1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590752 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 2021-2022

« · 2216516 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2021-2022
dr-nix: Jahapp. Blir säkert bra men han är ett minst lika osäkert och oprövat kort i SHL som Lundin, Lööke mfl. Hade hoppats på nåt mer etablerat om jag ska vara ärlig
Låst ämne

palleparling: Vilket antiklimax det blev😅Var väl ingen bomb det här
Låst ämne

Puckat: äh, ganska väntat med lodda!
Låst ämne

Rico01: truppbygget klart! Det är denna trupp vi börjar säsongen med. Alvarez, Hanzl och Rattie i 1a?
Låst ämne

På tal om NHL så har Bratten ställt in sitt sikte i alla fall. Lyser självförtroende och målmedvetenhet om grabben. Hoppas han lyckas, det är han värd!

hockeynews.se/articles/20843/
Låst ämne

Jag är mycket nöjd med att få se Lodin ett år till i Timrå, tror att han kan bli riktigt bra. Blir det Lodin-Lundin-Lööke? 🤔😊
Låst ämne

Lub: Håller med, tror att Lodin kan bli en viktig spelare i år med enorm potential.
Låst ämne

Nisse1: Jag tycker att Lodin känns som en mer spännande spelare än Emil P. Ser verkligen fram emot en till säsong med honom i laget!
Låst ämne

Tom Topp: Nu har vi vår mönsterbrytare iallafall. Vårat lag känns ganska komplett, med alla pusselbitar ett lag behöver. Vi kanske inte har alla dom bästa i varje roll men vi har allafall som minst godkänt i alla roller. Känns så bra det kan kännas som nykomling tycker jag.
Låst ämne

Sputnik: Hoppas du får rätt, men det kan lika gärna gå åt andra hållet. Lodin känns som en humörspelare, går det bra då går det som fan,
Låst ämne

Nubben levererar en smällkaramell igen på en fredag! Dessutom går man på semester precis som Nubben. Skål!
Låst ämne

Bra beslut av Lodin, han kommer fortsätta utvecklas i rätt riktning i Timrå IK!
Låst ämne

Lub: Håller med, Viktors poängskörd förra säsongen skrattar man inte bort.
En riktig joker som kan bli hur bra som helst, om man väljer att se glaset halvfullt..
Jag är mycket nöjd med laget just nu. Grymt försvar och ett anfall som kanske inte ser överjävligt bra ut just nu, men med lite utveckling så kan det nog överraska många.
Låst ämne

Madison: Dessutom är det ett bra betyg till föreningen att fler NHL-klubbar ser Timrå som en bra förening att låna ut talanger till.
Låst ämne

kulltorp: Själv pudlar jag... Lodin blir alltså kvar.
I believe in Nubben... in Nubben we trust!
Låst ämne

Öndulat: Bra sammanfattat! Jag tycker vi har en målvaktssida som känns habil, en backsida som är riktigt bra (mittenklass i SHL) och en forwardssida med i bästa fall potential att överraska ganska rejält positivt, i sämsta fall hålla en godkänd nivå jämfört med våra förmodade bottenkollegor
Låst ämne

kulltorp: Vi hade ju några som tog ganska stora kliv sist vi var uppe, Thörna, Palmberg, Wedin och Hållander bl.a. Den forwardsuppsättning vi har nu känns minst lika bra!
Låst ämne

mikenomad: toppa det med att vi kommer nog ha en grym lagsammanhållning
Låst ämne

Lub: Lodin-Lundin-Lööke tror jag blir vår andrakedja ja.
Låst ämne

Tom Topp: Men den största skillnaden ligger dock på backsidan, den är fan som natt och dag om man jämför mellan dom vi hade sist vi var i SHL.
Låst ämne

mikenomad: tror det kan bli kanon med Lodin! Att han gjorde en såpass bra säsong efter vad som hände tidigt på säsongen väljer jag att tolka som ett pra psyke, undra hur många gånger han blivit påmind om det av motståndare under säsongen?

Sen ska man komma ihåg att han klev fram ordentligt i början av slutspelet när det verkligen gällde och det inte alls stämde för förstakedjan även om de vaknade till slut, klart starkt bidragande till att laget tog sig vidare och till slut enkelt knep, Shl-platsen!
Låst ämne

nila: Jag hoppas ni får rätt, jag hjular inte av lycka av att det var han som var bomben. Jag inser att han har potential men han är oprövad på den här nivån
Låst ämne

mikenomad: Jag tycker ändå man ser att han har "det". Han har bra storlek och är oerhört teknisk, och växlar upp farten riktigt snabbt. Dock som du säger är han oprövad, och det kommer krävas ännu mer av honom i år. Men jag tror han fixar det, han verkar haft starkast psyke i hela truppen i allsvenskan - var det någon som inte verkade påverkas ett skit av pressen under slutspelet så var det han. Därför tror jag han kommer gå ut och bara köra i år, och rida på vågen från fjolåret.

