Rytter: Jag tycker det är 2 minuter, alternativt 2+10. Man ska inte tackla när spelaren är i ett sårbart läge, vilket gör tacklingen ful. Dock sätter sig AIK-spelaren sig själv i den situationen därför bör det inte vara matchstraff utan 2+10 på sin höjd.
Om du hade lyssnat på domarintervjun så backar dom inte för att det är matchstraff, dom står fast vid att det är rätt dömt på isen men skickar den inte vidare.
Bra beslut, matchstraff för att det var fegt och vårdslöst med hög skaderisk att tackla någon i ryggen det avståndet från sargen, speciellt när man har all tid i världen och avbryta och bara låsa spelare och puck, rätt att inte skicka den vidare då det ej blev skada på aik spelaren.
Tur att det inte var löven ni mötte och det var vessel som fick den, då hade han fortfarande legat kvar och det hade blivit 10 matcher.
Ingen avstängning att vänta för Hartmann. "Vi kommer inte att gå vidare med den" säger huvuddomaren Kristoffer Folkstrand i en intervju på hockeyallsvenskans twitter
EArk: – Jag har inte hört något, man vet aldrig vad man får för beslut. Det är inte lönt att spekulera. Det är bara att hoppas att "Barre" är med mot Vita Hästen på fredag.
Jag hoppas liksom Fredrik A att Hartmann är med på fredag. Bör inte bli bågon avstängning av detta.
SMÅLAND: "– Det "Nubben" har sagt och det vi tycker, är att vi behöver addera på forwardssidan. Vi ska ha in en kropp till som kan göra en roll i laget. Vi skulle behöva det. Men vi ska inte ta in någon bara därför att, säger Fredrik Andersson"
Andersson: Vet inte om detr nån prestige eller nått, men varför inte bara ta nått SHL eller div lån för några matcher för att täcka upp? Oerhört skör trupp nu och vi har inte råd att slita ut Dahlén och CO med för hårt matchande!
tjobba: Ja, och Freddan säger att vi kanske ska använda honom mot hästen borta den 19, varför bara kanske? In med han i hetluften om han är spelklar. Vad har vi att förlora? Slutspelet börjar snart.
Något spel mot AIK blir det dock inte. Tränaren Fredrik Andersson har en annan plan för backen.
– Mycket bra kille och det verkar vara riktigt bra karaktär på honom. Planen är att han ska få komma in i lugn och ro, träna på och kanske använda honom till veckan när vi har Vita Hästen borta, säger Andersson.
Heisenberg: Jo, lät onekligen så på honom. Kan också vara att han inte har full koll på att han inte är spelklar än. Men OM han är det ser jag ingen anledning att hålla honom på halster. Karln verkar ju onekligen spelsugen och ju förr han börjar matchas in, desto bättre för honom själv och laget.
tjobba: Måste han vara det officiellt då? Jag tar bara Wiercioch på orden, där det framstår som att det bara är Freddan som inte vill att han ska spela redan idag.
SMÅLAND: Ragnar tar för varje mål en Shot av SMÅLANDS hembrända, 111 % ren sprit, inga krusiduller. Han ser då dubbelt på tavlan. Slutresultatet lyder då alltså 44-11!
{9037}: Bagenda vore perfekt för oss tycker jag. Sen tror jag inte att det blir så. Har hört att Modo var och ryckte i honom men verkar inte bli något där. Tror inte att Örebro vill släppa. Men i värsta fall kan ju ett lån fungera även om det känns lite osäkert.
SMÅLAND: Tror inte att Timrå är så seriösa där? Annars hade väl man skeppat Janne Var-Skall-Jag-vaaraa på momangen när han kom helt otränad på ett viktigt artistkontrakt?
Olli Nomadinen : Ärligt talat duger det gott för mig. För ser man som igår mot ett absoluta topplag och Freddan inte vågar matcha en junior i en ynka sekund. Ja då vet man att Dahlén kommer få bära ett tungt lass även framöver. Förhoppningsvis så säkrar vi seriesegern snart så Freddan kanske vågar vila Dahlén och våra offensivt bärande spelare lite mer. Gärna nån junis med som sagt.
Olli Nomadinen : Väldigt vanskligt av Nubben i så fall som sagt. Att ha 3 spelare borta är inget omöjligt scenario i ett brinnande slutspel. Denna forwardssida var skadekänslig redan från säsongsstart. Nån mer måste in, annars får vi det tufft att ta oss upp är känslan.
15 februari kommer ju inte som en överraskning direkt. Tidigare på säsongen sas det det var ett överflöd av spelare pä marknaden. Det var i princip att vraka och välja...och billigt var det. Nu finns det tydligen nästan ingenting. Vad har hänt. Är det att AHL startat?