1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596056 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 2020-2021

Sv:Silly Season 2020-2021
{9037}: "– Vi bygger en trupp med yngre svenska spelare med uppsida och jag bygger ett Timrålag som ska växa under tre, fyra år. Hade jag sett kortsiktigt på det här så hade jag värvat tio "jänkare", men vi väljer att se det långsiktigt och vi ska växa under resans gång. Vi ska kunna vara ett slutspelslag om några år och satsar på spelare som kan utvecklas här, säger Norberg."

Facit: Toksist. 16p efter Mora och 0,84p per match. Nubben trivs nog bäst där han är idag....

Costanza: Grinar du fortfarande för att ni inte får spela SHL kommande säsong, men kom igen det finns viktigare saker i livet. Och erkänn att du önskar att både Nubben och Dahlén hade tillhört modo 😁 Nä det är inte lätt o vara modolid, inte idag och inte i framtiden.

Costanza: Nu har mina 3 sista inlägg i modoforumet raderats, så jag ger upp där. Kim Jung JFK är i sin Prime just nu.
Jag gillar dig Ove. Din humor, och lite lätt självdistans, som du följer din kärlek till Modo med,.är klädsam.
Det är dock så tröttsamt att diskutera med individer som inte ser annat än sin egen sanning.Och modo-forumet kryllar av dem.
När väl en modoit fått för sig att de tex förtjänar en plats i SHL. Då går det inte att resonera längre.
Även om de inte kan förtjäna sin plats. Det är en omöjlighet.
Ändå, orkar så många, driva den omöjliga tesen, in i absurdum.
Ta tex JFK, han har fastnat i domarträsket. Hur kan man bli så enfaldigt konsekvent i denna fråga, där naturligtvis Modo inte drabbas värre än andra lag, under en längre period.
Jag kan förundras över den som inte ser längre än sin egen nästipp.
Hur kan man bli så enögd?
Sen börjar man ju fatta lite när de på så kort tid samlar in massa pengar på soffplatser.
I dessa tider, att investera pengar i ett tomt hål som Modo, då vet man varför enfaldheten lever i Övik.

KulltorpsOlli: Den extrema enögdheten har de ju haft sedan 80-talet så det går i arv. Heder till dig iaf som försöker dig på en diskussion med dem 😀

Björklöven släpper 4st spelare, varav en av dom är Emil Lundberg! En spelare som jag gillar enormt mycket, tyckte han var en av dom bättre i Karlskrona i kvalet när vi slog ut dom. Kanske ingen poängspruta, men fantastisk fart och bra storlek. Påminner mycket om Hartmanns spel förutom att Hartmann kanske besitter mer offensiv kapacitet!

Brattis klar för finska KooKoo..

KooKoo börjar bli en riktig Timråkoloni.

Förslag på ny målvakt?

T T: Varför har så många börjat gå till Finland? Är det bättre betalt där? Alltid tyckt att det känns som ett snäpp mellan SHL och Hockeyallsvenskan ,vilket kanske passar iofs, men det känns som en riktigt tråkig liga.

T T: Erik Källgren, Växjö kanske. Vet inte hur det är med läget där men just nu har de väl både Fasth och Andren

Farväl och lycka till Victor Brattström . Du ska ha tack för allt

Heisenberg: Jag har förstått det som precis det du säger. SM-Liiga är dessutom "stängd", vilket resulterar i att en del klubbar som missar slutspel "lönedumpar" spelare för att ha starkare finanser nästa år. Dessutom ska ligan vara med nordamerikansk i spelstilen än SHL.

Ligger under SHL och Schweiz, men över HA.
Enligt den här sidan så är lönespannet:

Allsvenskan (2nd league)
** Pay range is 25,000 Euro to upwards of 55,000 Euro

SM-liiga (top league)
** Pay range is 35,000 Euro to upwards of 150,000 Euro

T T: Robin Jensen som lämnar Djurgården kanske skulle vara något

Stort tack Bratten å bli inte koko nu :D

Tack för allt Brattström. En fin människa och en duktig målvakt. Riktigt mycket potential i honom. Dock tror jag inte det är så svårt att ersätta honom med den nivån han håller idag.

