gustav9: Jag gillar din idé om att ha ett par extraplatser för J20-spelare. Jag tror det är viktigt att man skapar en tydlig möjlig utvecklingsväg för yngre spelare inom TIK.
Spock: Besviken är bara förnamnet. Vi har gått kort om spelare hela säsongen, tid och pengar har det funnits att värva både nån spets o bredd forward. Jag hoppas verkligen att vi inte missar SHL möjligheterna pga, för få spelare i truppen. Ett tufft kvalspel med matcher var o varannan dag kommer självklart ge både avstängningar o skador för alla lag som går vidare. Backa Nubben skulle gå till spelarförstärkningar. (Hoppas Nubben kommer med nån bra förklaring)
Smokey: Hade vi bara skapat plats för 2 j20 spelare i dec så hade jag inte varit orolig ,förstår inte varför dom inte kunde få träna med a laget o ha nåt slags ungdomskontrakt.perfekt avlastning i dagsläget o även en möjlighet till utveckling som skapat en spelare som kunde varit med o konkurrerat om en plats på allvar. Ludvig Westerlund är en kille som varit j20 bäste tvåvägs center dom sista 2 åren ,tekat överlägset mest i j20 o haft bäst teknings procent obegripligt att en sådan kille inte spelar i timrå när vi är kort om folk istället slänger vi in 2 17 åringar som inte är där än. Håller vi oss skadefria går vi till en allsvensk final men vi spelar roulett,med att gå in i ett slutspel med så få spelare .Det läge vi är i nu kommer vi aldrig att få igen sug runt föreningen folk villiga att spendera på laget så jag tror inte det är ekonomin som gör att vi inte värvar.
Det positiva är att inga av våra toppkonkurenter heller förstärkte nämnvärt. Vi är alltså fortfarande överlägset klart bäst. Det är bara det att om vi hade fått Karlsson och Gallo så hade vi kunnat sprätta champagnen och börja fira avancemanget redan nu med det samma. Nu kanske vi måste kämpa lite iaf. Blir ju iofs mer spännande så...
Hassan: Samma sits här ungefär. Halvfullt eller halvtomt är frågan. När vi sitter där i resterna av slutspelskriget, då lovar jag bjuda på en skvätt byxvarm Explorer hur fan det än slutat. Hockey är inget annat än ett jäkla lidande;)
Ja förstår er frustration rabbuslingar! Ni trodd Nubben skull kom å frälsa oss! Å Explorern had flödat i strupuslingen! Som ni alla vet så är dä int offensiven vi fall på. Dä ä defensiven! Dä ha Nubben funnit en massa rutin ifrån VM,NHL och KHL! Vi ha ju vägt för lätt der å att signa en tredje keeper ä ju int dumt det heller! Alla ni som vet att värva hutlöst och idiotiskt är ju ingen bra melodi. Dä vet vi ju sen Fågelholken och Montana o Rosa å ett flertal sinnesjuka felbeslut togs som gjorde att 80 miljoner ramla ur garderoben efteråt nä vi ramla ur Elitserien! Ja ä int ett dugg nervös inför slutspelet. Vi har stommen och kraften. Nu har vi seriesegern i hamn och kan läka våra skador och låta våra juniorer få chansen. Vi ä Timrå IK å vi ger aldrig aldrig upp!! IN NUBBEN WE TRUST 🙏
Känns ärligt talat "sisådär" att gå in i slutspel med 13 forwards. Hade inte riktigt trott på - och definitivt inte förväntat mig - några kanoner a'la EK/Gallo, men nog trodde jag att man skulle få in åtminstone en kropp till. En rollspelare från 1:an (Kejsarn t ex) hade funkat alldeles utmärkt.
Nu har vi gått kort om folk några matcher (och riskerar göra det några matcher till) i o m avstängningarna, och en Madsen som uppenbarligen inte är helt fit for fight. Spelare som Lundin/Jonte drar ett jävla lass, och åtminstone jag hade nog velat spela dom lite mindre nu för att sedan växkla upp dom till slutspel. Skador på den duon vrider till oddsen rejält när det ska avgöras.
Räknar med att man matchar klokt nu, och ger junisarna lite mer speltid för att avlasta. Resultaten i matcherna spelar mindre roll nu, viktigast är att man undviker skador. Vilket man i o f s aldrig kan spela efter, snarare tvärtom: börjar man fega och avvakta i närkamperna ökar skaderisken. Men coacha lite lättare kan man i a f göra.
