1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590580 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2019-2020

« · 1979175 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2019-2020
RasmusVS: Ohre klar officiellt nu. Stackarn får nog int så myckey fokus en sån här dag. 😋
Låst ämne

RasmusVS: Grattis till årets värvning! Hoppas faktiskt att ni kan ta steget upp med oss :)
Låst ämne

Otto1: Fantastiskt, nu har ni chans på topp 6, vilken bomb !!!!
Låst ämne

JanneH: I morse tänkte jag på att Timrå borde presentera Adam snart. Och vips - så är han officiellt en tillgång för Timrå IK.

Tänker att det här är en värvning helt i linje med det föreningen sagt; Bratten ska vara första keeper.

Bakom honom behövde man ett någorlunda säkert kort som inte är allt för kostsamt. I Ohre får man precis det. Han har varit med förr, känner till klubben och är lagomt trygg för att avlasta Bratten när det behövs utan att det behöver bli tokmycket kaos. Dessutom tänker jag att han borde vara revanschsugen och brinna för att visa sig bättre än sist det begav sig.

Så med det sagt; välkommen tillbaka Adam!

Enligt st.nu återstår bara detaljer innan Jonte är klar för Timrå.
Låst ämne

RasmusVS: Klart å betart!
Låst ämne

mikenomad: Ja du har rätt. När Svedda presenterades inför förra säsongen så sken jag som solen och tänkte att vi bakåt var trygga..
Men det såg vi ju alla att det var fel..
Brattström kommer att få ta den tunga bördan denna säsong. Orren har varit i Halmstad och Dalen i Div 1 under 2 säsonger.
Ska bli spännande att se hur han har utvecklats sen han var hos oss sist!
Låst ämne

RasmusVS: Detta kan ju inte stämma, Modoiterna dementarar ju kraftigt i sin bok.. Dom har ju bäst koll har jag hört!
Låst ämne

JanneH: nu går st ut med att dahlén är klar :)
Låst ämne

SMÅLAND: ja vi välkomnar självfallet Orren tillbaka men det kommer vila ett tungt ansvar på Bratten i vinter. Minsta lilla skada där och en topp 5 plats kan istället bli topp 10
Låst ämne

SMÅLAND: Man kan konstatera att målvaktssidan inte på förhand blir vårt säkraste kort. Men men, vad vet man. Förra säsongen trodde vi precis tvärtom, att det var den enda trygga positionen. Och det vet vi ju hur det blev med den saken, han som skulle rädda oss spelade i själva verket oss ur serien
Låst ämne

Då var iallafall " ORREN " klar och båda våra spadar är upptagna!
Välkommen tillbaka!
Låst ämne

mikenomad: NeIN NiChT DeR!!!
Ja hört att i SiDsJöN nä ja låg där!!!
Låst ämne

SMÅLAND: Har du HÖRE någe på denna DÄRINGA DÅMUStrappe eller yrSCHLAR du bare? Hä int gått å VETE dessa dager
Låst ämne

Ja tror ikke mer på Dallen i vinter!!!
Dä ä ett lika långt långskott som OM Pekka Lindmark tar andraspaden och häng på ribban i vinter!!
Lr att Marko Jantunen tar hann om pöjkera emella matcherna!!!
Vi ses i Himmelstalundshallen 20/9!!!!
Be there...!!!
Låst ämne

Guud va roligt om Jonte spelar för Timrå i höst. Jag får bra vibbar.
Låst ämne

Nisse på Mon or: Han kanske har egen kontakt med våra fystränare eller så kör han via någon i sharks.
Låst ämne

Marx: hur och med vem/vilka sköter han sommarträningen?
Låst ämne

The great one: okey, vet någon om han tränat med laget eller kört själv?
Låst ämne

mikenomad: Vi alla älskar Z för allt han gjort för Timrå IK och för den hockeyspelare han var. Då någon nämner hans namn blir man varm i hjärtat av både stolthet och glädje.

Men att skjuta upp sin eventuella NHL-karriär kräver något alldeles extra. Det kräver ett hjärta som brinner med en hetta av mount dooms eldar. En sån handling förtjänar skyhög respekt och kärlek. Visar sig ryktena vara sanna kommer Dahlén förevigt vara den enskilt viktigaste spelaren i Timrå i modern tid. Omedelbar legendstatus och oändlig kärlek från alla som har TIK i hjärtat.

Men än så länge kan man inte mer än att hoppas.
Låst ämne

Franko: Han har varit hemma sedan i början på juni, ser han i princip varje dag då jag bor granne med lillpågen.
Låst ämne

mikenomad: Fan som man uttrycker sig. Självklart är Z för alltid inskriven som Timrålegend. Dock inte i klass med lillstrimma och, om han nu återvänder, Jonte
Låst ämne

Franko:

Han var på Giffarna i lördags.
Låst ämne

Sputnik: Jajamen 👍 bara hoppas på ryktena blir till verklighet i slutändan!
Låst ämne

Franko: Var en artikel häromdan där ST intervjuade Nubben sa att det är klart det kanske spekuleras att Dahlen är klar då han berfnner sig i Sundsvall. Plus att man intervjuade Dahlen i går eller förrgår och även då var han i Sundsvall. 🙂
Låst ämne

Synct: hur vet man att han är hemma i Sundsvall?
Låst ämne

mikenomad: Är Dahlen klar skall Nr 54 helgonförklaras och aldrig mer få användas av nån mer än Kejsaren himself. Sen skall tröjan upp i taket.
Låst ämne

RasmusVS: Är det så att Jonte är klar så är det lillstrimmaklass på hans legendstatus i föreningen. Z? Inte ens på kartan...
Låst ämne

timråhockey: Jag har varit skeptisk länge, det är jag inte längre.