Gorkyman: Tråkigt såklart. Men, nu kan vi ju ta hem mika norja.

RasmusVS: Intressant. Förr upplevde jag sällan att spelare gick till den finska ligan från Sverige, men det kanske är inbillning eller så var det för att vi var i SHL på den tiden. Kanske alltid varit ett vanligt steg från allsvenskan?

Får passa på att tacka Brattström för tiden i Timrå. Ödmjukare person får man sannerligen leta efter. Tråkigt slut dock, men det är vi inte ensamma om i hockeysverige just nu.

Frebog: Synd på Brattström men att han varit förlorad har nog Nubben vetat om ett bra tag. Borde innebära att jakten på en målvakt har hållit på ett tag också och kanske redan är klart. Nubben är en rutinerad räv med stenkoll 😀

{9037}: bratten säger i st att han inte snackat med kooko under säsongen utan det blev klart efteråt.

bara jag som småhoppas litegranna på att Anton lander kommer hem och visar vägen mot shl nästa säsong?

ser nu att han har kontrakt till 20/21... :(

Gorkyman: Andrén är klar för Brynäs.

Otroligt tråkigt att Bratten lämnar men inte förvånande. Får hoppas att Nubben ligger i ordentligt med målvaktsfrågan. Ohre i all ära men det är verkligen ett osäkert kort att förlita sig på under en hel säsong, framförallt om man vill gå upp i SHL.
Jobba Nubben!

Olli Hahl: Hanses?

Costanza: För de kvinnliga krogbesökarnas skull så är det nog bäst om han inte kommer hit.

Olli Hahl: Speciellt som Ohres kontrakt också går ut..

Jälaaa trist med brattström
men de finns några bra mållisar i HA
fan tappat namnen på dom

Vi får hoppas att Detroit vill skriva med Bratten i sommar så att vi får lite tröstpengar i alla fall.

roger_sundsvall: Tex .... W

T T: Jag är evigt tacksam att Bratten stannade och gav oss chansen att få vara med och slåss om avencemang direkt efter degradering. Slår vi däremot ut hans totala spel över säsongen så ser jag honom inte som oersättlig. Han har grym potential, högre än Haukeland. Däremot så hade Hauken en högre lägstanivå säsongen vi gick upp än Bratten denna säsong.

Jag tror att Bratten däremot hade steppat upp rejält till nästa säsong om han stannat kvar, nu när han vet vad som gäller som förstemålis. Men tycker att ta steget till Finland är rätt. Högre nivå på topplagen där än i HA och få rollen som förstemålis, vilket han förmodligen inte fått i SHL.

Sputnik: Tänk dig själv mentalt som spelare vad han med fler varit med om under dessa få år, man lär ju ska vilja ha helt ny energi, nytändning som en morot för att orka ge 100% igen och känna att man älskar det man gör, att återförenas med Gallos och Karlsson samt få prova helt ny liga lär inte va fy skam. Tippar på att ingen håller med dig

nubben..dags o hitta en målvakt 👍

Sputnik: Skriver under på ditt inlägg till fullo. Brattström verkar vara en otroligt bra snubbe och har en potential som säkert kan ta honom till NHL inom relativt snar framtid, men utifrån vårt lite mer egoistiska perspektiv så är han precis som du skriver inte oersättlig i dagsläget. Det var en chansning att satsa så hårt på en 22-årig keeper inför den här säsongen, men hans potential gjorde ändå att det kändes värt det (sen är väl frågan om vi ens hade något alternativ med tanke på att vi kom ut på HA-spelarmarknaden först efter degraderingen i april). Vi fick aldrig riktigt den där sanslösa stabilitet som Haukeland gav oss, men Bratten växte allt mer under säsongen och det hade varit minst sagt intressant att se honom i playoff-hockey. Min känsla inför slutdelen av säsongen var dock att vi skulle få det svårt att hävda oss mot Löven/Modo då de hade en helt annan rutin och nivå på målvaktsspelet.