Han är oerhört spännande och jag tror han kan gå riktigt långt. Jag tror dessutom han brinner lite mer för uppgiften än ett mer rutinerat namn, då Lodin är i starten av sin karriär med NHL som slutmål. Jag blir faktiskt mer positiv till Lodins förlängning än om vi värvat Emil Pettersson. Hur hade hans motivation varit, speciellt när man har i bakhuvudet att han helst hade spelat i KHL, till exempel.
Låst ämne

Heisenberg: Missförstå mig inte, jag tycker också Lodin är ett bra tillskott men han är ytterligare en i raden som förväntas ta kliv. En etablerad, stabil forwardsvärvning hade varit önskvärd tycker jag
Låst ämne

Mitt tips får bli följande

50/50 mellan Johansson/Rajaniemi

1:a
Zajak-Laleggia
Alvarez-Hanzl-Rattie

2:a
Bohm-Erixon
Andersson-Lundin-Lodin

3:e
Strömberg-Westerlund
Hartman-Olofsson-Lööke

4:e
Svensson-Carlsson
Liljewall-Blomqvist-Walterholm

Extra
Boyce-Madsen-Liljegren
Johansson
Låst ämne

lungan: Jag skulle byta plats på Westerlund och Carlson samt Olofsson och Madsen el Blomqvist. Annars agree
Låst ämne

Loddins sign up ida fick mä att gå tä bolage två ggr ida!!! 😂😂😂
Nu ä vi FULLtaliga 🔥🔥🔥
Trevlig helg bröder å systrar å sug å svälj 😍🥳
Låst ämne

Otto1: alltså backsidan och så Ante Karlssons spelsystem på det! Känns kanon!
Låst ämne

mikenomad: ja Olofsson tar inte plats på 4linor
Låst ämne

RTS: Nä och verkligen inte i en 3:e lina
Låst ämne

lungan: Hur tänker du nu? Detta är inget personangrepp på Olofsson, vi pratar enbart hockey. Som han spelar nu så tycker jag att han knappt platsar i HA
Ubbe
Låst ämne

Det här med ”bomben” har ju förstorats bortom alla rimliga proportioner. Det var programledaren, vad han nu heter, som sa nåt i stil med: ”så då kan vi vänta oss en bomb innan midsommar?” Varpå Nubben svarade, nåt i stil med: ”ja det kan vi nog”.
Låst ämne

lungan: Nej nej nej, Olofsson ska bort?:-)
Om inte ett mirakel händer fram till seriestart.
Blir han inte utlånad så har hans far en ekonomisk del i detta?.
Låst ämne

mikenomad: jag fattar inte vad folk ser i honom.
Skellefte var ju överlycklig då han lämnade.
Låst ämne

RTS: Han fick guldgallret för ett antal år sedan, det är väl det främsta avtryck han gjort helt ärligt. Hållander blåste om och förbi för länge sedan och med Olofsson har det väl mer el mindre stagnerat i nån förväntan om att den fantastiska talangen plötsligt ska blomma ut. Man kan lite jämföra med Bojan som på sin tid sågs som en stor talang. Poängen med den sistnämnde är att han snabbt insåg sin plats i hierarkin och anammade sin roll fullt ut. Han har varit närmast ovärderlig för Timrå IK men inte som nån Jonathan Dahlén el liknande. Utan som en självuppoffrande kulturbärare. Känns inte som att Jacke har direkt de kvalitéerna
Låst ämne

mikenomad: Olofsson fick guldgallret. Jag fattade aldrig varför inte Hållander fick det för han var bättre på alla plan.
I rest my case....
Låst ämne

sargad: Fast Olofsson-diskussionen är knappast grundat endast pga sportsliga grunder? Aldrig har väl den yngste timråfostrade killen i laget (efter Johansson) fått en sådan mobb emot sig i mannaminne i den här klubben, och varför? 3 år yngre än Dahlen och under utveckling, klart arbetsinsatsen ibland har mer att önska men utvecklingspotentialen finns alltid där på en sådan ung spelare, har svårt att t.ex se den andre Jacob i laget som kostar mer pengar och har en högre ålder få samma typ av bemötande ifall han inte presterar i SHL, det är utan tvivel.
Jag tycker det osar jantelag från gubbar i keps i det här fallet pga andra orsaker.(med reservation för för att reta gallfeber på dessa med detta inlägg).
Men man har väl aldrig varit den som vill vara alla till lags och få mycket likes, hellre sticka ut hakan och berätta vad man tycker, det är vågat att dömma ut något då man sitter på en högre häst, fråga kolan. Idag sitter han med dumstruten på sig och vi huserar i finrummet, fortsatt trevlig kväll på er.
Låst ämne

