Böndernafrånsmå: Ni kommer få ett svintufft år, bara att hoppas för er skull att säsongen inte är över innan den börjat som för oss. Det stod klart redan i augusti att vi inte skulle få uppleva någon spänning värd namnet förrän i slutet av mars. Det är verkligen ingen säsong jag vill återuppleva så står ni där i september med liknande förutsättningar kan jag lova att jag inte är avundsjuk på er. Det är som med bantning, det är inte när man nått matchvikten man är i mål. Det är då jobbet börjar....
Böndernafrånsmå: Jag vet knappt själv alltså. Schweiz och KHL är ju pengatäta ligor. Varför spelare lämnar för Finland kan jag knappt svara på, känslan säger mig att de börjar komma upp lite i status där med dock.
sargad: Han speltid ut såhär iår. 11:35 min/ per match i grundserien. I slutspelet så landade han på 10:56 per match, men detta drogs upp utav en del ÖT-matcher. Mot FBK såg det ut såhär. M1 (18:22) M2 (11:46) M3 (11:05) M4 (1:21) M5 (26:41) M6 (7:32) M7 (8:38) (Från SHL.se)
Sputnik: Angående Hillding så tycker jag det är jättetråkigt naturligtvis. En ledande spelare med mycket erfarenhet , speciellt kvalmatcher där han höjs enormt. Sen är inte hillding den enda spelaren i Sverige just nu som lämnar för spel utomlands . Är lönebudgeten så mycket större i utlandet än i Sverige? Jag blir så frustrerad . Läste för någon dag sen att ytterell och några andra valde spel utomlands istället för shl. Kommer shl dö ut om några år? 😩
Böndernafrånsmå: Får hoppas du har rätt. Vi var många som hoppades på samma grej. Men våran sportchef rullade tummarna hela säsongen och körde på med den svagaste backuppsättningen i modern tid typ. istället för att låna ut under tidens gång. Sen så skall man också tänka på lånebegränsningen som gjorts i HA. Inte bara att låna ut hejvilt hur som helst längre. Sen har ni nog inte den största budgeten och alla kontrakt ni skriver omförhandlas och ni kan nog inte signa spelare och tro ni har råd att stå med deras löner, låna ut och sen värva in mer spelare på det. En sån sak att ni inte kan matcha bud från Österrike gällande Hilding tycker jag är smått alarmerande tex.
Backhandflipp: vi hade inte en spelare kvar efter förra säsongen heller och värvade div 1 spelare och gick upp! Det var väntat att Engström skulle lämna , inget nytt för oss oskarshamnare . Nu har de bara värvat lite bredd enligt rykten , som med hög sannolikhet kommer bli utlånade när säsongen drar igång ! Det roliga är att dessa div 1 spelare som blir värvade nu , har varit klara sen ett tag , då det är kenttä som har scoutat dem under en längre tid . Daniel stolt , gör jobbet som kenttä har lagt fram till honom ! Det finns en hel del intressanta namn på deras lista , bara att vänta och se vad som händer !
Backhandflipp: Hade glömt J.J. Hade han inte grym teknings statistik? Också en spelare som kanske gjort att matchserien tippat över till oss bara p g a specialegenskap. Var lirar han nu och hur har det gått för honom?
Gorkyman: Har sett några matcher med Storhamar och tipsat Nubben om Aaron Irwing och Martin Rönnild, men lär ju inte vara aktuellt nu längre. Sedan har de även 2 mkt lovande juniorbackar, som hade suttit fint i J-18/20
KulltorpsOlli: Med tanke på chocktillståndet och handlingsförlamningen föreningen befunnit sig i sedan Dahlen försvann iom avancemanget skulle jag säga att de utgjorde 75% av hela föreningen
Olli Nomadinen : Plus att hans pappa Uffe promotade Timrås ungdomssatsning på ett helt fantastiskt sätt. Dahléns gjorde mer reklam för Timrå IK på 1 år än vad marknadsavdelningen gjort de senaste 10 åren sammantaget.
Nog för att vi tappade Didde, Haukeland och Karlsson när vi gick upp, samt JJ men osäker på om han gjort någon större skillnad för oss. Men alltså, IKO. De har ju fan inte en spelare kvar känns det som. Visst, Rifalk är kvar. Men stommen, de viktigaste spelarna har ju dragit, förutom Thelin som dansade en sommar under kvalet men annars är i klass med Johan Persson. Det kommer finnas en slagpåse deluxe i SHL nästa säsong. Kapten Engström klar för Växjö nu också. Hillding kommer dra. In kommer hockeyettanspelare. Och Kenttä har dragit.
Mitt drömlag hade varit något i denna stil: Brattström/Hellsten
K. Ekman Larsson - Nielsen Drugge - Carlsson Molinder - Lundegård Englund, Sen skulle man kunna ha typ Rotbakken eller någon stabil back från division 1 typ Halvarsson ifrån Borlänge.
