1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590613 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 2021-2022

« · 2214443 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2021-2022
JanneH: De skojade om att Torines skulle låta Nubben få ha en loge för att kolla på matcherna men sen sa han att de såklart är sålda och att han gillar stå för sig själv och då svarade Niklas i studion att det var sen gammalt ;-)
Låst ämne

Timrågogogo: Såg någon intervju med Didde på HV-TV precis efter deras degradering där han snackade om att den där operationen var absolut nödvändig, men samtidigt kunde han ju slutföra säsongen. Det känns ju bättre än att han åkt på en svår knäskada som hållit honom borta från spel under lång tid.

Vi får hoppas på att det var en preventiv operation som ”bara” behöver läka ihop, även om det låter en smula tajt att han ska hinna vara tillbaka i fullt slag till premiären i dagsläget. Å andra sidan skulle nog inte Nubben nöja sig med åtta backar om det funnits indikationer kring att Didde inte hinner tillbaka. Då hade nog vi gått ganska hårt på en sån som Julius Bergman som niondeback, och han hade garanterat varit ett potentiellt toppnamn om vi inte gått upp.

Men nu gick vi upp, och jävlar vad tacksamma vi ska vara för det. Annars hade det varit vi som varit vansinniga över Brynäs bryskhet just nu. Fy fan. Det är alltså så pass rörigt i den föreningen att de inte ens kunde förutse behovet av Bergman förrän nu? Obegripligt.
Låst ämne

Synct: ok inte hunnit sett den. Tack 😀
Låst ämne

Timrågogogo: Nubben hoppades på det i dagens livesändning.
Låst ämne

Såg D Strömberg idag med en rejäl ställning på ena benet. Är det tänkt att han ska vara startklar till premiären?
Låst ämne

Greven: vad var det som avslutades med "det är sen gammalt"? En fras man inte hört utanför detta forum allt för ofta.
Låst ämne

Timrå engagera
Låst ämne

JanneH: "-Det här med Emil, KHL och hela den biten där vet vi var vi har varann, det är inget o hymla om."
Låst ämne

JanneH: Ja för visst tolkar man det som att pengar finns och att det finns en plats till att fylla, även om Rattie presenteras i veckan?
Låst ämne

JanneH: Nubben trivs bäst stå för sig själv, det är sen gammalt avslutas det hela med....låter nästan som om nån tagit intryck här ifrån forumet....
Låst ämne

dr-nix: Nubben har säkert nån short-list med KHL/NHL rejects han väntar in till den där sista pusselbiten. Skulle vara grymt spännande att få kika lite snabbt på den listan...
Låst ämne

Zäta75: tror också EP är ett långskott men alla som vill få kontrakt i KHL osv lär väl inte få det. Kan tänka mig att det är någon sån spelare man väntar på (om rätt spelare blir tillgänglig)
Låst ämne

JanneH: Borde vara Rattie som presenteras i veckan med tanke på det man har läst och hört om. Hoppas han blir klar! Sedan blir det ytterligare en till forward minst. EP kan vi nog glömma tyvärr.
Låst ämne

Smokey: Kalle Koskinen!!!
Låst ämne

Zäta75: Låter som man kan sammanfatta det som glöm EP, Freddan annonseras på Onsdag och Rattie på Torsdag och sedan väntar han med ytterligare forward till hösten kanske?
Låst ämne

Gorkyman: Nubben på kalashumör! Midsommarblomster kan man slänga i väggen, här kör vi midsommarbomb! Det kan ni en riktig Rock’n’roll-säsong...

Apropå hård-rock. Fick den här bilden i flödet i dag. Den sångaren går inte av för hackor.
Känner ni igen TIK-profilen?
Låst ämne

Zäta75: …och så blir det ny sändning imorgon med spelarintervjuer.
Låst ämne

Bragd-Birger: Sändningen slut. Nubben har kontakt med Emil P, men tror att han går till KHL. Pääjärvi finns det ingen kontakt med. Inget nämndes om Lodin eller Rattie vad jag hörde. Freddan presenteras som tränare på onsdag som jag tolkar det. Och en ny forward ska presenteras förhoppningsvis innan midsommar. Rattie?
Låst ämne

kulltorp: Kanon funkade fint!! Tack!!

