1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 2022-2023

« · 2346143 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2022-2023
Sputnik: Glömde Ramsus Bengtsson från Djurgården också, så ja, dom kanske behöver bryta ännu fler kontrakt som du säger, om dom vill vara med och spela om en slutspelsplats. Han har mycket att stå i den gode nubben iaf. Var nyss inne på HVs forum och där har lagbygget redan börjat sågats rätt hårt.
Låst ämne

Jåkkinen: Hörde det också från flera håll att EG är klar. Men det är ju säkerligen en extremt tveksam källa som härstammar härifrån. Många verkar prata om det iallafall.
Låst ämne

7043: Ja Martinsson hade man gärna sett i Timrå.
Bohm och Torp lär inte rosa marknaden dock.
Låst ämne

Sputnik: Får dom in två st nya absoluta toppbackar så ser det hyfsat bra ut ändå. Emil andre är väldigt fin spelare som förmodligen bara kommer bli bättre och Martinsson är en av ligans bästa offensiva backar. Men bakom där känns det betydligt svagare iaf. Nu kanske HV gör sig av med ännu fler än vad jag anser är troligt. Men dom lär troligtvis stå med en backsida som är mitten av ligan innan det är klart.
Låst ämne

7043: Ok,jag som tänkte lite fel. Hade för mig Söderberg hade kontrakt etc.

Men den backsidan känns väl ändå spontant rätt svag.
Men med plånboken Nubben har så kommer det ju hända grejer innan säsongstart. Både på back och forwardssidan.
Låst ämne

Sputnik: Svårt att se att man kommer göra sig av med mer än 2 st. Ytterell och Bertov ryker nog isåfall. Möjligtvis att man lånar ut den där Sjöholm också. Resten blir nog kvar. Då ser väl deras backsida ut såhär ungefär:

Andre - NY
Martinsson - NY
Billins - Westerlund
Bohm - Torp
Låst ämne

Sputnik: Men sen är det klart, HVs plånbok är rätt fet och till skillnad mot Timrå så lär det rivas rätt många kontrakt, framförallt på backsidan.
Låst ämne

Villervalla: Hansson känns ärligt talat som HVs svar på Liljegren. En värvning få kommer förstå sig på i slutändan.
Skillnaden är att det ställs lite högre krav på Nubbz i HV.

Om Inte Nubben spänner bågen mer rejält så kommer han få det rätt hett om öronen nere i Sveriges Jerusalem.
SHLs bredaste trupp och bästa 13:e forward är man nog inte lika imponerade av där nere..
Låst ämne

Villervalla: Så mycket trodde han på Liljegren.🙃
Låst ämne

Olli Nomadinen : Herman Hedning?
Låst ämne

Synct: Han tog alltså Hansson i stället för Liljegren.
Låst ämne

DenRöda: Hörde på fikarasten att EG är klar. Samma källa som sa att Rattie var klar dock.
Låst ämne

Synct: Herman vem?
Låst ämne

Herman Hansson till HV, vill Nubben fortsätta skryta nästa år att han har byggt den bredaste truppen tro?
Låst ämne

DenRöda: Det kanske inte finns några hemlisar att skvallra om just nu?

Har ni förresten tänkt på hur vi fans brukar låta under Silly? I princip har vi två lägen:
1 "Åååå va faan kommer det inga rykten för - ge mig saftiga rykten NUUUU"
2 eller när spelaren väl släpps - "äh den har vi ju känt till i flera månader"
Låst ämne

Silly Season: Jag har precis snackat med en som har väldigt stor insyn i klubben och som brukar ha väldig koll på rykten osv annars. Ingenting. Han hade ingenting att komma med. Denna person tyckte det var jättekonstigt att det inte läckt något överhuvudtaget vid den här tidpunkten av året.

Min slutsats av denna silly season är att Torines, Ante och Madsen har ruskigt bra pokerface och kan hålla hemligheter, vilket är väldigt bra! Personen som jag snackat med vet iallafall att det snackas med spelare och rekryteringen pågår för fulla muggar. Och att vi förmodligen får se minst 2 spelare färdiga innan midsommar iallafall.

Off topic: Han berättade även att känslan inom klubben är jättebra och alla går runt med ett leende på läpparna.
Låst ämne

Johannes Hedberg: så mycket kan vi iallafall konstatera, hade ni ramlat ur ifjol och haft kvar den ledningen, så hade det dröjt länge innan ni nosat på en SHL plats igen. Så många dumma beslut!
Låst ämne

9839: Det är det som är en av det finaste och viktigaste uppgifter idrottsföreningar har, att hjälpa ungdomar på glid. Glad att ni hjälpte Lodin istället för att bara straffa och fördöma. Nu fick han chans med Timrå och han verkar gjort helt okej avtryck på andra sidan atlanten dessutom. +++++
Låst ämne

Jävla massa snack härinne nu, ni kan ju för fan inte dra kopplingar mellan vad några ruttna supporters sagt till att det på något vis skulle vara förenligt med Brynäs eller generella åsikten hos deras supporters. Det är sån himla låg nivå att man blir mörkrädd.

