1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590774 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 2021-2022

« · 2214119 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2021-2022
Huge: Touche, jag får ge dig den 😂
Låst ämne

mikenomad: "Tony Sund förhandlade med Brynäs men valde Rögle. Alltså de förstnämndas marknadsvärde är inte högt nu. Förstår att inga spelare ryktas dit,"

Men nu ryktades ju Sund till Brynäs och man började t.o.m att förhandla.
Det om något är väl ett solklart tecken på att spelare ryktas till klubben, eller hur tänkte du nu?
Låst ämne

Sputnik: Jag får en känsla av att det blir han plus en till toppspelare.
Låst ämne

mikenomad:

Intressant från Madhawk.

"Jag vet ett par stycken riktiga toppspelare som Timrå, Malmö och Rögle tittat på."

"Vilka är det undrar ni?

Det kanske jag får återkomma till. Inte ens säkert det blir något, och jag kommer att återkomma så fort jag har något på den fronten. Men alla dessa tre klubbarna jagar spetsiga spelare, gärna högerfattade spelare, som kan bidra i det offensiva. Det gäller för sportcheferna att ha fingertoppskänsla när de här sista pusselbitarna plockas in."

"I Timrå var det nära att man värvade Jere Sallinen, den tidigare Örebrocentern. Men han hamnade istället i Schweiz, hos Biel."

Frågan är om det blir Ty Rattie som är den riktiga spetsen? Fast han borde väl Madhawk redan ha koll på finns som rykte i media? Eller satsar Nubben rejält denna säsong med Rattie och ytterliggare spets? 😁
Låst ämne

ToddW: Du har helt rätt och jag är jävligt bra på det. Lite som Costanza hos er. Fast jag är bättre för jag är seriös
Låst ämne

mikenomad: tror snarare det är din våta dröm att Wahlgren skulle gå in som spets. Om du använder din hjärna bör du kunna se att vi saknar en 3ecenter, en plats där Tim skulle kunna platsa.

Antar att du gör allt för att jaga lättförtjänta likes. :)
Låst ämne

Laken: E.Andersson kommer bli årets H.Törnqvist, mark my words
Låst ämne

Nisse på Mon or: goda hoppas jag :)
Låst ämne

hockey_21: Jag tror ändå Nubben kan ha gjort ett fynd i Erik Andersson då det är en coming man som Rögle ville förlänga med. Men vi kommer så klart få kriga för att undvika de två sista platserna.
Låst ämne

Laken: Med det där laget klarar ni nog er från kvalspel, iko och brynäs ligger nog illa till. Andrakedjan ser lite tunn ut och mycket hänger på att lööke och lundin klarar av att ta steget upp till shl snabbt.
Låst ämne

mikenomad: Googlade upp Sund och inser att blev det budgivning över honom med de statsen så är jag väldigt nöjd med Nubbens backbygge..
Låst ämne

Tony Sund förhandlade med Brynäs men valde Rögle. Alltså de förstnämndas marknadsvärde är inte högt nu. Förstår att inga spelare ryktas dit, de får väl vara glada för de som stannar
Låst ämne

Laken och Nubbens lagbygge börjar bli klart nu… ;-)

Zajac - Erixon
Rattie - Hanzl - Alvarez

LaLeggia - Bohm
Andersson - Lundin - Lööke

Strömberg - Carlson
Lodin? - Liljewall - Hartmann

Westerlund - Svensson
Boyce - Madsen - Walli Walterholm

Extraspelare: Blomqvist, Liljegren, Olofsson.
Låst ämne

Charliejfz: vad tror om Timrås chanser som varande Röglefan?
Låst ämne

kulltorp: ja fast den artikeln hamnar nog i Allehanda. Tillsammans med en artikel om att man ska sända Stures tal i sin helhet på nya jumbotronen... non stop hela Juli tydligen
Låst ämne

kulltorp: Man vet att man lever i skilda världar när lillebror drömmer om Tim Wahlgren som spets
Låst ämne

JanneH: Nubbens snöspadssamling.
Låst ämne

roger_sundsvall: Tjecken låter spännande. Han blir nog en poängmaskin.
Låst ämne

Man vet att det är nyhetstorka när ST har en hel artikel om Eckmyhls golfintresse. Vad kommer härnäst, Bullas frimärkssamling?
Låst ämne

