TIK1928: Det hade varit intressant att få veta lite mer runt Pettersson-ryktet. Menar inte att bestrida vad folk hört, men han är också ett namn som av ganska självklar anledning kopplas samman med oss. Ibland kan det räcka med att någon bara spekulerat om Pettersson, och sen vandrar den spekulationen mellan några munnar, någon skarvar lite och helt plötsligt är han ”klar”.
Det jag greppar efter är något som skänker mer substans till det hela då det inte gått mer än 1-2 veckor sedan han i media sa att Ryssland fortfarande är målet, men att det går lite trögt. Vad har förändrats på den här relativt korta tiden?
Jag tänker att med de tentakler som Adam J/Madhawk/Ros/osv har ute så borde det nästan ha dykt upp en blänkare om Pettersson om det är så att vi trots allt finns med i leken på allvar.
Varför snackas det så lite om Pääjärvi? Tycker det har varit nästan orimligt tyst angående honom. Han om någon skulle vara en trevlig förstärkning trots han rätt risig stats senaste säsongerna.
Patrick Polly: enligt Sportexpressen " I Timrå var det nära att man värvade Jere Sallinen, den tidigare Örebrocentern. Men han hamnade istället i Schweiz, hos Biel."
Patrick Polly: Står inte att det var en storstjärna som nobbat just Timrå. Däremot handlade det om Jere Sallinen som gick till Schweiz.
Verkar som att det fortfarande finns Finne på Nubbens radar. Inget namn nämndes.
Lyssnade in Timråpodden igår. Jimmy Hamrin snackadelite om Ty Rattie. Skottet är hans största styrka men kan förvsvinna i spelet i övrigt. Hoppas det inte är Nubbens sista och enda pusselbit som skall in som spets. Vill nog ha in en till som kan bidra mer i spelet i övrigt med. 🙏
Bragd-Birger: Det enda nya var väl att tränarfrågan är klar och att det inte blir någon större överraskning. Men något lite spännande ska presenteras innan midsommar..
Bragd-Birger: Sändningen slut. Nubben har kontakt med Emil P, men tror att han går till KHL. Pääjärvi finns det ingen kontakt med. Inget nämndes om Lodin eller Rattie vad jag hörde. Freddan presenteras som tränare på onsdag som jag tolkar det. Och en ny forward ska presenteras förhoppningsvis innan midsommar. Rattie?
Zäta75: Låter som man kan sammanfatta det som glöm EP, Freddan annonseras på Onsdag och Rattie på Torsdag och sedan väntar han med ytterligare forward till hösten kanske?
JanneH: Borde vara Rattie som presenteras i veckan med tanke på det man har läst och hört om. Hoppas han blir klar! Sedan blir det ytterligare en till forward minst. EP kan vi nog glömma tyvärr.
Zäta75: tror också EP är ett långskott men alla som vill få kontrakt i KHL osv lär väl inte få det. Kan tänka mig att det är någon sån spelare man väntar på (om rätt spelare blir tillgänglig)
dr-nix: Nubben har säkert nån short-list med KHL/NHL rejects han väntar in till den där sista pusselbiten. Skulle vara grymt spännande att få kika lite snabbt på den listan...
Timrågogogo: Såg någon intervju med Didde på HV-TV precis efter deras degradering där han snackade om att den där operationen var absolut nödvändig, men samtidigt kunde han ju slutföra säsongen. Det känns ju bättre än att han åkt på en svår knäskada som hållit honom borta från spel under lång tid.
Vi får hoppas på att det var en preventiv operation som ”bara” behöver läka ihop, även om det låter en smula tajt att han ska hinna vara tillbaka i fullt slag till premiären i dagsläget. Å andra sidan skulle nog inte Nubben nöja sig med åtta backar om det funnits indikationer kring att Didde inte hinner tillbaka. Då hade nog vi gått ganska hårt på en sån som Julius Bergman som niondeback, och han hade garanterat varit ett potentiellt toppnamn om vi inte gått upp.
Men nu gick vi upp, och jävlar vad tacksamma vi ska vara för det. Annars hade det varit vi som varit vansinniga över Brynäs bryskhet just nu. Fy fan. Det är alltså så pass rörigt i den föreningen att de inte ens kunde förutse behovet av Bergman förrän nu? Obegripligt.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen