Villervalla: Kanske så att han inte får tillräckligt stor roll i FBK om Lennström stannar och typ Nygren/Tömmernes eller någon annan KHL/Schweiz-svensk kommer hem.
Synct: Ja lite märkligt att han börjar följa Timrå och inte några andra lag. Kan ju vara att vi har Sveriges bästa ”veckans lunch”.
Är det någon som vet om FBK skulle vara missnöjda? Att de letar efter någon som kan ta över kontraktet? Dock verkar han lasta många minuter per match så det talar emot det.
Annars är väl den direkta kopplingen A.Karlsson och att han hade Ante som backcoach.
Dead Wing: Gjorde en djupare dykning i vad han följer, och han följer INGA andra SHL lag vad jag kan se, då höjer man ju på ögonbrynen lite mer. Att man mitt i en SM-final går in och följer sitt första SHL lag, just Timrå, bra spaning!
Olli Nomadinen : Nubben är sylvass på det där med att vrida på grejer och det häpnadsväckande är att han alltid har något ögonöppnande exempel att stärka sin tes med också. Under någon av de där riktigt bleka och harvande HA-säsongerna blev han ifrågasatt kring hur han kunde bygga en trupp med så extremt få högerskyttar (Emil Berglund, plus någon back), det borde bli problem? Det tog han ner genom att peka på att DIF vann något av sina guld under tidigt 00-tal utan en enda rightare.
Olli Nomadinen : Glömt bort hur otroligt nära Modo var att klara sig kvar… Fin offside också vid avgörande målet. Kanske därifrån JFK’s bitterhet kommer från. 🧐
Sputnik: Vi ska inte vara för tjaskiga mot is-ove, han är vårt hittebarn. Som Sexknogs-Uffe och Skäggskrevs-Stina lämnade kvar efter ett derby när de halta och lytta vände hem mot Nolaskogs igen
Olli Nomadinen : kanske lite olika förutsättningar för olika lag ändå, tror tyvärr att hv har lite mer pengar i börsen än timrå och kan avvakta länge av det enkla anledningen. Skulle timrå göra likadant är det väl tveksamt att de kan hänga med i alla budgivningar och riskerar att stå där med skägget i brevlådan. Så nog känns det bra att lagbygget är relativt klart med en del på papperet stabila hemvändare, men man kan ju alltid hoppas på mer ändå...
Olli Nomadinen : Fy fan vad roligt att se Perra Jonsson och höra han skrika efter slutsignal när rösten inte håller. "Jag är jävligt glad för dom!" "Det finns en jävulsk vilja i dom!" hahahahaha klassiker
Håkkybåkky: Kul grej att Jonte är hemma och hälsar på. Det här med att man insinuerar åt höger och vänster är ju rent önsketänkande och övertolkning från folk som ser för mycket järtecken i all form av lagkommunikation.
Håkkybåkky: Befängt resonemang. Föreningen gläds åt att de senaste årens store son är hemma och hälsar på grabbarna och delar bilder på det. Varför skulle det öht betyda nåt annat än att man förevigar finbesöket?
Öndulat: Nej tror verkligen inte att vi lyckas få nån av dom två, de är stora stjärnor i ett lag som satsar på guld så det känns väl högst högst orealistiskt. Båda har väl kontrakt dessutom?
ralus: "omoraliskt" handlade mest om den biten OM man från klubbens sida försöker lura i folk att han är klar (eller på gång) och därmed kanske tjäna en hacka på det hela. Den biten är för mig omoralisk, OM det nu skulle vara så. Men, jag tror som jag sagt nu typ 67 gånger, att det är 100% medvetet att lägga upp bilder på dahlen men att anledningen vet ingen, förutom dom själva. Vi andra kan bara anta, min magkänsla tror att han kommer spela för Timrå i år. Men jag säger inte att det är därför han är med på bild, utan han kan som sagt vara där av andra anledningar. Men jag anser att detta är ett tecken iaf.
Jåkkinen: allvarlig ja, sa jag att det måste vara så ovh att jag hade rätt? nej. Det är skillnaden. Men ja, det är silly och alla får spekulera bäst dom vill och vissa är svårare att övertyga än andra. Och så kan det vara😊
9839: Linus Karlsson eller Pudas tackar man inte nej till, men kan vi matcha SAIK? Och ingen av dom löper väl någon större risk att få en mindre roll än den vi erbjuder?
KulltorpsOlli: Två lag måste ligga sist, det har SHL bestämt. Tränar ni och Mittbenan hårdare på stenhårda icing kommande säsong eller är det skott i Kryllan som gäller?
DenRöda: Jag känner en kille som jobbar på postnord som tyckte sig se ett paket mellanlanda på lagret i Sundsvall, som var adresserat till Einas Emanuelsson. Så han kan vi nog räkna som 100% klar.
Dr.Krykov: Är "att försvara sina gränser" att invadera ett annat land? Eller betraktar du Ukraina som en en del av Ryssland på något sätt? Ska vi även slänga med Baltikum, Kaukasus och delar av Centralasien, så är den Sovjetiska idyllen återförd