1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 2022-2023

« · 2324795 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2022-2023
Laken: Tror nog Alvarez lär lämna innan kommande säsongen är slut, i brist av speltid..
Låst ämne

Sputnik: Det är väl frågan om.

Karln är ändå 35 år, och om han kan avsluta karriären med ett hyfsat välbetalt kontrakt i en fjärdekedja i ett lag som går bra är nog chansen rätt stor att han gör bedömningen att det är värt det.
Låst ämne

Bee: Jo sant. Han kanske känner det är sista säsongen på hans karriär. Klart han kan leva med 150k in på kontot i brist av lite speltid.
Låst ämne

Sputnik: kan han bli bättre i nästa säsongs trupp? Jag har aldrig blivit klok på vad man ska ha förväntat sig. Vem var peak Alvarez i andra lag? Vill minnas att han hade flest mål per spelad minut i hela SHL i Frölunda eller nåt inför denna säsong? Låter helt galet

Sådant otroligt dåligt kroppspråk och oengagerat spel genom hela säsongen, även om han steppade upp lite i kvalet..
Låst ämne

Sputnik: Dumpa Alvarez, tror säkert att det finns klubbar som kan ta halva hans lön (75.000???) Ersätt honom med en ung lovande spelare för framtiden ist. Tror att det finns många unga framtids namn som vill till Tik, nu för andra halvan av Alvarez lön.
Låst ämne

alvarez
liljegren
båda håller i HA...ej SHL
inge personligt....tack o hejdå
albin c...hade glömt honom
Låst ämne

roger_sundsvall: Håller med, samma gäller A-Carlson.
Låst ämne

Lakens förslag på kedjor:

Wedin - Lander - Pettersson
Hartmann - Hanzl - Rattie
Andersson - Lundin - Walli
Boyce - Blomqvist - Madsen

Extra: Oliver Johansson

Out:
Alvarez (har kontrakt)
Liljegren (har kontrakt)
Liljewall
Lodin
Lööke
Åberg
Låst ämne

Bee: Risken är ju att vi får fortsätta att dras med Alvarez...
Han höjde sig förvisso i kvalet men finns andra att ha i en fjärde femma och som inte kostar 130-140000 och som definitivt kan jobba hårdare o få ut mer! Hoppas man jobbar på en lösning där o i värsta fall får vi väl stå för en del av lönen vilket det kan va värt.
Albin o Liljegren känns också överflödiga.
Oliver ska man givetvis satsa på nu. Var riktigt bra i J20 på slutet o bör kunna utvecklas en hel del o dessutom att man satsar lite på unga spelare vilket vart lite si o så med ett tag.
JJ ska ju erbjudas nytt o typ Hauke/Brattström skulle väl funka där.
Liljewall, Madsen o Zajac lär ju inte få nytt.
Enl Mr Madhawk så skulle Blomman va klar på ett tvåårskontrakt tyckte jag mig uppfatta. Lite tveksamt känns det. Men är ju en ledare o ska väl inte underskattas den betydelsen.
Tycker Boyce kan erbjudas nytt om han godtar premisserna med lön o speltid.
Pontus tror jag inte blir kvar. Kommer bli för dyrt det. Ryckte visserligen upp sig o jobbade på bra men totalt sett väntat mig mer.
Walli känns trygg i en fjärde femma. Erik A tycker jag också höjde sig o var nyttig. Synd han lite trögt med målslyttet bara.
Och Lundin var så bra här i kvalet som man hade hoppats han skulle vart tidigare men nu visade han vart skåpet skulle stå!👍
Känns overkligt hur det artade sig i matchserien o nu fortsätter det med dessa nyförvärv o förlängningar! Helt sjukt👊👍
Kan ju bara hoppas att vi är på väg mot en ny era som vi hade där en bit in på 2000-talet💪✌
Låst ämne

Laken: Byt plats på Wedin och Rattie så har vi en rightare i varje toppkedja.
Låst ämne

Laken: Madsen OUT (jag trodde han hade kontrakt). Kör Liljegren där alt NY.
Låst ämne

Synct: In med Dahlen på Hartmanns plats så har vi SM guldet som i en liten rödvit ask..