Sett till kvalitet som lag är det inget snack, Timrå är exakt ganska så överlägsna som tabellen visar. Vi har med 11 matcher kvar tagit en poäng mindre än vi gjorde när vi gick upp, och vi har statistiskt sett gått bättre än Löven i fjol. Skillnaden är att vi inte har samma utmanare bakom oss som Löven hade.
Apropå utmanare: det är faktiskt förvånande att svart på vitt se exakt hur dåligt Löven gått den här säsongen. 29/30 första 10 omgångarna, sen sämre än Tingsryd. Från 1/11 har dom spelat 30 matcher, och på dessa har dom tagit 43 poäng. Fler nollpoängare än trepoängare. Efter Västervik, och utklassade av BIK, SSK och AIK. Icke desto mindre är det vårt bogey-team, men förhoppningsvis avlivar vi det spöket om vi möts i slutspelet.
Och, möter vi American Oscars i en final kan vi räkna med tuffa tag och förmodligen tätt duggande matchstraff. Och då är vi där igen - med 13 forwards mot 50 amerikanska filmande legoknektar. Nja, Nubben. Känner mig inte helt lugn med det.
Olli Nomadinen : Absolut men slutspel är slutspel, alla lag kommer ju att höja sig, förhoppningsvis även vi. Däremot tycker jag att det är svårt att sätta något värde på ”hur mycket mindre vi har att spela för” än någon annan. Alla vill ju vinna matcher. Tror inte det är Timrås strategi att vila sig in i ett slutspel.
297: Fast nog måste du väl ändå se skillnaden i vad våra konkurrenter har att spela för redan nu och vår sits? Vi är ju inne i nån form av försäsong när det ff är allvar för övriga lag. På gott och ont
Olli Nomadinen : Det kommer ju också att se helt annorlunda ut med motivationen hos våra motståndare i ett slutspel. Men vi får ju kvittot på hur långt det räcker tids nog :) Skulle vi få igång Olofsson som sist han spelade slutspel med oss så är mycket vunnet. Walli? Kanske. Madsen? Har tyvärr svårt att se hans kropp hålla i ett helt slutspel.
hockeyärnice: Alla lag är oroliga för skador. Alla! Att panikhandla fel är lika jobbigt. Nyförvärv ska passa in. Vi har något som dom andra inte har. Ett lag. Det är unikt. Och det är där styrkan sitter. Ett nyförvärv kan bli skadad efter fem minuter. Det är hockeyns brutala verklighet. Nu har vi ett utgångsläge som inte någon annan har. Stötta Timrå IK.
Över tid mal det ner och ger fördelar i antal segrar och framgång.
Den som inte ser mönstret kan läsa poängtabellen. Där finns vägledning.
Över tid är vi jävligt starka och en fantastisk lagmaskin!
Den fördelen kan inte köpas för pengar i dagens hockeysverige.
Vi lever och spelar i en tillvaro utan publik på läktarna. Ekonomin är en galen kamp, eller nästan kramp, och ett vågspel där föreningar vandrar på en bergskam utan skyddsnät med dödliga stup på båda sidor...
Det här laget har många procents kapacitet kvar. Vi har kapitaltjurar som rehabiliteras från skador och avstängningar. Vi växer mot slutspel.
Vi har bra spelare i grunden som älskar slutspel och tuffa lägen.
Vi har en härförare som aldrig ger upp när det gäller.
Vi har stabila målvakter.
Vi har en ny spännande försvarsklippa på väg in som älskar att vinna och dessutom känner Dahlén och hans fräna egenskaper.
Vi har kapten svartskägg.
Vi har ett lag!!!
Bäst av sju är bra med den mixen.
Jag skulle sova mycket sämre om jag hade en ledning av hysteriska ”shopohollics” som öste pengarna över ”videojuggar” och osäkra legoknektar.
In Nubben & co we trust!
Nu är det upp till oss supportrar att backa det här gänget.
Kan bara säga att jag inte är besviken, även om vi nu inte skulle få ngt extra. Vi har en bra trupp och den nya backen ser mer än bra ut.
Apropå pengarna vi swishat, så tycker jag att oavsett så behöver föreningen bidragen i dessa tider och det är fine för mig. Det kanske underlättar att värva fär nästa säsong tänker jag.
FH - avdammad: Jag tycker inte vi behöver spets framåt om de som är borta kommer tillbaka. Vi har på slutet saknat Madsen Olofsson, Walli och Lodin i varierande grad. Samt att vi befinner oss i en sits där den största utmaningen inför varje match måste stavas motivation. Det kommer se helt annorlunda ut med vissa spelare när det är blodigt allvar igen. Bredd däremot, vi är nån kropp el två kort. Så visst hade även jag gärna sett att Nubbens jobb igår betalat sig. Men om alternativet varit en dyr chansvärvning vilket det sannolikt var så är jag tacksam att det inte blev.
