt med rätt LEDARE annars kan det bli en riktigt mörk period i Timrå 's historia tyvärr.
Bästa vore att få in en aktad tränare o att man snabbt kan få några klartecken från en del spelare att man stannar kvar som visar att man ändå vill vara med i leken lite. Men som sagt det kommer bli en tuff tid...
Låst ämne

Hardegård, Drugge, Molinder, Falk och Söderberg vill jag ALDRIG se i en Timrå-tröja igen. Horribla spelare som borde göra något helt annat. Är det inte ett stort behov av lastbilschaffisar har jag hört?
Låst ämne

Inte för att låta tjatig....
I lördags hade vi MATCHBOLL i Oskarshamn...
Vi hämtar upp TRE två målsunderläge under ordinarie tid...
Vi får med oss en utvisning efter 3 sek...vid teckningen...i förlängningen...
Vi har ALLT att VINNA och inget att FÖRLORA...
VÅR SHL plats står på spel och 60 miljoner kronor...
VARFÖR inte gambla..
Ut med Svedberg..
6-4..
STÄNG SKITEN!!!!!
Lätt att vara efterklok...
Varför INTE ta vara på en sådan chans?
Helt obegripligt i min värld!!!
Låst ämne

Ledarstaben MÅSTE bytas ut. Har sett alla matcherna och det har sett lika ut rakt genom SHL till uttåget. De har haft 9 månader på sig att sätta ett grundspel och ändå lyckas inte backarna ta sig ur zon eller vinna en närkamp. Laget som folk satt ihop här på forumet (inklusive målvaktsval) har varit bättre än det head coach lyckats med. Skandal att slarva bort SHL-platsen. Riktigt, riktigt dåligt!!
Låst ämne

Nisse1: Alltså man är ju helt nollställd och har ju ingen aning om nånting egentligen.
Blev dock äcklad när jag läste Sannys inlägg om att Hållander borde gå till Växjö. Fy tvi vale.. Vill inte se en till Timråtalang som de kallar sin en gång till.
Låst ämne

fredriko74: Nja, nu får vi nog hejda oss en smula.
Vi kan ju inte kasta ut alla spelare.

Men jag tror Nubben är rejält revanchsugen nu...
Låst ämne

Sputnik: Så kan det vara, men då står vi nog snart helt utan spelare. Kan tänka mig att Boyce, Berglund mfl, fått samma besked tidigare isf.
Låst ämne

PezN: Hardegård, Drugge, Falk och Söderberg är rena hjärtinfarkt spelare. Alla bort tack!
Låst ämne

KulltorpsOlli: Hardegård vill jag definitivt inte se igen i Timrå, hellre en P-12 än han på plan... Brattström SKA vara förste målvakt(om han blir kvar), what so ever...
Låst ämne

Sputnik: Alltså man mår ju inte bättre när man läser aftobladet och Wennerholm myser med sina krönikor nu.
Låst ämne

Nisse1: Tror nog Blomberg varit klar ett tag. Mest troligt att Nubben inte haft med honom i planeringen inför framtiden då han byggde lag för SHL. Även om jag tycker han kunnat göra en mycket bra roll i en 3:e kedja tex. Sen kanske han intr trivdes iofs, inte så att Freddan coachat sig till spelares förtroende som det känns.
Låst ämne

TIK-Lund: Det var absolut en spelare som man kunnat bygga på, Pantern är attraktivare än TIK. Usch! 10-små neger pojkars flykten har startat.
Låst ämne

Röda Tallen:

Ja, det är ju såklart en förutsättning👍🏻
Men blir Freddan kvar så är det många som kommer få svårt att acceptera det efter denna säsong.
Låst ämne

The great one: Frågan är hur mycket att brinner för hockey numera.
Han vill väl bara spela och titta på tennis?
Låst ämne

TIK-Lund: Fullt förståeligt att han inte riktigt brann för föreningen. En relativt misshandlad spelare söker nytt; föga förvånande.

