1150x200-xhrrlxov1onokf5.jpeg

Timrå IK

SHL · 595596 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 2020-2021

Sv:Silly Season 2020-2021
KulltorpsOlli: Tror tyvärr Nubben efter deadline när han missat knyta upp nyförvärv säger. "Jag såg det inte komma"😅

Sputnik: Obs alla känsliga läsare. Jag kan vara ironisk mellanåt. Är inte så bitter som jag verkar alla gånger. 😅

Sputnik: om man roar sig med att översätta finska på twitter så låter det att EK är nära men Gallo längre bort för nubben. Ganska långt ifrån objektiv fakta skulle jag dock tro 😅

Sputnik: Bitter har jag nog aldrig uppfattat dig som. Däremot som en abstinensfylld tjackpundare i din jakt på info av olika nick ang nyförvärv 😅

Jåkkinen: 1. Vet ej. 2. Kan aldrig tro att det är budgeteret med publik...3. Nej. 4. Ja.
Men...backa nubben 1 skulle gå till spelarförstärkningar. Det sades aldrig endast 1 st . Och finansieringen av P.W var ju klar innan backa nubben 1. Då förutsatte åtminstone jag att fler var på ingång. Nubben har väl knappast börjat sondera terrängen sista veckan. Jag börjar få lite vibbar från senaste ShLäventyret. Sittande lite på händerna för länge...Hoppas jag har fel.

Olli Nomadinen : Haha då skall du läsa Twitter nu...

Sputnik: Har ju inte såna moderniteter....

Nisse på Mon or: ja det är väl den gnagande känslan som börjar infinna sig. Vi snålade oss ur SHL och nu ska vi snåla oss upp till SHL igen? Nu har vi ju ett jäkla bra lag till att börja med så klart men om Mora och alla andra lag (bortsett från snortäta löven och Modo) kan värva så borde väl vi kunna?

Nisse på Mon or: Ja Backa Bubben var inte för PW. Han var redan finansierad. Backa Nubben var garanterat för att lösa kontrakt hos Kookoo.
Så jävla tråkigt om det inte blir något. Och inte ens den där kanadicken. Utan istället en Norrman, som inte platsar!

PW och målvakt säkrade alltså.
Då var mina förväntningar uppfyllda. Allt utöver detta blir en bonus.

{297}: replik till HS största gnällkärring. Vänta och se!!!

Olli Nomadinen : Frågar man får man aldrig veta.😉😅
Zanardac har jag mest tjatat på för att kolla pulsen på han. Får aldrig nått grepp på snubben bakom det accet. 😅

Håkkybåkky: Ska vi ha ihjäl ännu fler lövenspelare??? Hur skulle dom överleva en match mot oss om även Kaijser ansluter??? Nejnej finspel är det som gäller, kanske kan plocka upp nån från U12-laget istället så att Palmqvist slipper bli frimärke mot sargen igen!

Sputnik: Hur roligt hade inte varit om vi värvat dessa idag.

Jakub Doktor (F)
Reto Schmutz (F)

Doktor Schmutz - kedjan hade ju gjort succé!

Spock: 😂

Sputnik: Du Sputnik tycker jäkligt mycket, du svänger en hel del hit och dit. Ena dagen klankar du ner på Freddan, andra dagen på Nubben..då framgångarna kommer hyllar du..Nää..jag har svårt att ta ditt hockeykunnande och support till Timrå på allvar..vart var det du bodde sa du? Småland?

Jag litar FULLSTÄNDIGT på Nubben! En (klass)back och att täcka upp målvaktssidan vid skada på Johansson var prio. Resten räknar jag som bonus.
Om det blir pengar över efter värvnings-insamlingarna så lär dom pengarna ändå hjälpa klubbens ekonomi.

Slappa av!!

{9362}: Har han inte rätt till en åsikt i ett forum eller? Trodde det liksom var hela grejen. Oavsett om man alltid håller med eller ej så bidrar alla med åsikter som bidrar till att forumet lever. Det kanske är bättre om alla tycker som du?

{9362}: Fast vad har jag klankat på Nubben idag?
Jag har bara sagt att Deadline kan mycket hända? Saker som inte alltid går att styra över. Därför jag inte känner mig helt säker att Nubben garanterat ror hem nått. Angående Fransson så drog ju sig hans Schweiziska lag ur precis för de fick skada vill jag minnas. 🙂

Heisenberg: Vad har hänt med alla alla Luleåsupportrar som hade så väldigt mycket info igår?

Väldigt tyst nu... skräll...

Sputnik: Min andemening var alltså inte att klanka ner på Nubben, snarare säga att det har varit blandade utgångar för han från föregående deadlines. timrå är liksom inte heller det enda laget som söker nyförvärv..

{9362}: Back off. Här har vi högt i tak men jag gillar inte riktigt ditt inlägg av ngn anledning...

