1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 2021-2022

« · 2196098 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2021-2022
Det Nubben sätter ord på nu är ju en verklighet av avancemang/finalförlust man visserligen vetat om men som vart lite mer verkligt nu. Hur ter sig ett lag i en försenad final på isen där hälften av spelarna måste lämna besked om framtiden till andra lag fastän egentliga viljan är att spela med IFB/TIK I SHL efter avslutad final? Allt blir så jävla fel
Låst ämne

ionloo: Det är inte helt orimligt. Ska ju tydligen lastas in importer i Timrå uta helvete nästa säsong i alla fall.

Detta är bra för laget som går upp:

"
Linköping kommer att dra ner på sin spelarbudget vilket sannolikt betyder att inte heller den finska forwardsduon Jarno Kärki och Jaakko Rissanen blir kvar.
"

www.hockeynews.se/articles/19890/
Låst ämne

Målvakten Carl Hjälm, moderklubb Timrå IK, är klar för 2 år i Tingsryd
Låst ämne

Puckat: Intressant ändå, aldrig ens hört namnet förut. Verkar ju ha gått hockeygymnasiet i Östersund också. Med tanke på hur fenomenalt sällan vi vaskar fram seniormålvakter som når någonstans överhuvudtaget så är hans resa lite spännande.
Låst ämne

Puckat: Intressant val av TAIF att skriva "från Sundsvall" när han själv säger att han är från Timrå.
Låst ämne

Spock: Resten av hockeysverige "Ah, Timrå, hockeylaget som ligger i Sundsvall!"
Låst ämne

Synct: Sundsvalls Husum ...
Låst ämne

Synct: Riksmedia kör nästan enbart ”Medelpad” nu för tiden dock, framsteg.
Låst ämne

RasmusVS: Christer Jonasson brukade benämna matcher mellan Timrå-Modo: "Surströmmingsderby".
Då bör väl Timrå likväl som Modo ligga i länet Surströmming?
Låst ämne

sargad: Även Johan Ejeborg skämtade om det en gång på en golftillställning på veckefjärden youtu.be/IIj1jEX_IQc
Låst ämne

Paninaro: Hehe... Uno Hedin, legendariskt. "Lycka till"
Låst ämne

sargad: Ridå för Hudik. 0 - 4 i skrivande stund mot Nybro.
Låst ämne

TimraStockholm: coronan tar ut sin rätt!
Låst ämne

Puckat: Och Madhawk skriver att både Timrå och Löven är intresserade av AIKs Endre. Roligt med lite sillyrykten i väntan på match.
Låst ämne

En uke kvar till uppkast å dä rinn lätt i strupuslingen!!
Tagg majbrasa imon 🔥🔥🔥
Nu vänt än bar på Coronapasse så man kan vallfärd till Tyskalat igen.
Timrå IK mot SHL i VÅTT och torrt alltid 🥳👌
Låst ämne

SMÅLAND:

13 Spelare samt ledare totalt smittade av Covid-19 går Timrå ut med nu
Låst ämne

ionloo: Madhawk går det fan att lita på. Var nämns Endre? Podden?

Viktor Liljegren. Hmm. Nu minns jag inte vad som sades runt hans ”skada” under semin, men tänker man att den där övergången varit på gång under längre tid så kan det ju kanske vara så att Liljegren fick mindre istid av den anledningen. Att Karlin visste, så att säga, och surnade till. Han var väldigt svävande när Liljegren kom upp på tal i sändningarna i alla fall.

Men vad ska man tänka? Reinhardt ut, Liljegren in? Nubben verkar vilja ha någon med ett komplett CV från collegehockeyn i alla fall. Bra storlek och 31 poäng i Västervik är inte kattpiss, med tanke på hur målsnåla de varit den här säsongen. 31 poäng i VvIK är nog 40-50 poäng omväxlat i TIK-valuta. Oskadebenägen, verkar ha missat totalt två matcher på tre säsonger i HA. Jag ser framför mig en mer offensivt utvecklad och mogen version av Walli, men leftare.
Låst ämne

TIK1928: jag orkar inte med det här jävla skitviruset, jag vill bara se spel...
Låst ämne

Synct: Det är ju lite intressant. Ingen säger Karlskoga hockeylaget som ligger i Degerfors.
Låst ämne

TIK1928: Herre min skapare!!
Att fylla hallen mä resturangbesökare i Ume va ingen hit 🤬
Dä lä bli långdrage dä hä...
Låst ämne

SMÅLAND: HV71 ligger inte på latsidan iaf. Nu plockade man in Nichlas Torp, sen har man värvat några fina nyförvärv från allsvenska kollegor också. Inte nog med det så överväger Niklas Hjalmarsson att vända hem till klubben. Galet isåfall. Historiskt sett så brukar väl det gå väldigt tungt för nykomlingar i allsvenskan, men har jävligt svårt att se att HV inte kommer vara ett absolut topplag kommande säsong.
Låst ämne

7043: De hugger ju på David Ullström också. Det är ett bra SHL-lag de sätter ihop, känns som att det blir svårt för övriga i HA att konkurrera
Låst ämne

Inget nytt vid livesändningen utan bara lite lägesrapport inför söndag
Låst ämne

Freddan "så är det va" Andersson
Låst ämne

Olli Nomadinen : Trodde väl inte heller att det skulle presenteras nått om Lodin eller så, men har sett på andra håll där vissa hoppats på att det skulle presenteras förlängning med i och med att han var med i sändningen idag. Är det så att Lodin är klar för Leksand så vet ju uppenbarligen Nubben om det. Lite onödigt att slänga in just han i sändningen då kan jag i så fall tycka.

