kaofl: Oliver tror jag att vi visserligen får betrakta som sextonde forward. Det där kontraktet är nog inte så mycket annat än en belöning för hans utveckling under den här säsongen, och en morot för andra unga spelare att se vad som finns i potten om man stretar på. Ett utvecklingskontrakt helt enkelt, som gör att Oliver får en inkomst och slipper noja över att fixa ett jobb utanför hockeyn. Majoriteten av sin tid kommer han tillbringa med J20 ändå.
kaofl: Omark verkar köpa sig ur sitt kontrakt i Schweiz. Det innebär väl att det öppnar sig för en plats för en toppspelare från utlandet. Hoppas Nubben hunnit få sina spetsspelares signatur torkade på pappret... 😬
Känns roligt med att Oliver fått A-lagskontrakt. Men de börjar kännas väldigt trångt i 3-4e kedjorna? De enda som jag känner mig säker på är att våra backar kommer vara bra nog för en topp 8 i SHL däremot känns det som att vi har typ 3st 3-4kedjor?
Olle: har spelat boll med hans farfar på 90-talet, och jag kan säga att den där familjen är i total avsaknad av nerver! Så får han chansen kommer han att ta den!
Puckat: helt perfekt med Oliver Johansson. Tryck i grabben lite lössnus nu och lägg honom under bänkpressen. Inställningen är det sannerligen inget fel på där, han bara kör.
Angående Olofsson tror jag Nubben känner ett ganska stort ansvar för pojken. Som sagt, magnifik med galler i kvalet mot KHK. Sen inslängd i en alldeles för stor roll säsongen efter, i ett lag som inte alls var byggt för SHL. Att han tidigt bestämde sig för att dra till Skellet var kanske inte snyggt rent lojalitetsmässigt, men utifrån hans perspektiv fullt förståeligt. Det där året var inte alls vad han behövde i det läget i sin karriär.
Sen: talangen och potentialen finns där, tveklöst. Men en hel del är upp till honom själv. Som flera varit inne på - det syns att han inte brinner riktigt till 100%. Får han in desperationen och fullt driv i spelet har han alla möjligheter att bli en producerande SHL-spelare. Men där är han inte. Och: det är synd för hans karriär (om han nu är villig att snäppa upp inför nästa sässe) att han igen hamnar lite otajmat. En roll i andrakedjan i ett SHL-satsande HA-Timrå hade nog passat helt perfekt. Ett nykomlings-Timrå med mindre utrymme för tålamod och återuppbyggande av spelare, nja. Klart suboptimalt.
Knylans förslag om utlåning till BIK och en rejäl, dieseldoftande tuta-och-kör-miljö hade nog passat ypperligt - om han verkligen vill ta tag i sig själv. Då skulle han dessutom ha alla möjligheter att ansluta till laget under säsongen givet att utvecklingen gått åt önskat håll.
Men, Nubben är Nubben. Tror han på honom kommer han att få chansen redan från start. Fine med mig, i s f. Hela Timrå känns redo för SHL den här gången, och inte minst Nubben. Bygget av backsidan skvallrar om en helt annan ambition i år, och får vi in ett par toppforwards av den kaliber det spekuleras om, så...tja. Då litar jag helt på Nubben om han upplever att det finns plats för Olofsson.
Kul annars med OJ. Ungdomlig entusiasm is the shit, och det ska bli kul att se hans utveckling. Några chanser till SHL-spel lär det nog bli.
Nu tycker jag att vi avslutar den här fredagen med en riktigt fet bomb. Ge oss Hanzl!
Lite nya tröjnummer: #3 Oliver Bohm #4 Tim Erixon #9 Didrik Strömberg #10 Robin Alvarez #11 Nolan Zajac #12 Viktor Liljegren #19 Erik Andersson #24 Erik Walli-Walterholm
Olle: min syn på Olofsson är att han försöker spela Dahlén-hockey(undvika tacklingar) men saknar skill sen +att han har en liten diva i sig som vägrar slå en passning. Med de sagt tror jag verkligen han kan bli riktigt bra, men i hans fall kommer det göra ont, han måste använda sin storlek mycket bättre. Med dom skills han faktiskt har och med hans storlek skulle han kunna bli riktigt jobbig att möta, men han måste ha viljan för de också. Tror han känner sig för trygg i att han har en plats i Timrå och han kan alltid falla tillbaka på farsan och få ett riktigt bra jobb av honom.
Jacke har egentligen alla verktyg men det han saknar är desperation, lite samma som Jonte men Jonte har sån sjuk talang att han klarar sig ändå.
Rallarn: Är Olofsson verkligen ”i princip gratis”? Visst, förra säsongen verkar vi ha kommit billigt undan med honom men nu ska han väl i så fall ha ett SHL-kontrakt?
Håller med Knylan där, låna ut honom till BIK. Lite fulsmällar på träningarna och knytnävsslagsmål på lokala pizzerian där nere och vem vet, han kanske kommer tillbaka med skäggväxt, lapp för ena ögat och en jäkla krigarinställning?
Sputnik: Mora känns klockrent, "lagom" kravfyllt också. Och iväg från mammas gata. Grabben behöver släppa upp axlarna och att tänka att han skulle gjort det här i ett uttalat SHL-satsande lag som han, när han kom från en undanskuffad roll i SAIK, förväntades ta en stor roll i eller framledes nu när kravbilden höjs ytterligare iom etablering i SHL känns orimligt
Sputnik: Gillar verkligen också intrycket man fått från Hedberg, det är nog dock många som känner likadant men vad vore finare än att få vara ledare i TIK?
Heisenberg: Samma kände jag efter att ha sett Oskar Stål Lyrenäs föregående säsonger. Men har under Hedbergs ledning och förtroende smått exloderat ut denna säsong. Så mitt tips är att Olofsson borde gå till Mora. Känns som Hedberg har verktygen att kunna ge Olofsson förtroende och roll att blomma ut, speciellt nu när de tappat ett par tongivande spelare och behöver spets.
Skulle förvrigt inte Hedberg kunna vara en framtida Tränarkandidat efter Freddan?
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen