1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 2022-2023

« · 2348186 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2022-2023
Dubbeld: önsketänkande.. har tuggat fradga sen nyheten att Kimmo är så gott som klar. Vill se brorsonen hos oss också
Låst ämne

DenRöda: Vart då?
Låst ämne

Kasperi Kapanen är klar!
Låst ämne

Yes Kapanen! Nu kan man sova riktigt gott.
Låst ämne

Öppetmål: Hyvää Kimmo! =)
Låst ämne

Patrick Polly: Linkan-vibbar av Kapanen? Nu förstår jag ärligt talat inte alls...
Låst ämne

Lek med tanken på kapanen, hans bror sami lär ju sitta på ett hyfsat brett kontaktnät samt, grabben som lirar i NHL va?

Kan bli spännande :)
Låst ämne

Patrick Polly: väljs Kapanen som sportchef så känner jag mig fullkomligt trygg med att det är rätt man för jobbet!
Låst ämne

Patrick Polly: Med våran sportsliga ledning med Torines i spetsen så kan vi vara lugna. Det kommer inte bli nån ny Linkan.
Låst ämne

Olli Nomadinen : No comment! =P
Låst ämne

Lite poetiskt att Nubbens enskilt bästa värvning någonsin enligt honom själv nu efterträder honom i rollen som sportchef.

Inavel-nivån känns acceptabel.
Låst ämne

Jag får lite Linkan vibbar när man läser om Hallin och Kimmo som våra ”enda” kandidater kvar. Hallin har inte någon erfarenhet av liknande roll och vad jag kan se så var det ganska många år sedan Kimmo jobbade med sporten inom Kalpa, säsongen 16/17 enligt Eliteprospects. Hade gärna sett en mer erfaren kandidat till jobbet. Det tror jag behövs när man ska bygga upp en organisation för att vara långsiktigt SHL mässig.
Låst ämne

roger_sundsvall: Lilla farbrorn tror på Kapanen!😇💪💪
Låst ämne

Olli Nomadinen : Ja är det nån "inavel" sportchef man kan leva med så är det ju Kapanen. Fäller nog en tår här med i så fall.

Men sen är frågan hur mycket inavel det ändå blir. Det är ju bra många år sen Kapanen var verksam i Timrå och det är ju inte många kvar i klubben sen hans tid heller. Så nog borde han komma in som ett oskrivet blad.
Låst ämne

KIMMO KAPANEN!
Hyvää!
Låst ämne

Hallin vs kapanen
vad tror ni ?
Låst ämne

Sputnik: Fan om jag inte fäller en lite tår isf. Vilken hemvändarfest vi får! 😍
Låst ämne

Olli Nomadinen : Får se om Madhawk har rätt. Brukar va rätt träffsäker..
Välkommen hem Kimmo säger vi i så fall. 😊💪
Uppladdat:

0x600-screenshot20220524-165406.png

Låst ämne

9386: Exakt 😄
Låst ämne

DenRöda: eller så satt dom helt enkelt på en familje söndags middag med ungstekt köttbit och Kimmo berättade att han spelade i Timrå en gång i tiden och nu fått en förfrågan om att bli sportchef men tackat nej. Därav dotterns nyfikenhet på klubben pappan spelade i början på 2000 talet. Märkvärdigare än så behöver det inte vara.😁
Låst ämne

Nisse på Mon or: Ja jag satt också och spånade i att nån har släppt Hallin som villospår för att ta lite fokus från att Kapanen är i det närmsta klar
Låst ämne

Sputnik: Pelle Hallin har ja inte hört nåt om alla och kan inte tänka mig att han skulle vara någon form av ensam sportchef. Han har mer materialar-aura.
Låst ämne

Sputnik: för hörde de innan de skrevs om de. Vore ju kul om kapanenbröderna blev våra abbotts, sami headcoach
Låst ämne

Rico01: Skulle man kunna säga att det killgissas en hel del här på HS tycker du?

😂
Låst ämne

9630: Sitter du på info, eller magkänsla?
Låst ämne

DenRöda: Mycket talar i den riktningen. Att vissa dock blånekar och sedan får jobbet är ju klassiskt inom politiken inte minst så Hallins nekande tar jag med en rejäl nypa salt. Vi hade ju en statsminister en gång i tiden som aaaaaldrig skulle säga ja om han fick frågan men blev sedan likt förbaskat det. Jag blir inte det minsta förvånad om Hallin presenteras senare ändå. Ska bli spännande att se vem det blir till slut.

