1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 2022-2023

« · 2347138 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2022-2023
Sputnik: Jag får det till 13 fwds, men det behövs väl 1 till.
Låst ämne

thorwald: Hade dålig koll på totala truppen men du har nog rätt. 7 backar på kontrakt och en till måste in.
Sen är det bara 12 forwards med OJ inräknat så det är en ytterst tunn forwardssida. Så nån mer lär ju dyka upp även på forwardssidan.
Låst ämne

En till reflektion: Alvarez kan omöjligt göra en sämre säsong till. Han har levererat förut och det kommer Lander att se till igen.
Låst ämne

thorwald: Är det sagt nånstans att det skall in mer forwards och backar?
Låst ämne

Rip Kirby: Sen återstår väl att se hur Wedins axel-operation och efterföljande rehabilitering går. Han är ett lite osäkert kort för mig efter vad man fick erfara med Strömberg förra säsongen. Dock överlag känns det som vi har ett starkare lag denna säsong, men kanske inte så mycket starkare när ruset efter att ha landat 3x hemvändare lagt sig. Om man räknar EP som Ratties ersättare så har vi också fått in en klass-center med Lander, det är väl ungefär det. Halloran tycker jag inte känns som en ersättare till Rattie utan lite mer osäkert, men tror han skapar mer än t.ex Lööke. Backsidan tycker jag ser mest spännande ut på förhand. Om jag ska ranka alla lagdelar jämfört med föregående säsong så Backar > Forwards > Målvakter. Det ska ju in någon forward och back till förhoppningsvis är det riktiga spetspjäser.
Låst ämne

Ser nu på Eliteprospects att Rattie hade -3 på sina 10 senaste matcher. Då vet vi det…
Låst ämne

Sputnik: Skillnaden på EP kontra Rattie var/är att Rattie sköt på allt som rörde sig! Han sköt hej vilt. Har sett om match 1 o 2 i matchserien mot Dif. Av 10 mot mål så sköt han 5 utanför 4 blockades o 1 i mål. Då gick flera in via Djurgårdsbackar.
Men jag gillade ändå det jag såg… skjuuuuut! skriker vi jämt. Det gjorde Rattie.
Låst ämne

Sputnik: Rattie var väl lite av ett oskrivet kort när han kom. Finlands sejouren var väl inte så lyckad. Sen så ska vi komma ihåg att det gick bäst för honom när han fick spela bredvid Hanzl. Nån ska ju lägga upp dom där mackorna också.
Låst ämne

Gorkyman: Ja och Emil har väl också skottet som en av sina styrkor. Skulle varit Rightare bara. 😁
Låst ämne

Sputnik: EP kan definitivt matcha Råttan i poänggörande.
Låst ämne

Sputnik: Så är det nog, men frågan är ändå om Emil P når riktigt fram?
Låst ämne

Rip Kirby: Tror att Emil P snarare känns som den man jämför Rattie med? Och Lodin vs Wedda.
Låst ämne

NDR: Min känsla är att Anton Wedin inte är i närheten av Ty Rattie vad gäller målfarlighet. Rattie var ju helt skoningslös särskilt i PP. Där har vi ett jobbigt tapp som känns svårt att finna en bra lösning på.
Låst ämne

Öndulat: Känns som att förra säsongens stora problem var bristen på fungerande och tydlig spelide framförallt.
Var det inte undermålig defensiv så var det stunder där offensiven var helt uddlös.

Jag tycker givetvis att vi uppgraderat truppen från föregående säsong. Skulle vi haft denna trupp istället så hade vi nog hamnat topp 6.

Nu satsar nästan alla lag i SHL och nivån höjs. Därav tror jag vi måste in med nån mer spets bland forwards faktiskt.
Låst ämne

Sputnik: våran offensiv var aldrig problemet senaste säsongen, så bara pengarna räcker till en redig back så är jag inte orolig. Därimot så saknar jag ett wild card som forward, någon som kan göra något helt oväntat som lodin. Men det är ändå inte jätteviktigt. Huvudsaken är att vi sätter våran defensiv, va!
Låst ämne

NDR: Ja och i min bok så är Halloran ersättare för Åberg faktiskt. Hoppas ju innerligt på ytterliggare spets in men tror kanske inte plånboken räcker till det. Lär bli breddforward in.
Låst ämne

NDR: Så kan det kanske vara men med ett stabilare försvar så är ju laget uppgraderat. Så hispigt det såg ut i stora delar säsongen som var är det inte troligt det blir.
Låst ämne

Zäta75: Förutom Lander, som självklart är en uppgradering på centersidan, så är jag lite tveksam om Wedin/Pettersson är den uppgradering man pratar om när vi tappar Rattie/Lodin. Känns mera lite som samma lika.
Låst ämne

Olli Nomadinen : Ibland missar man helt uppenbara saker, inte konstigare än så 😄🙈
Låst ämne

Rip Kirby: Ja men nu menades väl Ebert från Örebro till HV?
Låst ämne

9037: lovande kan bli nåt..
Låst ämne

Olli Nomadinen : Liljegrens exit har ju bekräftats på hemsidan.
Låst ämne

Liljegren out.
Låst ämne

OlliJanne: Det är inte officiellt men det kan nog betraktas som klart
Låst ämne

9037: är han klar för HV eller är det ett rykte?
Låst ämne

Liljegren out
Låst ämne

Nick Ebert där har Nubben gjort en riktig kanonvärvning. Hade gärna sett honom i Timrå.
Låst ämne

