RasmusVS: Jag har mailat Timrå/Nubben förut, fick inget svar då. Tipsade om Dan Pettersson och Joakim Thelin som båda då spelade div 1 med Västervik. Båda spelar SHL nu. 😉
Sputnik: Jag kan tycka att det är dags för många av oss att ”få tummen ur” och uttrycka våra synpunkter direkt till klubben, allas mailadresser och telefonnummer finns på hemsidan.
Jag tycker att det är tydligt att det läggs för lite press från supportrarna på ledningen. Kommentarer och diskussioner på forum är en sak, men att få kritik direkt i mailboxen är en annan.
All kritik ska självklart vara respektfull och saklig, om möjligt konstruktiv. Jag brukar uttrycka mina synpunkter till ledningen och får alltid bra gensvar. Tro mig, det uppskattas.
Tilläggas ska är att jag aldrig hört av mig angående något sportsligt, men tänker göra det under säsongen som kommer - om det krävs.
Detta är viktigt för oss, det behöver ledningen bli påminda om.
Smetovish: Krogen kan man alltid besöka : ) Även innan man ska arbeta!! Nä....Dahlén kommer som ett spjut till den 20:e!!! När vi sänk den galopperande hästen. 😂
Clay.2: Ja det kan också bli en fälla att Nubben ÄR Timrå. Man hamnar i ett spår liksom. Färjestad tex hade Håkan Loob en bra lång tid men stod inte och föll på att han lämnade. Vi behöver ha en sportslig ledning som alltid strävar efter att ta oss framåt och utveckla Timrå i rätt riktning. Tror tex att Tomas Johansson är helt rätt man för Leksand nu och verkar ställa höga krav. Kolla på Karlberg som inte fick plats och lär kunna dominera på HA nivå ändå. Helt annat än vad Nubben gjorde med en totalt blek Olofsson förra säsongen tex. Nej totalt menlös säsong med armarna i kors från hela den sportsliga ledningen.
Sputnik: Nubben är Timrå ..men ett nytänk är snart ett måste , känns som det rullar ifrån oss på olika sätt . En förening som inte vet vad målet är och skall bli inom en snar framtid ..satsa eller inte satsa , man frågar sig hur är ekonomin egentligen .
Sputnik: Säger det igen, Nubben tack för allt du gjort men allt har sin tid och du har haft din i Timrå. Dags att få in lite friskt nytänk i föreningen, som kan pusha oss framåt i ny riktning.
kulltorp: Håller fullständigt med. Den backsidan vi har KAN fungera om de får trygghet i grundspelet. Jag tror att man kanske har duttat för mycket i försvarsspelet med ambitionen att detaljerna ska vara rätt, så mycket att spelarna tänker mer än vad de spelar. Därav passivitet och osäkerhet.
Jag ser också brister i mittzon och uppspel. I mittzon är vi riiiktigt svaga.
Min status på Timrå just nu är att det mesta ser ganska bra ut. Intressant trupp, Ante tillbaka mm mm. Orosmolnet är att grundspelet inte sitter. Matchen senast mot Modo var illavarslande, trots att det var försäsong. Men samtidigt styrker det min tes att Modo vinner serien i år. Jontes frånvaro känns sådär också.
Men det är ju bara försäsong, så inget betyder ngt i slutändan, som alla vet. Bara lite tankar just nu..
Hjärnskakningen som gör sig påmind, eller att han gick på för hårt efter att inte haft någon riktig försäsong skulle jag gissa på. Kannske känningar i ljumskar.
Dock kanske inte troligt med det sista eftersom han då inte skulle gå för fullt i andra övningar då detta skulle kunna förvärra skadan. Så troligen något där man vill undvika kroppskontakt, så då ligger ju hjärnskakningen nära tillhands att gissa på.
Nisse1: Något verkar det vara i allafall eftersom att läkaren inte vill kommentera till ST med hänvisning till "sekretess och integritet". Körde bara ett pass på is med blå tröja (ej kontaktövningar) om man litar på STs liverapportering.
Clay.2: Ja man önskar grabbarna så mycket framgång i vinter. Men en säsong är lång och mycket ska klaffa för att man ska kunna gå hela vägen till SHL! Men vi tar en match i taget. Alla vet vi vad som krävs. Blod svett och tårar... Vi är stolta...Vi är TIMRÅ IK och VI ger aldrig ALDRIG upp!!
Clay.2: Man behöver inte ha sprit för att glömma! Rabbarna har nu till på fredag på sig att vässa sitt försvar och anfallsspel. Sen ytterligare en vecka till innan seriepremiären i Norrköping. Jag är övertygad om att det kommer att att gå bra. Bara vi ger det tiden. Vi har många nya spelare och det tar en stund att spela ihop sig. Jag ser hellre att de spelar dåligt nu än i serien. Det är inte nu vi ska på topp.
lungan: Detta lag är inget bra lag om vi tittar vad alla har gjort de senasre säsongerna . Har sagt det förut och igen kommer Timrå till slutspel .. så tacka gud ,, det är ihåligt på alla delar och sedan kommer det skador . Hoppas att det finns sämre lag i denna serie .
