1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590608 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 2021-2022

« · 2214656 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: Han kan ju ha syftat på Hanzl som inte anslutit ännu tex.
Låst ämne

SMÅLAND: JAGR...där jävlar snackar vi tjeckisk lekkamrat till Hanzl du
Låst ämne

jå1: Ja då kan det ju också vara. Men tolkade det mer som spelare man inte vet är presenterade..
Kan ju ha misstolkat allt i och för sig. 🤪
Låst ämne

Sputnik: Du finner vad du vill finna, så att säga.

Typ som att kommentatorerna i HockeyAllsvenskafinalen inte ville ge beröm för Timrås högkvalitativa spel. Nej, det var fullt fokus på hur sjuka Americanos var.
Låst ämne

Spock: Du menar Harald finner vad han vill finna.. 😉
Låst ämne

{Skorpionen}: Halleluja!! :-)
Låst ämne

Kollade på livesändningen nu i efterhand och måste säga att det känns ju jävligt bra. Nubben har något magiskt över sig som gör att alla bara känner sig bekväma direkt, han är liksom en kompis från första samtalet.

Sist vi gick upp, som den blåögda optimist jag är, kändes det ändå rätt bra, men hela den bra känslan baserades på att många skulle ta stora kliv i sin utveckling (Vilket många även gjorde, om man ska vara helt ärlig) men det räckte ändå inte, mycket tack vare att våran viktigaste värvning floppade totalt.

Den här gången känns det fan bra på riktigt dock! Jag tror ingen kollar på timrå just nu och ser 3 inkasserade poäng på förhand. Alvarez gick riktigt bra vibbar, och jävlig skön stil att köpa sig en kåk direkt utan att ens ha kollat på den först! Nu vet vi vad som gäller, och den här gången fixar vi det tamejfaan!
Låst ämne

Läser om Jimmy Hamrins resa i covidhelvetet. Tankeställare. Härligt att du är tillbaka och att du kom igenom detta med livet i behåll.
Låst ämne

Och med en dåres envishet vill jag säga att dom viktigaste spelarna är dom som inte platsar!
Låst ämne

Öndulat: Får också den uppfattningen om nubben, hög social kompetens på honom
Låst ämne

Smokey: Var läser du det?
Låst ämne

kulltorp: finns på st, gratis artikel fram till 17
Låst ämne

Sputnik: Lilla farbrorn tror att Rattie är på väg in!!! Glad midsommar allihopa ät sill o drick snaps!!!🍺🍸🙌😎
Låst ämne

Sputnik: ja Hanzl är ju officiellt presenterad redan så ska det bli en midsommarbomb måste det vara nån ny, t ex Rattie
Låst ämne

JonteD: Jag skulle vilja ha någon spelare i Timrå som en av mina favoritspelare Pavel Bure "The russian rocket" Vilka handleder, vilken speed!
Låst ämne

Zäta75: Flertalet av de mål som Pavel Bure gör där är omöjliga att göra om idag. Dels är det den hårdare regeltolkningen vid interference, hakningar och andra saker som föregår några av målen på den där klart underhållande filmen. På -90-talet så stod ju alla målvakter upp, till motsats vad som är verkligheten idag vilket försvårar för dom flesta tekniker att göra konstmål likt Bure och även #99 Gretzky. Good old Wayne hade haft betydligt svårare att sätta sina rekord med den hockey som vi ser idag. Men varje spelare är förstås på många sätt en produkt av sin tid också. Som tur är så utvecklas hockeyn hela tiden och det blir egentligen omöjligt att jämföra då med nu, men som sagt helt klart roande att få glimtar av hur det kunde se ut en gång i tiden.
Låst ämne

Idag är jag glad att jag inte gillar Brynäs.

