1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 2022-2023

« · 2343839 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2022-2023
Sputnik: Eronen kommer presenteras den här veckan. Långt slutspel och lite vila efter det var han värd.

Bra med Westerlund till HV, för alla parter. Hans självbild passar inte den bild Timrå har av honom eller den roll han kunnat få. Han är, på sin höjd, sjätte back som vår backsida just nu (Eronen inräknad) och trea bland de högerfattade bakom Eronen och Stenqvist. Och då ska det in ett etablerat namn till på blålinjen.
Låst ämne

Tom Topp: Håller med samma här!
Låst ämne

Olli Nomadinen : Hittade den här artikeln med som nog var i samband med Madhawks uppgifter kom ut.

"Eronen har avtal med TPS Åbo även nästa säsong, men med en klausul för SHL-spel spelar han istället för Timrå nästa säsong. Finska källor bekräftar att han har aktiverat klausulen för att flytta till Sverige."
Låst ämne

9839:
Som Hamrén från konsum trappen brukar säga, minuspsyke.

Sett Dick bli grinig på Twitter mot personen som driver swehockeygifs. För att denne lagt ut ett klipp där Dick ligger kvar på isen vid ett baklängesmål.

För övrigt, fem veckor sedan Timrå styckade hela djurgården! Fantastiskt jobbat!

Lördagsfräckis:
Axelsson åkte aldrig för diving eftersom det kallas impotens när Dicken ligger ner.
-Hey oh! Badum tiss!
Låst ämne

9108: playin måste vara målet iår! Inga mera kval, det pallar inte mitt hjärta!
Låst ämne

Zäta75: Ni gjorde mycket bra matcher emot oss i år, vilket för mig var en liten chock men ändå glad att ni gjorde det.

får hoppas på eran säsong nästa år bli till en bättre vilket det kommer bli med 100%.

jag sitter och hoppas lite på att ni tar iaf till playin och där kan väl allting hända :)
Låst ämne

Zäta75: Japp stämmer. 2 övertidsvinster 1 ordinarie tid på 4 matcher. 7/12 poäng. 0/12 mot Färjestad.
Låst ämne

sargad: Japp, HVs fallskärmsinbetalning bör gå till ÖIK
Låst ämne

roger_sundsvall: 4-0 Luleå klart. 3-2 i matcher härligt
Låst ämne

OlliJanne: Just inför nästa säsong kan båda lag som avancerat och degraderats betala straffavgift. Okej?
Låst ämne

roger_sundsvall: Håll i detta nu Luleå!
Guldet ska till Norrland.

Lite roligt att Timrå om jag inte är fel ute hade plusstatistik mot eventuellt blivande guldmedaljörerna. Vi har som det ser ut på papperet ett bättre lag nästa säsong så inget är omöjligt!
Låst ämne

1-0 luleå
enormt tryck
Låst ämne

SM-finalen är 50 % sarggnugg/sargbrottning. Kamp, kamp, kamp och så lite mer kamp... och en smula hockey.
Låst ämne

Nisse på Mon or: jag brukar vara jävligt militant emot regeln att det lag som går upp ska ensamt betala fallskärmen till det lag som åker ur... MEN i år känns det jävligt rätt!!!
Låst ämne

Visst. Då gäller det att inte göra det. Om inte Timrå ramlar ur, så finns andra lag som likt HV och DIF satsar för att vända direkt i Ha. Blir näsran som stängd liga för 15-16 lag.
Låst ämne

Har inte sett någon som före silly season skulle tackat nej till A.Lander, E. Pettersson och A.Wedin.
Tvärtom. Var hade TIK stått nu utan dom klara?
Låst ämne

Nisse på Mon or: Om TIK åker ur rivs alla kontrakt.
Låst ämne

Synct: ännu större anledning att inte lassa på deras kontrakt höga löner säsong 1 i.s.f. Finns säkert klausuler om TIK ramlar ur.
Låst ämne

Nisse på Mon or: Lander känns klar utomlands, blir inte förvånad om Wedin eller Pettersson drar till Schweiz för att casha in en sista tur, det lär de ju ha klausuler för.
Låst ämne

Synct: tror snarare att Timrå betalt ganska modesta löner till trion för säsong 1. De ska vara i klubben 4-5 säsonger. Då ökas väl lönerna succesivt kan man förmoda.
Låst ämne

Olli Nomadinen : Jag ser att du börjat följa Timrå på Insta, är du klar nu och hur långt kontrakt fick du isf?
Låst ämne

9829: Japp, Nubben tömde plånboken på tre spelare sen drog han, nå står vi där utan pengar till mer spelare och en för tunn trupp.

