1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 2021-2022

« · 2212877 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2021-2022
JonteD: Nja?jag håller nog Clay som nr1 fortfarande?
Låst ämne

HAS är Mellanmj: Men dra igen limpsaxen o försvinn ur vår bok för alltid 👿👿👿👿 Du e fan dummare än alla jävla troll som stoppat hit näsan!!!!!!!!!
Låst ämne

HAS är Mellanmj: Att Boyce stannar hos till pensionen är väl det bästa som kan hända?
Låst ämne

Lub: Vi bör också tillägga att NHL-pengar är en liten men viktig del.
Låst ämne

SebastianH: Timrå blir före Oskar,Brynäs, Linköping och Djurgården👌
Låst ämne

Olli Nomadinen : Göd inte trollet
Låst ämne

HAS är Mellanmj: Vad är din poäng?
Känns som du bara ödslar en massa onödig tid både för oss och dig själv.
Gå ut och klipp häcken eller gör nåt annat vettigt av ditt liv.
Låst ämne

Olli Nomadinen : ...jag tror att det gynnar Timrå IK på lång sikt om fler spelare tar klivet från Timrå till NHL. Det kommer öka attraktionskraften för unga spelare att vilja spela i Timrå, och förhoppningsvis kommer vissa hem och spelar ngn/ngr säsonger i Timrå innan de avslutar karriären. Kanske blir ledare eller motsv...

Win-win (förutom i det extremt korta perspektivet, men Timrå jobbar långsiktigt)... 👍❤️🤍❤️🤍
Låst ämne

HAS är Mellanmj: Du är förbluffande korkad
Låst ämne

OlliJanne: Om Timrå kan visa att man fostrar spelare som lyckas bra i NHL så är ju det jävligt bra marknadsföring när vi vill värva andra unga lovande spelare.
Här ser de att de får förutsättningar att växa och lyckas och vi blir en bra språngbräda vidare i karriären
---------------------------------------------------------------------------------------
Jamen så bra då... Då får Timrå in lovande unga spelare som spelar med er som unga outvecklade juniorer till dess de ev. 'närmar sig' att blir färdigutvecklade och flygfärdiga. OM de kommer dit, drar de REDAN DÅ då vidare mot nya lukrativa utmaningar och ni får INTE skörda frukterna av deras fulla potential.
Men utvecklas de däremot INTE på det sätt som önskat blir de kvar hos er, och då uteblir även då intjäningen p.g.a att spelarna förblir 'Outvecklade frukter'..

Vad finns det egentligen, åtminstone i förlängningen, för positivt med de två ovan nämnda scenariorna ??..

De lovande juniorer som stagnerar i utvecklingen BLIR EN KOPIA av eran gamla trotjänare Jeremy Boyce-Rotevall, som var lovande som junior i TV-pucken o.s.v, men han blev ALDRIG bättre än att han håller en hyfsad hockeyallsvensk nivå...
En etablerad SHL-spelare blev, eller blir... han GARANTERAT ALDRIG!!!
Och Boyce-Rotevall lär bli kvar hos er till dess han blir 'pensionerad' som hockeyspelare...
Låst ämne

Laken: Nej sista krutet bör läggas på forwardssidan!
Hoppas verkligen vi landar nått i klass med Hanzl och nesastril. Skulle dessutom det visa sig att Emil.P inte får KHL kontrakt då hoppas jag att man löser cash via externa finansiärer om så behövs. 🙏
Låst ämne

Laken: Båda parterna har varit sugna på att förlänga. Hur det ser nu vet jag inte.
Låst ämne

HAS är Mellanmj: Men lägg ner. Dahlén har fått ett NHL-kontrakt, likt många svenska hockeyspelare före honom i hockeyhistorien. Om det gynnar Timrå eller inte är ointressant, kortsiktigt hade såklart Jontes tjänster tacksamt tagits emot här men är man såpass bra är ju det här oundvikligt.

