1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 2021-2022

« · 2213584 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2021-2022
Knylan: Tror att Olofsson skulle kunna ha nytta av ett år under Karlin. Om vi ska börja använda MODO som farmarlag så är det väll lika bra att köra igång från säsong ett? Dessutom får de ju superspets till förstakedjan!

Om inte annat kanske den extremt underdimensionerade pytte-jumbotronen kan skrämma Olofsson till stordåd?
Låst ämne

Rallarn: Jo jag vet. Därav jag skrev att min åsikt kanske framstår som okunnig, men jag ser "det" bara inte hos honom, varken då eller nu. Jag vet att åsikten framstår som hård också, men det är dessvärre så jag känner angående honom.
Låst ämne

Heisenberg: Jag accepterar din åsikt men den känns lite väl hård, det finns en del på prent som bevis på att han har en hel del talang som t.ex frekvent landslagsspel och draft i andra rundan.
Sedan i sån ung ålder går utvecklingen fort åt båda håll, det handlar väl bara om hur hårt man är villig att jobba och det är kanske där han måste upp i nivå.
Låst ämne

Heisenberg: Agree..totally
Låst ämne

TikShank: Man ifrågasätter aldrig Nubben. Det är sen gammalt...
Låst ämne

Knylan: Jag ser vad du skriver och jag vet att många ansåg det.

Jag har dock om jag ska vara ärlig aldrig sett hans storhet riktigt, inte ens på den tiden och speciellt inte alls på samma vis som med Elias, Hållander och Dahlén till exempel. Fick aldrig samma känsla av Olofsson, och jag blev faktiskt inte speciellt glad över att han kom tillbaka från Skellefteå heller. Men hoppet fanns där att det kanske fanns en möjlighet till att han kunde visa något. Så blev det dock inte, och då försvann mitt sista hopp till honom i samma veva, tyvärr.

Därav min kritik nu och denna säsong mot honom. Jag har aldrig ansett att han är en speciellt bra hockeyspelare, det kanske är en åsikt som framstår som okunnig men jag står för den. Och för mig är det frustrerande att se han ta plats i laget på grund av detta.

Med det sagt önskar jag honom all lycka i ett annat lag, om det nu skulle bli så.
Låst ämne

Rip Kirby: Håller helt med,men du & nubben verkar ha olika åsikter varför han lirar /lirade med TIK,alla ser med sina egna eyes
Låst ämne

Heisenberg: Nä det kan nog bli en utlåning till HA, Nubben kommer se till det bästa för Jackes utveckling.
Låst ämne

Knylan: Som så många ggr förr utvecklar du rätt exakt det jag tycker men inte ids/förmår sätta på pränt.
Just precis så, sammanfattat klart o betart
Låst ämne

Rallarn: Problemet är väl att han verkade anse sig vara för bra för Timrå, sedan när det inte blev lyckat i Skellefteå och SHL fanns vi där ändå och gav honom chansen att visa vad han går för, men utgången där blev i mitt tycke inte alls lyckad och för att vara helt ärlig tycker jag inte det ser ut som han är villig att jobba tillräckligt hårt på isen. Sådana spelare har jag, och många andra, nog väldigt svårt för.

Klart jag önskade att han skulle komma in och bidra när han anslöt, och det såg relativt bra ut första två-tre matcherna, för att sedan falla in i exakt samma gamla mönster igen. Antagligen samma mönster som gjorde att han inte platsade i Skellefteå heller. Vilket jag anser vara att han inte verkar tycka hockey är kul längre, och jag tror tyvärr att han kommer sluta som en talang som aldrig blommade ut.

Vi är i SHL nu och kan därav inte ha mer tålamod med honom tycker jag, jag ansåg redan när han vann guldgallret att han hade stora brister - men kunde på den tiden ha överseende med dessa, nu tre år senare ses dock fortfarande ingen utveckling och jag tycker därav att han inte platsar och bör testa vingarna någon annanstans.
Låst ämne

Greven: Tack... (jag skäms..🙈👎🤣)
Låst ämne

Heisenberg: Det går samtidigt inte att enbart lasta individen för den typen av beslut. Då ska vi lasta Hållander, Dahlén också. Hållander och Olofsson gick båda i andrarundan och var 19 år när vi åkte ur. Båda var högst tongivande redan 17/18 (inte minst Olofsson). Att de var högintressanta för SHL-klubbarna när vi åkte ur är fullständigt givet. Sen var det sannerligen inte snyggt att ryktet om Olofsson och SAIK dök upp flera månader innan den säsongen var avslutad.

Olofsson sågs som oerhört lovande och folket i Montreal trodde att de gjort ett rejält fynd som plockade honom så sent som i andrarundan, inte minst med tanke på att han avgjorde tre matcher i direktkvalet mot KHK. Sen, ja… 18/19 fick han ett ansvar i vår centerlina han definitivt inte var redo för och den säsongen har vi tröskat igenom en miljon gånger här. SAIK såg uppenbarligen något stort i honom även dom, och istället fick han skadeproblem och allt stannade av.

Han måste ta ett rejält omtag och få ordning på allt, och jag kan definitivt inte påstå att han kommer få optimala förutsättningar för det i TIK-tröjan. När hans arbetsbeskrivning kortas av så pass mycket som den gjorde nu i slutspelet så är han riktigt bra, men det var definitivt inte som spelbegåvad brunkare han draftades en gång i tiden. Loppet är definitivt inte kört för Olofsson, men det är minst sagt svårt att hitta en plats för honom här under kommande säsong. Han skulle behöva köra en säsong i BIK tycker jag, och få lära sig att lira lite raggarhockey. Tuta och köra, brottas lite. Hitta en poängproduktion.
Låst ämne

Rip Kirby: Pssst....Västerbotten 😉
Låst ämne

Rip Kirby: *host* Västerbotten
Låst ämne

TikShank: Absolut, men när spelglädjen verkar saknas totalt, då är åldern ingen förklaring.
Låst ämne

Heisenberg: Det kändes bara som att det var ett extra stort svek av Olofsson som valde SHL för att det just var Olofsson.
Det enda jag försökt med ikväll är att dämpa ångesten för vissa över honom, då han är ung billig och har utvecklingspotential. Den här grabben är en riktig känslig snackis här inne och många vill vara med och visa sina åsikter vilket är bra. Jag tycker inte att någon har gått över gränsen.
Låst ämne

(Nytt försök.. samma frågetecken gäller ju)

Framförallt saknar han spelglädje som är en avgörande nyckel till att bara kunna nå sin lägstanivå oavsett var du spelar. När han blommade ut i kvalet mot KHK 2017/18 så lyste det om honom. Han älskade att spela ishockey. Det som vi har fått se den gångna säsongen liknar ingenting. Precis allt måste ha gått fel i Skellefteå. Jag beskyller inte SAIK för att ha förstört för honom, men något har uppenbarligen inte fungerat. Det finns säkert anledning till att han inte blev kvar i Norrbotten. Frågan är bara vad?
Låst ämne

Rip Kirby: Han är only 21 år
Låst ämne

Jåkkinen: Haha.. mannen med koll 🤣 Förlåt alla som har med Luleå att göra!
Låst ämne

Rip Kirby: Han spelade i Skellefteå
Låst ämne

Jåkkinen: Ja? Vem har skyllt på Luleå?
Låst ämne

Rallarn: Men snälla. All kritik nu för tiden verkar tas som "kastas åt vargarna". Jag tycker inte han duger i SHL och jag förklarar varför jag tycker så och varför jag inte vill ha kvar honom i Timrå IK. Precis som när jag berömmer saker jag anser vara bra, kritiserar jag också det jag tycker är dåligt. Precis som det är i ett diskussionsforum, det innehåller åsikter.

Såklart finns en gräns för allt, men den tycker jag knappast har passerats här ikväll angående Olofsson. Det har bara uppstått en diskussion, vilket dessutom håller forumet vid liv.
Låst ämne

Rip Kirby: Det vore väldigt osjysst att skylla på Luleå!
Låst ämne

Heisenberg: Framförallt saknar han spelglädje som är en avgörande nyckel till att bara kunna nå sin lägstanivå oavsett var du spelar. När han blommade ut i kvalet mot KHK 2017/18 så lyste det om honom. Han älskade att spela ishockey. Det som vi har fått se den gångna säsongen liknar ingenting. Precis allt måste ha gått fel i Luleå. Jag beskyller inte Luleå för att ha förstört för honom, men något har uppenbarligen inte fungerat. Det finns säkert anledning till att han inte blev kvar i Norrbotten. Frågan är bara vad?
Låst ämne

Heisenberg: Han och Fille valde SHL, rätt eller fel kan man ju diskutera men man bör inte kastas åt vargarna för det.
Låst ämne

Fredag imårn tamefan! Släpper Nubben en bomb imorgon må tro!!!? Det skulle smaka fint med nån forward!
Låst ämne

SebastianH: Finns massvis med unga spelare som inte tar den chansen i SHL, utan istället prioriterar en lägre division till förmån för sin möjliga utveckling. Olofsson ansåg sig dock vara bra nog för SHL, men när verkligheten kom ikapp passade det tydligen att spela i Timrå igen.

Tyvärr verkade inte det hjälpa hans fortsatta utveckling ändå.
Låst ämne

3405: sex minuter och femtiotvå sekunder.
Låst ämne

9561: Hur långt in i podden?
Låst ämne

SebastianH: Men ge dig. Alla tycker inte som du, behöver inte bete dig som en 13-åring på Nocco för det
Låst ämne

9561: Han fick chans att fortsätta i högsta ligan? Vem tar inte den chansen?

