1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590579 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 2021-2022

« · 2215067 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2021-2022
Octagon: det tror jag också, hade vi inte ramlat ur sist så hade han redan jobbat i föreningen!
Låst ämne

Sputnik: Nu syftade jag såklart på Timrå IK's lagspel, inget annat 😆

Man förutsätter väl att rollerna är satta. Men att vi kliver vi upp i SHL gör förstås att allt blir snäppet bättre och svårare även för våra tränare. Det som är bra är ju att vi jobbat in ett fungerande spelsätt som säkert kan vidareutvecklas och slipas på ytterligare.
Låst ämne

Rip Kirby: Undrar hur läget är med Lodin?

Olofsson verkar hänga med han i Leksand alla fall just nu
Låst ämne

TIK1928: Inget fel i det, är de kompisar även på fritiden så är det väl bra, huvudsaken de inte gör en Tommy Körberg.
Låst ämne

Villervalla: Ja de va inte så jag menade, menade mer hur hans situation med Timrå ser ut, om han blir kvar.. Tänkte eftersom dom hänger ihop i laget fortfarande även fast han verkar nere i Leksand just nu så finns kanske chansen att han blir kvar😁
Låst ämne

Matsg: Sisådär med den genomgången, var är Tim Erixon?
Låst ämne

mikenomad: Va inte lodin på väg till NHL? Tyckte jag såg de nånstans.
Låst ämne

JonteD: Han är signad av Ottawa, inte detsamma som att han spelar där kommande säsong dock
Låst ämne

TIK1928: ja precis de verkar köra någon jävla porsche
Låst ämne

Matsg: ja men jag håller nog med Jennifer i dagens ST när hon spånar i att Torines i stark konkurrens med Sandra N, verkar ha varit den bästa rekryteringen klubben har gjort de senaste åren. Förr om åren var ju halva laget på skadelistan med ljumsk, knä och ryggproblem men sedan Sandra kom har vi knappt haft några sådana skador.
Låst ämne

JanneH: spelarna i all ära, men det är allt runtomkring som är viktigt! Och föreningen känns oerhört stabil och harmonisk just nu!
Låst ämne

Och där började Ty Ratties fru följa Timrå på instagram. Tidsfråga innan han presenteras
Låst ämne

doubleT: Jackes pappas porsche..
Låst ämne

Puckat: Kommer ett pressmeddelande senare idag om man ska tro denna artikel. Och både HockeyNews och ST har ju varit rätt på det tidigare under sillyn så det lär ju stämma även nu.

hockeynews.se/articles/20733/
Låst ämne

Icingpucken: Är det Rattie som är ”bomben” som diskuterades i intervjun med nubben måntro? Pratades ju samtidigt om 1-2 forwards in och det lät som att påskrifter var nära föreliggande?
Låst ämne

Olle: Så insatt är jag inte. Men jag skulle ändå bli lite förvånad om Nubben trollar fram Rattie och en "bomb" utöver det. Jag undrar om ordet "bomb" inte lades lite i munnen på honom i sändningen. Men jäklar så glad man blir om det är Rattie och typ Emil P som presenteras idag.
Låst ämne

Icingpucken: EP lät ju långsökt om man ska tro nubben, samtidigt sa han en intressant grej och det var att han informerat EP om Timrås ”tidsplan” och att vi inte kan vänta hur länge som helst på ett besked. Det tycker jag skvallrar om två saker:
1, Timrå ligger bra till i förhandlingarna om det ändå blir sverige för EP.
2, nubben har andra spelare på radarn som han kan signa om det inte blir EP.
Låst ämne

JanneH: Japp - håller med, efter jag läste Anders Mäki's krönika i Aftonbladet om Brynäs, så tackar man nästan högre makter att vi verkar ha fått en 'RockSteady' stabilitet i de högre regionerna i föreningen.

Underbart!! som Kalle Moreus sjöng en gång.
Låst ämne

Puckat: På tal om att följa Timrå på instagram så gör även den här killen det nu. Är förmodligen aktuell för J20. Vi hade ju Schweizaren Lionel Marchand i J20 ifjol.
Låst ämne

kaofl: Verkar som att Rattie presenteras idag.

twitter.com/hockeynewsse/status/1407956308234493953?s=21
Låst ämne

Olle: Avd 2a på bollen ;)
Låst ämne

Rattie är ju såklart en oerhört stark värvning.
Men med tanke det hur länge det var ute om honom så känns det inte som någon bomb. Snarare väntat.
Är det att hoppas på för mycket om man hoppas på något mer?
Låst ämne

Röda Tallen: Ja jag skulle tro det. Men man vet ju aldrig med Nubben.
Låst ämne

Röda Tallen: det är ju lite prestige-värvning helt klart så uttrycket "bomb" kan ju användas i sammanhanget. Men det tar ju bort lite av själva "bomb-effekten" då man redan "vet".

