Hittade inget ämne för Silly 2019/2020 så startar ny tråd för det. Noterar att Ludde Nilsson har utgående kontrakt med Brynäs... spontant känns det som en spelare vi borde försöka värva tillbaka
1:a backpar - känns väl avvägt med en defensiv Hampus och en offensivt begåvad fransson. Jag vill tro att fransson fortfarande håller hög klass. Kan logga måånga minuter tillsammans
2:a backpar - Offensiva skinnvall får sällskap av allround sebbe som är en helt annan spelare idag än när han lirade i Tik sist. Väldigt allround och såklart grym skridskoåkning. Rent statistikt finns det belägg för hans defensiva potens: Näst bäst pk-back i ligan denna säsong sett till istid/insläppt mål (14:10. enbart slagen av Ginning i LHC på 15:20). SJälvklart påverkas detta av lagkamrater och att färjestad som lag har ett grymt pk. Men om man justerar för det landar han på 13:09 och kniper en tredjeplats.
(riktigt nördigt att sitta och grotta i siffror men jag tycker att det är kul som fan. )
3:e backpar - Westerlund(om man lyckas behålla/förlänga) står för de offensiva, nielsen alternativ harde får ta ett större defensivt ansvar. Kombinationen nielsen och Westerlund känns som att den väger lite lätt, så kanske med fördel harde som kompanjon(som förhoppningsvis tagit ett ytterligare kliv och blivit mer bekväm i SHL-kostymen).
Krävs som sagt inte jättemycket för att få ganska rejäla förbättringar jämfört med denna sässe
Kovalchuk: Lånet är säsongen ut. Sen kan ju Arizona välja att plocka över honom inför nästa säsong. Men tror att han kommer stanna för att utvecklas ännu mer. Och anledningen till att det blev timrå var ju för speltiden, så har svårt att se varför han skulle välja annorlunda 19/20.
Oavsett vad har inte Frölunda ngt claim på honom mer än ngt annat lag.
Håller med om att backpartern till Westerlund blir den svaga utposten. Hade helst sett ännu ett nyförv,en tung defensiv back som kan logga mycket tid i pk. Men tror och hoppas på en Harde som tar ett par kliv.
Nielsen ska man absolut kontraktera, han har en ljus framtid.
Puckat: Karlsson har skrivit på nytt kontrakt så han kan vi drömma vidare om. Men dom andra 3 som 1,2 och 3e center hade jag inte tackat nej till direkt.
Tror faktiskt Bratten kommer få starta i kvalet. Freddan var inne på att man inte kan leva på meriter utan att den som är hetast för stunden får spela. Det var i och för sig ett uttalande för alla spelare inte bara målvakterna. Men tycker dock man kan läsa mellan raderna att det gäller Brattström vs Svedda. Som ni andra säger så tänkte jag också direkt att Svedda är på gång bort i och med att man förhandlar med Brattström och att man är ute efter Haukeland. Jag har ärligt talat haft känslan ett tag av att Svedda inte trivs i Timrå riktigt.
Sputnik: Nubben dementerar angående intresset för Haukeland. Känns dock som blaskorna har bra källor på rykten nuförtiden och Förstår att han kanske inte vill gå in på det inför ett stundande kval.
Sputnik: tror inget ont om Svedberg som person eller idrottsman. Jag kan gilla hans temperament på ett sätt, viljan att vinna kan man nog inte klaga på. Men han kom inte alls till sin rätt här. Blir inte alls förvånad om han mäktar 92% I ett annat lag som kan erbjuda bättre pjäser framför honom.
TIK-Lund: Dom tycker väl inte han producerar tillräckligt kontra lönen han får, gissar jag på, han verkar va långt ifrån den spelaren han var för 10 år sedan när han spruta in poäng hos oss och drog till NHL.
För att han lär vara sjukt dyr i jämförelse med vad han presterat i år och de två tidigare åren i Örebro. Sedan har han ju inte utmärkt sig speciellt i tekningar i år.
