OlliJanne: Jag håller med. Visst han kanske har fått bära lite väl stor börda i ett kasst lag, och han har ju ändå testat på landslaget lite. Men jag går inte igång på alla cylindrar direkt heller. Inte så jättestor heller som är lite på modet när det kommer till målvakter.
OlliJanne: Jukurit har slutat på plats 13/14 i senaste 5 åren så det kan ju helt klart vara en anledning till hans GAA. Dock landslagsdebut i år och har tidigare bildat målvaktspar med Mika Norja så Nubben har nog hört sig för med sina finska kontakter och vet vad han får in. Ingen har väl bättre koll på Finland än Nubben?!😁
Laken: Är det bara jag som är skeptiskt till Rajjan? Både GGA och % har sjunkit och 88% i Liiga är faan inte imponerande papper i min bok. Kan någon förklara vad faan det är jag missar???
Knylan: Betyder detta nyförvärv att vi lite kan förvänta oss ytterligare minst ett finskt inslag i truppen, med tanke på "det sociala ansvaret" som varit ett väl fungerade tema hittills i Nubbens sätt att bygga sina trupper? En finsk spetsforward med mål- och poängsinne, månne?
Olli Hahl: Vi lär få ligans minst skadebenägna målvaktspar iaf. Finnen har stått 50-52 matcher av 60 i flera års tid nu. I ett av Liigas riktiga rövgäng.
Olli Hahl: Att vi har sökt en målvakt har stått klart länge. Nu följer jag inte alla rykten som florerar härinne slaviskt, varför detta kom som en positiv och trevlig nyhet. Nubben har säkert blykoll på vad vi får. Jag är positiv.
7043: Men det är ju i princip helt omöjligt att bli överraskad gällande värvningar idag. Kommer det ut på twitter 15:00 så är det på hockeysnack 15:01. Om det är en, för sportjournalister, helt okänd värvning så tycker jag det numera brukar handla om värvningar som man ändå inte lyfter på ögonbrynen över.
Hanzl och Nestrasil känner varandra sedan innan. Har spelat i landslaget ihop 17/18, 18/19 och 20/21 samt i samma klubblag i KHL 17/18. Så om det ligger någon sanning i det här kan det ju vara så att Nubben försöker värva båda två som ett "radarpar" likt LaLeggia och Zajac. Enklare att komma in i laget, ligan, landet osv.. Svårt att se hur vi ska ha råd med båda dock? Men en förstakedja med R.Alvarez - R.Hanzal - A.Nestrasil hade smakat mumma det. Coolaste namnen i ligan också😁😎
Olli Nomadinen : Hahaha, va faan, ngn på Timrås rekryteringsavd. läcker ju som ett såll...;-) Kul tycker jag...men det blir inga överraskningar direkt, eller hur Katten?
7043: Jag är beredd att kompromissa, folk som "vet" saker kan skriva på meddelande till mig istället. Lovar att inte skriva här på Silly tråden så får de som vill behålla spännibgen ett tag till göra det. 😉🤪 Själv vill man mest bara veta så man kan "slappna" av fram till ispremiären som sagt. 😅
Knylan: Skulle vi få Hanzl skulle jag jubla. Han är förmodligen bättre än både EP och Dahlen. Förmodligen bättre än Lander också. Men känns verkligen som en långskott både ekonomiskt och konkurrens mässigt.
297: Mitt inlägg var mest ett frustrationsinlägg över att samtliga nyförvärv och förlängningar redan har avslöjats, och att det vore kul om vi blev överraskade EN GÅNG denna silly. Det hade varit uppfriskande med en överraskning i mitt tycke. ”Hank” och alla andra får ju göra precis som dom vill såklart.
Men att jag skulle vilja ta död på sillytråden och be alla att inte avslöja något alls är bra märkliga och överdrivna tolkningar från er sida. Ett tips är att inte ta allting ordagrant.
7043: Det är ju inte julafton det här, man får öppna paketen innan tomten har anlänt. Om du inte vill höra nyförvärv i förväg får du väl stänga ner sociala medier?
7043: Enbart för att du provocerar fram den reaktionen genom dina jävla dryga kortfattade svar. Jag kan respektera om du inte vill ta diskussionen, men svara inte överhuvudtaget på mina inlägg isåfall.
7043: Du bäddar ju för det själv för fan, dina så kallade svar är oerhört provocerande och det vet du om själv. Du kan välja att hålla käften istället om du inte vill ha några bemötande åsikter - jag hade inte skrivit ett skit om du inte hade svarat med dina vidriga jävla drygsvar.
Sorry att jag ansåg det vara fel att du tycker att rykten och övergångar inte ska florera här inne för att du vill att sånt ska vara hemligt tills klubben går ut med det.
7043: Vilka produktiva bemötanden i dina svar. Jag antar att du helt enkelt inte bryr dig eller inte har något vettigt att komma med. Oavsett anledning så är det tydligt att du inte kan stå upp för din ståndpunkt i ditt ursprungliga inlägg där du ville döda syftet med tråden, och väljer att provocera istället för att ha en diskussion. Du kommer in här och säger åt Sputnik att sluta efterfråga namn i rykten som florerar och kan inte ta att jag tycker det är en usel begäran i ett sillyforum.
Låt hellre bli att svara överhuvudtaget, det vore önskvärt och mer respektabelt.
Heisenberg: Själv vill jag bara veta så fort som möjligt att truppen är spikad och vad spetsen blir, sen blire att ta "semester" fram tills man bänkar sig till Ispremiären. 😊👍
SebastianH: Gissning baserad på kontraktslösa tjecker, eller finns det substans?
Ett annat namn som börjat snurra lite är nämligen Robin Hanzl. Nu vet vi ju inte vad som är planen, det k a n ju vara fler än en tjeck påväg in. Men ju fler namn som cirkulerar på en plats desto mer benägen blir man att ta det hela med en nypa salt.
7043: Det är ju så. Du kan ju inte på fullaste allvar tro att det är en bra idé att skriva i sillytråden och efterfråga att spelarvärvningar ska hållas hemligt. Fullständigt briljant logik, eller hur?
Om du vill att det ska förbli hemligt så får du väl ta ditt egna ansvar att se till att det förblir så, och inte lägga det ansvaret på andra i ett sillyforum.
7043: Vill man undvika spoilers är ett bra tips att man undviker att läsa i sillytråden, som är till för just det syftet att diskutera sådant och där risken är hög att rykten/avslöjanden gällande spelarvärvningar förekommer.. Ingen tvingar dig att läsa här, det finns andra trådar som behandlar annat inom Timrå IK.
Är det inte dags Fille får en egen ramsa/sång? Vår ene rekordhållare har ju sin "Jonte, Jonte vår idol" men Hållander är verkligen också värd en. Spånade fram denna under söndagspromenaden nyss. Melodi "Vittring" med Magnus Uggla