Dubbeld: verkligen!Krossa Cluben För övrigt finns det väl bara en(.1) hemmapremiär eller?
Kanske SHL-nissarna slår till med två(2) premiärer i år. Generöst av dem tycker jag......
Låst ämne

Första hemmapremiären är mot Cluben
Låst ämne

Olli Nomadinen : tror nog att dom kan ställa till det för dom så kallade topplagen! Och DIF SSK kan bli en riktig holmgång! 😄
Låst ämne

Rip Kirby: Ett omen 😂
Låst ämne

Olli Nomadinen : Och bara för det, jag sitter i bilen vid centralstationen i Sundsvall och precis NU passerar en bil med SSK-vimpel i framrutan... 👍😄🤣
Låst ämne

Tom Topp: De har gått över radarn så många år nu och istället krälat i dyn så fan tro't
Låst ämne

jompa13: Tälje har gått lite under radarn, men jag tror att dom kan bli giftiga igår!
Låst ämne

Verkar som att V Liljegren ska presenteras för SSK snart.
Låst ämne

Dubbeld: Didde med LaLeggia och Sheriffen med Eronen känns ju rätt logiskt!
Låst ämne

SMÅLAND: Det gör vi! Vi är ett större sällskap som åker ner och kommer sitta två sektioner bredvid bortastå. Hoppas på minst lika stor uppslutning som senast. Flera hundra på plats och vi satt med en Göteborgare som frågade om hela Sundsvall hade rest ner. Noll koll på att det bor 120 tusen i Sundsvall/Timrå 😅
Låst ämne

Vi ses i Göteborg rabbuslingar 🎉🥳
Låt dä rinna lätt ikväll 🎶🍾🥳🎉
Uppladdat:

0x600-b04a8d5e-c7a9-4840-9dac-fea663a81748.jpeg

Låst ämne

lungan: Hade de inte vars bättre med att låta LaLeggia spela med en defensiv back då han inte är den bästa hemåt? Likadant med Didde och Sheriffen bägge är bra defensivt men långsamma
Låst ämne

Kanske Östersund vore en bra utvecklingsmiljö för OJ?
Låst ämne

Olli Nomadinen : Med OJs vilja och attityd så finns alla möjligheter till framgång men av det vi sett hittills kanske han skulle utvecklas bättre om han fick spela i en top 2 kedja i HA istället. Har fått för mig att hans kvalitéer är mer åt det offensiva hållet och då kan man i frågasätta vad han ska tillföra som brunkare i en 4e kedja? Jag håller med den här inne (sorry kommer inte ihåg vem) som skrev att försäsongen lär bli en bra hint om OJ är redo eller ej.
Låst ämne

Drar en jävligt tidig jinx här med att säga att vi har en bra chans att vinna mot Frölunda vid starten då dom kommer att förmodligen sakna Borgman som var ett problem för oss
Låst ämne

Olli Nomadinen : Vi får se hur det ser ut under försäsongen. Tror OJ kommer successivt bli bättre och bättre, kommer starta i 3e eller 4e för att sedan konkurrera ut nån i toppkedjorna. Samma med Edfeldt.
Låst ämne

lungan: Finns inget som motiverar OJ i en 3:e kedja än tyvärr. Han har hittills inte alls räckt till och jag är lite dysterkvist här men jag tror inte på nåt hejdundrandes genombrott där. Någonsin
Låst ämne

lungan: Strömberg och Svensson i samma backpar??? Fan det räcker med att vinna matcherna, inte ha ihjäl motståndarna
Låst ämne

OlliJanne: Någon får byta till Krister Petersson.
Låst ämne

Johansson/Rautio

Strömberg-Svensson
Wedin-Lander-Hartmann

LaLeggia-Eronen
Pettersson-Hanzel-Halloran

Erixon-Stenqvist
Johansson-Lundin-Walterholm

7:e Edfeldt- 13:e Boyce
Alvarez-Andersson-Blomqvist

Första femman kommer bli tung att möta.
Andra femman lyser tekniska skills och snabbhet
Tredje femman är genombrotts formationen
Fjärde femman är tung erfaren och stabil.

O Johansson årets genombrott
Walterholm årets andra genombrott

En back och en forward till med så hög och spetsig kompetens som möjligt, är det jag hoppas på som kommer göra detta lag komplett. Men med Halloran in får jag ända känslan att nuvarande trupp går att få ihop på ett spännande sätt, men det kräver som sagt två genombrott, för att nuvarande trupp ska klara slutspel tror jag.

Om man lyckas komplettera med Dahlén och EG, hade det gjort laget gott. Man hade både breddat laget för att täcka upp skador, och det hade kommit in fantastisk spets!
Låst ämne

KulltorpsOlli: ja men hur ska folk nu kunna skilja oss åt?
Låst ämne

Zäta75: du kan ju inte köra 2 rightare i samma uppställning🤔😉 behöver sprida ut dom! Så här hade jag ställt upp:
Halloran-Lander-Pettersson
Hartmann-Hanzl-Wedin
Walli-Lundin-Ny
Blomqvist-Andersson-Boyce

Extra: Johansson och Alvarez
Låst ämne

Bee: Jag tror Johansson får det betydligt lugnare i år då vi har bättre tvåvägsspelare på forwardssidan samt en backsida som är snäppet vassare är känslan. Inte ens Lundqvist i sin prime hade räddat oss från den långa svackan förra säsongen
Låst ämne

« · 2347138 · »