Vem jag vill ha? Ingen aning, jag kan vare sig personerna eller jobbet som sportchef tillräckligt bra för att killgissa.
Låst ämne

DenRöda: Kapanen är klar.
Låst ämne

Nisse på Mon or: Jag tror att Kapanen är färdig sedan några dagar tillbaka och presentationen kommer nu i dagarna. Mer dramatiskt behöver det nog inte vara. Kimmo berättade för sin familj och dottern bestämde sig då att följa Timrå på instagram.
Låst ämne

OlliJanne: Jahha va dä hanns rullstol som stod utanför EON 👍
Låst ämne

Är man konspiratoriskt lagd, så har TIK kastat ut Hallin som bete till media. Kanske Kapanen och någon ej namngiven kvar... tror på Kapanen dock.
Låst ämne

SMÅLAND: nej hans bror Handi Kapappanen
Låst ämne

Ä Sammi Kappanen klar för Timrå???
Låst ämne

FH - avdammad: Det som skulle kunna vara är att han som han säger inte är tillfrågad men… att han sökt jobbet. Sen kan han bli tillfrågad men inte när ST ställde frågan. 😅
Men jag tror som du. 😎
Låst ämne

Villervalla: Fast att han också lägger till att han aldrig varit tillfrågad är ett tillägg som man bara inte gör om man vill mörka sanningen. Jag tror inte Hallin är aktuell och ärligt talat tycker jag att det är rätt och riktigt. Vi måste få in en person som kan jobbet och ingen lärling.
Låst ämne

Olli Hahl: Jag vet flera som sagt att de inte är aktuella i flera olika sammanhang, likt 17 får de jobbet.
Låst ämne

Villervalla: Hallins svar är blåljug isf.
Man svarar inte på det sättet om man är påtänkt för jobbet.
Då svarar man som Kapanen. Vad ska Hallin säga om han får jobbet? Nä han är inte aktuell.
Låst ämne

Zäta75: Det är väl inte konstigt om han nekar, risken med att namnen kom ut är att det spricker.
Uppladdat:

0x600-img20220524144558.jpg

Låst ämne

Zäta75: Nä det är lite väl tydligt dementerat för att vara en vit lögn. Eller så är han bara mediaotränad 😁
Låst ämne

FH - avdammad: Hallin blånekar till allt. Han är inte tillfrågad. Han har inget att ta ställning till osv osv.
Därmed kan vi plocka bort Hallin från diskussionen.
Kapanen däremot…
Undrar vem som är den andre ?
Låst ämne

FH - avdammad: Rätt konstigt att Hallin säger att han inte är aktuell för jobbet och inte ens är tillfrågad. Han ljuger knappast? :)
Låst ämne

Villervalla: exakt...Timrå ska leva på unga spelare i framtiden. Men just nu gäller det att etablera föreningen i SHL. Torde vara bättre att ha koll på den finska spelarmarknaden än att inte ha det. Hur många finnar spelade i SHL 21/22? Rätt så många...
Låst ämne

Sputnik: Perfekt, han kan gärna få ringa till sin brorson Kasperi. Där har vi vår sista spetsforward!
Låst ämne

FH - avdammad: Kapanens dotter började väl följa Timrå på Instagram för ett par dagar sen? Kapanen är klar. 😋
Låst ämne

Tom Topp: I en ny intervju som lagts upp på ST med Kapanen och Hallin så säger Kapanen ” inga kommentarer ” och Hallin förnekar att han överhuvudtaget varit aktuell. Då är i alla fall Kapanen aktuell.
Låst ämne

KulltorpsOlli: jamen det är väl roligt att det blir lite surr, så här i dötider! 😄
Låst ämne

Olli Nomadinen : Känner lite likadant. Ingen har en aning men alla vet vem som blir bäst.
Vi får nog lita på Timrås omdöme här.
Ser fördelar och nackdelar med båda. Men det utgår från min dåligt underbyggda kunskap om personerna och deras ev. kunnande som sportchefer.
Jag är fortfarande i vakuumet efter att Nubben slutat. Hur ska det gå?! :-)
Låst ämne

dr-nix: Ok så var det. Nja Pelle Hallin känns som en sådär lösning trots allt. Speciellt när han verkar ha lämnat hockeybubblan redan så att säga.
Låst ämne

Olli Nomadinen : Så är det. TIK är en förening som börjar få ordning på det mesta nu, skönt att man är enTikare.
Låst ämne

Villervalla: Timrå + Finland = Sant
Låst ämne

Sputnik: Han har jobbat på Prosharp i ett tag nu (som säljer slipmaskiner till hockeyklubbar)
Låst ämne

« · 2348186 · »