Gällande Patrik Berglund tyckte väl alla att det var en extremt konstig kommentar som den där gubben (glömt bort vem) la i tv. Han såg nervös och oförberedd ut och hanterade situationen sjukt illa, hela klubben gjorde det. Berglund blev avstängd i Brynäs men fick av någon konstig anledning spela sista matchen den säsongen. Det borde han inte ha gjort. Självklart borde han inte fått spela den. Men klubben Brynäs var ett jäkla haveri då.

I slutändan är det dock viktigt att komma ihåg att Patrik Berglund inte blev dömd. Han var alltså oskyldig enligt domstol. Oavsett vad som egentligen hände så är det riktigt jävla illa att det sitter idioter här inne och menar att kvinnomisshandel har något med Brynäs (eller ännu värre; dess supporters) att göra.

Som tur är ser jag att det finns några här inne som motarbetar de galna kommentarerna jag läst. Så jag tänker inte gå på fällan att konstatera att alla Timrå-fans är idioter, utan nöjer mig med att konstatera att ni har något rötägg här inne. Precis som vi har i vårat forum.
Låst ämne

Villervalla: Jo, allt Nubben gjorde var inte bra!
Låst ämne

Olli Nomadinen : Annars tycker jag Nubben kan ta med honom till HV, det var ju en drömvärvning för honom
Låst ämne

Tiken89: Stämmer det så är det klockrent. 11 forwards på kontrakt då isf, då lär det rassla till lite på den fronten vad det lider
Låst ämne

Tiken89: Läste bara nått.löst om Liljegren till SSK på Twitter. Är det bekräftat i media nånstans?
Låst ämne

Liljegren till ssk då, skönt att bli av med ett kontrakt, kanske det blir nått nytt i veckan då 🤔
Låst ämne

Spock: Är såklart också emot att våra lirare pysslar med sånt. Tycker klubben skötte det där snyggt, man fördömde det tydligt men valde att istället för att straffa Lodda så gav man honom hjälp. Helt rätt.
Låst ämne

9839:
Nej, i det direkta skedet får snöplogandet ses som självskadande i relation till det andra.
Vilket direkt gör jämförelsen skev.

Ska vi börja prata om lidande i andra och tredje led kommer det inte kunna säljas något godis från Marabou i NHC.

Dock emot att våra lirare inhalerar "mjöl" så länge det är olagligt att bruka. Vad hände med tobaksfri generation?
Låst ämne

Spock: Lilla farbrorn tycker att du har helt rätt i dina åsikter!!!! Retorik o diskussion på mycket hög nivå enligt mig!!😎😎😇
Låst ämne

Spock: Visserligen tar jag gladeligen mig en lina men oavsett går det knappast att jämföra lite festande med att håna funktionsnedsatta och att slå/våldta sin fru.
Låst ämne

Rico01:
Jag delar inte din åsikt, jag har inte likställt alla Brynäsare.
Jag har skämtat om varför en person inte är Brynäsare.
Samt ifrågasatt varför Brynäsboken inte tar mer avstånd från två moraliskt bedrövliga ageranden.

Inte sett någon i Timrå boken som försökt stå upp för rätten att dra en lina. Men däremot sett vad jag tidigare nämnt.
Låst ämne

Spock: Du drar alla Brynäsare över en kam, så därför bör du ju göra samma med Timråiter.
Låst ämne

Rico01: Gör det?
Jag delar inte din åsikt. Men för fram ditt argument, låt höra.
Låst ämne

Tigerhjärta:

"vilja skapa diskussion"

Hade hoppats att du kunde stått upp och hållt med Leifby.

Varför har Brynäs IF fortfarande inte bara erkännt att de gjorde bort sig så totalt det bara är möjligt?
Låst ämne

Spock: Så med ditt resonemang så anser alla som håller på Timrå att det är OK att snorta kokain?
Låst ämne

Spock: Min kommentar härinne löd ”Kan hockey? Trodde du höll på MoDo?;)”

Helt otroligt hur du fick den kommentaren till att vilja skapa diskussion kring ”Berglund-gate” och påstående kring något typ av hån mot funktionsnedsatta på er läktare? Kommentaren var dessutom inte ens riktad mot dig?

För allas skull tänker jag inte sitta och skräpa ner er bok med en sådan irrelevant diskussion, men you do you. Du måste vara rolig på fest!
Ha det gott alla andra trevliga Timråiter (+MoDoiter för den delen), ska hålla mig borta från er bok framöver.
Låst ämne

Tigerhjärta: Nej, jag skrev

"Han gillar fult spel och hårda icingpuckar.
Seems about right.

Inte sett honom bortförklara våld mot kvinnor och hån mot funktionsnedsatta dock, kanske därför det blev MoDo istället.
"

Det betyder att han inte verkar uppskatta det. Han har alltså inte lärt sig det från Brynäs.

Har då alla som håller på Brynäs lärt sig det därifrån? Nej, men likt Leifby hoppas jag att alla är rörande överens om att spelaren efter polisanmälan, under utredning och före häktning inte borde ha spelat ishockey. Det agerades inte så från föreningens sida, ej heller argumenterades det så unisont från er bok.

Varför har Brynäs IF fortfarande inte bara erkännt att de gjorde bort sig så totalt det bara är möjligt?

Vid en av Brynäs bortamatcher i NHC-Arena säsongen 21/22 kommenteras det extremt nedlåtande om funktionsnedsatta i er bok. Inlägget får 10-tals "gillningar" innan det plockas bort av en moderator. Samtidigt som ingen invändning mot inlägget skrivs. Känns som att det kunde dragits lärdomar från skandalerna 2017 och 2021, men det verkar inte finnas något utbrett intresse för det.
Låst ämne

Spock: Och där drar du slutsatsen att alla som håller på Brynäs, försvarar våld mot kvinnor och hån mot funktionsnedsatta? Låter rimligt…
Låst ämne

Tigerhjärta:
Att han bott på Brynäs men varit eklektisk.

Du vet i TV4 fick Brynäs talesperson Per-Johan Johansson frågan om varför en av de våldtäktsmisstänka spelarna tilläts spela match, trots att klubben visste om anklagelserna.

Svaret? Klubben kände bara till ”våld i nära relation”.
Låst ämne

Spock: ” Inte sett honom bortförklara våld mot kvinnor och hån mot funktionsnedsatta dock, kanske därför det blev MoDo istället.”

Vad vill du få sagt med detta menar du?
Låst ämne

9682: Ser gärna en ex-KHL-Slovak, så länge denne inte blir våldsam med klubban i underläge.
Låst ämne

Tigerhjärta: Han gillar fult spel och hårda icingpuckar.
Seems about right.

Inte sett honom bortförklara våld mot kvinnor och hån mot funktionsnedsatta dock, kanske därför det blev MoDo istället.
Låst ämne

swe-aut
2-1
haha..
Låst ämne

9682: Det måste varit där du lärt dig din hockey då va?
Låst ämne

Tigerhjärta: Jag har bott på Brynäs...Södra Skeppsbron 6...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023 Låst ämne

9682: Kan hockey? Trodde du höll på MoDo?;)
Låst ämne

KulltorpsOlli: Köp en som bombar in pucken i kryllan bredvid Hanzl…Då kommer ni före Brynäs. Jag kan hockey…
Låst ämne

KulltorpsOlli: ja nån måste göra målen. Ta en sån som Bemström i Tre Kronor bara. En ytterst begränsad spelare men jag ger mig fan på att han kommer göra mest mål i det laget under detta VM. Man kanske inte vinner guld med den typen ska man bara överleva en grundserie så kan ju en sådan snipertyp vara av stort värde
Låst ämne

SebastianH: Som jag sagt förut, SHL kommer nästa säsong att ha en generellt mkt högre klass än tidigare pga Putins härjningar.

Jag rankar vår trupp just nu som bra, men ska vi slåss i ett slutspel, eller ens ta oss dit, så tror jag att vi behöver mer spets och tyngd.
Hade Rattie stannat så hade jag känt mig tillfreds med forwardssidan. Nu känner jag att vi saknar en riktig sniper.

Backsidan känns homogen men ett tungt namn till bör komma in.
Låst ämne

Synct: har man duktiga backar så behöver man ingen fantommålvakt. Visst, man vinner kanske inte som-guld men man åker åtminstone inte ur. Hade gärna sett att man lagt mer krut på målvaktssidan och använt JJ som backup men vi har ju några hål att fylla på forwardssidan också. Backsidan bara måste ju betraktas som några snäpp vassare än ifjol?
Låst ämne

KulltorpsOlli: Namn som varit klara i månader ja. Så som Wedin, Lander och Pettersson.

Det är ju inte så direkt att Timrå hade en janne på tex Björninen, Martinsson, Almqvist eller Innala.

Fynden/bottenskrapet kommer i sommar
Låst ämne

« · 2346143 · »