Det var alldeles hjärtskärande vad du ömmar för vår överlevnad iom det, på dig låter det som att det är första gången i världshistorien som ett lag tappar en bra spelare till en annan klubb/liga. Vi kommer stå oss bra även utan Jonte och han kommer utmana om en NHL-plats.

Det är skillnaden mot för sist, den här gången är båda parter både förberedda och redo för ett liv var för sig efter skilsmässan. Kommer han sedan tillbaka en dag så lär det dröja ja, förmodligen en 7-8 år minst.

Fattar eg inte varför jag bemödar mig med att svara dig, du är helt uppenbart ett troll. Totalt okunnig vad gäller hockey iaf, förmodligen inte ens intresserad. Bara ute efter att provocera
Låst ämne

HAS är Mellanmj: Vem är du? Vilka håller du på? Och varför är det där ett av de dummaste inläggen jag någonsin läst?
Låst ämne

Backsidan är klar (8 st) och jag kan inte tänka mig att Wiercioch är aktuell. Tycker inte heller han imponerade i HA. Nubben vet vad han gör.
Låst ämne

HAS är Mellanmj: Om Timrå kan visa att man fostrar spelare som lyckas bra i NHL så är ju det jävligt bra marknadsföring när vi vill värva andra unga lovande spelare.
Här ser de att de får förutsättningar att växa och lyckas och vi blir en bra språngbräda vidare i karriären. Detta kan vi då peka på om det blir huggsexa vid värvningar av unga spelar med t ex Björklöven eller Brynäs att i Timrå får du de bästa förutsättningarna för att ta dig till NHL
Låst ämne

HAS är Mellanmj: Man unnar Dahlén framgång mest av allt för det är han väl värd.
Låst ämne

Madison:Lycka till Jonte och håll dig hel! Vi håller tummarna för att det ska gå bra den här gången!
--------------------------------------------------------------------------------------
Jag säger bara som så. OM det går bättre för Dahlen i NHL den här gången jämfört med förra gången han spelade där(då f.ö TIK i samma veva åkte ur SHL..), innebär det oavkortat att det kommer att dröja Väldigt MÅNGA år innan han i den bästa av världar 'eventuellt' spelar med Timrå igen.
På vilket sätt kan då en LYCKAD NHL-sejour för Jonathan Dahlen what so ever GYNNA Timrå IK ?????

Nämn EN ynka relevant aspekt på det någon... Jag är idel öra.

Enligt mitt förmenande är det, om man ser det ENDAST ur Timrås IK:s egen aspekt, Ogynnsamt för TIK om Dahlen lyckas i NHL.

Finns det någon härinne månne, som kan hitta något visionärt sätt att vända och vrida på den här problematiken som gör att Timrå som Hockeyklubb betraktat gynnas av att Dahlen drar in stora pengar i NHL??,förutsatt att han INTE är så bjudsam att han då har för avsikt att donera delar av sina intäkter till Timrå IK...
Låst ämne

Nisse på Mon or: Mitt kamikazetip:

1.Rögle
2.Växjö
3.Färjestad
4.Frölunda
5.Skellefteå
6.Luleå
7.Örebro
8.Malmö
9.Leksand
10.Djyrgården
11.Linköping
12.Brynäs
13.Timrå
14.Oskarshamn
Låst ämne

Sputnik: Drar Lodin till Leksand så bör han få extremt oöm behandling i varje byte mot dom nästa säsong. I övrigt: vem norpar Jonathan Carlsson? Borde vara en riktigt stark backvärvning i vilket allsvenskt lag som helst.
Låst ämne

stoff: Jag tror tvärtom faktiskt att han skulle vara bättre i SHL.
Låst ämne

Nisse på Mon or: Ja om P.W. som ändå inte pratar svenska har dragit hem kanske man avtackat om privat vid sidan av men lite extra mystik skapas ju så här i Silly tider
Låst ämne

Zäta75: hoppas inte på pw, han skulle aldrig hänga med i shl
Låst ämne

OlliJanne: kan hålla med om P.W. Kanske avtackad personligen pga hemresan, språket och kanske inte följer hemsidan? Lodin är knivigare...
Låst ämne

OlliJanne: Tror att förhandlingar pågår med både Lodin och PW. Tror faktiskt att båda kan bli kvar.
Låst ämne

Gorkyman: samma här..