Jag tror du lever på era gamla minnen av honom, det är en spelare som troligen kostar mer än han bidrar med. Ingen jag skulle hoppa jämfota av att väva som en shl klubb.
Lilleply: Håller med TIK-Lund. De matcher jag sett honom i år har han burit sin kedja. Sedan har kanske inte poängproduktionen varit så bra, men jag hade mer än gärna sett honom ett par år till i Timrå.
Ludvig Nilsson lämnar Brynäs. Det händer mycket under dessa veckor och innan slutet på serierna. Inte konstigt att vi fick kämpa med smulor förra säsongen när vi stod där som underdogs mot Karlskrona vid den här tiden på året. Vem fan trodde på TIK i SHL då?
Må vi aldrig underskatta IK Oskarshamn.
Men jag minns att vi inte firade något speciellt innan vi var där...
Max sju matcher kvar. Nubben & Co kan skriva in sig som heroes for ever.
Rytter: Mitt enda minne av herr Wandell från sin sejour i Timrå är att han hade väldigt speciell tekningsteknik, och det vetetusan om jag blandat ihop honom med nån annan.
Fine att Wandell kanske kostar mer än han smakar sett till produktion senaste åren men han har andra värdefulla kvalitéer. Sannolikt bra mycket billigare att värva honom nu än det kostade Örebro med anledning av just produktionen.
En av mina favoritspelare i SHL i år, otroligt nyttig center.
Charlie2: jag tycker Ludde är en sund Timråvärvning om det nu blir så. Han har haft en bra kurva sedan han lämnade oss och kanske inte är ett namn för topp 2 kedjorna men han blir bra!
JanneH: Beror ju ytterst på i vilken serie Timrå spelar. Till ett lag i Hockeyallsvenskan är han en toppvärvning. Mer skeptisk om laget håller sig kvar i SHL.
Otto1: Själv röstar jag på Popovich om en backtränare skall in. Även om Ante känns som ett ganska naturligt alternativ förutsatt att Timrå breddar/ändrar tränarstaben till nästa säsong.
F.ö går det lite rykten i Modoboken om att Freddan eventuellt skulle värvas in som sportchef där till nästa säsong. Vet dock ej vad det grundar sig i.
TIK-Lund: Poppe hade såklart varit väldigt spännande att få in. Men sen är ju frågan hur realistiskt ett sånt etablerat namn är. Han lär vara väldigt eftertraktad på marknaden. FBK bör exempelvis vara där och hugga nu när dom kickar Ante.
Det ryktet bör nog tas med en rejäl skopa salt, skulle säga att det är mer ett önsketänkande från Modo-håll.
Kovalchuk: Popovich? Kan ju inte vara "modano inavel" du syftar på, då han inte direkt har några kopplingar till Timrå IK, åtminstone som jag känner till.
Färskare och färskare, lyckas få till backspel verkar han iallafall kunna.
Nu kom nerverna för en annan. Det dröjde lite längre denna gång än i onsdags men nu är det samma. Darrningarna, svettningarna, humörsvängningarna, det apatiska sinnestillståndet. Om några timmar smyger man runt som en strykrädd hund, håller sig längs väggarna och tittar över axeln med sänkt blick.
Blomberg-Bort, kanske Madsen-Bort, Kanske Palmberg-Bort, kanske Olofsson-Bort Collberg-Bort Laxen-Bort Wedin-Bort Olsson-Bort Rensfeldt-Bort Hållander-Bort
söder över: Jag tänker att det här blir min sista kommentar i frågan (mest för att det inte riktigt leder nånstans). Jag vet inte om det är medvetet eller omedvetet man försöker missförstå och när argumenten börjar närma sig "ah men dom ... | #Läs mer ·
Noterar att Ludde Nilsson har utgående kontrakt med Brynäs... spontant känns det som en spelare vi borde försöka värva tillbaka