De har alltså börjat med att anställa spelare, sen en tränare. För att få fram en sportchef tog man en av spelarna och gav honom ett 4-års kontrakt. Det presenteras samma dag som man på årsmötet ska välja en ny styrelse. Precis innan årsmötet kliver TF Klubbdirektörer av. Under mötet blir en ordförandekandidat aggressiv och får hållas tillbaks av valberedningen...

Hur ska detta sluta..
Låst ämne

bar mofftak: Dom får lyssna på måltutan i Västervik nästa år!
Låst ämne

bar mofftak: Ha ha Brynäs... bara en mor kan älska en sån avkomma.
Låst ämne

bar mofftak:
"
Precis innan årsmötet kliver TF Klubbdirektörer av. Under mötet blir en ordförandekandidat aggressiv och får hållas tillbaks av valberedningen...
"

Ehh? Va!? Var kan jag läsa mer?
Låter som en cirkus.
Låst ämne

Spock: Hoppas det löser sig i Gävle...

www.youtube.com/watch?v=Vi96f4v5iC0
Låst ämne

bar mofftak: Haha! Visst att Kentää verkar vara lite speciell, men undrar hur Julius Bergman känner just nu.
Ringer Kentää imorn, hörru jag ändrar mig. Har ni plats än?
Låst ämne

Uppladdat:

450x300-download.jpegdownload.jpeg

Låst ämne

Sputnik: Och Johan Alcén då, hur fan ska han göra nu? Sista ordet är ju inte sagt gissar jag, och Kangas vill absolut inte ha Alcén som sportchef. Det finns så mycket hysteriskt i hela den där soppan som är så ofattbart sjukt. Det fattas ju bara att Alcéns fyraårskontrakt som sportchef bryts, och att han då gör ”comeback” som spelare. Allt inom loppet av några dagar, eller så får han en fallskärm på fyra år utan att han ens hunnit testa Sundlövs gamla nedsuttna kontorsstol.

Soppa!
Låst ämne

Knylan: Brynäs faller nu. Det är det vi ser, en gammal dinosaurie, den siste av sin art, som faller. Dör ut, vrider sig i dödsryckningar. Herregud vad illa det set ut. HV föll i kvalet. Leve HV!
Låst ämne

mikenomad: Storklubben Brynäs påminner lite om storklubben Leksand. Ett lag som levt på gamla meriter och vart stursk trott sig vara lite för mer. En massa tuppar i toppen som alla ska vara med och peta med fingret i soppan. Det blir bara skit av allt. Brynäs skulle må bra som förening några år i HA, hämta luft och lugn och ro. Vore intressant att höra vad den gamle Brynäsräven Stig Salming tycker om debaclet.! En och annan Kiruniansk svordomramsa antar jag. Från det ena till det andra så behövs det fler lag i SHL, det här jävla upplägget som är nu är åt helvete för HA lagen och intresset för Svensk hockey.
In med minst 2 lag till i SHL, gör om upp och nedflyttning möjligheterna i en slutspelsserie där sista laget åker ut och det första i HA går upp direkt. Lag 12 och 13 i SHL spelar en finalserie mot lag lag 2 och 3 från HA, som i sin tur spelat en finalserie mot lag 4-8 från HA. Det måste bli så att fler lag har chansen att gå upp i finrummet. Ett lag per säsong är så jävulskt tråkigt och främjar inte intresset för sporten. Nu är vi med och ska tampas med storpojkan i år och det ska bli kul. Men vi kan lika gärna vara ett lag som åker ur nästa år och hur länge ska vi behöva vänta då till nästa gång vi går upp?
Bara tanken suger. In med fler lag i SHL!!!
Låst ämne

snushane: Att ett lag från HA får mäta krafterna med ett SHL-lag var ju säsongens höjdpunkt. Sjukt tråkigt att de matcherna är borta. Att slå ut Karlskrona var mycket större än att slå ut Björklöven. Coronasäsong eller inte. En stor del av glädjen i förra avancemanget låg i att vi verkligen förtjänat vår plats i genom att slå ut ett lag från SHL. De förtjänade att åka ur, vi att gå upp.
Låst ämne

hubbenorlen: På samma sätt som vi förtjänade att åka ur och IKO gå upp?
Låst ämne

JanneH: Följaktligen.
Låst ämne

hubbenorlen: Stäng SHL... NU!