1: Färjestad
2: Växjö
3: Luleå
4: Skellefteå
5: Rögle
6: Frölunda
7: Örebro
8: Leksand
9: Malmö
10: Timrå
11: Djurgården
12: Linköping
13: Oskarshamn
14: Brynäs
Låst ämne

Nisse på Mon or: Timrå IK vill ge ett stort tack till de spelare som varit med på denna fantastiska resa och ett stort lycka till i framtiden!

Spelare som lämnar:
– Adam Ohre
– Jonathan Carlsson
– Jakob Ragnarsson
– Alexander Lindelöf
– Johan Lindholm
– Hugo Reinhardt

Spelare som redan lämnat:
– Marcus Hardegård
– Jonathan Dahlén
– William Eckmyhl

Märkligt att varken P.W. eller Lodin är med på den listan.
Speciellt P.W. borde väl vara avskriven med tanke på vilka 8 backar vi redan har på kontrakt?
Låst ämne

Halloj: En riktig ”håll käften” replik du fick i ansiktet...vi förstår om du sitter och funderar ett tag till.
Låst ämne

KulltorpsOlli: Tidigt tips

1: Malmö
2: Färjestad
3: Luleå
4: Växjö
5: Rögle
6: Frölunda
7: Skellefteå
8: Örebro
9: Leksand
10: Timrå
11: Linköping
12: Djurgården
13: Oskarshamn
14: Brynäs
Låst ämne

Halloj: Halloj?!
Låst ämne

Håkkybåkky: Internet never forgets😆😆😆
Låst ämne

Kanske samma med P.W?
Låst ämne

Johan J: Håller man på ett lag utan ett enda klubbhjärta, inte en endaste spelare med tillstymmelse till det, så vet man såklart inte vad ordet innebär
Låst ämne

Ang. Lodin kanske förhandlingar pågår?
Låst ämne

Dakkan: Om ryktena stämmer med att Hanzl och Nässpray är aktuella och möjligvis klara, ja då kan jag leva med att Lodin drar vidare. Speciellt om det är han som inte är tacksam för chansen vi gav han och vill dra till leksand etc.
Låst ämne

Sputnik: Dahlén och Oharde med på listan "redan lämnat" tillsammans med Eckmyhl.
Låst ämne

Halloj: En björklövensupporter som ger begreppet Grön av avundsjuka en ny innebörd.
Låst ämne

Uppladdat:

0x600-bjorklovenlogikjpg.jpg

Låst ämne

Sputnik: Vem vet, lodin kanske kritar på för Leksand.
Låst ämne

Halloj: 😂😂😂

Seriöst, var DET det bästa du kunde dra till med?
Låst ämne

iexil: Kan va så helt klart. 👍
Lodin borde bara vara extraspelare ändock.
Förstecenter och spetsforward går före i min bok.
Lodin får vara en väldigt billig lösning på lån i så fall.
Låst ämne

Halloj: Va fick du luft ifrån?
Låst ämne

Vad hände med Dahléns klubbhjärta?
Låst ämne

Sputnik: ser man det inte som att man redan sagt tack till de spelarna typ som med Dahlén tidigare idag, det var min tanke på det
Låst ämne

lungan: Hardegård är inte heller med på listan..
Låst ämne

lungan: Även Dahlén fattas
Låst ämne

lungan: Att det finns en chans att han (Lodin) lirar i TIK till hösten.
Låst ämne

Vad betyder det att man inte tackar av Lodin eller Wiercioch?
Låst ämne

8179: Jo det tror jag också, jag osäker om han kommer spela center dock? Beror väl lite på vad vi får in antar jag.
Låst ämne

3405: Andersson kommer att spela på 3 femmor, garanterat. Olofsson tycker iallafall inte jag ska spela center, ser hellre Liljewall i 4e där i en brunkarkedja.
Låst ämne

« · 2212877 · »