1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 2021-2022

« · 2212499 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2021-2022
Tervetuloa Timråan!!
Låst ämne

Läser man beskrivningen i början så är det väl noteringen att han lämnar en del luckor ovanför axlarna som får en att bli lite tveksam. Men annars låter det väl bra. Undrar hur han påverkas av att inte få stå typ alla matcher, för det lär väl i alla fall till en början bli en rätt så jämn fördelning mellan honom och JJ om ingen verkligen kliver fram och överglänser den andre.
Låst ämne

Sputnik: Du rabben!! Detta svar från sportjournalisten gör mig ännu mer övertygad om att Rajjan är en myyyykkkcet bra målis, han har nästan inte varit skadad, han har tagit emot en jävla massa skott o har inte haft nåra bra backar som hjälpt honom!!!👍👍👍👍🇫🇮Hyvvä suomen pojkaa haakka päälä!!!!!!!
Låst ämne

ionloo: Svårt att sia om ändå. Under alla säsonger med Freddan har det varit en extremt uttalad 1:a.
Nu är nog första gången som man känner det är öppet på förhand under Freddans styre?
Låst ämne

JonteD: Ja alltså jag måste också säga att jag börjar bli mer försiktigt positiv än jag var när jag läste namnet från början.
Vi får en målis som kämpat i ett bottenlag, tagit mycket skott och vet mentalt hur det är att befinna sig i det läget.
Sätt det i jämförelse mot att ta in en ung oprövad målvakt som kan ha det tufft mentalt om det går emot lite. Rajaniemi har dessutom haft ganska bra siffror när han haft ett bra försvar bakom sig likt i Kärpät och i Finska landslaget. Hoppas att Nubbens försvarsbygge hjälper Rajaniemi att visa vilken bra målvakt han är i grund och botten. 💪

Nu tror jag iofs inte att vi blir ett slagpåsegäng likt senast, men likväl kommer vi vara uträknade av "experterna" från början.
Låst ämne

Sputnik: Är det inte egentligen en win-winsituation för båda målvakterna om man i laget har en helt öppen och uttalad konkurrenssituation där den bäste målvakten för dagen också står i mål? Detta borde också ge båda målvakterna en vetskap om att här gäller det att kriga för att få spela. Därmed ser ingen sig själv, i motsats till Ohre som varit klar uttalad tvåa, som backup, och vi borde därmed få en väldigt hög motivationsfaktor på träningarna som ger en ökad konkurrens, en hög vilja att nå personlig utveckling och därmed nå en hög kvalité på träningarna.
Låst ämne

Sputnik: forwards sidan ser blek ut ännu.
Låst ämne

stoff: Fast får vi in Hanzl och en till, låt säga den andre tjecken det skrivits om här, så håller jag inte med dig. Eller tänker du att vi ska konkurrera med Växjös, Frölundas och FBK:s? Då är vi snäppet under på papperet, det medges
Låst ämne

Sputnik: ja jag sällar mig också till de försiktigt positivas skara även om jag kan tycka att vi sitter bara och letar "bra info" om Rajjan, dvs vi böjer sanningen till det vi vill att den ska vara. Samtidigt måste vi rannsaka oss och inse att en målvakt som står på gränsen till NHL (typ Gibson) kommer inte att skriva på för en nykomling i SHL. Vi kommer heller inte att kunna var med att matcha buden på målvakter i KHL klass (om vi inte lägger halva spelarbudgeten som vi gjorde med Svedberg).

Nä Rajjan och JJ känns helt OK att starta säsongen med. Funkar det inte så skolar vi om Molinder.
Låst ämne

Rip Kirby: Jo alltså jag fördrar konkurrens med. Tönkte mest att Freddan lär ändra sin filosofi om en uttalad flrstemålvakt i så fall.
Haukeland och Bratten klar 2:a
Svedberg och Bratten klar 2:a
Bratten och Ohre klar 2:a
JJ och Ohre klar 2:a.

Tror och hoppas att Nubbens solida backbygge kommer att hjälpa JJ och Rajaniemi att hålla ett dugligt målvaktsspel hur som haver denna säsong. 🙏
Låst ämne

Med Hanzl in är guldet mer eller mindre klart!
Låst ämne

OlliJanne: Han finnen jag skrev med var väldigt skeptisk skall tilläggas. Trodde att det är en billig målvaktslösning om han är klar. Då har nog Nubben stor tilltro till Johansson etc..
Låst ämne

Sputnik: Om Nubben bekräftar intresse så är det antagligen ganska långt gånget med Hanzl men oroväckande att det finns intresse från Schweiz
Låst ämne

OlliJanne: Exakt och precis min tanke och oro. Däremot hade de flesta lagen i Schweiz fyllt sin kvot vad jag förstått? De har väl max 2 platser för "utlänningar" och 1 av de spelarna lägger de kräm på i kontrakten. Det kan tala för Timrå..
Låst ämne

Sputnik: Jo fast det kanske är så att Freddan hade den filosofin för att han hade materialet han hade. Nu har han ett annan material. Precis som flera skrivit har vi två jämnbra målvakter där ingen har direkt problem med att INTE vara uttalad 1:a, så länge man inte är uttalad 2:a. JJ har varit tvåa tidigare i SHL och är klar med det. Han får nu chansen att konkurrera om fler starter. Rajja å andra sidan får chansen i en bättre serie och förhoppningsvis i ett lag med bättre placering i tabellen.
Låst ämne