En jävla kanonkille som sagt och jag köper det här klubbytet rakt av. Han fixade sin första "riktiga" seniorsäsong med bravur och testar nu något nytt för att ta ytterligare kliv. Inte oväntat överhuvudtaget och jag antar att Nubben haft detta med i beräkningarna hela tiden. För vårt vidkommande så hade det suttit riktigt fint att hitta en förstekeeper som befinner sig i ett liknande läge som Haukeland gjorde inför 17/18. En målvakt med några seniorsäsongen under rocken men som "fastnat" lite och är i behov av en reboot.

Nu har Jacob Johansson kontrakt med LHC även för nästa år, men det känns väl lite som att Linköping borde se över både ett och annat för att få snurr på grejerna. Vi registrerade honom som tredjekeeper precis före transferfönstrets stängning i vintras och det skulle inte överraska mig om den lurige Nubben såg något lite extra i den dealen.

såå va tror ni?
...mållis med potential?
västerås..emil kruse??

{4606}: Jag vet att mitt inlägg kanske va spretigt men läste du tillräckligt noga vad jag skrev? Jag tycker att han tar helt rätt beslut för hans egen utveckling. Däremot om man slår ut totalen för denna säsong så känns han heller inte oersättlig. Håller annars med Knylan, I det läget vi var med att vara sent ute på marknaden så kunde vi inte fått bättre målis. Jag är han evigt tacksam och ser han gärna i Timrådressen igen i framtiden..

Knylan: Tycker det är ett bra val om det nu skulle bli Jacob.

Knylan: Jag hade kunnat tänka mig Niklas Lundström som avslutade säsongen i Vita Hästen. Hyfsade siffror i Tjeckien och riktigt bra i Hästen. Känns son han fått bra med erfarenhet som kan vara nyttig nästa år.

Tycho: Christian Engstrand då?

tjobba: Inte ett rykte in... inte ett rykte om vilka som kan tänkas stanna mer än Lööke kanske o Hartmann...bara bekräftade tapp.

Olli Hahl: finns väl inget värvningsstopp än i HA? Och ST sitter på händerna?

Nisse på Mon or: Sedan M Eriksson lämnade sportredaktionen på ST så finns det tyvärr ingen vilja eller kvalitet att dra tåget. De åker ut till match men mer än så är det inte. Trött tidning överlag skulle jag säga.

{9037}: Kan Lars Volden i Malmö vara nåt? Blir tydligen överflödig trots kontrakt.

Olli Hahl: Vilka tapp tänker du på? Är val bara Bratten som är bekräftad?

Noterar att HA delar de 100tkr som vinnaren av finalen brukar få mellan alla 14 lag istället. Blir 7 lax var till varje förening....

Hassan: Kanon, ungefär 3 hockeyklubbor till varje lag!

Hassan: Kaching!

Ä Kolan ledig?

SMÅLAND: kolan är ledig, bara slänga med gratis buffer på pizzahut eller biteline så kommer han som ett skott!

SMÅLAND: Hörde att Modo går all in på honom. Behöver en polare till Enström...

Nisse på Mon or: helt klart bra alternativ men sitter väl på kontrakt med Malmö även kommande säsong. Dock bra storlek och gott om rutin.

{9037}: enligt madhawk vill Malmö bryta kontraktet...

Olli Hahl: MoDo nobbar nog Kolan även denna gång. Man ändrade rutinerna redan när Ritola stängde in sig i lyan med Corona efter varje hemmamatch.

Läser att Valkvae-Olsen lämnar Leksand. Kan han vara intressant?

« · 2049534 · »