Jåkkinen: Lite intressant dock att se exakt HUR djup plånbok nubben har. Tyckte han sa att det var en fördel att värva sent i år då så många skulle lämna från KHL. Ändå står han där med djupa håven i hockeyallsvenskan just nu.
Jag känner mig rätt lugn. Lander, Wedin, Pettersson, klart att dom har nån bra spelare i rockärmen att lyfta in i laget. Plus att ante kan erbjuda en årsförbrukning av lössnus bara han halverar sitt intag 😁 Timrå IK vinner på attityd,hjärta och vilja. Be Calm.
Sputnik: Det lär vara lättare att bryta kontrakt när man sitter på en jävligt mycket tjockare plånka samt har 0 förhållande till spelarna. Sluta bittra över Nubben, nu blickar vi framåt!
"Tyler Kelleher lämnar HV71. Det blir troligen Tyskland nästa för forwarden som enligt uppgift hade ett kontrakt värt hela 150 000 Euro netto i HV71. Det blir en hög totalkostnad det på HA-nivå…
Även enormt starke Tommi Huhtala lämnar HV71 (vi minns hur Rahimi kändes klen mot finländaren). Huhtala hade också bra lön i HV71, enligt uppgift 100 000 Euro netto."
Gooode: Alltså ok att vi klarade oss kvar till slut. Men Nubben verkar ju inte vara lika "handlingsförlamad" som han var med Timrås lagbygge förra säsongen.
Läste av nån som sett Nubben snacka i HVs kanal, att han lärde sig en läxa att inte ta med sig i princip hela HA laget upp i SHL. Trodde dock han lärt sig det från förra ångestsejouren 18/19..
Känns som att det mer och mer visar sig vara rätt att vi skiljdes från Nubben i detta skede. Med det sagt så hoppas man den nya sportchefen är klar hyffsat snart och kan vara med och bygga klart kommande lagbygge.
Olli Nomadinen : HOCKEY VM har totalt tappat sin charm då man inte ens vet vilken kanal det går på, 6an vet jag sen igår. Tacka vet jag då Tv3 och Gert Fylking sprang omkring i sin rosa overall och intervjuade spelare. 1990 var jag på hockey vm i Bern, där bjud jag Peter Åslin på en öl som han gladeligen tog emot. Fick autografen av självaste Fetisov. Och Gusarov. Strålande sommarväder och massvis med svenska supportrar. Fan va roligt vi hade. Jag och en kompis köpte sen en gammal diesel volvo v6a som vi luftade omkring i 2 månader efter turneringen. Ungdomens glada dagar.
Villervalla: Som jag förstod det häromdagen lovade GB(B Johnson) Sverige(Magda) full uppbackning till försvaret vid behov. Men hade inte Magda lovat de omvända?
Olli Nomadinen : VM har väl mer utvecklats till en slags utbildningsturnering där utrymme ges till spelare som är ett par steg ner från riktigt hög nivå. Detta drar förstås ner kvalitén på spelet men som matchen idag får vi ju se mycket mål åtminstone. Synd att inte Ryssland är med. Med detta menar jag enbart att den ryska ishockeyn även utan sina elitspelare håller en riktigt hög nivå.
(Bäst jag säger att jag alltid har stöttat den ryska/sovjetiska ishockeyn, men självklart ska all rysk elitidrott stängas ute från alla typer av tävling så länge andra valda delar av landet skämmer ut sig i Ukraina)
Villervalla: Kalle Anka är vad det är. Som det i stort sett alltid är när det kommer till landslagsturneringar i ishockey. Kalla det VM eller nåt företagsnamn, lika värdelöst vilket som. Fullständigt ointressant
Dubbeld: Bra match, spännande som fan och högklassig hockey. Märks verkligen att det är några av världens främsta hockeyspelare på isen, VM som det är 👌
Sputnik: kan man inte stå ut med supportrarnas missnöje, speciellt då man ligger dyngsist i tabellen, då ska man kanske hålla på med något annat. Eftersom nubben hållit på med det här så länge nu så utgår jag från att detta inte var anledningen till att han i slutänden drog vidare.
Sputnik: Om Man läser Twitter så är man inte från HV supporters håll jätte impade av värvningar som Westerlund etc.
Får HV en knackig inledning så lär det storma hos den käre Nubbz.
Vad man förstod på Nubben så var han lite trött på oss Timråiter som inte var tacksamma nog för allt han gjort och ofta klagade. Må så vara men i en klubb som HV kommer han få bekänna ännu mer färg.
Sputnik: Vad få vet är att han är tremänning med Hanzl, och har dessutom Noel Edfeldts faster som bridgepartner. Så vi har nog ganska så stor dragningskraft ändå
DenRöda: Vi verkar ju dock långt ifrån ensamma på att vilja värva Fröden. Nubben lär väl hugga då han va klar för Timrå men vi åkte ur förra sejouren dessutom.
Vi kommer knappast att ha mest pengar att buda med och har väl en bit kvar innan vi är lika attraktiva som de etablerade lagen i SHL.
Det skulle dock vara om vi kan erbjuda Frödén en garanterat stor roll. Men det känns trots allt som ett långskott. Men skulle vi landa Frödén så klagar man ju inte.
De sista pusselbitarna både på back och forwardssidan behöver vara spelare som tillhör formation 1 och 2, annars tror jag Timrå kommer få tampas om överlevnad igen.
Då HV gick upp bör Timrå vara det lag som ekonomiskt kommer ses som nykomling även kommande säsong.
Villervalla: Eftersom att vi i dagsläget inte har någon som helst konkurrens om att få tag i ett årskort på långsidorna så är den föreslagna ändringen bara positiv - särskilt om det gör att vi inte får en straffdebitering på TV-pengarna.