Laxen - Bengtsson/Import - Hertzberg Ahlholm - Vejdemo - Quenneville Importer från ahl samt norge Ahl - Jansson - Liljendahl/Fish/Ohlsson/Gallo Kaijser - Berglund - Boyce Samt nåt Shl lån.
Som tränare är drömnamnen Hånberg eller Söderström men lär nog bli Karlsson Sjödin. För mig är det viktigaste att man sätter ett eget spel och går på det!
Sen vill jag gärna också se förändringar på juniorstaben kanske Hallin?
Sputnik: Tobias Liljendahl, Douglas Lögdal, David Westlund, Viktor Hertzberg, Per Svensson, Wilhelm Westlund, Mattias Nilsson, Daniel Ljunggren, Dennis Nordström är alla namn jag kan tänka mig
Olli Nomadinen : fullt möjligt men oavsett om det är så det ligger till eller inte så är det jävligt olyckligt att inte i god tid kunna gå ut och annonsera vilken som är huvudtränare i Timrå kommande säsong. Lär ju försvåra ytterligare när man vill sajna nya och/eller gamla spelare om man inte vet vem som kommer träna laget.
Olli Nomadinen : Tror det är så att tränarens kontrakt inte bryts om man sparkar. Däremot bryts det om tränaren tar annat uppdrag i annat lag och skriver kontrakt där.
KulltorpsOlli: Han säger själv att SC i Modo innebär långsiktighet och att bo där familjen bor. Tränaruppdrag utomlands innebär förmodligen en hel del pengar och ett äventyr för hela familjen. Vara kvar i Timrå är lika med kortsiktighet, otrygghet, vara ifrågasatt av alla utom närmaste chefen samt förmodligen lägst lön av alternativen.
Att vi ens är aktuella är obegripligt, måste vara ett spel för galleriet. För att han hoppas slippa säga upp sig själv och på så vis ha rätt till lön från oss kontraktstiden ut. Vore ju inte första tränaren som blev dubbelt avlönad pga sparken....
Olli Nomadinen : ja eller så vill Nubben och Backlund att Freddan ska säga upp sig så vi slipper betala för att göra oss av med honom? Vore ju trist om Modos sportchef är avlönad av Timrå...
Olli Nomadinen : Känns ju som hål i huvet av Freddan att tacka nej till ett sportchefsjobb i Modo. Men det kanske jag bara känner för att jag inte vill ha honom kvar....
Synct: Jag förstår att han vill hålla oss på halster, ha kakan och äta den. Som jag förstår det så är kontraktet skrivit så att det är bara Freddan som har en out-klausul men inte klubben. Men i det här läget borde Nubben sätta ner foten och berätta för Fredrik att han ska ta något av de andra alternativen och inleda rekryteringen av nya tränare. Förstår också att man inte vill sparka honom, då är man väl tvungen att betala honom kontraktet ut om han tar sportchefsjobbet?
Olli Nomadinen : ääh vi hade ju värvat ihop ett allsvenskt lag inför SHL, så låt oss nu resajna dessa killar för den serie de tillhör. Södertrög och Dr Druggels och han den allsvenska coachen vi hade. Den där jävla korpen målisen vi hade däremot, kan väl skicka till Sibirien.
Modano: Så är det, vi kom sent in i silly kommer Nubben säga. Iom att vi inte visste vilken serie vi skulle tillhöra blev det svårt att välja och när kvalet var över var spelarmarknaden närmast renskrapad. Måste vara ett helvete att få ihop ett lag till en så vansinnigt oattraktiv klubb som Timrå IK.
Fredrik Andersson behöver mer betänketid – stänger inga dörrar: "Det är ett stort beslut för mig"
Alltså, är det på riktigt detta? är det upp till han? vilket lag har kvar en coach som inte lyckats hitta ett grundspel på en hel säsong? tack och hej Freddan, du har gjort ditt i Timrå vore väl rimligare.
Nisse på Mon: Blir som vanligt Nubben står och grinar Juni finns inga spelare på marknaden jävla inavel klubb Nubben lever på det som gick bra för 10 -15 år sedan. JAG HADE GJORT DET BÄTTRE som sportchef kan för helvete inte sitta med armarna i kors utan att agera när man ser hur jävla dålig Freddan o Backsidan var det kosta SHL platsen. Se på Leksand agera efter 9 torsk sparka både sportchef tränare sen gick det RAKT UPP. Men kompisar skiter i supportrar sponsorer tänker bara på sig skälv och sens Backlund på det vi ska inte riskera något nä men fatta inte ens du att de pengarna är borta inom några år på resor löner lite publik mm i ALLSVENSKAN då är du senil. Blir som vanligt de spelare Timrå får fram blir en talang fabrik åt SHL och andra ligor VAKNA SLUTA TYCKA SYND OM TIMRÅ IK AGERA ISTÄLLET
En sak slog mig nyss. OM vi stöter på Brynäs i slutspelet. Nog 17 vore det på sin plats att Timrå IK bjuder in Lennart Jähkel att köra "Timrå tisdag" live innan nedsläpp då?