{3405}: Vår finske vän här sa ju att det där med klockslaget bara var något han sa. Men han trodde på en relativt tidig presentation men han sa också att ingenting var hundra klart, bara att många samtal om Gallo och EK och att det jobbas på det. Känslan var väl också att det blir en transatlant ifall Nubben bara får loss en spelare från Kookoo.
Timråhej: Hinner inte lyssna in. Låter det som det är kört, eller blir bara en eller att det försöker lösas så det går igenom till 100% med både Gallo och E.K?
KulltorpsOlli: Det är lite "Vem har bästa källan" - SM också. Några här har ju skrapat ihop en hyfsad credhög som väntar på att casha in. Skulle det visa sig att det spricker blir det guldet till sand. Jag är helt ärligt nästan mest nyfiken på om en så specifik angivelse att kl 13 får vi veta stämmer. Det skulle imponera på mig
Lite upplagt för antiklimax idag. Chockfaktor 14 om EK och Gallo skulle presenteras. Tror snarare på någon "hm...okejsch"-värvning. Många som drar i trådarna nu.
Vad gäller Olofsson tror jag knappast att han skulle petas. Vore väldigt kortsiktigt och märkligt. Dessutom tycker jag att han börjat anpassa sig till spelet och spela pucken snabbare. Han har en jävla massa verktyg den pajken, och lyckas han skruva till sin spelstil så att han får in mer beslutsamhet och rakhet i det han gör kommer han bli en kompetent offensiv SHL-center. Upp till honom själv. Och så länge Timrå tror på att han strävar ditåt kommer han vara kvar och få utrymme.
Sputnik: du är som farsan på 70 talet då Stenmark var i farten, "hann åke ur, hann åke ur" då tävlingen var över då flinade han gott av glädje. Va lugn..Nubben har nån eller nåt Äss i ärmen..
tjobba: Enligt Mr Madhawk ska Nubben ha varit och ryckt i både Gallo och Karlsson men inte lyckats 100%, får se om han kan landa det under dagen. Väldigt spännande!!
Puckat: Med två nya in och Lodin, Madsen, Hartmann och Walli tillbaka framöver, vilka ställs då utanför om man inte skeppar Olofsson? Jag gillar inte ifall både Lindholm, Reinhardt och en till hamnar utanför. Boyce? Tycker alla dessa tre förtjänar speltid. Ruggig konkurrens blir det, huvaligen! Mer brutal konkurrens än när vi gick upp senast.
Sputnik: Olofsson är en tränarfavorit så han kommer få en ledande roll. Om det är Karlsson som kommer in gissar jag att man kommer gå med Lundin, Karlsson, Olofsson och Liljewall i den ordningen som centrar.
Idag vaknar jag upp och känner mig som ett barn på julafton! Det pirrar i magen och förväntningarna är stora! Det känns lång väg att vi har något stort på gång! Har inte sett fram emot D-day så här mycket någonsin tror jag.
En från kookoo klar alltså, eller? Och en till på G? Annars en kanadensare till? Minst två forwards iaf...
Skulle dock kunna tänka mig att vi väntar med att presentera det som komma skall till sent i ikväll så inte Kentä hinner agera på det vi gör ;)
Sputnik: En sak som är svår att bena ut om Nubben tar in två nya. Vilka ställs utanför laget med full trupp? Börjar nästan tänka i banorna att Olofsson skeppas iväg? Karlsson centrade väl hos oss senast?
tjobba: lite det jag är inne på för båda dessa herrar spelar i leading lines vilket kan bli tajt, men kookoo är känd för att släppa spelare vilket fall även dom är skit bra eller kassa.
Veriberri: Låter tokspännande. Helt otroligt om Nubben får loss båda. Då tappar Kookoo, som kommer spela slutspel, två bra spelare. Måste betyda att de verkligen behöver pengar. Personligen tar jag hellre båda dessa än Karlsson och en transatlant. Gallo diggar jag stenhårt och han har ju utvecklats rejält i Finland. Nä, sova nu och blicka fram mot en spännande måndag. Tack igen för att du delar med dig av lite smaskens-info här!
Sputnik: När jag frågade min bror så handlar det mesta om Erik ifrån kookoo samt Gallo som Nubben är intresserad utav just nu.. Men det som saknades vid det tillfälle var att Erik trivs bra i Finland men har alltid haft Timrå i tankarna plus har dom haft en hel del möten under säsongens gång med varandra Erik o Jarno som är kookoos sportchef.. Sen senaste mötet vilket var igår så hade dom kommit överens om något..
Sen tydligen ska dom sitta ner imorgon med.
Kanadicken är den billiga och om det skiter sig med huvudspåret så får ni nog en ny Kanadick.
