Olli Nomadinen : Efter 100 år här på HS så är väl naiv det sista man är. Dum i huvet möjligen, men inte naiv, och om du läser ursprungsinlägget så finns inte ens tillstymmelse till nåt smaskigt i trevet. Noll.
Det kan vara så enkelt som att kanske få bekräftat från fler håll vad man fått höra. Vilka man kan lita på. Om fler hört samma, mer troligt sant (och vart om inte här kan man fråga?) men det betyder inte att jag måste skriva vad det gäller. Vilka slutsatser ni drar är upp till er. Om substans är ett krav så kan ”Herr jag-har-kört-en-hemlig-spelare-i-taxi” ta fingrarna från tangentbordet också.
Verkar ha bumpat upp och blivit Pucksamlare idag iaf. Mission complete.
Olli Nomadinen : Aha! Nu fattar jag! Att han skulle ha gått till LHC är en sammanblandning och ett missförstånd. I själva verket har han gått på THC! Solklart!
{Captain Cash}: Samtidigt är det väl mer än lovligt naivt att posta en sån trevare här. Vad hade du förväntat dig? "Ja jag vet också. Hysch pysch, vi får inte säga nåt men vi två kan väl höras i all hemlighet och dela info" Kan du inte rätt ut skriva vad det handlar om här så skriv för fan inget alls
Filip Forsbergs nashville vart utslagen inatt, han står utan kontrakt! Kanske skulle funka fint med Dahlén-Lander-Foppa? 😎 han kan väl bygga nån mysig villa ute på Alnö som resten av dem 😁👍
Captain Crash: Har Ty Rattie ett tjackmissbruk och har bränt broarna hos sin kran Televinken efter att ha bonkat på hans fru Anita på Daltons så att han behövde dra till Fimpen i Linköping eller vad har jag misssat?
Synct: Haha, ja.. vi säger så. Nåja. Återigen och en sista förklaring för dom som fortfarande inte förstår: jag har inget skvaller. Hur mycket tydligare kan man säga det? Allt behöver inte vara skvaller. Tydligt nog hubbe? Ni är ju mer desperata än en lördag på Aveny. Som att fiska utan krok och det hugger ändå.
Låt nu detta självdö och ägna er tid åt nåt mer meningsfullt. Ni har lärt mig en läxa. På återseende muchachos.
Olli Hahl: Han kan ha representerat Eronen i denna transfer men jag är nästan helt bombsäker på att eronen haft en annan agent tidigare iaf.
Johan Lahti representerar Wire Sport som har väldigt många finska spelare i sitt stall. Jag ser inte Eronen på deras Hemsida. Är det någon som har EP premium som kan bekräfta?
Woody Jokinen: Försöker följa diskussionen och kommer fram till att det kan vara så att Rattie har sneknullat Anita och/eller Televinken och brutit kontraktet med LHC eftersom HV erbjuder det dubbla. Allt annan är helt orimligt!
Captain Crash: Du antyder att det är något som Rattie inte är nöjd med i Timrå låter det som och varför han lämnade. Kanske bäst att inte säga något om det kan störa lagmoralen hos Timrå. Men samtidigt blir man ju lite nyfiken.
Captain Crash: Jo men va fasikken finns det att snacka om Rattie isåfall? Är det att han har 11 tår och 7 fingrar? Klart att det blir kalabalik när vi har en av det sämsta silly season på sjukt länge. Vi är hungriga!
Förstår att HS är som att kasta bensin på en brinnande katt, men för helvete, read.. my.. lips. Läs inte in varken det ena eller det andra. Ni är mil ifrån. Herregud. NEJ, det är inget sneknull. NEJ, han ska inte heller lämna LHC.
Vill ni fantisera och bli mjukhård om det ändå, så visst. Men nej.
Captain Crash: Så fågeln som flög förbi viskade (inte i ditt öra) att Rattie kan ha haft lite mysigt hos någon annan spelares fru? Det kanske vi får reda på under säsongen om det blir lite action på isen. Eller inte.
Synct: Därav min lösa trevare, jag vet inget, bara hörsägen, så jag har absolut ingen mening med att starta ett drev, bara nyfiken om andra hört samma och har ingen det så glömmer vi det här. Easypeasy. Inte värre än så. Jag åberopar inte heller säkra källor. Om han har bonkat nån annan spelarfru är det utom min vetskap och inblandning.
Lugn barn, lugn. Varken barnuppfostran, bönor eller te kommer spillas. Har ingen aning om ifall han vill tillbaka, så få inga förhoppningar. Det här är mer om tvärtom och varför.
Zäta75: Alla vill ha tillbaka Rattie! Allt annat är oLIDLigt! Alla kan göra misstag! Vaskar han 150kkr per månad för att vara med innegänget, så är han förlåten 24/7
Captain Crash: Vet inte men är väldigt nyfiken. Hoppas det har skurit sig med LHC och att han kommer tillbaka till Timrå :) Men det är väl att hoppas på för mycket. Många timråiter skulle inte vilja ha honom tillbaka heller vet jag efter sveket.
Slänger ut, en med vilje diffus, trevare på slak lina… har nån hört samma sak som mig gällande Rattie? Behöver du fråga vad det är så har du inte det, så kan vi väl göra det enkelt för oss att säga. Sant eller falskt, vet ej, därav trevarn.
Ovechkin? Verkar hylla Putin offentligt och tar inte avstånd ifrån invasionen i Ukraina. En sådan person får för min del gärna missa Gretzkys rekord, även om allt pekar på att han tar det.
Det kan vara så enkelt som att kanske få bekräftat från fler håll vad man fått höra. Vilka man kan lita på. Om fler hört samma, mer troligt sant (och vart om inte här kan man fråga?) men det betyder inte att jag måste skriva vad det gäller. Vilka slutsatser ni drar är upp till er. Om substans är ett krav så kan ”Herr jag-har-kört-en-hemlig-spelare-i-taxi” ta fingrarna från tangentbordet också.
Verkar ha bumpat upp och blivit Pucksamlare idag iaf. Mission complete.