Olli Nomadinen : Får vi in dem båda tjeckerna så lär det bli att åka av..
Låst ämne

Olli Nomadinen : när Nubben säger "han finns med, men ingenting är klart", är det inte närmare klart än oklart då? Torde vara sen gammalt.
Låst ämne

Nisse på Mon or: Jo det är känslan, Nubben är aldrig sådär öppen annars. Formaliteter förmodligen?🙏
Låst ämne

För övrigt torde det finnas ett gäng externa sponsorer med på tåget?
Låst ämne

josha840: Den enda säsongen jag velat Feddan satsat annorlunda är ju Svedberg vs Bratten. Annars har det inte varait läge att satsat annorlunda som sagt. 👍
Låst ämne

OlliJanne: Ja Schweiz har snytit oss vid näsan förut..och då är det inte ens pengarna det handlat om..(eller hur!)
Låst ämne

KulltorpsOlli: Sketna Schweizerostar!!

Men kanske blir en tjeckisk duo trots allt?

Nubbens svar angående frågan om det kan komma fler importer..
"Det kan nog bli en eller två importer, svar ja, säger han."
Låst ämne

Sputnik: Fortfarande sjukskriven?
Låst ämne

Sputnik: Men då blire ingen finne🤔
Låst ämne

RunarUp: Nej men det är Silly. Sen slipper ni mig ett tag framöver! 🤪
Låst ämne

Sputnik: Äh, säg som det är. Du siktar på att gå förbi mina knappt 16500 inlägg. Kämpa! Med drygt 7300 st har du snart kommit halvvägs 💪
Låst ämne

Olli Nomadinen : Haha ja jag har en bit kvar till din legendstatus! 😉
Låst ämne

Med "tjeckspåret" torde väl både Lodin och Dahlén kunna avskrivas. Undrar vad dessa båda väntar på?
Låst ämne

Nisse på Mon or: 1-2 importer och 2-3 forward. Tjeckerna plus Lodin mao.
Låst ämne

Nisse på Mon or: Dahlén är nog 99% avskriven.
För en vecka sedan var Dahlén frontpersonen för A-lagslänken på hemsidan, nu är Boyce det i stället.
Låst ämne

Nisse på Mon or: Har hört på omvägar att Lodin fallit tillbaka i gammla hjulspår och att det rört upp en dahle som inte vill att sånt ska höra hemma på professionell nivå

BARA löst prat inte fakta
Låst ämne

Nisse på Mon or: Deadline för Dahlén att få ett kontraktsförslag från Sharks är väl dagen efter draften. Innan dess tror jag inte han tänker göra något.
Låst ämne

bar mofftak: när är draften?
Låst ämne

aaaah: Vi släpper Lodin/Dahlén och nöjer oss med Hanzl, Nestrasil och Jacob Nilsson. Jag kan leva med det
Låst ämne

Olli Nomadinen : det sa jag aldrig heller.. Eller hur??? Just nu är den blek!!!! Vet att fler ska in, då är den nog förmodligen inte blek längre.. Men just nu!!!!!!!! ??!!!!!!????!
Låst ämne

Olli Nomadinen : Om Hanzl kommer, behöver vi egentligen också Nilsson som väl oftast också går som center? Är det inte bättre med en utpräglad vinge? Känns som om centersidan blir övertung. Eller funkar Nilsson bra på en kant?
Låst ämne

Greven: Men Hasse och Nezeril känns klockrent
Låst ämne

Greven: Han står som både vinge och center
Låst ämne

Sputnik: nej precis som Nisse säger så är det sällan Nubben använder orden "hans finns med" på ett frikostigt sätt utan vi är nog rätt nära på Hanzl och om det dessutom är som du säger att Schweiziska lagen börjat spika sina trupper vad gäller utlänningar så är det väl ännu närmre. Finns det konkurrens från SHL? Blir Leksand av med sina tjecker så lär det väl vara sugna på nya lär jag tänka
Låst ämne

stoff: Det räcker alldeles utmärkt med ett frågetecken och ett utropstecken. Annars kan man ju få för sig att du har kort stubin.
Låst ämne

Greven: Hazze å Nezze
Låst ämne

En finländska som följer S.Rajaniemi på instagram har börjat följa Timrå..
Låst ämne

Det jag gillar med Hanzl är att verkar vara en "riktigt" center. De som spelar någon slags hybrid/winge blir aldrig lika bra i den postionen tycker jag. Känns som han kan likna vår kejsare i spelstil. Annars verkar han teka riktigt bra också, 7:a total i VM på 60% och i KHL stabilt på 54% med över 700 tek.
Låst ämne

Dead Wing: Precis som sin bror Martin Hanzl som var en av NHLs främsta tekare när han spelade. Edit: Var visst inte DEN Martin Hanzl😬
Låst ämne

stoff: Oj. Lugn i bussen nu
Låst ämne

Sputnik: jomen du jobbar ju stenhårt på att få tillhöra legend järngänget. 😂🤣😉
Låst ämne

OlliJanne: klockrent
Låst ämne

tror Lodin pyser