luffaren: Han nämner inget om återkomst till Californien. Typ att han fick detta program för att vara i så bra form som möjligt inför återstarten av säsongen. Det är något lurigt bakom kontraktsnacket där tror jag.
Dahlen: ”Jag har fått ett program av Sharks att följa för den individuella försäsongsträningen. Det är en app, så det blir att kolla på den under veckan för på måndag är det dags att sätta igång. Så får vi se vad det är för olika faser och så vidare.”
Håkkybåkky: Hårt sammanfattat: Sponsorer som t.ex Bauhaus kommer inte tillåta att Stockholm inte har nåt SHL-lag, SHL kommer tappa pengar från samtliga samarbetspartners och det faktum att de som bor i Sthlm inte längre kan åka kollektivt till en SHL-match innebär döden för hockeyintresset i Sverige. Typ så. Den existentiella krisen hos hockeysupportrar från Stockholm visar sig, man börjar så smått ana omfattningen av vår bragd
hockeyärnice: Jag tror Freddan är en rätt bra coach, men han är inte en taktiker. Jag tänker tillbaka till när vi hade Roger Forsberg som coach, vi låg i nedre halvan varje säsong och lyckades klämma oss in i slutspel i någon säsong. Sen kom Freddan och då lyfte laget, trots att vi ändå hade EP40 i laget innan dess.
Så jag tror att Freddan är en bra coach, men han passar nog bäst in som assisterande eller juniscoach. En sak som han bevisligen varit bra på är sammanhållning och just det tyder väl på att juniscoach vore bra, att alla får samma förutsättningar att växa.
Olli Nomadinen : Freddan skulle vara en bra juniortränare tror jag. Bara se dom två gångerna vi gick upp. Ungt lag båda gångerna och alla fick spela och känna sig viktig. Sen så var Dahlen givetvis en stor del men så kan man säga om alla lag och och vunna titlar. Alla lag har en spelare som är den avgörande faktorn på både gott och ont.
Ja, VIF Kjell Lönnå. Förhoppningsvis var det inte läsningen om Ratties tjackmissbruk igår som blev tungan på vågen för pumpen. Kjell var ju även en god kund till Televinken och stor swinger på tisdagar udda veckor under månader som har bokstaven r i namnet (riktigt dirty shit), bungyjumper och allmänt skönsjungande.
Ja, jag driver. Move along. Och på riktigt, vila i frid Kjell.. du är/var en stor profil.
Inatt kikade jag igenom lite spelare på EP som jag kan tänka mig kan vara aktuell för oss. Förutom Ojamäki, Strömwall, Pärssinen, Dahlén, Levtchi, Seppälä, Wikstrand, Strålman och EG så hittade jag en till spelare som jag fastnade för! Lukas Jasek. Kikade på stats och sökte lite klipp på Youtube och jag kan säga att det är lite utav en Elias Pettersson-light spelare som jag tror kan bli en sensation tillsammans med Hanzl. Helvete vilken värvning det hade varit!
DenRöda: en högst medioker tränare på HA nivå. Jag tackar Jonte Dahlen för att han tog upp oss två ggr till finrummet. Sen tror jag inte en sekund på att han blir nån stor tränare i alperna. Möjligtvis en tränare i nån div 1 klubb. Han bör nog börja där allafall och sikta uppåt.
9386: Såklart är det så. Nu när jag inte är i affekt av freddans taktik kan jag dock lugnt säga att hans spelsätt kan passa Schweiz som handen i handsken faktiskt. Jag gillar freddan för allt han gjort för vårat lag ändå.
Olli Nomadinen : tjaa, bara det att han försöker raljera om att det var en slump att just han fick gå gör att jag inte respekterar han så mycket. Han kunde hellre erkänt att laget kört fast och den bästa lösningen för laget var att Ante fick ta över. Och spelarna har ju helt klart haft ett ord med. Dom valde Ante. Resten är historia.
9386: Inget ont om Freddan som människa men visst var det rätt att han fick gå inför kvalet, vår räddning. Inte var det en slump att det blev just han heller, de drog knappast lott om saken som man kan tro om man lyssnar på honom
DenRöda: bästa som kunde hända Timrå var att Freddan fick sparken, annars har vi varit ett HA lag idag. Så, jag vet inte om jag vill höra på hans s.k expertis i Tv. Betackar mig.
innekillenskomp: Freddan skulle faktiskt vara rätt så bra som "expert" tycker jag. Har en hel del synvinklar som de andra inte har och är jävligt pratglad!
Captain Crash: Jag tyckte då inte att du gjorde fel som sa A och inte B, men jag utgår ifrån att du hade gjort det om någon annan hade hört samma sak. Vad det än är gissar jag att det kommer fram ändå till sist om det stämmer, och gäller det annat än att han ångrat sig och vill komma tillbaka, är det ju bara en rykte om en spelare i Linköping, och sådana är då åtminstone inte jag så intresserad av….
297: ...och Luleå verkar kunna det här med biljettförsäljning. Or not..? SM Final game seven och man klantar till det så att ett större antal medlemmar gick miste om biljetter. Alltså, HUR vansinnig hade man varit självi samma läge? Chans till det första guldet på 26 år, då sjabblar nån jeppe till det. Jag fattar inte hur det kan ske ens?? Nu får dom ju slutsålt ändå, det är ju inte det. Men själva grejen att några går miste om chansen. Den känslan är ju svårslagen faktiskt. Bitterheten i sitt iskalla esse, no doubt about that.
Captain Crash: fast kom igen. Att gå in på ett diskussionsforum skapat för att diskutera, i en tråd som avhandlar specifikt spelarrykten, och droppa en sån där grej det är ju att lägga upp för världens smash. 😃
Det är ju många resor ”värre” än att någon sett Sam Lofquist köpa en kebabrulle på stan.
Captain Crash: Jaja....det ironiska är väl att nu blev man ju ännu mer nyfiken. Har inte jättemånga smaskiga taxistorys om hockeyspelare faktiskt. Det senast relevanta var väl när jag skjutsade en anställd i Timrå IK (ej spelare) som skulle på lagfesten efter segern mot Brynäs när förlustsviten bröts, inför uppehållet, som beskrev hur Ante och Freddan hade ganska olika syn på mycket och att de titt som tätt rök ihop om det
SKRIDSKOSKENAN: Kapanens bomb? Var i Edmonton samtidigt som Lander och spelade i samma kedja som Kapanen i VM förra säsongen. Komma hit och få självförtroende med Jokinen. Vore nått haha.