Sputnik: Nu syftade jag såklart på Timrå IK's lagspel, inget annat 😆
Man förutsätter väl att rollerna är satta. Men att vi kliver vi upp i SHL gör förstås att allt blir snäppet bättre och svårare även för våra tränare. Det som är bra är ju att vi jobbat in ett fungerande spelsätt som säkert kan vidareutvecklas och slipas på ytterligare.
Villervalla: Ja de va inte så jag menade, menade mer hur hans situation med Timrå ser ut, om han blir kvar.. Tänkte eftersom dom hänger ihop i laget fortfarande även fast han verkar nere i Leksand just nu så finns kanske chansen att han blir kvar😁
Matsg: ja men jag håller nog med Jennifer i dagens ST när hon spånar i att Torines i stark konkurrens med Sandra N, verkar ha varit den bästa rekryteringen klubben har gjort de senaste åren. Förr om åren var ju halva laget på skadelistan med ljumsk, knä och ryggproblem men sedan Sandra kom har vi knappt haft några sådana skador.
Puckat: Kommer ett pressmeddelande senare idag om man ska tro denna artikel. Och både HockeyNews och ST har ju varit rätt på det tidigare under sillyn så det lär ju stämma även nu.
Icingpucken: Är det Rattie som är ”bomben” som diskuterades i intervjun med nubben måntro? Pratades ju samtidigt om 1-2 forwards in och det lät som att påskrifter var nära föreliggande?
Olle: Så insatt är jag inte. Men jag skulle ändå bli lite förvånad om Nubben trollar fram Rattie och en "bomb" utöver det. Jag undrar om ordet "bomb" inte lades lite i munnen på honom i sändningen. Men jäklar så glad man blir om det är Rattie och typ Emil P som presenteras idag.
Icingpucken: EP lät ju långsökt om man ska tro nubben, samtidigt sa han en intressant grej och det var att han informerat EP om Timrås ”tidsplan” och att vi inte kan vänta hur länge som helst på ett besked. Det tycker jag skvallrar om två saker: 1, Timrå ligger bra till i förhandlingarna om det ändå blir sverige för EP. 2, nubben har andra spelare på radarn som han kan signa om det inte blir EP.
JanneH: Japp - håller med, efter jag läste Anders Mäki's krönika i Aftonbladet om Brynäs, så tackar man nästan högre makter att vi verkar ha fått en 'RockSteady' stabilitet i de högre regionerna i föreningen.
Puckat: På tal om att följa Timrå på instagram så gör även den här killen det nu. Är förmodligen aktuell för J20. Vi hade ju Schweizaren Lionel Marchand i J20 ifjol.
Rattie är ju såklart en oerhört stark värvning. Men med tanke det hur länge det var ute om honom så känns det inte som någon bomb. Snarare väntat. Är det att hoppas på för mycket om man hoppas på något mer?
Röda Tallen: det är ju lite prestige-värvning helt klart så uttrycket "bomb" kan ju användas i sammanhanget. Men det tar ju bort lite av själva "bomb-effekten" då man redan "vet".
Vi kan nog skratta oss lycklig om det blir nåt mer än rattie idag. Men som sagt, man vet aldrig med nubben!
Öndulat: det är det som är det sköna med Nubben..som en gammal skogshuggare massvis med historier i bakfickan, men som bara nämner dom då det passar. Så Oortodox! Men ack så rätt.
locken: Var väl knappast en bomb när han värvades, han blev en bomb när han öste in poäng, det är ju en annan sak, men inte en värvningsbomb. Eller är en spelare med halvtaskigt poängsnitt i AHL en bomb? Nja.
Röda Tallen: Nä men det genomsyrar ju modo, allt de gör är storvulet. Deras nyförvärv är stjärnspelare oavsett om de kommer från Div 1 eller korpen innan. Bombmattorna är ju röksvampar på sin höjd...
Röda Tallen: Dick Tärnström till AIK, Kenny Jönsson till Rögle, Ed Belfour till Leksand. Det var allsvenska bomber. Trevor Linden till Örebro i div 1 var en mäktig värvning :) Så det har förekommit stora bomber i lägre divisioner 😉
Röda Tallen: Om man tänker så var väl inte Dahlen någon bomb när han värvades heller. Att han sen stannat kvar o varit bra... sen valt att spela kvar är väl ingen värvnings bomb då heller.
locken: Ska till något ordentligt extremt för att ni ska landa något som kommer fånga någons uppmärksamhet. Ni kommer som vanligt handla dyr spets som helst av allt vill vara någon annanstans.
locken: Enström är väl sprungen ur en tid då MoDo fortfarande gjorde väldigt mkt mer rätt än vad klubben gjorde fel. Modo vann guld, sen lämnade den dåvarande sportchefen Hedin, and the rest is history som det heter. Frågan är om klubben lärt sig av misstagen som skett det senaste decenniet och kan omsätta detta i en energi att utmana om SHL på nytt.
Timrågogogo: De har ju köpt ett kedjehus i Bosvedjan så det är väl inte jättelångsökt. Var ett tag rädd för att det innebar att han fanns på Nubbens radar men det här känns både rimligt och i paritet med hans ambitionsnivå
The great one: RV har alltid varit ett löst sammansatt kompisgäng som haft ett gemensamt intresse för läktarkultur. Det finns ingen ingångsrit eller medlemskap, RV existerar bara på läktaren - därav en läktargrupp.