{9362}: tycker inte direkt du utstrålar ”nerver av stål” heller, du verkar ta det här lite för personligt :)

KulltorpsOlli: Det är lugnt, läste genom mitt svar till han och förstår att det kanske lät hårdare i tonen än jag mena. Va inget svar på tal jag var ute efter. Jag är en vanlig dödlig soffexpert som alla andra härinne i princip och har säkert fel 99 ggr av 100. 😅

KulltorpsOlli: nää. Jag förstår att du inte gör det..Mr icke Ödmjuk för fem öre och vet allt.! Men du är jäkligt bra på att tycka och skälla värre än en stövare. Skärp dej och dra upp gällivarehänget..Vi ska väl för fan stötta klubben och laget? Eller vad tycket du?

Sputnik: ja jag tänker inte total såga nån för vad vi värvar eller inte värvar nu men coachar Freddan 4e linan i PP med 2 min kvar av game 7 i finalen med underläge 1-2, då jävlar... ööööööörn, ööööööörn (motorsågsljud) 😉🪚🪚🪚

{297}: nää, men jag försöker va lite saklig och tänker att dom som är i förenings hjärta har koll på läget..Sök jobbet som sportchef för tusan..du är ju en superstar..😂

Timråhej: Som sagt, det är nog några nick som kommer husera annorstädes och inte här ett bra tag framöver

Sputnik: det var det klokaste och bästa du skrivet..inget bajs alls i det inlägget. 👍🙏

OlliJanne: Jo som jag varit den enda som klagat på Freddans matchcoaching Mellanåt? 😅
Det enda jag reagerat på idag är om vi skall värva nån Norrbagge som förmodligen får värma bänk, som inte ens är bekräftad eller vet det ligger nån sanning i iofs. Då kan vi likagörna hålla i pengarna och det står jag fast vid. 👍

{9362}: Men om du vill ha en sida där man bara får hylla Nubben, laget och föreningen så kanske du ska skapa ngn facebbokgrupp?

I detta forum kan man både hissa och dissa. Klarar du inte av det så kanske du inte ska vara här. Jag hoppas du inte blir en ny gästbokspedant som ska kommentera och säga vad alla får skriva och inte. Det slutar bara med att du blir blockad, ett tips bara.

KulltorpsOlli: Men nu pratar vi hockey istället

KulltorpsOlli: Bästa deadline-day-värvningen Timrå någonsin gjort?

Spock: Mm...den tål att fundera på..

KulltorpsOlli: Jag kommer då fan inte på någon! :-D

Kategorin minst dåliga är det högsta jag kan sträcka mig till. Men jag är inte bitter.

Spock: Var inte Kimmo Kapanen en sen värvning?

{9362}: Förlåt men du utger inte sken av att var den mest sympatiske perfekta människan heller. Jag vill inte dra igång nått men tycker tonen blev lite märklig oss mellan bara. Mycket kan bli fel och misstolkas genom textform dock och vill förtydliga jag inte har nått emot dig i allafall. 🙂

KulltorpsOlli: När på säsongen anslöt Manderville?

{9362}: Sen kan jag tycka att man inom en sportslig förening bör kunna ta emot både negativ och positiv kritik. Så länge den är saklig och inte påhopp och dylikt. 👍
Detta är ju trots allt ett forum för Timråfans och jag kan völ känna att jag håller mig inom gränserna i allafall och skulle aldrig pyssla med personliga påhopp.

Rip Kirby: November, ser jag nu, så han var ingen "sen värvning".

Sputnik: tyvärr känns det som att mitt tips ligger närmast just nu, PW, en tredjemålis och en Kaisertyp! Men jag har gärna fel!

Tom Topp: Det positiva är att det inte finns några "riktiga" rykten ute om att nån är klar. Alltså kanske Nubben jobbar hårt på Sportchefen i Kokoo än. Vi säger så va. 😅

{9362}: Jag tycker vi gjort en grym säsong så här långt, tror laget kan hävda sig väl i stundande slutspelet. Under förutsättning att ingen är avstängd eller skadad.

Glöm inte bort att vi faktiskt leder serien överlägset.

Sputnik: It aint over until the fat lady sings!

Lub: Jag kommer sova gott även om det stannar vid det här. Ja vi är lite sårbara på forwardssidan isf men att det skulle vara lika med att ge upp SHL-platsen redan nu som vissa här gör gällande är ju fullständigt bipolärt

Tom Topp: Hahah fyfan, tack så mkt! Nu har jag Mats Lusth i huve X)

Olli Nomadinen : herregud Mike,Timrå har alla verktyg i lådan, ni kommer å ta eran shl plats, välförtjänt!

Lub: Håller med till 100 procent.!!!

Bössa 68: Ja vi har det som krävs men det ska såklart spelas om det och det gäller att vi håller oss ifrån skador och avstängningar. Isf är vi favoriter, nåt annat vore hyckleri att skriva. Sedan kan ju allt hända och favoriter faller då och nu.

Det är samma med er och negativt kval. Ni kommer självklart inte spela nåt sådant

Charlie2: Varsågod! 😄

« · 2149139 · »