Måste vara jobbigt att tro att vi sitter i det läget som du la upp det, jag kan lugna dig med att säga att du har fel, vi kommer ha ett bra lag, mycket bättre än förra säsongen.
Låst ämne

9829: "ser ut som dom har betalat extremt mycket pengar"
Konstigt att skriva så om du inte har en aning, speciellt när du använder extremt, låter ju som att det är överpriser...
Låst ämne

Richard Gynge ute på marknaden. Snacka om den perfekte ersättaren till Ty Rattie!
Låst ämne

9829: tycker och inte har sett nånstans 🤔 ja ja...
Låst ämne

KniveN: Skrev jag nånstans att jag har sett? Det är bara vad jag tror/tycker. Jag kanske har fel.
Låst ämne

9829: Vart har du sett lönerna?
Låst ämne

DenRöda: ser ut som dom har betalat extremt mycket pengar till Lander, Pettersson och Wedin.. då finns det inte mer pengar kvar. Kanske därför Rattan lämnade då han krävde samma lön. Tror inte det finns pengar överhuvudtaget föratt köpa in bra FW eller backar. Hoppas jag har fel.
Låst ämne

Olli Nomadinen : Det är dessutom finska medier så som på twitter och nån tidning som bekräftat att Eronen är klar för oss efter denna säsong.. det kan ju dock ha skett komplikationer. Att vi kan ha backat ur, eller att han kanske har gjort det.
Låst ämne

Sputnik: Aha, det har jag missat
Låst ämne

Olli Nomadinen : Höken har fortsatt att bekräfta i sin podd även när vi var i kvalet faktiskt
Låst ämne

Sputnik: Jag tror faktiskt att höken var lite snabb den här gången. Har inte hört nån annanstans än från hans artikel nån gång i vintras om att Eronen skulle vara klar för oss
Låst ämne

Olli Nomadinen : Jo det är ju det som förbryllar en lite.
Det borde vara presenterat vid den här tiden.
Men å andra sidan är det Timrå vi pratar om. 🤷
Låst ämne

Olli Nomadinen : Håller med, även fast han har kontrakt med TPS så bör de inte ta över 1 vecka att ordna med papper och riva/skriva nya kontrakt? 🤔
Låst ämne

Olli Nomadinen : Ser att Wikstrand endast spelat 5-matcher i inledningen av SHL-slutspelet. Snittade över 20-min på 48-matcher i grundserien (Näst mest i FBK)
Vet inte varför han ev, skulle byta TIK mot FBK där han är en topp back. Kanske bara är en våt dröm om hans skada inte är allvarlig. Silly, silly!
Håller med, vet inte varför Eronen inte presenteras?
Låst ämne

Sputnik: Om nu Eronen är så klar, vad är då anledningen till att han inte presenteras? Var ju ett tag sedan hans säsong var över nu
Låst ämne

5 stycken på aftonbladet svarar på vem som är bästa nyförvärvet hittills. 4 stycken svarar Lander, 2 av dessa nämner också Wedin och Pettersson. Den femte som inte nämner någon Timråspelare? Givetvis Dick Axelsson. Lite kul ändå!
Låst ämne

Smokey: Klar för Frölunda.
Låst ämne

Ryktet om Hasa fanns inte innan jag skrev Hasas namn här.
Men Hasa är väl klar för ett annat lag?
Låst ämne

Sputnik: Om vi drömmer lite om både Eronen och Wikstrand in så är ju backsidan sjukt mycket bättre än föregående säsong.
En riktigt stark 4 av 5 möjliga! 👍
Låst ämne

Jåkkinen: Precis,var det inte Otto1 som droppade häromdan att ham hade "säkra" källor på att det arbetades på 2 backar in(plus 1-2 forwards). Antar då att Eronen var en av dem. Otto1 känns som en stabil snubbe här på HS och Wikstrand kanske inte är så ologisk som vi tror..
Låst ämne

OlliJanne: Men om man tänker på det lite så är det passande. Det är ju lite konstigt att Timrå inte droppat några spelare på ett tag. Om inte det är så att spelarna fortfarande spelar..
Låst ämne

Villervalla: låter ju inte så sannolikt men han är mer än välkommen om det skulle stämma!
Låst ämne

Villervalla: Busted!
Låst ämne

Villervalla: kanske är så enkelt att det där med att följa klubben är lika med att sammankopplas som nyförvärv och det är inget man vill ska komma ut under brinnande slutspel med Färjestad. Jag säger att han är klar! På ren magkänsla 😅
Låst ämne

Villervalla: kanske blev lite för många frågor? Från FBK?
Låst ämne

297: Ännu märkligare, nu har han slutat följa Timrå. Var det ett feltryck på följaknappen bara.🤔
Låst ämne

297: känns som mycket mer klart än vissa andra rykten som florerar! 😄
Låst ämne

Dead Wing: här har vi ju ett rykte med substans, bra grävt! Måste vara 70/30 att han är klar. Så här gör ju massor av spelare och ofta presenteras dom för klubben lite senare.
Låst ämne

fantasilos: Ja naturligtvis, så måste det vara.
Låst ämne

« · 2343839 · »