Karln är ändå 35 år, och om han kan avsluta karriären med ett hyfsat välbetalt kontrakt i en fjärdekedja i ett lag som går bra är nog chansen rätt stor att han gör bedömningen att det är värt det.
Sputnik: kan han bli bättre i nästa säsongs trupp? Jag har aldrig blivit klok på vad man ska ha förväntat sig. Vem var peak Alvarez i andra lag? Vill minnas att han hade flest mål per spelad minut i hela SHL i Frölunda eller nåt inför denna säsong? Låter helt galet
Sådant otroligt dåligt kroppspråk och oengagerat spel genom hela säsongen, även om han steppade upp lite i kvalet..
Sputnik: Dumpa Alvarez, tror säkert att det finns klubbar som kan ta halva hans lön (75.000???) Ersätt honom med en ung lovande spelare för framtiden ist. Tror att det finns många unga framtids namn som vill till Tik, nu för andra halvan av Alvarez lön.
Bee: Risken är ju att vi får fortsätta att dras med Alvarez... Han höjde sig förvisso i kvalet men finns andra att ha i en fjärde femma och som inte kostar 130-140000 och som definitivt kan jobba hårdare o få ut mer! Hoppas man jobbar på en lösning där o i värsta fall får vi väl stå för en del av lönen vilket det kan va värt. Albin o Liljegren känns också överflödiga. Oliver ska man givetvis satsa på nu. Var riktigt bra i J20 på slutet o bör kunna utvecklas en hel del o dessutom att man satsar lite på unga spelare vilket vart lite si o så med ett tag. JJ ska ju erbjudas nytt o typ Hauke/Brattström skulle väl funka där. Liljewall, Madsen o Zajac lär ju inte få nytt. Enl Mr Madhawk så skulle Blomman va klar på ett tvåårskontrakt tyckte jag mig uppfatta. Lite tveksamt känns det. Men är ju en ledare o ska väl inte underskattas den betydelsen. Tycker Boyce kan erbjudas nytt om han godtar premisserna med lön o speltid. Pontus tror jag inte blir kvar. Kommer bli för dyrt det. Ryckte visserligen upp sig o jobbade på bra men totalt sett väntat mig mer. Walli känns trygg i en fjärde femma. Erik A tycker jag också höjde sig o var nyttig. Synd han lite trögt med målslyttet bara. Och Lundin var så bra här i kvalet som man hade hoppats han skulle vart tidigare men nu visade han vart skåpet skulle stå!👍 Känns overkligt hur det artade sig i matchserien o nu fortsätter det med dessa nyförvärv o förlängningar! Helt sjukt👊👍 Kan ju bara hoppas att vi är på väg mot en ny era som vi hade där en bit in på 2000-talet💪✌
Propagandus: Var väl bästa målskytt i 5 mot 5 spel i Frölunda eller nått liknande. Det som gav en annan förhoppningar om att han skulle vara en hårt arbetande spelare. Kan ju dock tänka mig han får blicken av Lander om han såsar som han gjort mestadels denna säsong..
KulltorpsOlli: Men tanke på laget vi har skulle han ju så gott som behöva spela gratis i Timrå, finns knappast stålar för han med, och då spelar det ingen roll hur mycket hjärta man har, han kostar skjortan och kommer inte spela för småpengar.
Laken: Ser hellre att man testar OJ på riktigt nu. Liljegren håller inte. Boyce får nog sparsamt med speltid och Walli har jag svårt och se ta en plats på 9 forwards.
Laken: Ser gärna Hanzl med Rattie men Pettersson skulle kunna byta med Hartman. Och sen hellre Oliver i tredje med Lundin o då Walli. Fjärde Boyce-Andersson Blomqvist
Sitter och läser HS och tänker att det var ju det här man önskedrömde om att det skulle bli för två veckor sedan! Tänk om det hade blivit som man trodde istället, Lander kvar i Schweiz, Wedin till Brynäs, EP till Växjö, Rattie till LHC, Hanzl flyttar hem osv osv! Vilken mardröm!
KulltorpsOlli: Yes. Skulle kunna tänka mig se han ta nån ledarroll i föreningen när hans karriär är över faktiskt. Bra Ledaregenskaper och hade alltid bra analyser när han blev intervjuad när det gick tungt.
Tom Topp: Ja och det hade nog varit en aning mer panik i föreningen om det blivit spel i HA och Nubben dragit mitt i allt. Kvar hade vi stått med ett tomt blad i princip och utan sportchef på det..
Sputnik: troligen hade halva laget försvunnit, kanske fler! Sen hade det blivit en oviss framtid i HA. Det är inte långt mellan himmel och helvete ibland! Men nu är det tid att njuta! Skönt!
Sputnik: Blomman blir nutidens Huss. Lagkapten från Brynäs som konverterar och lever återstoden av sitt liv som Timråit. Fler borde testa, har man väl slagit in på Vägen, den rätta, så finns ingen återvändo ❤🤍
Olli Nomadinen : funderar varför de inte officiellt gått ut med Hanzl ? Är han verkligen klar tro .. på hans insta tackar han för allt detta år . Men jag överanalyserar nog ..
cloon: Tanken har slagit mig också, men samtidigt känns det helt sjukt att en spelare, på bästa sändningstid, säger att man är klar och har skrivit på - om det inte stämmer. Nej, som vanligt kan man lita på Hanzl!
cloon: Det lär vara detaljer i kontraktet som inte är 100 klart än. När han säger så kan det väl lika gärna stå för att i hans medvetande är det klart men att själva påskriften inte är där än
Olli Nomadinen : skönt att känna Timrå ångest även utanför kval . Fan blir inte Rattie och Hanzl kvar gråter jag nog en skvätt . Rattie har för mig detta året personifierat det jag vill ha mycket av i Timrå. Frejdig hockey med enorm glädje över att få representera Timrå.
OlliJanne: "Utöver de tre hemvändarna Lander, Wedin och Pettersson har Timrå även säkrat upp säsongens två klart lysande stjärnor: forwardsduon Ty Rattie och Robin Hanzl.
Även målvakten Jacob Johansson samt backstjärnan Joey Laleggia har förlängt sina avtal. 1 år på Laleggia."
Alla tre sägs ju vara klar, jag har svårt att se att Ros och Abra slänger ur sig det där om dom inte är helt säker, dem är väl ganska pålitliga? Varför man inte presenterar alla på en gång är väl för att behålla en viss spänning och dela ut lite "påskägg" lite då och då, skulle man presentera alla som är klar direkt så dör ju stämningen ut lite på Timrås sociala medier, handlar ju om att behålla intresse.
Åh, så underbart det är med landslagsuppehåll. Att vakna upp utan att ha somnat besviken, att inte gå runt på dagarna utan behov att förbereda sig för att inte brusa upp under kvällen.
Aldrig har ett landslagsuppehåll kommit så lägligt för mig.