1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596103 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 2020-2021

Sv:Silly Season 2020-2021
Veriberri: Ahh ok. Men känner mig rätt trygg med Lander i spetsen och Tror nånstans att Dahlén kan välja stanna då även om vi inte går upp. Speciellt om det är så osäkert med AHL. Får vi ett rätt fint lag även nästa säsong så lär Lander dra rätt mycket intresse för fler spelare..

Veriberri: Ja de färgade verkligen Timrå. Men vet att Timrå har stor plats i deras hjärtan med. ☺️

Sputnik: klart dom kommer ha finska sisu i Timrå. En säsong trodde jag att Timrå skulle bli 100% finsk men ni hade bara 7 den säsongen :) klart dom kommer att ha Kokko tycker fortfarande hans bästa hockey tid var i Timrå, hade han varit aktiv och yngre hade han gått tillbaka dit samma med Mika och Riku. Timo går vart sina bästisar går så, men dom pratar mycket på olika hockey gym i Finland om hur viktigt det är att hitta rätt med supportar och inte bara vart pengarna kommer från.

Löner kommer ta en hit till.. just nu är det 40% mindre nästa säsong kommer det vara 47 % mindre lön pga 2 lag till kommer behöva dra sig ur

Veriberri: Jasså vad med AHL?

Veriberri: Petri kokko var bra absolut! Men Kalle Ksokinen, Kapanen, Krykov och Pärsinen kommer allyid ha en extra stor plats i Timråfansens hjärtan. 🥰

Sputnik: om man tycker denna säsong är jobbig i HA.. så kommer nästa år bli klart mycket värre. Med tanke på vad som kommer hända ytterligare i Ahl..

Veriberri: Lär bli rätt sjuka lag nästa år mes verkar det som. Är nog inte dumt att verkligen ta chansen att gå upp i år trots allt.

Sputnik: du får inte glömma den bäste Petri Kokko;)

Veriberri: tänkte om Modo hade legat bättre till i serien.

Veriberri: Hehe vi hade ju ett par fina år med Finländare i början på 2000 talet! Valeri Krykov, Kalle Koskinen ,Kimmo kapanen, Pärsinen, Pyörälä och Riku Hahl mfl. 😍

Veriberri: Man får ju säga att dina inlägg här är en injektion och jag väljer att lita på dig. Riktigt spännande med såna här ”initierade” inlägg! Spännande att se vad vi får presenterat imorn! En transatlant till alltså. Otippat! Är väl nån till Dahlén lirat med då!

Veriberri: Heppo är väl en av spelarna som kunnat tänka sig vända tillbaka, vad jag har förstått.

Sputnik: yes modo, för modo har ett väldigt bra rykte om sig i liigan. Timrå har inte sånt pyrt rykte med ;)

Veriberri: Modo...

Sputnik: vet iaf att om ett visst lag hade legat och spelat bättre så hade 3 spelare ifrån liigan velat spelat för dom.. dom kan vara aktuell för dom nästa år med..

Veriberri: Hehe inte mycket kredit kvar på kortet. 😂

Sputnik: kan inte mer än svara att han har fått mycket nej. Vet att han jagar rätt mycket där just nu efter 1 forward

Veriberri: Kommer Kentää landa nån Bomb från finland?

Olli Nomadinen : Duger så gott om det är han med. Haha lär väl blir Rhodin bara för att vi nämnt han... Känns väl knappast dyr va?

Sputnik: ja en är från finska ligan den andre är en transatlant som har spelat i Europa.. Om han nu inte gick för båda ifrån finska ligan, hörde inte allt var min bror sa xd

Sputnik: Det blir ett Kinderägg från KooKoo 😉

Veriberri: Båda från finska ligan? Bara svara ja eller nej. Inget mer specifikt. Lovar att inte pressa mer sen. ☺️🙏
Tänker så man kan utesluta Lander.. 😅😳