Camp väntar
Närmast för Jonathan Dahlén väntar nu camp med Sharks, där han och många andra av klubbens talanger har chansen att visa upp sig för ledningen.

– Det krävs att jag gör det bra där och sedan vet jag ju att jag troligtvis får börja i AHL. Då får man köra på där och se vad som händer. Det blir bara roligt att köra på nytt, säger han.

Dahlen är alltså hemma i Sundsvall under hela campen, det är inget nytt, men när man lägger ihop alla pusselbitar så tyder ju det mesta på att han kommer spela i Timrå i vinter, även i hans senaste intervju i ST där dom inte ens tar upp vart han ska spela i vinter, dom vill väl hålla på karamellen till ispremiären, det blir ju extremt knepigt för han annars, hur ska han förklara för ST vad han gjorde hemma i Sundsvall under Sharks camp? hihi
Låst ämne

luffaren: drömma kan man få göra
Låst ämne

Det var väl så här det började?
Låst ämne

RasmusVS: ska göra det!
Låst ämne

mikenomad: det är ju dumt att gå runt och vara ledsen för att det inte blev något i onödan. Bättre vara glad så länge man kan i hopp om att det stämmer. Besvikelse kan man ta senare om det blir aktuellt.
Låst ämne

danne80: Besök detta inlägg igen den 7e augusti.
Låst ämne

Sputnik: Jag säger ju det, Laxen är klar. Stenklar 😂
Låst ämne

mikenomad: Haha Nubben lämnar ju en liten lucka öppen för Laxen i allafall. Saxat från ST.

"Salmonsson blir det ingenting med för tillfället, säger Timrås sportchef Kent Norberg." 😋
Låst ämne

Sputnik: Nä där är ju inte ryktet lika envetet heller men jag tycker vi bestämmer oss här och nu för att även han är klar. Slutjiddrat om det, ska vi säga så. Och Laxen. JÄVLAR vilken vinter det blir! 😍
Låst ämne

danne80: Den där är ju en månad gammal nu. 😉
Varför har han inte åkt över redan på San Joses Camp som varit? Kan säga såhär, Visst det Dahlen säger stämmer säkert men spelares, Sportchefers och agenters ord väger inte så tungt nuförtiden. Olofsson och hans agent tvärnekade att han var klar för SAIK, andra spelare har nekat rykten och kallat det för hänt extra, sen har ryktena visat sig stämma i allafall. Så vi får vänta o se helt enkelt. 🙂
Låst ämne

Sputnik: Han säger att han inte vill kommentera rykten men säger att Timråspel till vintern inte är aktuellt och att det inte hade varit det om de hade varit kvar i SHL heller.
– Nej, det hade inte gått. Jag har ju kontrakt och nu är ju inte Timrå kvar i SHL så då är det ju inte på tapeten
Låst ämne

mikenomad: Westerlund känns inte så trolig enligt den här artikeln. Är väl snarlikt vad man läst om Westerlund förut men.
Låst ämne

Sputnik: Det är lugnt, det är klart. Kulltorp, nectis, RasmusVS mfl har ju skrivit det och de är superdupersäkra. Inte ens oroliga. Jag litar blint på de som säger att det är klart, det är mycket roligare så
Låst ämne

danne80: Nått.du hört eller egna spekulationer?
Låst ämne

Herminator: TeRmInAtOr..ja båd lev å ä begraven!!!Varit hårt ett tag!! Firat Dallens och Schedins och Orres och Westermans underskrifter!!!
Dä rinn lätt i strupusligen nu!!!
Om 5 år tar vi SM-GULD säg Dallen!!🎉🎊🍾🍹🍸🏒🥅🥇🏆
Låst ämne

danne80: Ähhhh inte va sån nu. Partycrasher
Låst ämne

TIK1928: Ledningen har väl förstått att SHLplats inte ger mer netto än att harva i HA...
Låst ämne

Sputnik: Tittat lite på spelarpresentationer på hemsidan, ganska intressant att höra spelarnas målsättning kommande säsong. De flesta verkar vara tydliga med att målsättningen är att ta TIK tillbaka till SHL. Dock inte ledningens😂
Låst ämne

Dahlen kommer inte spela i Timrå i vinter... 0%
Låst ämne

Axle San: Han är expert på Malmö IF. Förstår inte att en rikstäckande tidning låter honom ägna spaltmeter åt sitt hjärtas lag som han gör
Låst ämne

« · 1979175 · »