Rico01: Ja vet!!! Men ja kan inte hålla mig när såna där pölsnackar e inne o klyver näbb!!! Men har lööke kontrakt eller har han lämnat oss?? Kommer inte ihåg!
OlliJanne: Man tackarrrr är lite förvirrad när man är irriterad men jag har en liten tanke som jag vet att Jonte har om oss fans vi är och förblir de lag han kommer för alltid ha i sitt hjärta ❤️❤️❤️💓💓💓💓!!!!!! De har jag läst i hans svar på alla frågor vi har ställt oss om hans framtid!!!! Och ett år i NHL va e de mot ett helt liv i Timrå!!!!!
Sputnik: Vad sa vi nu, är Nestrasil nått konkret rykte, alltså ett namn som nån hade hört? Eller är det bara ett namedrop som lagts upp här för att han ej har kontrakt? Hanzl visade ju sig stämma att Nubben har på radarn, enligt Hockeynews eller vilken sida det nu var igen.
Sen är jag också en som tror att PW passar bättre in i mer strukturerad hockey i SHL. För att ta en jämförelse så producerade faktiskt för 2 säsonger sen PW 25 poäng och och den lite härinne hypade Nestrasil 23 poäng i samma säsong är i KHL och då är han forward..
Men för mig så är det inget att spelulera i, backsidan är spikad och jag är mer än nöjd. Nu skall sista krutet läggas på 2 eller 3 spelare för toppkedjorna!
2 tjecker och Emil.P duger gott för mig. Då kan vi bli jobbiga på riktigt att mäta framöver. 😎
Modano: Va tråkigt att du tycker de men vill inte skriva rakt ut vad han har surrat med mig om men men e jag en pajas för att jag förmedlar vad någon har sagt till mig så då får jag väl vara en pajas då!! Jag bryr mig inte om va du tycker men du får tycka som du vill jag vet i alla fall mer om va Jonte säger än du gör!!!
Sputnik: börjar mer och mer misstänka att Nestrasil är något vi name droppat här inne och när Hanzl visade sig stämma så tog Nestrasil ryktet ännu mer fart. Landar vi Hanzl så får vi nog vara nöjda. Emil P är ju också center så jag har svårt att tro att TVÅ topp centrar ska in. Alltså är vi på jakt efter en vinge för 1a kedjan. Kan nån av Emil och Hanzl gå vinge?
JonteD: Säger så här själv Jämnte som man är född Östersund. Uppvuxen i Hammarstrand Ragunda Kärlarna bla.Sen flytt till den hårda skolan med legender som Crona Pip Mella Joe Tjernberg Grandin Foppa mfl
OlliJanne: Egentligen var det väl tvärtom? Någon skrev att det var en tjeck på g till timrå, någon namedroppa Nestrasil och då bekräftade någon/några att Nestrasil var tjecken Timrå var intresserade utav. Strax därpå droppade Knylan Hanzl som en möjlig kandidat, bara helt taget ur luften på lediga tjecker. Strax efter knylans Hanzl-inlägg bekräftade Nubben att han hade intresse för honom.
KulaShaker: I ett hypotetiskt scenario där Brynäs IF istället gjort en vinst på två miljoner kronor.
Hur sannolikt skulle du tro att det är att arenans värde hade blivit ändrat, samt att värdet dessutom skulle öka med mer än 40 miljoner kronor?
Nog kan vi enas om att uppskrivningen är en följd av mångmiljonförlusten? Lägg där till att det finns vissa problem med "träffsäkerheten" hos dessa värderare. Nästan så att värderingarna brukar kunna bli vad som önskas, jätte jättekonstigt.
3405: Har inte satt mig in i Tjeckryktena men det finns ju många härliga ishockeyspelare från det landet. Dock känns det som Tjecker är hyggligt välrepresenterade bland spelare som inte alltid gör jobbet och kanske inte har spel i motgång som främsta styrka. Så OM vi plockar in en eller två så tar jag för givet att Nubben som brukligt har koll på läget och tagit dom på pulsen ordentligt.
Förkylning, påverkade stämband och rösten lade av igår, näsan är igentäppt... inte corona men inte kul att ligga och yra i feber. Och så 25 grader i lägenheten på det. Hujedamig....