Sputnik: det är en spelare som har skrivits om här mycket iaf vad jag har sett.. men den andre har inte sagt något om :) men det är iaf 1 lite billigare och 1 lite dyrare som är på väg in.. vet inte om jag får eller kan säga namnet men det kommer bli bra för båda parterna. :) tror papprena kommer bli påskrivna rätt tidigt imorgon sen kommer det vara officiellt runt 1300 imorgon

Om inte papprena är redan påskrivna redan nu vilket jag inte kan svara på, för min bror är helt inne i pit vs caps

Veriberri: Har du specifikt namn som är klart. Du behöver inte droppa nått. Bara intressant att få en brödsmula i allafall. Och var det fler än en värvning som du eventuellt hintat om? 😋

Sputnik: yup det är sant, vi är immigranter från Finland sen typ några år tillbaka:d

Veriberri: Haha äre sant, eller trollar du oss Timråiter nu? 😂

Sputnik: nej nooky är min 6 år äldre bror xd

Veriberri: Är du Nooky eller?
Kanske Sanardac också? 😉😅

Villervalla: Vad jag minns så droppade Sanardac info om att Transatlant med bra storlek skulle i princip va klar. Han hade inget namn att gå på utan chansdroppade Kyle Wood?

Sputnik: jag har väldigt mycket källor.. xd jag är inte vänlig luleåbo som jagar ren med skotern jag följer mycket hockey

Veriberri: Har du källa eller sitter på nån info. Alltså kom precis in i diskutionen så har inte hängt med. 😅

Sputnik: vet ej , men det var väl bra att han hade rätt i längden ?? Ni kommer säkert få in 2 fw innan deaden

Olli Nomadinen : Den Sanardac sa var Kyle Wood. Det var Harry Luras som sa PW.

Veriberri: Jo men tror han erkände han inte visste klart bara en magkänsla eller dylikt?

Sputnik: nja harry luras gick ut med att att p.w var klar via Twitter något att en stor translant var klar för Timrå om jag inte missminner mig men mitt minne är som en bärfis så xd

Gick tillbaka 3 månader och det var harry först för ni frågade också om hur han visste xd

Timråhej: bli inte less eller arg, den som väntar på något bra väntar aldrig för länge!!

Veriberri: Tror Harry Luras bara chansade ett namn han hade på känn. Sanardac kom väl in och sa att Transatlant med bra storlek var klar?

Veriberri: hyfsat less man blir imorgon vid 13 när absolut ingenting händer då...

Veriberri: Harry droppade namnet först men Sanardac hade hintat om en transantlant som var klar nån/några dagar tidigare

Nisse på Mon or: ingenstans det är vad hockey guden jag kom på. Men jag brukar ha 10% rätt annars men denne gång har jag rätt 100% rätt

Veriberri: kl. 13.00? Var kan man läsa det?

Tränar-Andersson : Och vem skulle du vilja ha in?

? Vi har redan offensiva skills. Jag skulle vilja ha en som kan gå och göra jobbet, en bra karaktär som är smart i spelet, som ligger rätt i banan, som går på mål och går in in situationerna. Gärna någon med rutin som har varit med om sånt här tidigare.

? Och så vill vi ha en målvakt som back up, helst nu när vi inte har haft igång juniorverksamheten. "Nubben" jobbar för det, men till och med SHL-lagen är ute och letar målvakter, säger Fredrik Andersson som kommer att jobba under måndagen.

Kan Karaktär och gå-på-mål vara E.k ? vem vet ?

{9037}: nubben sitter på kontoret och käka snus och har ett häftigt telefonsamtal just nu. Vem han pratar med blir en överaskning klockan 13.00 imorgon

Sitter Nubben i mörkret i spelbutiken och lägger de sista pusselbitarna för värvningsbomben?

Zäta75: det var väl harry luras som spådde p.w?

Zäta75: Isåfall håller jag tummarna för att det stämmer!!

Timråhej: Det har han haft. Om jag inte minns fel förutspådde han Wiercioch.

Zäta75: Har Sanardac haft rätt info förut är ju frågan?

SMÅLAND: Ja, jag Zäta kommer att göra en oväntad comeback det har jag lovat Nubben.

« · 2148761 · »