JonteD: nej det är inte bara din åsikt att Olofsson inte platsar, de är nog över halva forumet som anser det. Ska man vara lite saklig så platsar han inte eftersom det är en kille som ska ha en offensiv roll och de känns ju rätt upptagna. Han är ju fortfarande ung och behöver mkt speltid i en offensiv roll. Utlåning till allsvenskan känns som en win-win
Låst ämne

nubben ÖSER på med
nya spelare👍
Låst ämne

Timrågogogo: 27 grader och strålande sol, men god morgon på dig med!
Låst ämne

God morgon! Dystert väder idag men vem bryr sig, vi är i SHL!
Låst ämne

JonteD: håller med! Sa samma sak förut jag med, blev då ifrågasatt
Låst ämne

JonteD: är du ute och tjuvfiskar😁
Själv jobbar jag..💪
Låst ämne

Knass: Olofsson tycker jag inte ens kommer att platsa i det nya Timrå men de e ju bara min åsikt de! Tror det kommer in en spets till om man får tro på Nubbs idé om lag!😇😇
Låst ämne

Greven: haha, sant,,
Låst ämne

Sputnik: Frågan hur man ska formera laget ger mig ännu mer huvudvärk när Nubben inte säkrat lodin och vill utöver det ha in minst en till fw.
1 Zajac/Laleggia. Lodin?/Rattie?. Hanzl
2 Bohm/Strömberg. Alvarez/Lööke. Lundin
3 Westerlund/Svensson. Hartmann/Andersson. Liljewall
4 Erixon/Carlson. liljegren/Walle. Olofsson
Boyce/Madsen. Blomqvist JUNIOR.

Det jag tycker blir mest intressant och se är hur de ska få ihop specialteams, Boyce o Madsen var i mina ögon best i defensiven och har svårt o se dom ta plats i laget på annat sätt. Hur kommer Olofsson prestera ? Kmr Liljewall och blomman ha någon chans i ett mer fartfyllt spel ? Frågorna är somsagt många och är väl det enda possitiva med en lång säsong för oss supportrar, snart är det dags igen för tv dosan o bli kramad så hårt att det blir märken
Låst ämne

Sputnik: Tror att det blir en ganska angenäm huvudvärk för coacherna de e väl bara o prova o se vilka som pussas bäst jag e inte ett dugg orolig me detta lag på pappret!!! E du???
Låst ämne

Sputnik: Hur skall man ens formera laget framöver? 🤪
Låst ämne

Synct: Jag blir rätt förvånad om Lundin producerar mer poäng än Handzl faktiskt. Även om jag givetvis tror att även Lundin kan ta SHL med storm! Förhoppningsvis kommer det in nån mer "spetsspelare" är Rattie också.
Då blir det ju rätt trångt i de 2 första toppkedjorna med faktiskt.
Låst ämne

Sputnik: på pappret absolut, därav mitt ordval 'överraskning'
Låst ämne

Synct: Lundin har potential helt klart. Steget upp från HA till SHL är nått helt annat. Absolut är Lundin en värdig andracenter men Handzl som spelat både VM och KHL med god poängskörd smäller rätt mycket högre i min bok i dagasläget.
Låst ämne

JanneH: Tror jag Emil P hade kostat mer än Hanzl, och Emil P söker sig hårt och bestämt utomlands där han kan få bättre betalt.

Sen tror jag att Lundin kan bli en RIKTIG överraskning och ta nästa kliv och hamna före både Rattie och Hanzl i interna poängligan. Tror den grabben sitter inne på så mycket och har hamnat bakom en stor skugga efter Jonte. Tror inte Jonte blivit MVP varken i slutspelet eller grundserien utan Lundin. Man skulle t.o.m kunna argumentera att han varit våran viktigaste spelare senaste 2 säsongerna, om man inte stirrar sig blind på Jontes poäng. Ingen vann så mycket närkamper och gjorde att första kedjan fick så mycket offensiv luft som dom fick, tack vare hans styrka att vinna puck efter sargerna, där är han otrolig.
Låst ämne

Knylan: Sen som innan nämnts skulle det kanske inte skadat om man tänker samma med Hanzl. Att Nubben fixar tjeckisk lekkamrat som han kanske känner sen innan. Om pengar finns alltså. Vill Emil.P hem på det med så får vi fixa det längs vägen. 🙏
Låst ämne

Knylan: Ja alltså jag sågar inte Rattie på förhand heller, ville väl mest bara komma med en infallsvinkel i diskutionen om "garanterad" produktion etc.
Själv känner jag Rattie kittlar på förhand och med 2 kanadicker i laget sen innan varav LaLeggia spelat med han så kanske det underlättar att få han att trivas och prestera.