Nåja nu börjar man smått peppa inför söndag och hoppas vi kan vara där mentalt efter allt som varit nu.
Tiden får utvisa om det blir SHL och vilka som följer med upp i så fall. 🙏
Låst ämne

Olli Nomadinen : Vad fyllde Lodin för funktion i sändningen då?
Låst ämne

Kerstin_k: Som representant för spelarna att uttala sig lite om läget inför söndag
Låst ämne

Sputnik: Nästa vecka vet vi hur det gått! De siktar på att ta 3 raka enligt Lodin. Inom en vecka kan Timrå vara i SHL igen där vi hör hemma!
Låst ämne

Det här Leksandsryktet vad gäller Lodin känns lite konstigt med tanke på att han för typ en månad sedan sa att personliga målet var att spela så bra att Nubben ville ha kvar honom.
Låst ämne

Puckat: Om ni inte redan har noterat det. Men ordet ”Nej” eller varianterna ”Nämen”, ”Nja” är inte ovanliga inledningar (läs extremt vanliga) vid svar i samband med matchintervjuer.

Exempel:
- Ni gick ut hårt och lyckades få hål efter enormt tryck, ni måste vara nöjda med första perioden?

- Nej/nämen du har rätt, vi började bra...

Sen jag noterade detta så kan jag dessvärre inte sluta reagera på detta... 😂
Låst ämne

Lorgalis: Isf får vi tolka det som att Lodin inte levererat i enlighet med Nubbens kravspec... 😂😬😜
Låst ämne

Lorgalis: jag tror att vi ska sitta lugnt i båten tills finalspelet är slut. Om vi skulle missa den här gången så är jag övertygad om att det kommer att byggas ett nytt lag som kommer att vara med och konkurrera om två tre säsonger. Går vi upp kommer nog dom flesta att stanna!
Låst ämne

Lub: Jag tror det var Henke Larsson och Robert Gustafsson (Killingg. Sudden i VM pararellyoghurt) som introducerade "Näe..." som standardöppningsfras på 90-talet. Nu börjar nästan alla idrottare(främst fotboll/hockey) med det initialt innan de svarar på frågan.
För er lite yngre kan jag rekommendera sketchen med "Sudden"/Robert Gustafsson.
Låst ämne

sargad: Kaijser till Tingsryd. Spännande att se vad han kommer att uträtta nästa år.
Låst ämne

sargad: Om jag minns rätt var det baserat på någon vaktmästare som jobbade i TV-huset.
Låst ämne

sargad: Jo jag är gammal nog för att minnas Suddens referat från parallellyoghurt eller november kåsan. 😂😁👍
Låst ämne

Lub: bland det bästa Gustavsson har gjort!
Låst ämne

Angående Boyce, om vi går upp i SHL har många sagt att han inte håller där, det finns även de som inte vill ha honom i HA ens. Jag tycker nog att Bojjan är otroligt viktig för laget. Han bör/ska vara kvar i SHL, jag tycker också att Lindholm tar steg hela tiden och bör få chansen.

Den stora frågan är vilka forwards vi behöver byta ut då jag ser att många har potential att ta kliv.

Backsidan behöver man nog göra något åt, lite lättare att sålla där, kvar bör AV, PS, FW vara, kanske Harde men efter skadan så har han inte varit någon höjdare. JC är väl kanske inte den flachigaste spelaren men gör det han ska och är lugn och stabil hemåt.
Låst ämne

Villervalla: Bojjan ska vara kvar tills han går i ålderspension det är sen gammalt
Låst ämne

Villervalla: Boyce borde vara en självklarhet att behålla, duktig spelare jobbar alltid 120% varje match och varje kamp.

sen som sagt en kulturbärare i Timrå, såna spelare ska man vara rädd om.
Låst ämne

Man måste nog in med 3 forwards, 3 backar och en riktigt bra måltid. Blir lite som Brasse, vilka ska bort? Iofs måste man ha ett bredare lag än i år men svårt blir det.
Låst ämne

9108: titta på HV, hur det gick för dom när dom gjorde sig av med kulturbärarna!
Låst ämne

pw...+ ragnarsson...njaa
reinhart...njaa
p.svensson..hardegård..westerlund
jonathan carls..albin carlss..
tycker ja ska va kvar
Låst ämne

9108: Boyce ska vara kvar, det är inte ens en diskussion. 11 säsonger i Timrå, har varit med så länge så det känns som att han skulle kunna vara jämnårig med mig (och jag är äldre än Jagr) men han har ännu inte fyllt 28. Herregud, han är ju inte ens i sin prime än
Låst ämne

Tom Topp: Björklöven får möta HV i höst.
Låst ämne

Olli Nomadinen : Håller helt och hållet med. Boyce ska vara med till döddagar. Jag tycker att han bara blir bättre hela tiden och ger lite Pelle-vibbar i sitt sätt att ”ta tag” i en match emellanåt, om 4 år är jag övertygad om att han har bemästrat den delen.

Har hört ur hästens egen mun att Nubben tycker att Boyce nästan är bättte i SHL, eftersom han kan utföra sin roll lika bra trots bättre motstånd.
Låst ämne

9108: Boyce skall ha livstidskontrakt!
Då är jag mer frågande till Blomqvist i så fall.
1 år kvar på kontraktet men får inget riktigt grepp om honom. Max 3:e kedje spelare i SHL men ändå så känns det som man hellre har Madsen som fyller hans roll.
Låst ämne

Sputnik: jag tror att Brynäs gärna haft kvar Blomman och skippat Berglund, inte för att han är en bättre hockeyspelare, men en bättre människa och lagkompis! Sånt är nog så viktigt!
Låst ämne

« · 2196098 · »