Emil Berglund 20/21 Jeremy Boyce 20/21 Morten Madsen 20/21
Vilka kan tänkas stanna kvar?
Hartmann verkar ju förhandla med Timrå vad man kunnat läsa. Ser det inte heller som omöjligt att Ohlsson förlänger faktiskt. Har blivit en publikfavorit och kanske håller revanschlustan honom kvar. Dahlen?
Ser gärna att Kaijser förlänger, tycker han växte under säsongen. Även Lindberg har jag gärna kvar, till en rimlig peng, tycker han blixtrar till ibland. Känns inte som han fick riktigt rätt omgivning för att blomma ut.
Brattström, kommer han stanna en säsong till, eller vill han vara backup i SHL igen?
Jensen_12: tycker alla gör ett bra jobb i Timrå så får de behålla de flesta så vore det kanonbra. Kollar man andra lag i shl så verkar de mest haft ögonen på Brattström Dahlén lööke o lundin. Kan ohlsson hartmann mfl gå under radarn så är det ju super. Vi har ju nubben så det kommer bli kanon!
Jensen_12: Brattis går över till nordamerika från det jag hört. Ryktas lite om att Dahlen är kvar nästa år, men det törs jag inte hoppas på än. Enligt källor ska vi iaf ha ett starkare lag än ifjol, under förutsättningar att Brattis kan bli ersatt.
Jensen_12: Hartmann sa i en intervju för 1 el 1,5 månad sen.. Att han inte såg nån större anledning att röra på sig... Tror det var jimmy Hamrin som ställde frågan i timråpodden.. 🤔 Låter ju positivt i så fall.
Måste bara älska denna intervju. En dag som denna så inser man verkligen att vi har Sverige bästa sportchef, utan konkurrens!
– Jag har inte sett något. Vad händer, säger Per Kenttä. Alla lag kvar i sina serier. – Jaha. Det blev så. Har inga kommentarer. Varför? – Du får ringa de andra. Har inget att säga. Något kan du väl säga? – Nej, fy fan. Hej.
Detta får ju en att fundera lite kring Lundins läge också. Det har inte, vad jag sett, florerat ett enda rykte runt honom. Han har nu gjort en säsong som är oerhört anmärkningsvärd utifrån var han stod inför den här säsongen. Borde han vara högintressant för SHL, egentligen? Det är säkerligen inte helt omöjligt för honom att få ett SHL-kontrakt, men samtidigt är han bara 24 år. Nog för att Lundin är en jävligt kompetent center på den här nivån, men den där poängproduktionen kanske man inte ska stirra sig alldeles blind på. Det beror väl lite på hur rörelsen kommer se ut i SHL, men det känns definitivt inte helt kört att få behålla även Lundin.
Knylan: Om jag tillåter mig själv att spekulera och realistiskt önsketänkande där vi har råd, tror jag på nedan. Många stannar nog, många bra spelare, om vi har möjligheten så tror jag att vi kommer att "uppgradera" några positioner, Nässsén & Fjellström kan vi nog räkna bort.
Ny Ohre
J.Carlsson Lerebäck Ragnarsson Lander Westerlund A.Carlsson Ny Ny
Dahlén - Lundin - Lööke Ohlsson - Madsen - Hartmann Walli - Ny - Ny Boyce - Berglund - Ny
1 ny målvakt eftersom jag tror Bratten korsar Atlanten (vi får hela NHL-pengen). 2 nya backar, jag tror inte att vi kommer att förlänga med Söderberg och jag tror Hardegård drar. Minst 3 nya forwards, jag tror inte Lindberg får förlängt och beroende på hur mycket laget ska kryddas så tror jag Jansson, Kaijser och Lindholm ryker, alternativt finns kvar som 13:e/extra spelare. Lundin och Ohlsson är de som jag är mest tveksam till att de stannar.
Knylan: Jag är väl inte så chockad kring Lööke dock. Han sa i nån intervju inför säsongen att 1 eller ett par säsonger i HA inte är ett misslyckande. Men att han kärleksförklarar Timrå är stort och ord är ju ingen garanti(tänker på hans uttalande inför säsongen). Hoppas Nubbens hintar om att nästa säsongs trupp kommer vara starkare stämmer. 😊
Sputnik: Wow Lööke vilken kille! Ser övriga i laget att han vill stanna ja då är det nog många som vill haka på. Kul att höra att spelare trivs i klubben för det är ju a och o om man ska kunna prestera på topp. Får hoppas att det inte är så många som redan lovat bort sig till andra klubbar bara. Känns spännade kommande säsong!
kulltorp: Jag hoppas och tror att Lander den Store går till modo och styr upp deras försvarspel! Själv hoppas jag på nån amerikansk back som kan komma in och styra upp skutan
Ahpl: njaee, tror du har lite fel. Jag hoppas verkligen Lander stannar kvar i Timrå. Tillhörde skaran som dissade Lander tidigare, men han har visat upp bättre och bättre kvaliteter. Tror att han kan bli riktigt bra stabil back. Nåt att bygga på helt enkelt.
Smokey: cmore består av Aikåare och diffare och Lexingar.! En jävla diktatur! Nästa år blir det inget cmore för mej garanterat. Alla HA supporters borde göra detsamma, ! Vet inte om det skulle märkas i deras plånbok.? Förmodligen inte!
Smokey: – Hockeyallsvenskan agerar! – Som en konsekvens av Svenska Ishockeyförbundets beslut, samt att SHL som enda ligaorganisation på herrsidan finns representerade i förbundsstyrelsen, önskar HockeyAllsvenskan i absolut närtid få ett möte med både Svenska ishockeyförbundet och SHL för att diskutera hur man utifrån befintlig situation kan skapa/återställa en sportslig och ekonomisk rättvisa.
Matsg: Spel för galleriet men det är klart för att få tyst på gnällspikarna norrut så är väl detta en bra sak att göra. Kommer dock inte leda till något nytt beslut.
nu när vi inte ha spenderat på dyra legoknektar borde nubben slanta upp för o behålla dom flesta... i så fall..kan bli en härlig 2020/2021 säsong då..kör vi rent Hus..går upp direkt 👍
KB: Helt klart sinnessjukt! SDHL har nyligen blivit invalda i styrelsen och Hockeyallsvenskan är fortfarande inte med. Man undrar ju vad det är för typer som sitter i Svenska Ishockeyförbundet som hela tiden motarbetar Hockeyallsvenskan
Timrågogogo: även hardegård verkar öppna för att stanna i Timrå enligt st. Löste dock för någon vecka sedan att han ska vara klar för Luleå, så ropar absolut inte hej än.
Jensen_12: Hardegård behöver nog 1 år till i HA, har svårt att tro han ska kunna ta en plats i Luleå nästa år.! Iof så kan han lånas ut till Timrå om han skulle gå till Norrbotten. Hoppas han tar ett klokt beslut och stannar.
DalleRalle: ja det är väl bara modo som fortfarande lirar hockey men jag är ganska säker att det blir w.o i nästa för dem. Vi andra laddar för nästa säsong.
söder över: Jag tänker att det här blir min sista kommentar i frågan (mest för att det inte riktigt leder nånstans). Jag vet inte om det är medvetet eller omedvetet man försöker missförstå och när argumenten börjar närma sig "ah men dom ... | #Läs mer ·