Truth : 1,1 miljon har samlats in till backanubben så jag är också besviken men man får ändå lita på Nubben. Han har alldeles säkert vänt varenda sten. Jag följde hockeynews uppdatering och dom flesta spelarövergångarna var i hockeyettan och ett par hockeyettan spelare som klev över till bottenlagen i Hockeyallsvenskan. Sen så har inte media fått tag i Nubben så är inte helt spikat att det inte blev något heller.
Timråhej: Jag tycker att dom senaste veckorna har visat att vi hade behövt en forward till. Hoppas att vi får en tydlig förklaring från Nubben varför det inte blev någonting.
Olli Nomadinen : Det primära var en klassback plus en tredjemålis. Där tycker jag att Nubben har lyckats över förväntan. Sen när det gäller en breddforward, är det försent med SHLlån?
cloon: är besviken något så jävulskt... med full trupp så tror jag absolut att vi kan knipa den där platsen till shl, problemet är väl bara att under slutspelet så kommer vi INTE vara full trupp. Det är en väldigt intensiv period och skador kommer att komma. Mer än en förmodligen...
6868: Eller som att du fått pengar av mamma men den tv du vill ha finns inte i lager. Köpet du något helt annat då eller sparar slanten ? Målsättningen har hela säsongen varit att vi skall vara som bäst i slutspel, ändå har vi ägt hela serien. Så vi bör har riktigt bra läge att fixa detta utan någon legoknekt...
Olli Nomadinen : Crybabies? Är nog många inkl mig själv som swishat ihopp om ett eller flera nyförvärv, pw ej inräknat för egen del. Det är som att köpa en tv från Elgiganten, tvn dyker inte upp och sen säga "attans, MEN pengarna gick ju till en bra sak"
Mycket man skulle vilja skriva nu men jag orkar inte. Konstaterar bara att det är gott om nerkissade crybabies härinne. Själv tackar jag Nubben för att han inte slängde mina pengar i sjön när det sket sig med huvudspåret. Det är ju inte så att de pengarna inte behövs i föreningen ändå. Vi fick en back med lovande bakgrund och en namngiven, habil målvakt. Det var det vitala
Dä kunn ha skött att snyggare emot oss supportrar som tömt våra pungar i ” BACKA NUBBEN ” kampanjen! Ja kann förstå att missnöjet slår hårt i ansiktet! Dä kunn ha gått å sagt tidigt igår att dä int blir någe mer än Polacken! Gå vi int upp i SHL så lär det största samtalsämnet bli VARFÖR man int satsa! Firandet uteblev.... Dä kom nog fram att vi ska låna lite ” billigt ” istället ifrån andra klubbar!
Modano: kanske inte fanns så mycket av värde heller på marknaden. Sen ligger vi inte där vi ligger i tabellen utan vidare heller Leksand körde en liknande grej för flera år sen. Gick som tåget genom serien och fyllde på laget i slutet med "Klass spelare" och gick åt helvete. Antar att man sabbade harmonin i laget
Sputnik: Skit detsamma om det inte lyckas värva en Forward så är det ett praktfisko om man inte går upp utan idiot snåla sig kvar i dyngdiket hockey allsvenskan. Borde för helvete lärt sig när man gjorde det i SHL.
Sputnik: Det blev nog kamp ända fram till tolvslaget. Den där gången med Fransson uttalade han sig ändå under kvällen att det inte blev något. En liten chans finns nog. Tror Timrå går ut med det imorn bitti istället för mitt i natten. Däremot borde Madhawk eller kvällstidningarna läcka namn OM Nubben hann få klart med något..
Tror vi kan hamna i en liknande sits i år. Men det skiljer betydligt mellan säsongerna. Då för att det inte fanns tillräckligt med spelare, nu för att det inte finns någon av tillräckligt hög kvalitet för att lyfta laget. Tror Nubben hellre kör på juniorerna kommande matcherna och tänker sig att de flesta är tillbaka pigga och krya inför slutspelet. Hoppas givetvis på en överraskning, men tror inte vi ska förvänta oss allt för mycket.
Vi kan ju iaf konstatera att det Jokinen skulle komma med, in-your-face-hockeyn, är stendöd och begraven. Nu spelar vi inte mer framåtlutat än Växjö, och vi ska fan inte klaga på något annat lag vad gäller underhållningsvärde.