Stora frågan är väl bara vad Rattie kostar det finns några pengar kvar efter att han signats, eller om det "bara" går att skaka fram vid en eventuell värvning av Emil.P typ?
Låst ämne

Knylan: nu ställer jag bara en fråga rakt ut utan att lägga några värderingar i den men får vi mer valuta för pengarna på en tjeckpolare till Hanzl istället för Emil P? Om vi inte har råd med båda alltså. Eller har Emil P för stort symbolvärde för att vi ska kunna missa en sån chans? Skulle vara intressant att vara en fluga på väggen i Nubbens kontor nu...
Låst ämne

TD: Förslaget gillas av lilla farbrorn super like!!!! Bästa förslaget på länge!!!!
Låst ämne

Knylan: Du e förjävlig o hitta huvve på spiken ja tror absolut på de du säger!! Men lekkamrat te hanzl måste bli en tjeck då kommer vi bli giftigare än en australisk taipan! O den dör man av på två sek!!!!😁😁😁
Låst ämne

JonteD: 54 bör hissas i taket likt 40 .
Låst ämne

Sputnik: Det har varit en märklig säsong på alla sätt detta, och jag betvivlar inte att förväntningarna på Rattie var högre ställda än vad han levererade. Sen var ju Ässät ett bottenlag också, och han kom in sent i januari.

Någon garanterad succé är han nog inte på pappret, och det är väl precis därför Nubben försöker sy ihop den sociala biten också. Det finns säkert massvis av namn liknande Ratties som är inom hyfsat räckhåll för oss, men nu handlar det uppenbarligen väldigt mycket om att öka chanserna till välspenderade stålar. Zajac känner LaLeggia sen tidigare, och LaLeggia känner Rattie sen tidigare. Sen har vi då kopplingen till Anton Lander, men också till Alex Steen i Ratties fall. Det ska vara mys och trivsel från dag ett. Frågan är bara vem Hanzl ska få skeda med när höstmörkret börjat sänka sig?
Låst ämne

Sputnik: Men du kan bara fethajja att han kommer att göra sitt jobb dom bytena han är inne de e jag drypsäker på!!!!
Låst ämne

Tåget18: Eller skotar i mittzonen
Låst ämne

Tåget18: Jag gillar spelare som gör 100% i varje byte och inte far omkring å hänger med huvudet. Vissa sk stjärnor är just såna
Låst ämne

Tåget18: Kommer vara viktigt en säsong som denna med stor forwardstrupp där speltiden kommer minimal för vissa. Det är heller ingen garanti att Boyce lär lyfta mycket speltid heller. Men han komme vara ett exempel på att borra ner huvudet utan att klaga på träningarna etc. Det sätter också tonen för hela gruppen.
Låst ämne

Sputnik: Bojjan är ju inte nån poängmaskin men gör ju ändå några. Viktig spelare som många lag skulle må bra utav
Låst ämne

Sputnik: Jag är lite ledsen att jag inte fick leverera den bomben jag lovade men Jonte gjorde helt rätt som tog chansen att få spela i NHL men han ville ju inte säga något om hur det skulle bli men jag är glad o stolt över att känna hans familj och det man önskar är att han inte råkar ut för skador där borta!! Lycka till våran stora hjälte JONATHAN DAHLÉN!!! DU KOMMER ATT FINNAS I ALLA TIMRÅ HJÄRTAN FÖR EVIGT!!!
Låst ämne

Tåget18: Det intressanta med Manderville är att poängmässigt var han ingen "succé" precis med 20 poäng som bästa produktion på en säsong.. Ändå är han en legend i Timrå.

Däremot stod han för så mycket annat på isen som hade mervärde. Kanske nått att fundera på när man sågar Boyce tex..
Låst ämne

Tåget18: Jo nu snackar jag inte att man kan jämföra dem i kvalite i spelet på isen. Bara det att Elias.P haft det svårt i landslagsspel och grävt ner sig och försvunnit i spelet även där.
Låst ämne

JanneH: Du har alldeles rätt där! Mitt fel!!🙅🙅
Låst ämne

« · 2214119 · »