Vi kan nog skratta oss lycklig om det blir nåt mer än rattie idag. Men som sagt, man vet aldrig med nubben!
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: För mig så är en riktig bomb: Anton Lander, jag vet att han är i Switzerland. Men han kanske ångrar sig. ?
Låst ämne

Öndulat: Med tanke på att modos bombmatta, som las efter påsk, så är våra bomber som kärnvapen...
Låst ämne

kulltorp: Det modofansen inte förstår att det inte går att värva bomber till allsvensk nivå.
Förutom undantagsfall som Dahlen då…

Jag skrattar varje gång dom skriver att dom väntar på att en bomb ska presenteras. Haha…
Låst ämne

Puckat: frugan börjar följa = spelaren klar, det är sen gammalt
Låst ämne

Öndulat: det är det som är det sköna med Nubben..som en gammal skogshuggare massvis med historier i bakfickan, men som bara nämner dom då det passar. Så Oortodox! Men ack så rätt.
Låst ämne

Röda Tallen: Vad va Tambellini för något då?
Om inte en bomb..
Låst ämne

locken: Var väl knappast en bomb när han värvades, han blev en bomb när han öste in poäng, det är ju en annan sak, men inte en värvningsbomb. Eller är en spelare med halvtaskigt poängsnitt i AHL en bomb? Nja.
Låst ämne

locken: Han var helt klart grymt bra.
Men på förhand en bomb? Nja…jag vet inte… kanske
Låst ämne

Röda Tallen: Nä men det genomsyrar ju modo, allt de gör är storvulet. Deras nyförvärv är stjärnspelare oavsett om de kommer från Div 1 eller korpen innan.
Bombmattorna är ju röksvampar på sin höjd...
Låst ämne

Röda Tallen: Dick Tärnström till AIK, Kenny Jönsson till Rögle, Ed Belfour till Leksand. Det var allsvenska bomber. Trevor Linden till Örebro i div 1 var en mäktig värvning :) Så det har förekommit stora bomber i lägre divisioner 😉
Låst ämne

Röda Tallen: Om man tänker så var väl inte Dahlen någon bomb när han värvades heller. Att han sen stannat kvar o varit bra... sen valt att spela kvar är väl ingen värvnings bomb då heller.
Låst ämne

locken: Ska till något ordentligt extremt för att ni ska landa något som kommer fånga någons uppmärksamhet. Ni kommer som vanligt handla dyr spets som helst av allt vill vara någon annanstans.
Låst ämne

locken: Från HV:s juniorer nej, men från AHL när han lätt hade kunnat gå till SHL, ja.
Låst ämne

Ser ut som det är Sundsvalls Hockey som står för midsommarbomben! Anton Gustafsson ansluter från Schweiziska högstaligan!
Låst ämne

Otto1: Då var ju Tobias Enström en mycket större bomb o var fruktansvärt bra första året. för att sen ta slut iof. Enligt era premisser.
Låst ämne

locken: Ja absolut det var en bomb, han var ju ordinarie i NHL när han vände hemöver.
Låst ämne

locken: Enström är väl sprungen ur en tid då MoDo fortfarande gjorde väldigt mkt mer rätt än vad klubben gjorde fel. Modo vann guld, sen lämnade den dåvarande sportchefen Hedin, and the rest is history som det heter. Frågan är om klubben lärt sig av misstagen som skett det senaste decenniet och kan omsätta detta i en energi att utmana om SHL på nytt.
Låst ämne

Bidde ingen bömb idag...
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Va bidde de dådå?
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: En blindgångare
Låst ämne

FH - avdammad: Zee bömb tomorrow comes
Låst ämne

kaofl: men nu snackar vi bomb! Sundsvall Hockey 😃 Sportchefen där kan han!
Låst ämne

Timrågogogo: Nubben klev på nubben för tidigt och värvade 15km för långt söderut
Låst ämne

Timrågogogo: De har ju köpt ett kedjehus i Bosvedjan så det är väl inte jättelångsökt. Var ett tag rädd för att det innebar att han fanns på Nubbens radar men det här känns både rimligt och i paritet med hans ambitionsnivå
Låst ämne

mikenomad: får jag gissa så var både Brynäs och Modo med och högg men valet föll på Sundsvall 😉
Låst ämne

Timrågogogo: Han såg nog att möjligheterna att utvecklas var större i Sundsvall Hockey.
Låst ämne

« · 2215067 · »