;-)
Låst ämne

Propagandus: Var väl bästa målskytt i 5 mot 5 spel i Frölunda eller nått liknande. Det som gav en annan förhoppningar om att han skulle vara en hårt arbetande spelare. Kan ju dock tänka mig han får blicken av Lander om han såsar som han gjort mestadels denna säsong..
Låst ämne

pingvin: Jag kan från säker källa säga att Molinders betydelse för sammanhållningen också är stor. Väldigt omtyckt bland spelarna.
Låst ämne

KulltorpsOlli: Men tanke på laget vi har skulle han ju så gott som behöva spela gratis i Timrå, finns knappast stålar för han med, och då spelar det ingen roll hur mycket hjärta man har, han kostar skjortan och kommer inte spela för småpengar.
Låst ämne

Laken: Ser hellre att man testar OJ på riktigt nu. Liljegren håller inte. Boyce får nog sparsamt med speltid och Walli har jag svårt och se ta en plats på 9 forwards.
Låst ämne

Laken: Ser gärna Hanzl med Rattie men Pettersson skulle kunna byta med Hartman.
Och sen hellre Oliver i tredje med Lundin o då Walli.
Fjärde Boyce-Andersson Blomqvist
Låst ämne

Rico01: 15.00 händer det...
Låst ämne

Timråit H-sand: Jag skulle spela Oliver med Lander och Rattie. Bra förutsättningar för honom där.
Låst ämne

Blomman é klar
Låst ämne

Nisse1: Jag hade heller inte viljat splittra på hartmann andersson och blomman, de var ju en grym kedja i kvalet
Låst ämne

Nisse1: Skulle absolut inte vara fel👍
Låst ämne

Timråit H-sand: Jag gissar på Hanzl nu kl 15. Spännande!
Låst ämne

eliassjo : Finns det ingen sida på ... hemsidan , där det står lagbygget ?
Låst ämne

Kapten-Blomqvist stannar!! ⚪🔴❤️
Låst ämne

Timråit H-sand: Ja, Blomman kvar i ett år till. Det gör varken EP eller Wedin klara =P
Låst ämne

PontusPilatus: Vart Blomman då...
Låst ämne

Puckat: Kanon! #44 har i princip varit prickfri utifrån vad man kan förvänta sig och visade verkligen vägen som kapten, inte minst utanför planen.
Låst ämne

Rico01: De är klara, även Hanzl och LaLeggia. Inte officiellt dock men det är en formsak. Osäkrare med Rattie, dock i det närmaste klar även han
Låst ämne

PontusPilatus: Tror Blomman har en riktigt bra karaktär i laget och han är viktig för helheten.
Låst ämne

eliassjo : Bank-kedjan med Hartmann Andersson och Blomman som var lysande i kvalet skall naturligtvis inte splittras utan fortsätta som i kvalet.
Låst ämne

Yes Blomman! Underbar spelare och person!
Låst ämne

Sitter och läser HS och tänker att det var ju det här man önskedrömde om att det skulle bli för två veckor sedan! Tänk om det hade blivit som man trodde istället, Lander kvar i Schweiz, Wedin till Brynäs, EP till Växjö, Rattie till LHC, Hanzl flyttar hem osv osv! Vilken mardröm!
Låst ämne

KulltorpsOlli: Yes. Skulle kunna tänka mig se han ta nån ledarroll i föreningen när hans karriär är över faktiskt. Bra Ledaregenskaper och hade alltid bra analyser när han blev intervjuad när det gick tungt.
Låst ämne

Tom Topp: Ja och det hade nog varit en aning mer panik i föreningen om det blivit spel i HA och Nubben dragit mitt i allt. Kvar hade vi stått med ett tomt blad i princip och utan sportchef på det..
Låst ämne