Men visst, klart det är bättre att fylla laget med massa lowkey 30 åringar för 1 mille styck som drar till Österrike efter dom blivit miljonärer. Absolut! Woho go team gubbkuk
Låst ämne

9561: Olofsson Invest?
Låst ämne

Heisenberg: Han är för dålig. Jag tycker inte han platsade redan i Allsvenskan. Det blir nog inget av den killen tror jag. Inget att satsa på iallafall som det ser ut nu.
Låst ämne

Rallarn: dåliga signaler till andra att fortsätta dalta med honom också. Får vi sponsorpengar om grabben får spela? Lyssna på Adam podd i dag med Fagervall. Adam frågar om detta, kan han ha hört något som inspirerat till frågan?
Låst ämne

Costanza: Glenn Strömberg, är det du?
Låst ämne

Heisenberg: Ung, billig och inte tänkt som någon spetsspelare direkt. Knappast någon tragedi om det skulle bli så.
Låst ämne

Rallarn: Isåfall hoppas jag det är förutbestämt att han ska bli utlånad denna säsong. Och även om han mot förmodan producerar i allsvenskan tror jag inte han duger i SHL. Vi har daltat tillräckligt med honom. Helst vill jag inte att han ska vara vårt ansvar överhuvudtaget. Skeppa honom och bryt kontraktet.

Hans motivering när han kom tillbaka till Timrå var väl att hitta tillbaka till "sitt spel" och "självförtroendet" - detta anser jag misslyckades totalt, och det bör varit sista chansen vi gav honom i mitt tycke.

Snubben ser inte ens ut att tycka hockey är speciellt kul, ett riktigt hänghuvud. Men det kanske bara är min personliga åsikt.
Låst ämne

Rallarn: ÖÖHHH! AHH! ÖH!
Låst ämne

SebastianH:
” Jacke har varit i föreningen sedan 2015 och det är här han fostrats.”

Förutom när han drog så fort han fick chansen. Sedan kom tillbaka med svansen mellan benen för att han inte fick spela tillräckligt mycket.
Låst ämne

Heisenberg:
Tar han ingen plats i laget så gör han inte det och det är knappast hela världen.
Det finns väl värre huvudbry ifall det inte "klaffar" i laget än Olofsson.
Låst ämne

Lägg ner det om Lodin. Har alla missat att Ottawa just signade honom? Ni tror på allvar denna ”göra bort sig - händelse” skulle gått under deras radar? Dåliga karaktär? Ja det signar Ottawa.
Låst ämne

Rallarn: Huuur länge ska vi vänta på hans berömda självförtroende som folk talar om då? Fan gått flera år nu. Han har varit någorlunda bra en gång och detta var i kvalet mot Karlskrona. Sen dess är det fan pyspunka. I samma kval som en viss Gustav Nielsen också var bra i, och vart spelar han nu? Fattar inte hur länge man kan klassas som talang och leva på gamla meriter. Olofsson var usel denna säsong och har varit så ända sedan 2018.

Jag vill dessutom inte ha en spelare i truppen som behöver självförtroendet på absolut topp för att bidra.

Att Olofsson ska "hitta självförtroendet" börjar bli någon slags sägen vid det här laget, existerar det ens?

Eller kan det faktiskt vara så att han helt enkelt är för dålig?
Låst ämne

Rallarn: Håller med till pricka.

Sen ska vi nog alla backa ett par meter och inta ett bredare perspektiv. Bara för vi spelar SHL nästa säsong får vi inte glömma vilka vi är. Jacke har varit i föreningen sedan 2015 och det är här han fostrats.

"Ta från egna led" skanderas det. Nu gör vi det #backajacke
Låst ämne

Olli Nomadinen : Jag förstår dock inte hur Olofsson kan vara en sån het potatis, en 21 åring som är i princip gratis. Platsar han inte är det väl bara att låna ut honom till Allsvenskan eller något. Om Olofsson inser vilket jobb han behöver göra och får tillbaka självförtroendet så tror jag det kan bli proppen ur ala Niklas Nordgren.

Värre är det om Alvarez eller den tilltänkta spetsen floppar och målvakterna börjar darra, det är väl då sobrilen åker fram.
Låst ämne

Octagon: Tyckte generellt Jakob var bra sista delen av slutspelet. Använde också lite mer fysik än tidigare under säsongen, vilket gjorde det tuffare för motståndarna.
Låst ämne

Olli Nomadinen : Jo samma här, jag går inte på några personliga drag eller dylikt hos Olofsson då jag inte har någon som helst koll på det.

Jag har sagt det även tidigare, Olofsson kommer få svårt att ta en offensiv roll i kommande säsong i SHL. vem på förhand skall han peta? Det finns liksom inte i dagsläget mycket i Olofssons fysiska spel eller vad han visade upp i föregående säsong som övertygar en att det räcker för SHL.
Han skulle må gott av en förstecenterroll i ett HA lag istället.
Låst ämne

Octagon: Jag tycker att han är dålig och har ett trist kroppsspråk. Det räcker för att jag gärna skulle se honom i en annan klubb ist
Låst ämne

Octagon: Måste betona min ironi, tror inte det skulle sända så bra signaler till andra unga spelare att sätta en 00a på läktaren för att han är för dålig.
Låst ämne

Rallarn: Bara så att jag förstår. Ni som är kritiska till Jacke - vet ni ngt om hans person eller karaktär? Eller är det bara en massa lavinartade rykten? Min upplevelse är att Nubben gillar Jacke och det faktum att han plockade tillbaka honom talar väl sitt tydliga språk. Var lite försiktiga så att ni inte bidrar till drev.
Låst ämne

« · 2213584 · »