Sputnik: Ni måste nu alla Timråiter slappna av lite då jag skriver på ert forum. Försök vara lika stora som vi MoDoiter. Är man störst måste man vara snäll.
9682: Får ni ha en cermoni inför varje match mot torparlagen i HA och visa upp guldmedaljerna att beskådas och avundas? Kristianstad får gå rundvandring och imponeras av er mäktiga arena.
En dag kanske de blir lika stora och mäktiga som ni. 😉
9682: vi kommer upp till Dövik om nån säsong och visar upp guldet, ninhar ju glömt hur ett nytt guls utan rost ser ut. Men hojta till så vi vet när Sture håller sitt årliga tal bara, vi vill ju inte sabba festen..
9682 Kom upp till oss och slipsnissarna i SHL istället. Det blir trevligt jag lovar, ta med er nya tränare med Flintstonefrillan så blir det lite nymode bland alla kotlettfrillor. 😉
9682: Ni kan få behålla Hinken. Han verkar inte vara nått vidare på att skriva kontrakt som verkligen gäller.. Först Vignault och nu verkar Woods dra. 🧐
9682: Jag gillar Kjell Dahlin och Pecka mer än Göte Wälitalo. Jag kan även medge så här på fredag kväll att jag är motvilligt förtjust i Stures verbala förmåga
9682: Men äsch, nu är du sådär tröttsamt avundsjuk igen. Medlemskortet kommer med posten, det är skickat. Men skyll inte Postnords snigelservice på oss
palleparling: Helt enig! Jag ser både Hartmann och Halloran i varsin topp 2 kedja. Vem man sätter vart spelar egentligen mindre roll, för även Hartmann kommer ta kliv i vinter. Samtliga spelare tror jag kommer ta kliv i vinter och det grundar jag i att det är en ensam huvudtränare så spelsätt och coachning blir enklare att rätta sig in i och den stora ledaren Lander kommer visa vägen för samtliga spelare och sätta krav! Såklart kommer hela SHL att höjas rejält, men att Timrå ska spela negativt kval nästa vår tror jag verkligen inte! Längtar tills det drar igång!
Helt ärligt nu. Jag tror Halloran kommer göra lika mycket framåt som Rattie gjorde för oss. Dessutom till en lägre kostnad mot vad Rattie nu har i Linköping. Sen är det folk härinne som ifrågasätter Hallorans statistik från ifjol.. 12 pinnar på 20 matcher, i SHL. Vad hade Rattie inför ifjol? 16 pinnar på 28 matcher? Dessutom i en sämre liga. Sen åldern på det, Rattie fyller 30 i år = förmodligen är han i sin prime nu, Halloran är 25 och har förmodligen mycket kvar till sin prime. Nej jag tror att Halloran kommer bli en bra ersättare för Rattie. Sen har han såklart stora skor att fylla, men det tror jag att han fixar.
OlliJanne: Jävla spännande ändå att inte rykten sipprar ut alls... tajtare än vad Kenttää höll om pengapungen i Asplöven. Har ”läckan” flyttat till Jönköping?
Dr.Krykov: "ryktas om"... kan du precisera lite mer var du hittat denna rykteskälla? Har Torines suttit i telefonsamtal samtidigt som du körde honom i din Taxi eller har MrMadhawk fått upp något spår eller är det Nooky som varit här och trollat fram nån från Liiga?
Sputnik: Vi måste väl utgå från att ledningen har en planB-ritning relativt nära till hands på skrivbordet om Wedda inte kan lira så mycket under hösten?
thorwald: Känner att vi kanske redan har den spelartypen i Walli. Skulle nog hellre se nån med mer spetsegenskaper och potential att kunna slå sig in på topp 6 om det blir skador etc.
Visst vi har 13 forwards på kontrakt men Wedda "kanske" Är spelbar i september. Tycker vi hört den glädjekalkylen förut och jag hoppas man lärt sig något denna gång.
Alldeles för vanskligt att då gå in med OJ inräknat på 12 spelbara forwards om Wedda inte håller. Så nog tror jag att man är ute efter en till forward trots allt. Det var väl Torines lite och hintade om att planen på lagbygget kanske fick ritas om lite nu när Wedda behövde opereras.
hockeyärnice:Njaa på Borvik. Han är väl okej center på allsvensk nivå, men som winger så är jag tveksam. Men kanske snäppet bättre än Liljegren. Men ingen Adam Edström direkt.
Olli Nomadinen : Hur bra var egentligen Woods i Modå och var skulle han in i hierarkin hos oss? Kämpa om gnuggar-plats jämte Alvarez o the legend? Njae, tveksam.. låt Modano få sista ordet i ev värvning.
Olli Hahl: Gustav Willman Borvik då? 193 och väger 95 kg, rätt skaplig poängplockare och är bara 23 år. Kan bli en ny Ejdsell inom 2 år med rätt omgivning. Ser hellre en sniper men om man nu väljer att satsa allt på backen så är det här ett bra val tror jag.