Tänker att Freddans vara eller icke vara kommer att bli facit för hans ledarstil. Blir han kvar och merparten av spelare lämnar får vi ett kvitto på att han inte har förtroende hos spelarna heller. Blir han kvar och många av spelarna blir kvar så ser vi att han är omtyckt som ledare.
Låst ämne

bar mofftak: Kika hur Käntää lyckades i Oscarshamn med 8 milj. Varför ska inte vi lyckas. Nubben har tappat den fingertoppskänsla han hade för 10 år sedan. I år blev det pannkaka. Bara att inse, det vet även du
Låst ämne

bar mofftak:

Gör klart med Lill-Kenta nu. Han finns ju redan i stan. Måste få in ett etablerat namn.
Låst ämne

TIK-Lund: Ska vi få behålla någon så gäller det att gå ut med en ny huvudtränare idag.
Låst ämne

bar mofftak: Första spelaren att lämna är alltså en av få man "hoppades" skulle få behålla! Blomberg till Pantern.
Låst ämne

fredriko74:
Vilka har du tänkt att vi ska lyckas rekrytera? Det här är laget vi hade råd med meden SHL budget. Nu kommer en HA budget som är på runt 20% av den.
Det är mitten/botten HA spelare Timrå IK kommer bestå av nästa säsong och vi kommer behöva överbetala dom för att de ska vilja spela i Timrå.
Låst ämne

The great one: Man kan ju hoppas att Wedin drar till NHL direkt nu när han har chansen. Vill inte se honom i nått SHL-lag. TIK kommer verkligen att behöva varenda krona om man ska bli konkurrens kraftiga igen.
Låst ämne

erathoo: Är du helt seriös? Du menar att Söderberg, Drugge, Hardegård och Boyce ska vara kvar? Kika hur de vart i år. Boyce är en trotjänare, men ska vi inte försöka bygga upp ett lag som blir konkurrens kraftigt igen? Då ska definitivt ingen av dessa 4 herrar vara kvar, jag är ytterst tveksam till Persson också. Han fick inte nytt kontrakt i FBK, hos oss hsr han inte imponerat i mina ögon.
Låst ämne

erathoo: Skulle inte förvåna mig om någon SHL klubb plockar Nielsen efter hans spel i kvalet.
Låst ämne

Olli Nomadinen :

Gallo o Thörnqvist i LHC är nog ingen vågad gissning.
Låst ämne

erathoo: Tyvärr tror jag Gallo lämnar också
Låst ämne

The great one: Synd att man redan klantat bort Daniel Öhrn, kunde ha blivit bästa spelaren i nästa års trupp.
Låst ämne

erathoo:

Molinder?
Låst ämne

Så här ser min lista ut för närvarande:

Vilka försvinner med 99% säkerhet:

Wedin
Thörnqvist
Laxen
Hållander
Kinnvall
Rhensfeldt
Svedberg
Olofsson
Jallasvaara
Larsson
Westerlund
Olsson

Dom man verkligen vill ha kvar:

Brattström
Nielsen
Gallo
Kaiser
Jansson

Dom som förmodligen blir kvar, och är ok för HA:

Berglund
Boyce
Blomberg
Persson
Carlsson
Drugge
Hardegård
Söderberg

Dom man klarar sig utan och troligen (förhoppningsvis, Dyra!) lämnar:

Palmberg
Madsen
Collberg
Falk
Låst ämne

Sputnik: Jag tror och hoppas på att, bygger vi smart och rätt kommer vi att byta plats med IKO redan om ett år igen. ⚪️🔴⚪️🔴
Låst ämne

Woody Jokinen: Laxen kommer dra. Det har han redan varit ärlig och sagt. Tyskland där det finns pengar.han hade möjlighet att dra dit även nu om vi varit kvar i SHL dä det gett han mer pengar. Men valde av tacksamhet att till Timrå att stanna. Va i en intervju för ett ag sen på ST.
Låst ämne

« · 1968131 · »