Sputnik: troligen hade halva laget försvunnit, kanske fler! Sen hade det blivit en oviss framtid i HA. Det är inte långt mellan himmel och helvete ibland! Men nu är det tid att njuta! Skönt!
Låst ämne

Sputnik: Du har ett meddelande från mig!! LÄS 😇😇🇺🇦🇺🇦
Låst ämne

Sputnik: Blomman blir nutidens Huss. Lagkapten från Brynäs som konverterar och lever återstoden av sitt liv som Timråit. Fler borde testa, har man väl slagit in på Vägen, den rätta, så finns ingen återvändo ❤🤍
Låst ämne

Olli Nomadinen : funderar varför de inte officiellt gått ut med Hanzl ? Är han verkligen klar tro .. på hans insta tackar han för allt detta år . Men jag överanalyserar nog ..
Låst ämne

cloon: Klart Hanzl är klar när han öppet står och säger kontraktet är påskrivet i direktsändning.
Låst ämne

cloon: Tanken har slagit mig också, men samtidigt känns det helt sjukt att en spelare, på bästa sändningstid, säger att man är klar och har skrivit på - om det inte stämmer. Nej, som vanligt kan man lita på Hanzl!
Låst ämne

cloon: Det lär vara detaljer i kontraktet som inte är 100 klart än. När han säger så kan det väl lika gärna stå för att i hans medvetande är det klart men att själva påskriften inte är där än
Låst ämne

Olli Nomadinen : Håller tummarna för det !!
Låst ämne

Olli Nomadinen : skönt att känna Timrå ångest även utanför kval . Fan blir inte Rattie och Hanzl kvar gråter jag nog en skvätt . Rattie har för mig detta året personifierat det jag vill ha mycket av i Timrå. Frejdig hockey med enorm glädje över att få representera Timrå.
Låst ämne

Olli Nomadinen : Hanzl, LaLeggia och Rattie är 3 spelare jag verkligen hoppas vi får behålla. Man ska inte ändra något som bevisligen funkar.

Bra med förlängning på Blomman också så klart.
Silly har börjat bra!
Låst ämne

Laken:
Pettersson Lander Dahlén
Wedin hanzl rattie
Ny Lundin hartmann
Walli Andersson Blomqvist

Laleggia nya finnen
Strömberg eronen
Westerlund Svensson

(Erixon, boice)
Detta skulle jag vilja se, känns som att Wedin skulle kunna ta över lodins plats riktigt bra
Låst ämne

OlliJanne: "Utöver de tre hemvändarna Lander, Wedin och Pettersson har Timrå även säkrat upp säsongens två klart lysande stjärnor: forwardsduon Ty Rattie och Robin Hanzl.

Även målvakten Jacob Johansson samt backstjärnan Joey Laleggia har förlängt sina avtal. 1 år på Laleggia."

Alla tre sägs ju vara klar, jag har svårt att se att Ros och Abra slänger ur sig det där om dom inte är helt säker, dem är väl ganska pålitliga? Varför man inte presenterar alla på en gång är väl för att behålla en viss spänning och dela ut lite "påskägg" lite då och då, skulle man presentera alla som är klar direkt så dör ju stämningen ut lite på Timrås sociala medier, handlar ju om att behålla intresse.
Låst ämne

Bankkedjan✅️

I övrigt tror jag att en sådan som Albert Sjöberg från SSK skulle kunna vara en bra ersättare till Lööke. Skridskostark rightare och ett framtidsnamn.

J.Dahlén (🙏) - A.Lander - A.Wedin
E.Pettersson - R.Hanzl - T.Rattie
E.Andersson - J.Blomqvist - S.Hartmann
O.Johansson - A.Lundin - A.Sjöberg

E.Walli-Walterholm
R.Alvarez
J.Boyce
V.Liljegren
Låst ämne

Puckat: Skulle Dahlén ansluta vågar jag säga vi har en av ligans bästa förstakedja, oavsett vilka som ansluter från KHL till övriga lag.
Låst ämne

« · 2324795 · »