1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590751 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 2021-2022

« · 2216178 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2021-2022
Rip Kirby: Känns ändå rätt logiskt och det kanske blir bra. Men tycker inte Rögle ser ut som ett finallag igen och det här ser mer ut som en "Vi ska försöka nå slutspel" än en "Vi går för guld"-värvning
Låst ämne

Sputnik: Och dagen efter Kelleher lämnat OIK så är han klar för Rögle 🤣🤭😅
Låst ämne

mikenomad: laget före jaget, Nubben har stenkoll på vilken typ av spelare han vill ha in i gruppen. Ingen Zlatan typ skulle få slipa skridskorna ens Nubbens Timrå, och det är allafall jag jävligt glad över.
Låst ämne

mikenomad: Kan ha fel men har för mig Madhawk var inne på det för ett tag sen. Att det skulle mer handla om att frigöra löneutrymme för att bredda truppen. Sen kan det givetvis skurit sig bakom stända dörrar med.

Hittade detta på Expressen nu med en artikel från idag.

"Tyler Kelleher hade ett avtal även över nästa säsong.

Amerikanen var välbetald och det var en av anledningarna till att kontraktet nu bryts.

– Jag gör allting för att IK Oskarshamn ska bli bättre. Nu har vi tagit in några som vi anser kommer ha mer speltid än Tyler, och då blir det så här. Han har gjort väldigt mycket för föreningen, men vi måste se ifall vi kan ta klivet vidare, säger Thomas Fröberg till Barometern.

Fröberg meddelar att Oskarshamn är ute efter en center och en forward innan de stänger truppen."

Nubben har ju hintat om att kulor finns. Kelleherkänner ju till ligan och har producerat hyffsat i 2 raka säsonger nu.
Är det så att Emil.P är helt avskriven så tycker jag Nubben kan visa intresse i allafall.
Låst ämne

Rip Kirby: Vet att det diskuterats tidigare, varför IKO verkar vilja göra sig av med honom. Vet inte om det handlar om att det skurit sig, att han inte passar in i gruppen eller om det är en lönepost de vill bli av med. Han har ju presterat bra poängmässigt och spelmässigt. Men men, det gjorde ju även Corso på sin tid hos oss, ändå var det väl inte många som sörjde hans sorti
Låst ämne

mikenomad: Okej, jag har egentligen inte koll på det utan tog för givet att Kelleher var ngn man inte ville bli av med. Fel av mig.
Låst ämne

JanneH: han måste ju ha det i sig nånstans fortfarande tänker jag..killen vann ju guld gallret en gång..och lovordades enormt. Sen kom Skället och förstörde han, och han vart väl fartblind ..han skulle stannat i Timrå och fått uvecklas under Nubbens vingar i lugn och ro..kan nästan se på Jacke att självförtroendet saknas nu. Vore skitkul om han kunde blomma ut igen som en lateblomer.
Låst ämne

snushane: alla spelare behöver kanske inte vara fysmonster. EP40 klarar sig rätt bra men han kompenserar med spelsinne och målfarlighet. Jag tycker inte Olofsson visat vare sig målsinne, spelsinne eller fysiskt spel, så... vart fan sätter man in en sån spelare?
Låst ämne

kulltorp: kan ligga mycket i det, men det får man inte ens tänka..önskar att supertalangen Olofsson kunde vakna upp och överaska oss som bara fan i höst.! Men han känns för vek, för svag,,inget jävlar anamma! Han får mer än gärna motbevisa mig.. kanske han läser det här och tänker, nä nu jävlar ska jag visa dom jävlarna.. hoppas hoppas😁
Låst ämne

Perreman: Själv så känner jag mig ganska tillfreds med Timrå IK just nu.
Kikar in här ibland när saknaden blir för stor, kollar om ngr nya troll anslutit sig. :-)
Känner att vi har en trivsam gästbok. Mkt trevliga supportrar.
Tar en titt ibland i motståndarnas gästböcker och tar tempen. Trevligt på sina håll, minfält på andra håll?.
Nu lapar vi sol och laddar för seriestart!
Forza TIK!
Låst ämne

Sputnik: Oskars har lyckats värva många bra utländska spelare tack vare ett väl fungerande kontaktnät. Deras problem är snarare att kunna behålla värvningarna. Nu planerar man att bygga en ny större hall för att öka sin attraktionskraft...

Att amerikanen Kelleher lämnar Oskars är ett tungt bakslag för dem då han har varit en av deras bästa spelare de två säsonger han varit där. Varför de går skilda vägar vet vi inte men det verkar ha skurit sig.

Tyler Kelleher i Timrå skulle bli en publikfavorit det är jag helt övertygad om.Han passar perfekt in i vår offensiva spelstil. Dock lär han väl vara rätt dyr och det finns säkert andra klubbar som vill ha hans signatur.
Låst ämne

Rip Kirby: Jag tror att Oskarshamn lever i SHL på lånad tid. Frågan är om de finns kvar där efter nästa säsong.
De har en del att göra med sin organisation, som sagt?
Låst ämne

mikenomad: Jo jag har med fattat det som så. Har väl varit på tapeten ett bra tag. När man läst mellan raderna vad Sportchefen Fröberg sagt så har Oskarshamn svårt att knyta till sig spelare med deras ekonomi och faciliteter. Tror att de behöver frigöra pengar för att bredda truppen ärligt talat, med tanke på att de endast har 12 forwards på kontrakt.

Jag skulle gärna se Kelleher i Timrå då han stuckit ut de få matcher man sett Oskarshamn spela i SHL.
Låst ämne

Rip Kirby: Fast som jag fattat det har IKO jobbat för det här
Låst ämne

Ett avbräck som måste kännas för Oskarshamn med knappt tre månader kvar till SHL-starten.
Låst ämne

snushane: Ja, den tanken har slagit mig också?
Låst ämne

Sputnik: Håller med Hamrin, ser helst att vi får in en spjutspets till, Olofsson kommer inte räcka till om han uppvisar samma glidar mentalitet som halvhjärtade fysiskt spel. Killen kommer bli överkörd direkt. Men kanske tar han tag i den biten. Förstår ärligt inte varför Nubben har kvar honom. Betalar pappan Timrå för att sonen ska få spela😁
Låst ämne

Sputnik: Vi får se vad han går för i höst, enkelt sagt.
Låst ämne

RTS: Jag har inte mycket förhoppningar där ärligt talat.
Ändå har han kontrakt om MÅSTE växa och blomma ut för att inte uppta en onödig plats som nån annan kan få kämpa om..

Det han presterade stundtals säsongen 17/18 gav en ju förhoppningar om mer. Men just nu känns han rätt menlös som spelare. Går in halvhjärtat i vissa situationer. Jag tror han lär få svårt att ta en plats och lär få söka sig vidare om hans skall få speltid kommande säsong..
Låst ämne

Sputnik: Ärligt, vad ser du i Olofsson som gör du tror han kommer växa?
Låst ämne

Slagskottet:Förstå mig rätt, jag sågar absolut inte Nubbens bygge. Däremot håller jag med Jimmy Hamrin i att man gärna sett en till offensiv spets till oavsett Ratties ankomst. Han tyckte att Lodin har en ingrediens som saknas. Även om även han vore lite av en "chansning" givetvis.

Alvarez och Erik Karlsson är nyttiga och bra värvningar helt klart, men att förvänta sig de helt plötsligt växer ut till offensiv spets tror jeg ej på tyvärr. Sen kan säkert Alvarez vara en nyttig 3:e länk till typ Hanzl och Rattie och stå för det hårda arbetet och tyngden i kedjan.

Enligt Jennifer på ST har väl Nubben ändå sagt en till forward in så vi får se om det kanske blir Lodin(vilket en del härinne räknar bort). Annars har han ju själv sagt att det finns en plats öppen och dyker det upp nått som är för bra att avstå så kan det ju dyka upp en forward till typ.
Jag tror fortfarande han kanske håller dörren lite på glänt för Emil.P, även om Nubben utåt säger att KHL är första prioritet. Jag tror inte Emil kan vänta hur länge som helst på sitt KHL kontrakt.
Låst ämne

Sputnik: Våran backar håller riktigt hög klass, och jag tycker Nubben värvat riktigt bra, vem kunde gjort det bättre? Absolut men samtidigt måste vi se vad laget går för, känner ingen stress än.

+ på Mikenomad
Låst ämne

Sputnik: De tre förstnämnda är jag inte det minsta orolig över, de håller lätt stabil SHL-klass
Låst ämne

Sputnik: Olofsson? Hahaha hahaha?... Ja, jag kanske kan gå på vatten imorn
Låst ämne

Slagskottet: Klagar gör man ju inte, även om jag anser att det inte skulle skada med en ytterliggare spetsforward in för att känna sig extra trygg(are) på förhand. 😉
Kan tycka det är lite för många "osäkra kort" som behöver ta stora kliv kommande säsong.
Ser gärna att vi har en hel förstafemma som är vana att producera på hög nivå.

Lööke, Lundin, Hartmann, Olofsson och Walterholm kan växa ut till utropstecken, men tror ändå att en stabil förstakedja kan bana vägen och låta dem komma in i säsongen med lite lägre förväntningar på sig att behöva producera.
Låst ämne

JonteD: och fy fan, den kunde väl fått ett bättre öde😩😉
Låst ämne

snushane: Fick hojen såld idag den e numera dalmas i Mora!🙌🍺🍺
Låst ämne

mikenomad: En kompis till mig skrev ett vykort från Kanarieöarna en gång" De e fint väder här o där" man kan ju ana en del alkoholintag!!🍸🍸😎😎
Låst ämne

Perreman: Den som skulle få för sig att klaga eller säga emot borde stängas av här och skickas på ett psyke.
Låst ämne

snushane: Vi kan väl anta att de flesta är nöjda med Sillyn och därför kan vi slappna av över sommaren?
Låst ämne

JanneH: Jag vet inte men sist jag kollade fejsbok så verkar det som att det varit fint väder i Sverige
Låst ämne

Sputnik: ja men vädret da? Har vi pratat om det?
Låst ämne

snushane: Säg till Nubben att droppa en till bomb så det finns nått vettigt att snacka om i sillytråden. 😉
Låst ämne

Sputnik: Här var det stendött, ligger alla Tikare och steker sig🔥😗
Låst ämne

Tonymontana: Nej ser heller inte det som nått jättekonstigt Henrik Stridh är ju superöppen med sina sympatier till Timrå på Twitter etc. Spelare är så proffsiga så det där spelar mindre roll när man står mot "favvolaget" på andra sidan isen.

Hur många tror Fredrik Warg, Per Styf och Fredrik Andersson la sig för att Modo stod på andra sidan. De om några var ju "urmodoiter i grund och botten.

Sen har man märkt att en del spelare i dom där intervjuerna inte rakt och enkelt tänker hockey, utan ibland refererar de till förening och kan ha Fjollboll i åtanke.
Låst ämne

mikenomad: ioförsig inget konstigt om man är född och uppvuxen i Stockholm.
Låst ämne

mikenomad: Ha ha tänkte samma sak men jag förstod att det var ett prank...
Låst ämne

Villervalla: Vill ni testa en god sommardrink?
Blanda 1 del koskenkorva salmiak, 1 del Kahlua och 1 del havremjölk. En massa is, blanda?..
Mums mums,
Låst ämne

mikenomad: Officiellt sagt, det är som med foppa, han var modoit förut men alla blir smygtikare med tiden. Det går liksom inte att stå emot.
Låst ämne

palleparling: Testa Zlatopramen, den tycker jag är bättre.
Låst ämne

TimraStockholm:
"Favoritlag: Djurgårdens IF"

😳
Låst ämne

kulltorp: Lundin med dagens sommarinlägg.
Låst ämne

Reign in red: Jag tror att utifrån den situation Timrå IK hamnade i med ekonomi mm så blev inte ett SM guld prio 1 liksom.
Jag tror att väldigt få utanför den innersta kretsen vet hur illa det var, hur länge det var illa, och allt annat som hände under den perioden.
Jag tror och har respekt för att man där och då var väldigt nöjd med att föreningen överhuvudtaget fanns, och att Allsvenskan var gott nog.
Nu är de problemen förbi och föreningen andas morgonluft.
Potentialen är enorm om Torines mfl jobbar hårt och gör saker och ting rätt.
Jag tror att Timrå IK går mot sin bästa tid som förening någonsin.
Låt oss se framåt, med lärdomar från det förgångna.
Låst ämne

Reign in red: Jag tar upp Nollan eftersom han hyllas för sina insatser vilket Lasse och övriga inblandade nästan aldrig får uppleva. Det finns ingen losermentalitet - den fightingspirit som styrelsen visat genom hela denna tid har varit magisk. Det är också viktigt att komma ihåg att det knappast är känt vilka problem som Timrå IK fått reda i och hur många ggr föreningens överlevnad varit hotad.

Det du reagerat på har inget med mentaliteten att göra. Vi har saknat ett ansikte utåt efter Nollan. Lasse är bra på mkt men han är ingen som säljer drömmen. Dock är han extremt uppskattad internt och en person som håller ihop bygget med sitt lugn. Han har Nubbens, Freddans, spelarnas och kansliets förtroende och han förtjänar även supportrarnas. Nu har vi vårt ansikte utåt i Jonas och det kan vi vara oerhört glada och nöjda över.
Låst ämne

Octagon: Har aldrig ens nämt att nollan, så varför tar du ens upp han? Han vet jag och säkert en hel del andra gjorde en sju jäkla jobb när föreningen stod vid ruinens brant. Däremot berörde vi loser mentaliteten som har hägrat i föreningen. Att höra ett första uttalande från en ordförande när vi åkte ur igen i form av ”hockey är inte allt” toppat med en massa annat floskler då vet man att vissa är nöjd med att harva i allsvenskan.
Låst ämne

kulltorp: Helt rätt och för att kunna göra klubben förberedd och intressant för en sådan som Jonas har stålbadet behövts.
Låst ämne

Octagon: Ja, det har gjorts ett hästjobb från Nollan och framåt. Ingen nämnd ingen glömd.
Men Torines känns definitivt som den som kan få Timrå IK att ta nästa steg.
Jag blir lycklig varje gång han öppnar munnen?
Låst ämne

Reign in red: Det ni glömmer bort är att den ordförande som ni baktalar fört skutan i en position där man kan börja ha framtidsvisioner igen. Ni har ingen aning om vilket hästarbete som ligger bakom föreningens nuvarande status. Nollan gjorde extremt mkt för att undvika KK och han hyllas rätteligen för det. Dock har arbetet fortgått många många år efter att Nollan lämnat. Styrelsen och föreningen i stort har genomfört en totalsanering och det är Lasse som varit ordförande under hela den tiden.
Låst ämne

Lorgalis: Amen på det, Det låter verkligen som att du har lyssnat på våran nuvarande ordförande när det gäller dom berömda klyschorna att "vi är en liten förening", "vi har inga ekonomiska resurser" hoppas verkligen han röstas bort en vacker dag har aldrig gillat hans bakåtsträvande mentalitet!.
Låst ämne

JanneH: klart man ställer upp! 😂
Låst ämne

« · 2216178 · »