:-)
Låst ämne

kulltorp: tror Brynäs är ännu mera för nu än inför slutspurten i kvalet.
Låst ämne

hubbenorlen: förhoppningsvis gör vi oss förtjänta av att stanna kvar denna gången... och stanna många år dessutom.

När faan kommer midsommarbomben då?
Låst ämne

JanneH: Det känns som att vi har väldigt bra förutsättningar för att etablera oss den här gången.
Låst ämne

hubbenorlen: jag brukar oftast vara rätt nöjd med värvningar och lagbygge men i år är jag faan extra nöjd
Låst ämne

JanneH: Är väl 99.9% säkerhet Ty Rattie då han redan florerat i media som "klar". Även om det skulle vara mysigt om Nubben drar fram nått otippat ur trollerilådan. 😊
Låst ämne

kulltorp: HV ville ju syänga SHL så de e väl perfekt nu
Låst ämne

JanneH: Känns klart bättre den här gången än senast vi gick upp. Mycket starkare backsida, två stabila målvakter och spets framåt. Vi har fått behålla bra spelare som kan utvecklas i SHL och värvningarna ser riktigt bra ut!
Låst ämne

Sputnik: Skulle inte tränarstaben presenteras idag?
Låst ämne

Timråhej: klara!
Låst ämne

Nisse på Mon or: Freddan och Ante delar på rollen som huvudtränare.
Låst ämne

Skönt att tränarna är presenterade. Började nästan bli plågsamt att vetat att Molinder är klar i en hel månad !

Mot SM-guld 2021/22!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022 Låst ämne

vonDöbeln: Jag är så jävla imponerad av sånt där! Hur fan kan ni veta egentligen? Hade jag varit helt purfärsk till hockeyrykten hade jag sagt att ni bara dragit ett namn ur röven och passerat det som fakta. Men alla hockeysnack har fan alla rätt än så länge. Fan vad roligt att ha er som vet här!
Låst ämne

Matsg: Brynäs sist i tabellen och hoppas det infrias.
Låst ämne

TimraStockholm: Intressant. Undrar vad det innbebär i praktiken? Kanske ingen skillnad sen innan med ansvarsområden, bara utåt man säger det är delad huvudtränaruppgift?
Låst ämne

Sputnik: Men finns det egentligen någon anledning att ändra på en väl fungerande modell som gett laget Timrå IK en spelmodell och ett helt annat lugn än tidigare? Just försvarsspelet den gångna säsongen var väl den primära anledningen att Timrå hade ett vågspel som gjorde att vi vann serien överlägset och tog 12 vinster och bara 4 förluster under playoff och välförtjänt tog steget upp i SHL.
Låst ämne

Sputnik: Nubben ser riktigt stor potential i Molinder. Tycker att han ser spelet och spelarna på ett unikt sätt. Att få börja i denna lite friare roll lär passa bra - den möjligheten fanns inte i HA. Jag tror att Nubben ser Molinder som en framtida sportchef.
Låst ämne

Rip Kirby: Håller med dig. Hoppas att rollerna är desamma men bara att det utåt sett skall "bekräfta" att både Ante och Freddan drar ett lika stort last, precis som föregående säsong alltså. 🙂
Låst ämne

Sputnik: Rollerna är nog lika som alltid, men eftersom Molinder kliver in och dom blir tre nu så kallar dom det säkert bara för två huvudtränare. Freddan forwards som innan, Ante backar som innan och Molinder går ner på individnivå då antar jag. Många lag i SHL kör med två huvudtränare. Kommer bara tillföra och inte förstöra enligt mig👍
Låst ämne

« · 2214656 · »