JanneH: I morse tänkte jag på att Timrå borde presentera Adam snart. Och vips - så är han officiellt en tillgång för Timrå IK.
Tänker att det här är en värvning helt i linje med det föreningen sagt; Bratten ska vara första keeper.
Bakom honom behövde man ett någorlunda säkert kort som inte är allt för kostsamt. I Ohre får man precis det. Han har varit med förr, känner till klubben och är lagomt trygg för att avlasta Bratten när det behövs utan att det behöver bli tokmycket kaos. Dessutom tänker jag att han borde vara revanschsugen och brinna för att visa sig bättre än sist det begav sig.
Så med det sagt; välkommen tillbaka Adam!
Enligt st.nu återstår bara detaljer innan Jonte är klar för Timrå.
mikenomad: Ja du har rätt. När Svedda presenterades inför förra säsongen så sken jag som solen och tänkte att vi bakåt var trygga.. Men det såg vi ju alla att det var fel.. Brattström kommer att få ta den tunga bördan denna säsong. Orren har varit i Halmstad och Dalen i Div 1 under 2 säsonger. Ska bli spännande att se hur han har utvecklats sen han var hos oss sist!
SMÅLAND: ja vi välkomnar självfallet Orren tillbaka men det kommer vila ett tungt ansvar på Bratten i vinter. Minsta lilla skada där och en topp 5 plats kan istället bli topp 10
SMÅLAND: Man kan konstatera att målvaktssidan inte på förhand blir vårt säkraste kort. Men men, vad vet man. Förra säsongen trodde vi precis tvärtom, att det var den enda trygga positionen. Och det vet vi ju hur det blev med den saken, han som skulle rädda oss spelade i själva verket oss ur serien
Ja tror ikke mer på Dallen i vinter!!! Dä ä ett lika långt långskott som OM Pekka Lindmark tar andraspaden och häng på ribban i vinter!! Lr att Marko Jantunen tar hann om pöjkera emella matcherna!!! Vi ses i Himmelstalundshallen 20/9!!!! Be there...!!!
mikenomad: Vi alla älskar Z för allt han gjort för Timrå IK och för den hockeyspelare han var. Då någon nämner hans namn blir man varm i hjärtat av både stolthet och glädje.
Men att skjuta upp sin eventuella NHL-karriär kräver något alldeles extra. Det kräver ett hjärta som brinner med en hetta av mount dooms eldar. En sån handling förtjänar skyhög respekt och kärlek. Visar sig ryktena vara sanna kommer Dahlén förevigt vara den enskilt viktigaste spelaren i Timrå i modern tid. Omedelbar legendstatus och oändlig kärlek från alla som har TIK i hjärtat.
mikenomad: Fan som man uttrycker sig. Självklart är Z för alltid inskriven som Timrålegend. Dock inte i klass med lillstrimma och, om han nu återvänder, Jonte
Franko: Var en artikel häromdan där ST intervjuade Nubben sa att det är klart det kanske spekuleras att Dahlen är klar då han berfnner sig i Sundsvall. Plus att man intervjuade Dahlen i går eller förrgår och även då var han i Sundsvall. 🙂
timråhockey: Jag har varit skeptisk länge, det är jag inte längre.
Camp väntar Närmast för Jonathan Dahlén väntar nu camp med Sharks, där han och många andra av klubbens talanger har chansen att visa upp sig för ledningen.
– Det krävs att jag gör det bra där och sedan vet jag ju att jag troligtvis får börja i AHL. Då får man köra på där och se vad som händer. Det blir bara roligt att köra på nytt, säger han.
Dahlen är alltså hemma i Sundsvall under hela campen, det är inget nytt, men när man lägger ihop alla pusselbitar så tyder ju det mesta på att han kommer spela i Timrå i vinter, även i hans senaste intervju i ST där dom inte ens tar upp vart han ska spela i vinter, dom vill väl hålla på karamellen till ispremiären, det blir ju extremt knepigt för han annars, hur ska han förklara för ST vad han gjorde hemma i Sundsvall under Sharks camp? hihi
mikenomad: det är ju dumt att gå runt och vara ledsen för att det inte blev något i onödan. Bättre vara glad så länge man kan i hopp om att det stämmer. Besvikelse kan man ta senare om det blir aktuellt.
Sputnik: Nä där är ju inte ryktet lika envetet heller men jag tycker vi bestämmer oss här och nu för att även han är klar. Slutjiddrat om det, ska vi säga så. Och Laxen. JÄVLAR vilken vinter det blir! 😍
danne80: Den där är ju en månad gammal nu. 😉 Varför har han inte åkt över redan på San Joses Camp som varit? Kan säga såhär, Visst det Dahlen säger stämmer säkert men spelares, Sportchefers och agenters ord väger inte så tungt nuförtiden. Olofsson och hans agent tvärnekade att han var klar för SAIK, andra spelare har nekat rykten och kallat det för hänt extra, sen har ryktena visat sig stämma i allafall. Så vi får vänta o se helt enkelt. 🙂
Sputnik: Han säger att han inte vill kommentera rykten men säger att Timråspel till vintern inte är aktuellt och att det inte hade varit det om de hade varit kvar i SHL heller. – Nej, det hade inte gått. Jag har ju kontrakt och nu är ju inte Timrå kvar i SHL så då är det ju inte på tapeten
Sputnik: Det är lugnt, det är klart. Kulltorp, nectis, RasmusVS mfl har ju skrivit det och de är superdupersäkra. Inte ens oroliga. Jag litar blint på de som säger att det är klart, det är mycket roligare så
Herminator: TeRmInAtOr..ja båd lev å ä begraven!!!Varit hårt ett tag!! Firat Dallens och Schedins och Orres och Westermans underskrifter!!! Dä rinn lätt i strupusligen nu!!! Om 5 år tar vi SM-GULD säg Dallen!!🎉🎊🍾🍹🍸🏒🥅🥇🏆
Sputnik: Tittat lite på spelarpresentationer på hemsidan, ganska intressant att höra spelarnas målsättning kommande säsong. De flesta verkar vara tydliga med att målsättningen är att ta TIK tillbaka till SHL. Dock inte ledningens😂
JonteD: Man kan konstatera att det enda jag önskar mig av tomten i år är en fullständig överkörning av nolaskogsarna imorgon. På nivån att efter två perioder är det bara TIK-fans kvar i arenan och alla andra har gått hem. TV4 bryter ... | #Läs mer ·