Nisse på Mon or: Hur mycket kostade PW? Är det budgeterat för en hel säsong utan publik? Är dagen slut ännu eller kan det komma in spelare fortfarande?
Men köp ut Lavoie från Väsby eller skicka Olofsson till Väsby för helvete Agera. Tar Kaijser alla dar i veckan än en menlös Norrbagge men lär bli fiasko som vanligt för sen ute på ALLT. Fint det om det blir många skador på Dahlen Lööke Lundin Hart tex. De är nu eller Aldrig man ska upp måste få kosta annars tappar man minst halva laget får inte en sån här chans igen VAKNA AGERA NU
Jåkkinen: 15.000*50= 750.000 skulle gå till att förstärka laget. Pengar till finansieringen av P.W. borde rimligtvis hs varit klara innan backa nubben 1.
{9362}: Lätt att vara kaxig. Vet hur det kan svänga på deadline. Spelare måste vi ha in, speciellt när vi haft tunn forwardssida hela säsongen. Det är inget omöjligt scenario att vi har flera borta i ett slutspel. Nubben har haft blandade utgångar från deadline days förut. Gick väl sådär för han när vi var i SHL och Fransson gick i stöpet i sista minut..
Till kommande säsonger får nog Nubben ändra kommunikationen mot oss supporters vad gäller dessa stoppdatum. Utgångspunkten skall vara spelande trupp som måste ses över och förstärkas betydligt tidigare än 15 februari. Skador och spelare ut kommer detv alltid att bli. Det blir bara löjligt med denns hysteri som inte leder till nåt ö.h.t. unfsntaget nu P.W. då.Backa nubben kan läggas ner. Åtminstone den här tiden på året. Vad ska 750.000 kt snvändas till nu?
Timråhej: Men herregud..kissar ni i byxan allihop? Har ni inga nerver alls? Nubben har väl för fan mer koll på läget än ni amatör tyckare har. Vi har fanimej Sveriges bästa sportchef och ni gnäller som små klimakterie kärringar..Vänta och se för Guds skull.
Nisse på Mon or: Enligt Johan Svensson från Sanny och Svenssons podd har marknaden verkligen vänt till spelarnas marknad gentemot för några månader sedan. Många klubbar som jagar spelare nu.
Nisse1: Snacket tidigare från Nubben var väl att det var stora mängder spelare på marknaden, och att det var i princip bara var att vraka och välja för klubbarna. När i tiden vändes det till att det i princip är stendött? Var det inte lika för ett år sedan också. Förväntningar som blev en tummetott? Pengar till P.W måste ju funnits före backa nubbeninsamlingen. Vart tar backanubbenpengarna vägen nu i.s.f?
Nubbens huvudspår har säkert hela tiden varit Erik Karlsson och Gallo. Då vet han vad han får för pengarna. Om ingen av dom går i lås kommer det bli max en breddvärvning. Vi har dessutom inte plats att få in en forward till på tre kedjor, utan det är bredd vi behöver.
tjobba: Om det nu stämmer att det skiter sig, så kan man ju undra varför Nubben inte vetat förutsättningarna för ev, värvningarna först sista dagen innan köp stop? Att prislappen ska komma som en överraskning känns märkligt. (Sen, varför ska man vänta till sista minuten när det alltid ser ut så här?)
Sputnik: Jag tror ff på mitt scenario, att vi kommer få läsa om hur nära det var men att det sprack samt att Nubben inte handlar för att slantarna bränner i fickan. Samt att vissa nick som varit heta här några dagar kommer föra en betydligt mer undanskymd tillvaro framöver. Men jag skulle älska att ha fel
Olli Nomadinen : Nej så kan det va. Jag har ju inte hört podden än så jag kan ju misstolka vad folk skrivit med. 👍 Säger som Nubben kommer säga. Det är det här laget som skall göra det. 😃👍
Sputnik: Fast det framgår väl inte av hökens svar till dig att Nubben försöker få båda? Jag jag tycker att man lika gärna kan läsa det som att han hoppas på nån av de två, inte nödvändigtvis båda. Edit; Det var ju från podden, inte i svaret till dig
Abrahamsson på Sportbladet fick frågan i chatten om Gallo och Karlsson. Hans svar: "Hör att båda två blir kvar i Finland." Så vi kan nog släppa Kookoo-spåret.
josha840: Nej sant det. Även om jag tycker det inte skulle skada med 2 in. Stämmer han Norrbaggen så kan likväl John Westin anöra på sig grillorna som nån sa. Breddvärvning är ju bra. Men han skall gärna färga in på 4 kedjor med .
Sputnik: Absolut två, om det var dom två som var i skiktet. Annars tror jag inte vi ska låsa upp oss på antal. Det har ju sagts gång efter annan att det inte ska värvas bara för att värva. Sen är det klart att även jag hoppas på en till. Men bara för att det kunnat bli två måste det inte bli det.
Sputnik: Har aldrig sett Mrmadhawk ha fel ens så säger han att Nubben jagat/jagar både E K och Gallo så UTGÅR jag ifrån att Nubben faktiskt söker 2 spelare...
Ahpl: Alltså det kan ju fortfarande vara aktuellt med tex E.K. har väldigt svårt Nubben nöjer sig med Norrbaggen. Om nu ens Norrbaggen stämmer. Lika löst rykte som alla andra. 🤷
Sputnik: Vet att det har ryktats om att externa finansiärer som är beredda att gå in med pengar för att de verkligen vill ha upp oss. Men sedan om det bara är tomma rykten vet jag inte. Men visst så känns inte en prestigevärvning helt omöjligt...
John Cena: Fast å andra sidan har väl i allafall Luleåiterna haft rätt än så länge. Var väl inget helt klart och MrMadhawk gick ut och bekräftat allt som sagts. Varför skulle ens Nubben med den position vi befinner oss i ens försökt få loss Gallo eller E.K om det inte funnits en liten öppning nånstans? Solklart har Kokoos GM begärt mer pengar än vad vi kan mäkta med. Chansen fanns så klatt det blir en gnutta antiklimax ifall vi hade "chansen" och det slutar med en brunkarnorrbagge som inte kommer gå in på 4 kedjor knappt..
Zäta75: Kan inte bara luta sig mot Hållander som ska bära Timrå match efter match. Nu MÅSTE alla kliva fram och höja sig annars inget topp 6 och det är ett fiasko med det laget man har