Olli Nomadinen : Jag är här bakom kulisserna. Tog ett steg tillbaks, blev ju ett sånt väldans hallåande härinne pga mitt "Ordbajsande" 😂 Haha Olle fick ju sin hälsningsfras given förut. Tror jag ändrar min hälsning med. "Ordbajsare av rang". 🤓
Vad händer? Har de tagit kisspaus? Eller blev det dags för ostfralla och Oboy? En kopp te? Har sputnik somnat? Var är supersiarlulefinnarna? Zsandarnac....hallå!?
Lub: Det jag menar är att i ett kval eller slutspel så gäller inte det som hände i serien. Jag tar inget för givet även om det kommer skilja 30 poäng till tvåan i serien, nya matcher gäller sedan.
Villervalla: Det stämmer, men jag anser att vi har minst lika stor chans som ngt annat lag i ett slutspel. Tror dessutom att Löven och BIK kommer mosa varandra i semi...
Timråhej: Ett tydligt tecken på att vi hittills upplevt en unik TIK säsong är att många av oss upplever en stress inför deadline för värvningar trots att innevarande lag leder serien med 20 poäng.
Har väl följt TIK mer eller mindre i 30 år och kan fortfarande komma på mig själv att dubbelkolla tabellen för att förvissa mig om att det är sant att vi varit så jämna över hela säsongen.
🍺 på er, oavsett kvällens värvningsförbud så backar jag Nubben till 100%. 😊
Nisse på Mon or: ingen kanon. Men som marknaden ser ut nu så är det väl precis en sån förstärkning som vi får nöja oss med? Fått mycket speltid nu i ettan och gjorde som sagt bra ifrån sig i sin enda match i allsvenskan.
Olli Nomadinen : Man slits emellan att denna uppesittarkväll kommer sluta antingen med färgfemman eller en nyårslott som ingen jävel bryr sig om. Tur att det är klämdag mellan söndag och tisdag så man kan ta någon starkare dryck
Kaijser var riktigt bra i matchen mot löven och gjorde sin roll till 100%. Tror inte han förlorade en närkamp efter sargen och var med i förarbetet till 2 mål då han med sin tyngd vann pucken i offensivzon och startade anfall, två andraassist men han bidrog verkligen i sin kedja och med sitt tunga spel. Lövenbackarna såg ut att väga 40kg när han kom som en ångvält efter sargen och bara tryckte sig igenom.
Villervalla: Ja man skulle ju inte bli förvånad när det gäller den karln. Men han är lite som gubben i lådan, så han försöker väll lära sig finska nu med Google translate för att charma någon sportchef i finland 🎉
Tonymontana: Tror faktiskt det är det han gör, sprättade en platta öl, satt sig i bastun och råkade somna där efter en jobbig dag på HK. Vaknar 23:55 och ringer agenten, men ölen har gjort så han sluddrar på sin engelska och klockan hinner slå midnatt. Tack och godnatt.
Ahpl: Du tänker inte att Madsen och Olofssons skador är av kategorin "hade de gällt nåt hade de spelat"? Att det faktum att vi leder serien med 20-ich poäng spelar en viss roll här?
Tonymontana: Det stämmer, men med en madsen som inte verkar få sina skadebekymmer under kontroll, så ska man gå in i ett slutspel med 13 fw? Ytterst märkligt, känns som man en farlig väg att gå...
Zäta75: Timrå vill värva, tro mig. Jag är säker på att dom har jobbat hårt för det. Men samtidigt hur värt är det och chansa med någon spelare tex från Tyskland för en stor summa pengar. En spelare som förmodligen inte bryr sig om Timrå spelar i shl eller allsvenskan nästa år.
{297}: Vi har en jättechans att gå upp till SHL där vi hör hemma. Att då inte både spetsa och bredda truppen vore jättedumt, speciellt när pengar finns. Om Nubben får tag på något bra dvs. Hoppet finns och jag litar på Nubben!
Sputnik: Men sen ska vi komma ihåg att nubben har nog jobbat hårt den senaste veckan åtminstone. Som sagt verkar för tillfället inte finns så många spelare på marknaden. Mest bredd spelare ifrån olika europeiska ligor. Som förmodligen vill ha en stor summa pengar, men tveksam om det är värt för många klubbar
Breznak: blir det så då blir det så. Samma spelare som tog oss till en överlägsen serieledning kommer finnas tillgänglig i ett slutspel, det måste ändå ses om en trygghet.
Synct: tror faktiskt det inte blir nån till. Tror också däremot att nubben har försökt på flera spår, men att han har kommit till återvänds gräns varje gång.
KulltorpsOlli: jag försöker förstå de här som går in här efter en förlust och nästan tappar hakan över att skribenter är negativa till spelare och spelet…