Rallarn: i vilket ämne förutom hockey pratar vi om? Vad är det förutom sportsliga grunder du pratar om?
Personligen så ser jag bara vad han gör på isen, och det är för lamt och vekt. Visst gör han en och annan bra grej men det händer för sällan. Jag ser oftast en kille som inte tar i till 100 procent, en glaslirare som helst vill stå på blå och få smörpass. Men han kanske blommar ut i år. Större under har ju skett.!
Vore ju najsigt om vi Timråfans fick en ny guldklimp bara sådär. Jag ger han 5 matcher i SHL om han är som han var i HA.
Låst ämne

snushane: Skönt att du är mest orolig över Olofsson, då ser säsongen otroligt ljus ut. Sen så tror jag du förstår någonstans vad jag menar, förmodligen ett impopulärt inlägg garanterat men ser det som nödvändigt.
Låst ämne

Rallarn: Ingen aning vad du svamlar om faktiskt?
Jaa, jag tycker det ser bra ut på dom flesta positioner. Så bra man kan begära av Timrås organisation. Hade ju gärna sett en spets värd namnet till oxå. Men man får väl inte allt..Beträffande Olofsson så hoppas jag verkligen verkligen att det lossnar för killen..men fakta är ju. Det ser ju till och med en blind höna att han har en del att jobba på, skillsen har han redan. Det är attityden på plan, jobba hårt..det skulle jag vilja se mer av hos J.O..
Låst ämne

Rallarn: Nä det är ju det jag försöker säga. Pappan har mycket pengar.....
Hur det sett ut på isen kan tom morsan se.

Alla hoppas nog att guldgallret ska bli guldbyxor, men killen behöver ta de stegen på en lägre nivå än SHL, anser jag.

Mobb? Visst måste vi väl få bedöma, kritisera och hylla våra spelare?
Låst ämne

Rallarn: Håller med dig Rallarn. Det var ett lågt inlägg av mig.
Ingen spelare/ledare i Timrå förtjänar såna typer av kommentarer på ett Timråforum såvida de inte medvetet försöker skada föreningen.
Låst ämne

Rallarn: Verkar ha låst sig lite för honom. Vet att han byggt på sig mycket muskler, de har nog dessutom förändrat hans spelstil i Skeå, verka ha tappat sitt driviga spel och självkänsla/självförtroende... men det kommer lossna till hösten tror jag !!
Låst ämne

cloon: Jag tror också på Olofsson, men det är väl kul med lite olika åsikter. Sen får vi väl se vilka som får pudla vid Jul!
Låst ämne

Tragiskt att säsongens "hackkyckling" redan är utsedd. Varför inte glädjas åt att vi är i SHL och önska ALLA spelare lycka till istället.
Låst ämne

luffaren: Ja det är illa när det går till att utse en hackkyckling, blir personangrepp o dyl. Men faktum kvarstår för min del, jag tycker inte att Olofsson är tillräckligt bra för de 3 första kedjorna, knappt den 4:e. Det står jag för. Sedan får han mer än gärna överbevisa mig. Jag sätter ingen som helst prestige i det, då lägger jag mig platt
Låst ämne

Rallarn: Det du bevittnar är forumets årliga val av "sämstigaste Timråspelaren".

Stålsätt dig inför en säsong där enkom de ofördelaktiga aspekterna av spelaren i fråga alltjämt bereds spaltmeter i Hockeysnacks Timråbok och belyses.
Där absolut inget kan påverka opinionen oavsett hur vinklat och enögd det kan verka te sig.
Vi har helt enkelt bestämt oss, meste-sämste-Timråspelaren 21/22 är sedan länge korad!

Lite synd att Ohårde drog till Öret annars hade vi haft tre sämst-vinnare på isen den 11e September!

Go weekend
Låst ämne

TIK-Lund: Jag håller inte med. Nu har du och Rallarn satt ner foten, nu kommer flocken svänga. Olofsson kommer tokälskas för det är så det funkar här. Svart eller vitt, inget mittemellan tillåts. Och det här forumet inrymmer kappvändare som får Wennerholm att framstå som bergfast i sina åsikter
Låst ämne

mikenomad: Nu upplyste jag ju bara Rallaren om hur vi gör saker här på forumet, var lite osäker på huruvida införstådd denne var gällande våra traditioner.

Vidare har jag absolut ingen makt över huruvida den sämstigaste Timråiten lyckas kravla sig ur sitt epitet och vinner favör eller inte, det om något borde väl vara jävligt tydligt efter alla dessa år.
Men det krävs absolut ingen spåkula för att förutse den orimliga mängden ris som varje säsong kommer tilldelas en specifik spelare.
Det är väl bara Hamrin som kan förändra den bilden, kanske Sanny.

I övrigt kan jag hålla med dig om att det blivit alltmer ett ställningstagande härinne, antingen svart eller vitt.
Låst ämne

« · 2216516 · »