Sputnik: Det är freddan som måste bort, många andra lag med sämre backuppsättning får det ju att fungera, vi å andra sidan har försökt "sätta" försvarsspelet i 2 säsonger nu, det övergår mitt förstånd hur nån fortfarande kan tro att det kommer bli "satt" med han vid rodret.
En annan tanke jag har kring att försvarsspelet inte fungerar är att tränarna fokuserar alldeles för mycket och ska finjustera lite hela tiden, tillsist har man tagit allt för långt. Försvaret blir då det enda spelarna tänker på och då låser sig allt annat och man vågar inte misslyckas och med det tankesättet kommer man heller inte lyckas.
Glöm aldrig att det är tränarna som sätter koordinaterna och att det är spelarna som styr skeppet. Har man haft en för detaljstyrande tränare stängs det egna initiativet av.
Ge spelarn rätt spelplan efter förmåga och rätt omgivning, så lovar jag att spelarna kommer göra jobbet.
lungan: Där är jag beredd att hålla med. Säsongen vi gick upp är halva anledningen Dahlén och Haukeland. Minns hur vi i December eller nått satt och ropade efter Freddans avgång, in med Pappa Dahlén var orden bland annat. Man levde på ett kontringsspel som många gånger trampade vatten mot defensiva lag tex.
JanneH: som att tro att man skall förvandla en fiat till Ferrari... Klart man är tacksam till vad Nubben gjort genom åren. Tycker dock det börjar bli dags att Nubben lämnar för lite nytänkande sportchef. Allt har sin tid. kolla vad Modo lyckats värva utan en tillsatt sportchef? Den sportsliga ledningen får inte bli för bekväm med att ha Nubben och att det bara skall flyta på liksom.
Ja får vi int i ordning på spele i ytterzon så går dä åt helvete! Vi måst bli hårdare i vårt territorium för fan! Inga jävla virrepannor som förra åre när Druggels å Kinnevall å Larssa föll i parti å minut. Nä i vårt territorium ska fan ingen kom in å tro att de ä nått!! Vi måst bli hårdare dä å spel enkelt! Träna för fan hårt på dä nu en vecka nu innan vi möt Löven!! Annars blir vi mosade i vinter.... Nu får Freddie å Antman ta tag i att... Vill inte ha nåra Montana..fågelholksfasoner denna säsong! Annars blir dä harv i bottenskrape!! Skärpning nu för fan!!
Nisse på Mon or: Ante är inte här för att rädda försvarsspelet. Han har ansvar över backarna. Forwards är minst lika delaktiga i försvarsspelet som backarna är.
Modano: Slutord Freddan i ST ...Med drygt två veckor kvar till seriestart kommer laget nu släppa på träningsmängden och ändra på upplägget...
"– Det blir mycket tempoträning och försvarsspel. Det är det som är nyckeln. Vi vet att försvarsspelet är det som kommer vara nyckeln till att vi också ska få ett bra anfallsspel och snabba spelvändningar. Vi kommer köra kortare pass, men med högre intensitet."
-Nu har man hållit på i flera säsonger att "sätta" försvarsspelet. Inför denna säsong har A.Karlsson värvats för 5 år framåt just för försvarsspelet. När ser vi resultat?
SMÅLAND: Ledningen inklusive Dårarna Nubben Freddan vill ju spela i denna jävla ruinserie. Är ju bättre det och vara en Farmarklubb åt SHL tidsfråga bara innan man är i div1 och pengarna man förskingrad och snåla sig ur shl på är slut. Hela jävla föreningen behöver rensa bort ALLA jävla inavel som skyddar varandra på livstids kontrakt ta Boyes tex menlösare spelare har fan inte skådas gör 3 bra matcher av 52 och tok Nubben skriver yterliggare 2år då vet man att klubben inte har några mål att bli ett SHL lag.
Axle San: Hahaha hade tänkt skriva om att du kommer till Svedbergs undsättning snart. 😋 Blir intressant att se vad du säger när Svedberg kommer fortsätta visa sitt rätta jag hela säsongen. Inte ens ett topptippat Djurgården kommer kunna rädda hans brister. 😉
kulltorp: Jo jag va ju riktigt skeptisk till Nubbens lagbygge innan Dahlén anslöt. Sen kanske man drömt lite för stort i affekt av Dahléns påskrift. Fattar inte Nubbens tankar om att vi var topp 5 innan Dahlén och Westerlund anslöt? Börjar inte Nubben söka lösningar på backsidan pronto så lägger jag ner min topp 2 tippning ganska omgående.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen