Olli Hahl: Joachim Blichfeld tar jag gärna. Tillhör Sharks organisation, så kanske känner Jonte. En riktigt sniper som fortfarande är under utveckling. 23 år. Hade suttit riktigt fint. Gjorde hattrick i VM häromdagen. In Madsen we trust!!
Zäta75: Var sugen på att byta bild och det var i vevan då nya filmen släpptes(filmerna suger f.ö..Boken är mkt bra). Kanske dax att byta igen. Den representerar inget alls egentligen.
KulltorpsOlli: Vi ska definitivt inte värva av HV. Måste få fråga då jag har undrat länge. Vad är clownen på din bild tagen ifrån? Vad heter han och vad vill du att det ska symbolisera? :-)
Olli Hahl: Ebert känns lite svårplacerad på förhand. Vill minnas han kändes halvt dominant och en som stod ut i Örebro när vi mötte dom. Men sen är frågan med karaktär etc och om det slår väl ut i HV som kommer vara lite mer beroende av att han producerar än vad kanske Örebro var.
Sputnik: Ebert… är det en bra värvning av HV? Jag är tvek på den. Jag hoppas att vi gör flera klassvärvningar nu. Men det blir väl en antiklimax de luxe i vanlig ordning
Olli Hahl: Vi är väl i stor utsträckning fortfarande nöjda med våra värvningar? Men truppens totala netto(inkommande - utgående) måste upp en bit till för att det ska kännas helt realistiskt att inte behöva fightas typ botten 2-3.
Olli Hahl: Kan bara hålla med👍 Men jag är övertygad om att förändringen på ledarsidan med Ante som vår "master Yoda", som betalade sig bra mot DIF i playout, kommer kunna göra avtryck även i spelet i SHL. En tydligare spelidé, främst i försvarsspelet, som förhoppningsvis kan öka möjligheterna till ett snabbare anfallsspel då det gäller omställningar och mindre dräll med pucken i egen zon så vi kan undvika såna där mardrömsbyten som under förra säsongen, där vi inte kom ur egen zon om inte motståndaren gjorde mål.
Olli Hahl: Ja för egen del så fortsätter jag tjata om att det blir på målvaktssidan jag tror vi kommer ha störst brister. Tror att vi kommer få en fullgod forwards och backsida när bygget är klart ändå.
Rip Kirby: Från början var man ju nöjd med våra värvningar. När man ser övriga SHL lags värvningar så blir det en kamp i den nedre delen för oss. Finns många parametrar som ska gå i lås märker jag.
Jadu: Känns på något sätt som han varit påväg att lämna Timrå i 2-3 år nu. Har dock alltid gjort ett bra arbete på isen! Kanske dags för något nytt både för honom och Timrå. Önskar honom lycka till och tack för allt!
Jåkkinen: Det finns ”klar” och klar. Och nu lär ju helvetet braka lös igen, men Rattie var ”klar”, men inte på papper klar och så gick det som det gick. Så det kan potentiellt finnas substans om fikarastkällan säger EG. Men allt hänger på dubbelsnuffarna ””.
Villervalla: Eftersom att vi i dagsläget inte har någon som helst konkurrens om att få tag i ett årskort på långsidorna så är den föreslagna ändringen bara positiv - särskilt om det gör att vi inte får en straffdebitering på TV-pengarna.