3405: Å fan så Nubbens storhet ligger alltså i att han värvar baserat på namn vi droppar från Eliteprospects här inne på forumet?
Å innan nån hetsar upp sig och tror att jag missförstod dig så är det väl bäst att förklara att jag skojjar. Kul sammanträffande dock att Knylan droppar Hanzl lite på halvchans (eller?) och sedan bekräftar Nubben intresset.
Håkkybåkky: Haha! Så är det dessvärre icke, men Hanzl har florerat lite. Och av lajksen att döma så var Hanzl även det namn som de skribenter som hintade om en tjeck redan innan mitt inlägg syftade på.
Nestrasil däremot… den får SebastianH (och den som bekräftade det namnet i ett inlägg strax efter) stå till svars för.
Knylan: Vet inte varför men hoppas lite på Nestrasil. Kollade in lite klipp på intervjuer och sådär på Youtube. Han kan bra engelska och verkar vara en lättsam kille med fötterna på jorden. Skulle nog passa in bra som spets hos oss. 🙏
Sputnik: Annars finns ju Lukas Radil också, som även han lirat i Spartak Moskva i år. Om man vill hitta en koppling till Hanzl då. Det som talar emot att ingen av dem blir kvar i Spartak är att de varit ledande spelare där sett till poäng (vilket är det vi noviser ofta får utgå ifrån). Det som å andra sidan talar för att de inte blir kvar är att Spartak gick från en relativt hög tabellplacering ifjol, till att sjunka som en sten i år. Endera tänker man då att man vill värva in fler toppspelare till de redan befintliga, eller att byta ut de toppspelare man redan har.
Det sistnämnda är väl det som måste inträffa för att vi ska ha någon chans i detta, och det är väl samtidigt att betrakta lite som praxis också. De allra flesta resonerar inte som Kenttä som vill ha fyra förstakedjor.
Knylan: Tänker också hur en sån som Hanzl går förbi Skellefteå? De värvade peecis en VM Tysk idag, känns inte som vi kommer ha chans att matcha andra topplag i SHL om de går på samma spelare?
Eller har Nubben värvat så smart med att fixa billiga kontrakt på befintliga spelarefrån föregående säsong så det finns en del Dollars kvar att kunna matcha andra SHL lag på?
Sputnik: Hanzl är väl kanske sprängstoff för oss, men inte för SAIK på samma sätt. Gissar jag, och de har ju redan en rad spelare för de främsta kedjorna. Vi har rollen för honom och (vad vi får förmoda) även en betalningsvilja/-förmåga.
Sputnik: Ja man har ju lite svårt att tro att vi kan vara med på budgivning mot en del etablerade SHL lag med bra ekonomi. SAIK är ju verkligen ett sådant och visst är det märkligt om vi landar en tjeckisk VM center medan SAIK "bara" värvar en tysk. I o f s så handlar det mkt om att kunna garantera ett sådant nyförvärv om att han får en stor roll och där har väl SAIK fullsatt.
OlliJanne: Jo jag tänker främst då Skellefteå behöver fylla luckorna efter Per Lindholm och Frödén. Tror inte en Tysk är tänkt att fylla nån av deras lucka? Det i sig gör att jag tror att Nubben kanske i slutändan får välja från smulorna som blir över efter KHL, NLA och topplagen i SHL plockat från. "Desserthyllan"..
Sen är det kanske ingen utopi att vi lyckas ro hem både Hanzl och Emil.P. tror att Nubben lägger så mycket krut han kan på Hanzl sen så tror jag att externa sponsorer är rätt villiga att punga upp cash för en hemvändare som Emil ifall det så behövs. 🙏 De var villiga att ställa upp för Dahlén i HA och tror inte man är mindre sugen att bidra nu när vi är i SHL och har stora möjligheter att etablera oss denna gång.
OlliJanne: Jo och det är väl just det som oroar lite, att Skelleftetå är ute på "samma marknad" som Nubben just nu.
Hoppas hur som haver på spets på de 2 sista forward/centerplatserna i allafall. Kommer behövas för att dra ett tungt offensivt lass, så kan de mer oerfarna från föregående års trupp få växa in i det mer. Lodin kan bli ett Wild Card som 3:e sista forward in.
Fast får man drömma stort så blir det 2 spets-Tjecker plus Emil.P. Men nu skall vi inte ta i här. 😋