{Skorpionen}: bra analys av detta. Dock har ju Olofsson inte en halv säsong i Timrå. Gjorde väl 3 fulla seniorsäsonger innan han drog till Skellefteå? Sen nu ett halvår. Alltså mer än Madsen. Men aja, köper ändå det du skriver. Men om kriterierna för att få ett kontrakt är att ha hjärta för klubben så kan dom ju skriva med vem som helst här inne på HS, finns säkert några som har spelat hockey härinne? Jag har ändå gjort 10 år på isen och har Timråhjärta, räcker det? 😂 skämt åsido, gillar fortfarande inte förlängningen av Madsen, Boyce är en, det räcker. Sen har vi Liljewall och Blomqvist som också kommer spela i 4e linan eller lägre nästa säsong, där vi redan hade kontrakt, känns ju dumt o skriva ett till då.
TIK1928: Ja, det var bra att man tog in någon utifrån. Förhoppningsvis kan han jobba bort den tråkiga looser-mentaliteten som rådit i föreningen under en lång tid.
Man har tyckt synd om sig själv allför länge.. "vi är en liten förening", "vi har inga ekonomiska resurser", "vi kan inte förvänta oss att slåss med dom stora klubbarna" och så vidare.
Det bor närmare 120 000 mäniskor i närområdet, och vi har flera stora företag, så förutsättningarna finns absolut att komma upp på samma nivå som Färjestad t.ex.
Det gäller bara att framställa sig som en förening som vill något, och det i sin tur kommer locka fler sponsorer. Alla gillar en vinnare.
mikenomad: Molinder i rollen som "individuell utvecklare" är ett nytt grepp där han ska ha ett fokus på individen såväl som hockeyspelaren. Molinder har många år i klubben som spelare och det märks.
"Arbetet kommer innebära allt ifrån att hålla i extraträning med spelare, till att ge feedback. – Jag vet ändå hur det fungerar i dagens hockey. Spelarna vill ha mer feedback än för bara 6–7 år sedan, så det krävs mer från ledarna i dag också. Ska man hinna se alla och hjälpa dem, då tror jag man måste vara fler runt ledarstaben."
När det gäller lagbygget ser även Molinder vad alla andra ser: Och härligt att Molle för vidare Nubbens visdomsord för att knyta ihop säcken 👍😆
"Han menar att truppen är mycket bättre rustad den här gången. – Framför allt tycker jag backsidan ser väldigt stark och rutinerad ut. Och med handen på hjärtat... Jag spelade back senast och jag hade inte gått in i den här backuppsättningen om jag säger som så.
– Det är inget att hymla om. Just den här backsidan ska Timrå inte skämmas för. Det kommer vara tufft att möta oss i år, det är jag helt övertygad om."
mikenomad: lite orolig över att inte Hanzl har en tjeckpolare för att underlätta den sociala biten. Vem ska han nu dricka Staropramen med? Våra nya kanadicker dricker väl bara Molson eller liknande blask
snushane: Kan väl tänka att läget är så nu att Nubben väntar in Lodin/E. Pettersson/ev random oemotståndlig värvningsbomb. Om inget av detta infinner sig så kanske förändringar under säsongens gång sker. Men jag kan mkt väl tänka mig att vi går in i säsongen med det här laget
vonDöbeln: Var läser du den listan? Utan att veta men tidigare har det varit ett stöd för bredd och ungdomsidrott och ett annat för elitidrott. Timrå kan ha sökt och fått pengar för ungdomssektionen i samma pott som bobbarna men får (som jag fattat systemet) även pengar ur elitpotten
Rallarn: Jo, missunnar inte Sundsvall eller Njurunda men ställer mig frågande hur dessa klubbar får mer än till exempel oss och Rögle som har gått miste om massvis med fullsatta arenor och TIK/IFB som fick massa extra kostnader pga coronauppehållet i finalen.
vonDöbeln: Björklöven ökade väl sina intäkter från föregående kvartal då man byggde ut sin restaurang och flyttade ut den på läktaren därav 0, Njurunda å sin sida kanske hade 0 i intäkter under samma period och får fullt stöd i linje med beräknade intäkter, bara en gissning.
Sitter och förundras över resultatet i det nya ekonomiska stödet för första kvartalet i 2021. Hur har man tänkt här och hur är det möjligt att Njurunda SK och Sundsvall Hockey får mer pengar för uteblivna intäkter än ALLA lag i HA/SHL förutom Almtuna, Djurgården och Växjö?
155.000kr till Timrå IK och 0kr till Björklöven som exempel.
Dom dödar ner det mesta farligt Sverige (förlåt, Emil menar jag) kan skapa. En spelare offrar sitt vänstra ben och sedan maler man ner Sverige och vinner…
Grattis Ukraina!
Väl kämpat, ni är bättre än Sverige på en sport som är tråkigare än fakkin’ moderatbandy att se på…
Tycker man löven filmar sönder intresset för produkten? Mooooaaahahahahahah
Som svar fick man fotboll att se på!
Fjompsporternas fjompsport…
-meeeh vaddå!!!! (Säger fotbollsentusiasten) heeeeela världen spelar ju fotboll!!!!
Mm hela världen bajsar med… rätt ointressant ändå!
RattleSnake ä KannaDicken somm Nubben senast fångat i håven! Ja läst att på Text-tvn nu! Mann börj få ståpäls nä Mann läs mellan raderna i lage !! Dä lukt SM-GULD damen ut herren! Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar!! Ukrainska kvinnor ä goa dom 😎 Skål tamjefan ikväll 🥃🥳
Costanza: ja det känns mycket bättre än sist! Den säsongen var inte rolig! Jag tror att våra södra grannar kommer att få uppleva något liknande, det tar tid att vända en finlandsfärja!
Tom Topp: Låter bra. Jag tror att ni kommer vara stabilt före Brynäs och Oskarshamn och lukta lite på Leksand som levde mycket på megalirarna förra säsongen. Djurgården och Linköping känns lite dallriga också.
JanneH: Neej inte Råttan......Va fan Rattie i sig låter ju som ett bra smeknamn...Som jag påpekade när det kom upp förut. Gnagare håller till i Solna och precis, Rolf Råttan Edberg får ha ensamrätt på smeknamnet. Jag röstar dock för Banditen...
"He was born in Calgary and played one season with the Brooks Bandits in the Alberta Junior Hockey League in 2008-09"
Otto1: Jag tycker målmedvetenheten i hela föreningen är imponerande. Man spelade länge ja men man var så oerhört inställd på SHL sedan redan långt innan säsongen att känslan är att man var så väl förberedd att det ändå blev hyggligt lättjobbat
mikenomad: Är inte mer insatt i situationen mer än X och det ni skrivit här. Men saker och ting som inte händer i arenan ska man inte kunna bli straffad för.
Vad är de för jävla syn? Vilken som helt kan klicka hem andras souvenirer och ... | #Läs mer ·