OlliJanne: Jag jobbar på ett företag som jobbar med Timrå IK, har vänner som spelat i Timrå som känner alla i klubben, därifrån har jag hört det. Citat ”Det blir ingen Stefan Lindqvist denna gång”
Chrille: Sportsliga ledningen har alltså brutit kontrakt med två spelare hittills, Liljegren och Carlsson(lägg till om jag missat någon) För mig säger det att de tror Alvarez kommer bli bättre nästa säsong, annars hade de väl brutit med honom också eller kanske hade blivit för dyrt att bryta?
thorwald: Det kostar nog för mycket pengar att bryta Alvarez kontrakt. Det ska också finnas en annan klubb som kan hosta upp dom pengarna han begär. Det var rykten som florerade tidigare om att han var på g till Kristianstad för att komma närmare familj osv. Tror det fanns substans där, men KIK drog sig säkert ur pga löneanspråket. Då kan dom värva 4-5 talangfulla framtidsspelare för samma pris.
JonteD: Woods känns inte som SHL-material. Liten och klen, han skulle käkas upp direkt. Är man totalt osynlig i allsvenskan mot löven när man ska vara som bäst, då har man inget i en högre liga att göra.
Nisse på Mon or: Bagenda är ju inte Elias Pettersson direkt, men kanske jämförbar med Johan Lindholm med ett hack upp på allt, två hack på vissa saker?
Spock: Ja dissen av Rautio började redan i podden Domustrappan av Jimmy Hamrin och han lyfte väl upp målvaktslösningen som ganska trött som de flesta av oss andra.
Jag hoppas JJ kan ta nått steg till, höja lägstanivån och hålla nivå över lång tid kommande säsong, för det lär inte bli många matcher för Rautio. Jag har svårt att förstå att man inte kunde hitta nått lika billigt med potential på större uppsida, speciellt nu när JJ ändå kommer få dra ett stort lass ännu en gång och man verkar gå i samma fälla att inte ha 2 målvakter som kan slåss om förstaspaden på riktigt.
Sputnik: Ja man blev lite förvånad över Rautio, hade hellre sett typ Brattström om man nu tänkt spara in på målvaktsposten, haft det tungt i amerikat, relativt ung, utvecklingspotential och omtyckt av fansen.
Ortio klar för HV… Ju mer jag tänker på det… av alla målvakter som finns/fanns tillgängliga så valde vi Rautio. Så här på förhand blir jag bara uppgiven… hoppas innerligt att jag har fel! Blir såå less.
Olli Hahl: Jag är inte emot dig på något sätt, ville också se en bättre målvakt än Rautio bredvid JJ men med det sagt så tror jag det kan skilja lite i lönekrav mellan Rautio och Ortio som kommer närmast från KHL. Timrå har inte lika mycket pengar som HV helt enkelt.
Olli Hahl: den vi valde var väl JJ? Om det sen är Rajaniemi eller Rautio som är backup, det gör väl detsamma, dom förväntas inte stå många matcher ändå. Men delar din känsla av att man blir less. Jag är ingen målvaktsexpert men visst känns vi som seriens svagaste lag där.
297: Det hade varit bättre ta in någon av högre kaliber än Rautio som kan sparra JJ också. Nu känns det som man tar in en andremålvakt som kanske står 10-20 matcher... Alltså marginell skillnad jämfört med förra året med Rajaniemi. Säger inte att Rautio är dålig men nog är budskapet att JJ är förstamålvakt.
Olli Nomadinen : Hade vi landat Mattsson så tror jag vi seriöst hade kunde sparrats om en slutspelsplats, nu är det mer öppet men jag tror vi har bra chans att undvika kval.
Gorkyman: Brynäs så högt? Visserligen är målvakterna toppklass och backsidan stabil på förhand. Däremot tycker jag vi saknar en del på forwardssidan. Tycker LHC ser starka ut (TYVÄRR).
Tigerhjärta: ja tyvärr. Verkar ha en klok tränare, tagit in en hel del etablerade namn plus att dom har många unga lovande! Dom kommer att bli ett mittenlag iår.
Tigerhjärta: Känns väl inte som ni färdigvärvat på forwardssidan i Brynäs? Tycker det ser ut som ni blir bättre än förra säsongen i allafall. Nu ser visserligen nästan alla lagen bättre rustade ut, så det är aningen svårtippat iofs.
Sputnik: 2 forwards till topp 2-kedjorna ska in, alternativt även en breddspelare till tredjekedjan men ser det jag som osannolikt då BIF lagt mycket krut på Lindbäck/Vehviläinen.
Vågar inte titta uppåt i tabellen förrän jag vet vilka 2 namn som kommer in på forwardspositionerna.
nyb: Ok, ja är våran målvaktssida aningen svag så är ju eran rätt "framtung" så att säga. Ni har förmodligen lagt rätt mycket krut på målvaktssidan som sagt. Men vi kan ju alltid göra ett byte med nån av våra förmodat "billiga" målvakter mot nån av era😁
Sputnik: Ja nej det har du rätt i. Vi ska ha in 2 forwards till de första två kedjorna vad det verkar. Som du säger ser det bättre ut, men det gör övriga hockeysverige också.