Olli Hahl: då hade jag hellre haft hutchings från löven. Han är lite sämre men han har lite mer finess i psykningarna. Tyrväinen är bara en feg ryggtacklare som filmar. Glömmer inte när han hoppat in tacklingen på LaLeggia från halva plan och sen lägger sig och filmar när Rattie knuffar till honom. Ett riktigt hockey-as.
Gorkyman: Domarna har helt slutat med pipan, blåser inte ens för icing längre. Tycker det blir väldigt lit hicjey och bara kramas vid sarg. De är som på 80-talet när de mesta var tillåtet och gnuggare som Särkejärvi/TomEklund/HåkanSödergren dominerade.
297: Gillar att du försöker argumentera med den allsmäktige JFK i modoforumet. Som du märker så går det inte. Kul att han börjar med personangrepp. Du vann kan man säga! :-)
Olli Nomadinen : Tycker nog ändå Timrå har ett högre medel än vad HV har. Inte just ngn jag skulle vilja byta med HV. Elvenäs är väl kanske deras enda stjärna så långt (På papperet)
Andersson: Nä, nu räknar man väl så smått ner inför game seven. Som hockeyälskare kan det bli en rätt så häftig afton, trots att fel lag står på isen. Men självklart är det röd-vitt som gäller, som vanligt i den här TV-soffan. Vi kör väl på det, så får vi se vilken riktning den här kvällen tar oss ❤🤍
Gorkyman: Nä ok men som sagt lär laget se rätt annorlunda ut i september. Och med mycket bra menade jag inte topplag i SHL utan jämförde med andra års nykomlingar. De kommer garanterat hävda sig väl mot lag som Timrå, Brynäs, Malmö etc
OlliJanne: Jönsson som tränare är inte fyskam det heller tror jag. Växjö har nog hittat en mycket bra ersättare för Hallam, för hans som nu tar över tror jag kommer vara förbundskapten i framtiden också.
Men självklart är tryggheten i Växjö borta men tror inte de kommer bli mycket sämre, dock har jag gärna fel
Växjö får gärna hitta sin placering i Tabellen efter vårt kära TIK när grundserien summeras mars 23.
Lite off topic men vad anser ni här på HS om finallagen? Är det nån/några spelare därifrån som ska in i Tre Kronor till VM? Spontant känner jag att de som i s f skulle vara aktuella är ju ungefär lika beigea som de som redan är uttagna och att eventuella öppna platser borde hållas öppna för NHL spelare. För nog känns väl Zibanejad lite sexigare än Omark och Per Åslund
Gorkyman: Det lär nog krutas på där ja. Han har knappt börjat med lagbygget, nyförvärv hittills är väl Martinsson och Elvenäs (den senare inte officiell, jag vet. Men lär bli)
Olli Hahl: Har Nubben fått kalla fötter o börjar värva nu? Nyss hade ju nån länkat till ett uttalande där han sa att det var en fördel att vänta med värvningar p g a kriget och allt det innebär.
Olli Hahl: HV kommer ha ett jävligt bra lag. Det kommer "på papperet" inte finnas nåt självklart kvallag nästa säsong utan jag tror att det styrkemässigt kommer vara svårt att inför säsongen skilja på oss, Brynäs, HV, Malmö, LHC och IKO. Strax ovanför kommer 2 lag, Leksand och Örebro och sedan en klump med topplag; Luleå, FBK, Saik, Frölunda, Rögle och Växjö
Olli Nomadinen : ja i o m att han även tackar nej till VM så känns det ju mer och mer troligt att det är skadeproblem då han även var utanför laget i slutspelet med Zug. Inte faan bänkar du en spelare av den kalibern för att du redan har för många utlänningar? Jag gillar Klingberg men nog faan måste väl Lander rankas in aningens högre?
Tom Topp: Ja faller de sista värvningarna väl ut och vi förskonas från allt för mkt skador på Wedin och Lander (utgår från att det är skadad han är nu eftersom han även tackade nej till VM) så tycker jag vi bör kunna satsa på plats 6-10
OlliJanne: Vi såg en 0-0-match. Var är oddset på det? En svensk avgjorde på straffar, Fredrik Sjöström. Alltid något.
Men så jävla dött det var i arenan. Knappt ett ljud förutom buropen när man inte fick med sig en Rangers-utvisning och klapphänderna kom upp på jumbotronen.
Publiken har iofs fullt upp med att äta popcorn och dricka lättöl.
RunarUp: Nu när du säger det så var det ett tag sedan jag var där sist. Kommer ihåg att Kevin Weeks stod i mål så vi blev lite besvikna då vi kommit för att se Lunkan.
RasmusVS: Om de inte bygger ut ståplatsbaren tänker då faan inte jag gå på nån jävla hockey. I Madsion Square Garden kunde man sitta inne i arenan med en Staropramen i vardera näve men här i Sverige ska man tvingas rusha iväg till nåt litet jävla kyffe i period paus och kasta i sig bärsen för att sedan rusha tillbaka till sin plats.
Olli Nomadinen : Tänker mest att det kan vara ett självklart statement man gör för fansen när man berättar att man fått ett träningsprogram. USA är byggt på klyschor.
Villervalla: Eftersom att vi i dagsläget inte har någon som helst konkurrens om att få tag i ett årskort på långsidorna så är den föreslagna ändringen bara positiv - särskilt om det gör att vi inte får en straffdebitering på TV-pengarna.