Veriberri: Så det du säger är att den ”klara” spelaren från Finland INTE är Karlsson? Utan en annan? Men att det även kan bli Karlsson ifall transatlant-spåret skiter sig?
tjobba: du är inne på rätt spår kan jag säga iaf. Men det är just det lilla extra som saknas och det är att Erik trivs bra i kookoo med men det kan ändras över en natt för Erik och Jarno deras sportchef hade ett möte igår eftermiddag och det har inte varit deras första.. och det är därför man kan säga att det blir lite dyrare, men för vilken peng det vet jag inte det låter jag stanna där det hör hemma
Samt den billiga är en Kanadick enda jag vet är vilken liga han har spelat i.. Om nu inte det blir en kovändning och han går på båda i kookoo vilket jag ser svårt, för snart har dom en väldigt tunn trupp då..
Sputnik: lite det jag menar, men det kommer kanske införas att ett lag kommer att åka ur. Även om ligorna är glada över hur det är just nu.. och fördelningen av pengarna ifrån Tv intäkter i Finland är mycket jämnare än i Sverige kan jag berätta iaf.
Veriberri: Nej finska ligan har ju "lyxen" att ett lag inte åker ur. Så en säsong som denna så hade man likväl kunnat köra safe bara med juniorer som du säger. Nu menar jag inte att det är lyxigt i sig att det inte är kvalspel, för det är nått som är vackert med de svenska modellerna. Det går att drömma!
Sputnik: nja men det gör inget om du gillar eller ej på det inlägget för våran regering kunde ha skött det snyggare plus dom olika klubbarna får också stå sina egna last när dom värvade så mycket fritt och bara inte ta det egna leden istället vilket hade varit bäst..
Timrå kommer nog ha stor chans att ha nån finne nästa år än vilken serie dom spelar i..
Veriberri: Vill inte gilla inlägget egentligen då det är tragiskt.. Frågan är nog hur många HA lag skall överleva denna säsong.. Därför Timrå förmodligen lycka skaka loss från finska ligan redan nu antar jag?
Sputnik: jodu det kan man lugnt säga och påstå.. Vi har det väldigt tufft, några lag i högsta liigan vet inte ens hur nästa år kommer att se ut. Lite därför HA kanske kommer få rätt mycket finska spelare nästa år
Jag tycker att det lutar åt Erik Karlsson som återvänder från Finland och en till transatlant. Hade gärna tagit en eller två finnar. Tycker vi behöver finnar i Timrå IK som sagt. Eller rättare sagt vi ska ha finnar i Timrå!
Veriberri: Misstänkte att det var något sådant. Gissar att denna spelare är den ”billiga” då och att mer pengar lagts på att köpa loss den vi tror är Erik Karlsson från Finland.
tjobba: han har inget kontrakt för han har väntat på att få ett ifrån ahl/khl. Vet väldigt lite om honom men han har spelat i ICEHL där patrick spelade..
Zäta75: dom där 2 herrarna var på väg till modo denna säsong men eftersom det inte går så bra för dom..väntar dom hellre till nästa xd för dom har en dröm att få spela för modo... Vi pratade tidigare om att just modo och Timrå har ett väldigt fint rykte om sig i Finland.
Vem vill inte ha finska lejon i sina lag, man vet vad man får
Sputnik: Ja det vore roligt om de iaf släpper in lite folk lagom till slutspelet. Men de lär väl tyvärr inte vilja göra om samma misstag som tidigare och släppa restriktionerna för tidigt så tror på publik i sommar lagom till fotbolls EM. Vi får nog stödja våra lag på avstånd denna säsong.
Sputnik: väldigt tråkig säsong, lagen behöver oss men vi kan ej vara där och hjälpa dom.... jag tycker vissa stater i usa o kanada gör rätt redan nu med att få släppa in 30% av deras arenor.. börjar i mars som kan bli till 50% redan i slutspelet medans i Sverige 8 st.. Haha ett skämt
Har du hört att en av de spelarna du länkar till ska vara klar? Koivistoinen eller Suomi? Båda verkar vara bra poängspelare med ca 25-30 p på 30 matcher
Vi behöver finnar i Timrå! De har alltid funkat bra här Du kan fråga din brorsa nu för Pit vs caps är slut :)
Veriberri: Så skum säsong nu med. Man leder serien med över 20 poäng på 2:an i tabellen. Har ingen publik som kan elda på en när kanske den lilla extra gnistan saknas för att tagga till vissa matcher..
Sputnik: jag tror om lander dyker upp i den rödvita dressen och ni är kvar i HA så kommer ni ha 80% av eran trupp kvar. Och är ni i Shl ja då kan allt hända, vilket jag tror ni kommer vara. Även om man lite orolig över vissa spelares inställning just nu.. samt är erat pp väldigt försvagat dom senaste typ 7 matcherna
Zäta75: Kan inte bara luta sig mot Hållander som ska bära Timrå match efter match. Nu MÅSTE alla kliva fram och höja sig annars inget topp 6 och det är ett fiasko med det laget man har