Med tanke på laget vi kommer få så är både Alvarez och Åberg för dyra i förhållande till prestation. Om jag vore sportchef så skulle jag köpa ut Alvarez och tacka nej till Åberg.
KulltorpsOlli: enig. Någon roll inom klubben känns logisk men jag tycker samtidigt han är för bra för att sluta. I ett HA lag där han får mycket speltid tror jag han skulle kunna göra en jäkla skillnad. Han har ju kvalitéer som syns som mest i viktiga matcher.
JonteD: Varken han eller Wedin är ju officiellt klara. Nu tror jag att ryktena är väldigt trovärdiga men tills de bekräftas officiellt vill jag inte säga att det är klart. :)
Hassan: Jag tycker på riktigt att det är dax att släppa Boyce vidare nu. Med den uppgradering vi verkar göra i truppen så ser jag ingen plats för honom. Vi får in nya hjärtan i laget nu med en helt annan skill. Bara min tanke.
cloon: Han är en duktig spelare, men frågan är väl i huvudsak ekonomisk. Hade Timrå oändligt med pengar så skulle han gärna få spela kvar. Jag misstänker dock att han har haft ganska saftig lön.
Om han trivs bra nog i laget och på orten att han kan tänka sig ett tunnare kuvert så har han ju helt klart kvalitet som spelare.
Bragd-Birger: Ja det där målet i 6-2 matchen mot Brynäs visade sig vara en riktig jackpott på karriärsstegen för honom. Gissar att kontraktet signerades redan i periodpausen då men att man väntat med att offentliggöra karamellen tills nu
Sputnik: Lite synd vi har endel tveksamma kontrakt Liljegren och Alvarez. Men det handlar inte om att kasta ut alla spelare som underpresterat, utan att toppa laget vilket vi nu ser ut att göra. Resten kommer gå lösa på ett eller annat sätt på vägen tror jag. Om det med Eronen stämmer så hoppas jag vi kan få in någon back till med tyngd likt Paigin. Ett av de stora problemen denna säsong har varit att våra backar vägt för lätt och inte kunnat stå upp vid sargerna/blålinjen(förutom Svensson/Westerlund). Didde är såklart stabil med sitt fysiska spel, men tror det kan behövas en till.
Sputnik: Precis, det låter som en bra plan. Kommer finnas gott om läromästare i truppen. Att få till en stor utveckling på en doldis, exempelvis en junior, är det överlägset bästa sättet att spara pengar i ett bra lagbygge. Lite av en chansning såklart, men med tanke på dom offensiva spelarna som väntas vi presenterade så är det en chansning som Timrå absolut har råd med.
PontusPilatus: Tycker givetvis man bör ge Johansson chansen i allafall. Betydligt bättre läge att komma in och växa in i SHL spel nu. Speciellt när vi inte lär vehöva slåss för vår existens som det ser ut. Låta han testa spela med Lander eller Hanzl som tar mycket ansvar ute på isen.
8179: Åberg är framförallt väldigt dyr, och överbetalda spelare är nog det sista Timrå behöver/har råd med för att klara de tunga kontrakten. Oliver J måste väl vara given i truppen nästa år? Gärna någon till junior också för min del. Det är orimligt och naivt, både sportsligt och ekonomiskt, att tänka att A-laget enbart ska bestå av etablerade seniorer.
Blir ett grymt lag nästa säsong. På backsidan går det ju nästan att räkna in "Didde" också som ett "nyförvärv" med tanke på att han knappt hann spela nåt den här säsongen. Skadefri med en bra försäsong blir det succé för han till hösten.
Dr.Krykov: ja, räknar stenhårt med att man jobbar på att lösa Alvarez. Han värvades som en tilltänkt toppkedjeproducent, men slutade i 4e-kedjan. Där ska vi ha andra, mer lämpade och billigare spelare. Med det sagt gjorde han det helt ok i kvalet. Men jävlar så han alibicheckar bakåt. Symptomatiskt när han fick friläget i match 3 enbart beroende på att han var 20 meter efter dom andra i hemjobbet.
Lööke till Finland, bra. Gillar verkligen honom som spelare, men han räckte inte till. Kom snett in i SHL från början, när han fick spela med en synnerligen trög Lundin. Självförtroendet knäcktes nog lite där. Han har mycket i sig men försvinner oerhört lätt ur matcherna. Helt rätt att pröva sina vingar någon annanstans.
Liljegren antar jag försvinner också (ok om du snor med dig honom till HV, Nubbz), liksom Madsen. Någon av Blomman eller Liljewall likaså. Erik Andersson kom upp rejält i kvalet, men skulle nog må bra av en producerande, större roll i HA. Han kan nog utvecklas en hel del offensivt på det. Kommer att sakna hans patenterade första-stolpen-inspel isf.
Boyce hoppas jag verkligen stannar. Förstår dock om han vill göra en Berglund och söka en större roll i exempelvis Almtuna. Men jag skulle vilja ha honom i 4e, med massa istid i BP. En av mina absoluta favoritspelare. Sån jävla karaktär.
OlliJanne: Vad har vi hört om målvakt in, JM eller kanske Bratten?? Jag tycker Timrå bör satsa på en jämbördig med Johansson så vi kan gå på två. För dyrt och osäkert med en toppmålis om det inte är typ Enroth...
Och Erik Gustafsson Luleå, finns det något där, såg något rykte om det, han har ju även utgående i Luleå.
Rip Kirby: Jag är mindre taggad på Paigin. Han var helt okej men var faktiskt rätt slarvig i kvalet och kostar nog mer än han smakar. Ditto Åberg - habil kvalinsats, tack och bock, dina pengar ska dock Emil Petterson ha nu.
Åh, så underbart det är med landslagsuppehåll. Att vakna upp utan att ha somnat besviken, att inte gå runt på dagarna utan behov att förbereda sig för att inte brusa upp under kvällen.
Aldrig har ett landslagsuppehåll kommit så lägligt för mig.