Nubben hoppas alltså på en Midsommarbomb!!💪
Låst ämne

Bragd-Birger: Tränarfrågan klar, presenteras på onsdag. Ny forwardsbomb utlovas innan midsommar!
Låst ämne

Bragd-Birger: Midsommarbomb - Det tror jag vi fixar :-)
Låst ämne

Bragd-Birger: Det enda nya var väl att tränarfrågan är klar och att det inte blir någon större överraskning. Men något lite spännande ska presenteras innan midsommar..
Låst ämne

kulltorp: störigt. Kanske fel på WAP:en i min 3310.
Låst ämne

Bragd-Birger: Funkar bra utan fejan för mig
Låst ämne

Funkar det för er som köpt tocken däringa Facebook?
Snurrar bara i min mobil.
Låst ämne

TIK1928: www.facebook.com/timraik.se/

Jag har inte heller facebook. Klicka på länken ovan.
Låst ämne

kulltorp: Hur fasiken gör man då? inte direkt min expertis detta😂
Låst ämne

TIK1928: man måste inte ha FB för att se sändningen tror jag
Låst ämne

Sputnik: Finns det någon möjlighet att se Livesändningen idag om man inte har Facebook?

Jag har Timrå IK Play men jag tänker om man vill se den live?
Låst ämne

Patrick Polly: Står inte att det var en storstjärna som nobbat just Timrå. Däremot handlade det om Jere Sallinen som gick till Schweiz.

Verkar som att det fortfarande finns Finne på Nubbens radar. Inget namn nämndes.

Lyssnade in Timråpodden igår.
Jimmy Hamrin snackadelite om Ty Rattie.
Skottet är hans största styrka men kan förvsvinna i spelet i övrigt. Hoppas det inte är Nubbens sista och enda pusselbit som skall in som spets. Vill nog ha in en till som kan bidra mer i spelet i övrigt med. 🙏
Låst ämne

Patrick Polly: Sallinen som spelat i bl.a Örebro
Låst ämne

Patrick Polly: enligt Sportexpressen " I Timrå var det nära att man värvade Jere Sallinen, den tidigare Örebrocentern. Men han hamnade istället i Schweiz, hos Biel."
Låst ämne

Någon som vet vilka storstjärnor som nobbat TIK (och LHC) enligt Expressen?
Låst ämne

Zäta75: Jajamän, är väl bättre komma hem o spela i Sverige än Danmark
Låst ämne

bar mofftak: Pääjärvi borde välja Timrå inte Malmö :)
Låst ämne

iexil: Malmö har varit intresserade av Pääjärvi i alla fall men han väntade tydligen på bättre erbjudanden, frågan är om han får så många..
Låst ämne

Varför snackas det så lite om Pääjärvi? Tycker det har varit nästan orimligt tyst angående honom. Han om någon skulle vara en trevlig förstärkning trots han rätt risig stats senaste säsongerna.
Låst ämne

Ska vi säga en forward och en tränare denna vecka?
Sen kan Nubben ta på sig stråhatten och lägga sig på semestermode..
Låst ämne

TIK1928: Det hade varit intressant att få veta lite mer runt Pettersson-ryktet. Menar inte att bestrida vad folk hört, men han är också ett namn som av ganska självklar anledning kopplas samman med oss. Ibland kan det räcka med att någon bara spekulerat om Pettersson, och sen vandrar den spekulationen mellan några munnar, någon skarvar lite och helt plötsligt är han ”klar”.

Det jag greppar efter är något som skänker mer substans till det hela då det inte gått mer än 1-2 veckor sedan han i media sa att Ryssland fortfarande är målet, men att det går lite trögt. Vad har förändrats på den här relativt korta tiden?

Jag tänker att med de tentakler som Adam J/Madhawk/Ros/osv har ute så borde det nästan ha dykt upp en blänkare om Pettersson om det är så att vi trots allt finns med i leken på allvar.
Låst ämne

Heisenberg: Nytt avsnitt av Timråpodden!
Låst ämne

Rallarn: mrmadhawk skrev om det på expressen (i Sillyrummet med Johan Svensson)
Låst ämne

Rallarn: Madhawk
Låst ämne

Sputnik: Källa?
Låst ämne

stoff: Nu har jag också hört att E.P den äldre kan vara på g till oss.. Men ta de med en nypa salt, inga ”super” källor som detta kommer ifrån..
Låst ämne

Puckat: Vita Hästen tyckte jag mig läsa.
Edit: såg Nomaden var före mig om Ohre. 👍
Låst ämne

Timrågogogo: skulle inte tacka nej till åslund
Låst ämne

Puckat: Hästen
Låst ämne

Sputnik: Var hamnar Ohre?
Låst ämne

Kul att den här gubben still going strong. Var väl 10 år sen som Nubben ville ha han till Timrå.
Låst ämne

« · 2214443 · »